Spring naar bijdragen

huisarts geweest


Slowhand1963

Aanbevolen berichten

Dag 4 alcoholvrij (had me vergist gisteren maar kon het niet meer aanpassen).

Gisteren een enorme baaldag gehad, wetende dat dit kwam door de afkickverschijnselen.
En als ik hier dan bepaalde reacties las, niet normaal. Iedereen mag hun mening geven uiteraard maar weet dat er mensen zijn die hier rondhangen omdat zij hier ooit hun steun konden vinden en hier nu aanwezig zijn om lotgenoten te helpen.
Wat heel mooi is maar op sommige hun reacties zit je niet te wachten als je het al zo moeilijk hebt.

@catwoman, mijn vriendin, is hier niet meer aanwezig dus daar moeten jullie zich geen zorgen om maken.

Wat ik helemaal niet deed maar sommige blijkbaar wel. Jammer maar het zij zo.

Dit gezegd zijnde ben ik vanochtend naar de huisarts geweest. Ik moet ook nog naar het inloopspreekuur voor mijn bloeddruk omdat ik pijnstillers voor mijn knie neem dewelke mijn bloeddruk kunnen aantasten (in positieve of negatieve zin weet ik niet meer). 
Maar ik dacht eerlijk gezegd dat als ik haar zeg dat ik gestopt ben met drinken, en ik lees hier vaak dat ook dit de bloeddruk kan beïnvloeden, zij mijn bloeddruk wel zou checken.

Dubbele afspraak gemaakt want je weet nooit hoelang zoiets kan duren.

Deed ik in het kort mijn verhaal naar haar toe, want zij kent mijn verleden min of meer, en dat ik sinds maandag niets meer van alcohol drink.

Tja zegt zij, en wat wil je nu van mij?

Hmmm, effe denken zei ik, misschien dat u mij kan helpen om mij door te verwijzen naar de juiste mensen? Instantie? Medicijnen wil ik niet maar wel hulp.

Hulp om te stoppen met alcohol te drinken? Zoiets? 

Haja zegt zij ik zal eens even kijken wat ik kan vinden. Brijder zit in Gouda en Chance4live in Rotterdam.

Ik repliceerde hierop dat het voor mij eender is want ik die instanties niet.

Als ik maar goed geholpen kon worden en mijn vriendin kan ontlasten hiermee.

Haja zei ze, het zou niet leuk zijn dat Elly voor politieagent moet spelen, zij heeft het al druk genoeg zo.

Tja zei ik, dit weet ik ook wel. 

Toen moest zij een document doormailen en daarop invullen of ik suïcidaal ben. Maar lachte ze, ik vermoed het niet ;) .
Neen zei ik, niet meer sinds ik Elly ken, met mijn ex -vrouw waren het andere tijden, gelukkig maar.

Als je thuis komt kan je Brijder contacteren om een afspraak te maken zei ze . Is goed zei ik, ga ik dan ook meteen doen als ik thuis kom. 

Hierop vroeg ik ook of het mogelijk is om bloed te trekken om te kijken hoe ik mijn lichaam, lever heb mishandeld. 
Zij ging kijken in haar computer.
Tja zegt ze, in maart vorig jaar heb je jou jaarlijkse controle gehad.
Laten we het zo maar houden.

Ik zei, oké als het zo is is het zo maar ik had graag geweten welke roof ik op mijn lichaam gepleegd had door het misbruik met de alcohol.

Haja, zij weer, mssn is het leuk om te weten hoe de lever er nu voorstaat en dan in maart terug, kunnen we dit vergelijken en is misschien leuk om het te kunnen vergelijken, kwestie van positieve respons te krijgen.

Is goed voor mij, zei ik.

Hierop een document meegekregen om bloed te laten trekken wat ik meteen kon laten doen.

En hopla ik stond  buiten vooraleer ik het wist.................zonder mijn bloeddruk te checken.

Dus zo meteen maar naar het inloopspreekuur :/ . 

Héhé wat een wijze huisarts hebben wij toch :D 

Effe Elly gebeld over deze weer superervaring met de huisarts.

Nadien de winkel binnengesprongen en een "powerblender" aangeschaft.

Veel fruit aangekocht om smoothies te maken.............

 

Ik ingelogd op zorgdomein maar zij gaan mij contacteren ten laatste binnen 5 dagen zoniet binnen de 10 dagen. Vaag maar ja


Net smoothie gemaakt voor ons en smaken dat doet.........mjammie :) 

Gaan we veel vaker, zoniet dagelijks, maken voor ons en kost echt geen werk.

Geniet met zijn allen van een mooie zonnige dag en weet "het buitenleven is zooooooooo mooi"

Fijne dag iedereen


 

bewerkt door Slowhand1963
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Slowhand1963:

 

Ik ingelogd op zorgdomein maar zij gaan mij contacteren ten laatste binnen 5 dagen zoniet binnen de 10 dagen. Vaag maar ja.

 

Is niet vaag dat is normale procedure ,  wanneer ze bellen  checken ze volgens mij gegevens waarna je 2 afspraken   gaat maken  1 intake  met een medewerker van  Brijder en 1 afspraak voor medische intake en controle.

Weet niet zeker maar volgens mij nav  medische  intake   krijg je ook formulieren  mee   om  je bloed te laten controleren.

 

36 minuten geleden zei Slowhand1963:



 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slowhand, misschien is dit iets voor jou om door te lezen, richtlijnen voor huisartsen.

Onder achtergronden / begrippen staat een link naar de DSM 5 tabel.
Zelf scoor ik op 9 van de 11 criteria, bij de overige twee een vraagteken voor mij zelf.
Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel  jij scoort.

https://www.henw.org/artikelen/nhg-standaard-problematisch-alcoholgebruik-derde-herziening

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slowhand, nog een tip van mij: als je naar de huisarts gaat schrijf dan op een briefje waarvoor je gaat en wat je wilt vragen.
Dat doe ik zelf ook. Nu ben je vergeten om je bloeddruk te laten checken.

Afgelopen week heb drie telefonische consulten gehad. Dan mail ik 's morgens mijn vragen al door.
Donderdag jl. na het eerste telefonische gesprek ben ik met alcohol gestopt.
Zowel maandag als vandaag heeft ze mij gebeld om te vragen hoe het gaat, maandag belt ze weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de zogenaamde 'treeknormen').

http://brijder.nl/hoe-wij-helpen/wachttijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Slowhand, misschien is dit iets voor jou om door te lezen, richtlijnen voor huisartsen.

Onder achtergronden / begrippen staat een link naar de DSM 5 tabel.
Zelf scoor ik op 9 van de 11 criteria, bij de overige twee een vraagteken voor mij zelf.
Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel  jij scoort.

https://www.henw.org/artikelen/nhg-standaard-problematisch-alcoholgebruik-derde-herziening

 

Hoi Roberto, wel moeilijke woorden hoor ;) .
Zelf scoor ik 6 van de 11 met 2 vraagtekens, de anderen zijn niet van toepassing op mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Nu ben je vergeten om je bloeddruk te laten checken.

Hoi Robert, wel heel wijs om zo''n vragenlijstje te maken, waarvoor dank. 
Maar ik had mijn bloeddruk wel aangehaald maar zij heeft hier niet op gereageerd.

Daarstraks naar het inloopspreekuur geweest en mijn bloeddruk was 141/85, pols 70. Overdruk is te hoog ondanks ik medicatie neem om deze te verlagen. Afwachten dus maar want maandag moet ik bellen voor de bloeduitslag van mijn leverwaarden. Kan ik het dan ook meteen vragen ;) .

Het is wel enorm wennen aan de artsen hier en hun gebruiken. Jullie betalen hier zoveel zorgverzekering dan mogen jullie ook beschikken over perfecte hulp, en daar heb ik het moeilijk mee dat dit niet zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Slowhand1963:

@Roberto, op de anderen antwoord ik straks ;) . Diazepam is het witte product van Valium. Bij mijn ex-vrouw werkte dit ook niet maar Valium wel. Mogelijk de Valium aan de hulpverlener wie dit ook mag zijn. Het is omdat ik hier ervaring mee heb dat ik eerst Roberto wilde beantwoorden ;) .

Valium is de merknaam voor diazepam. Ik begrijp jou dus niet. Mijn huisarts schrijft dat voor. 
Volgens de richtlijnen moet dat eigenlijk lorazepam zijn, of anders chloordiazepoxide.
Ik slikte chloordiazepoxide (librium) , maar dat is uit de handel. Vandaar nu diazepam.
Benzo's zijn ook verslavend, geen aanrader. Ik heb al eerder via taperingsstrips diazepam afgebouwd in drie maanden.
Ik ben toch weer opnieuw begonnen. Ik bouw nu af in 12 dagen, als dat lukt.

Wat bedoel je met 'witte product'?
En wat werkte er bij jouw ex-vrouw niet?
Bij mij werkt het wel, maar je moet het niet te lang gebruiken.
Om ontwenningsverschijnselen bij stoppen met alcohol tegen te gaan hooguit 6 tot 8 dagen volgens de richtlijn, als je nog geen benzo gebruikt.
Dat heb ik wel gedaan en ben ik van de regen in de drup (lees stortbui) terecht gekomen.
De  benzo door blijven slikken en terugval in alcohol daar bovenop..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto Valium is zeker de merknaam maar de dosis diazepam is er hoger dan laat ons zeggen pakweg Diazepam 50 mg. Omdat het witte product de naam "diazepam" heeft is de dosis lager blijkbaar. Dit wordt zo genoemd in België.
 

Mijn ex-vrouw nam Valium voor jaren maar toen zij diazepam kreeg werkte het niet. Terug naar Vaiium gegaan en deze werkte weer wel. De samenstelling van het merknaam en de diazepam zijn zeker niet eender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valium = diazepam. Het kan zijn dat de dosering in België anders is. 
In Nederland zijn er tabletten van 10 mg, 5 mg en 2 mg.
Eén apotheek heeft taperingsstrips met minimale dosering tot 0,1 mg.
Om van 5 mg naar 0 te gaan heb je drie strips van 4 weken nodig, heb ik gehad.
Het is snel verslavend, maximaal twee maanden gebruiken, niet langer.
Als je dat jarenlang slikt en bijvoorbeeld van 10 mg valium opeens naar 5 mg diazepam gaat werkt dat natuurlijk niet.
Het kan zijn dat de 10 mg in België blauw is en de 5 mg wit.

Doet er verder niet toe.
 

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog iets anders, om weer terug te keren naar je huisarts:

In Wie is Wie las ik iets over ET, blijkbaar een onduidelijke diagnose.
Ik zou dit nog eens laten checken door de huisarts.

NHG-standaard:  de huisarts vraagt naar:

  • duur en beloop van de klachten;
  • ernst van de klachten en gevolgen voor het dagelijks leven;
  • uitlokkende factoren (bijvoorbeeld klachten bij staan, zitten, lopen of bewegen, emotionele spanningen, angst of vermoeidheid);
  • gebruik van medicijnen (en zelfmedicatie), alcohol, koffie en roken en invloed hiervan op de klachten (matig alcoholgebruik kan bij ET de klachten verminderen);
  • bijkomende klachten (stress, angst, klachten die passen bij hyperthyroïdie)
  • vóórkomen in de familie.

Overmatig alcoholgebruik kan de ET verergeren.

http://download.nhg.org/FTP_NHG/standaarden/FTR/EssentieleTremor_text.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Das wel behoorlijk onverantwoord advies. 

Dit advies is voor mensen met ET zonder alcoholprobleem, zo lees ik het.

Blijkbaar heeft Slowhand een onduidelijke diagnose ET gekregen, vandaar mijn reactie.

Overmatig alcoholgebruik kan de ET verergeren. 

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...