Spring naar bijdragen

Professionele hulpverleners bij stoppen met alcohol


Jacq41

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei lady jane:

dat klinkt dan weer minder als een echte keus.
waarom het niet open laten?
bij mij is de knop al ruim 10 jaar om, maar ook ik weet niet
of het voor altijd is, is ook niet belangrijk, ik leef steeds meer
in het hier en nu, nu ik ouder ben. Voelt als vrijheid!
 

image.jpeg.8593fa99c75b580b0e4688d3d7add628.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bor:

Hoe zit het dan eigenlijk met jou @Jacq41

Ben, of heb jij je weleens lichamelijk of geestelijk afhankelijk gevoeld van alcohol?
En/of ben je door je drinken ooit in de problemen gekomen? (werk, gezin, familie, functioneren in het geheel etc)

Ben, of heb jij je weleens lichamelijk of geestelijk afhankelijk gevoeld van alcohol?

Ja

En/of ben je door je drinken ooit in de problemen gekomen? (werk, gezin, familie, functioneren in het geheel etc)

Weleens bij functioneren in het geheel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-2-2020 om 21:28 zei Jacq41:

Er staat nog een doos met 6 flessen wijn onder de kapstok die ik de dag voordat ik stopte heb gekocht. Ik weet niet wat ik er mee moet doen, ik heb zo direkt niemand aan wie ik het cadeau  kan doen maar weggooien vindt ik zonde.

Ik taal er niet naar en ik kijk er niet naar dus laat voorlopig nog maar even staan als waarschuwing.

Vroeger zou ik alles direkt na mijn voornemen weggooien net als mijn sigaretten toen ik voor de zoveelste keer stopte met roken om enkele dagen later weer opnieuw te beginnen. Uiteindelijk heb ik sinds 40 jaar niet meer gerookt.

 

Ik heb die wijn toch maar door de gootsteen gespoeld omdat ik er niet meer mee geconfronteerd wil worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Jacq41:

Ik heb die wijn toch maar door de gootsteen gespoeld omdat ik er niet meer mee geconfronteerd wil worden.

Al lezende was ik van plan om te schrijven: spoel die wijn maar door de wc, maar je hebt het al gedaan.
Heb ik zelf ook wel eens gedaan, dat gaf mij een opgelucht gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...