Spring naar bijdragen

Update na een week stoppen met alcohol


Jacq41

Aanbevolen berichten

Vanavond is de eerste alcoholvrije week voorbij.

Ik was geen alcoholist maar wel een stevige gewoontedrinker, 5-6 glazen wijn 's avonds bij en na het warm eten.

Met de ontwenningsverschijnselen viel het wel mee, zij het dat ik bar slecht slaap en 's avonds in een leegte val die ik met thee tracht op te vullen :huh:

Het bonzen van mijn hart 's nachts op bed is de eerste dag al gestopt maar de onvastheid in mijn hoofd nog niet helemaal. Ik heb minder last van mijn arthrose en mijn lichaamsmotoriek is verbeterd, ik wandel nu enkele kilometers per dag zonder problemen. Ik kan me nu ook beter concentreren op de dingen waar ik mee bezig ben en ik ben minder dingen kwijt. Kortom, ik voel me stukken beter.

Ik volg een cholesterol arm dieet, weing vet en suiker en veel vezels, groenten en fruit. Ook moet ik 6 kg afvallen, ik zou na het stoppen met alcohol gewicht moeten verliezen maar daar merk ik na een week nog niks van.

Ik kan nog niks zeggen over het uiteindelijke resultaat na 6 maanden als de eerste euforie weg is maar ik hoop er het beste van.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in soortgelijke omstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik je misschien veel koolhydraten? die worden in je lichaam ook omgezet in suikers.
Ikzelf deed dat wel, en nòg trouwens. En snoepte het eerste jaar ook meer suikers.
Alcohol is omgezette (loze) suikers. Logisch dat het lichaam erom blijft vragen.
En mijn geest bleef ook om troost/verdovings eten en drinken vragen. Dat trekt wel bij,
maar bij mij heeft het wel mijn (vr)eetbuien getriggerd. Ik eet best gezond, maar blijf
veel eten. Het smaakt me ook allemaal zoveel beter weer dan toen ik nog dronk.
Ik sport veel gelukkig. Maar iets van oud gedrag zal wel blijven, bij mij dus. Redelijk
acceptabel al zou het beter kunnen ☺
Voor jou wordt het een kwestie van zelfonderzoek lijkt me? Als je er problemen mee houdt
zou je er gericht hulp bij kunnen zoeken. Therapie, coaching, verslavingszorg o.i.d.
Maar voorlopig zou ik even afwachten wat gestopt blijven je brengt. Een week is pas het begin van verandering.
Geniet maar even van die euforie. Die blijft overigens nog best wel terugkomen af en toe hoor♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei lady jane:

Gebruik je misschien veel koolhydraten? die worden in je lichaam ook omgezet in suikers.
Ikzelf deed dat wel, en nòg trouwens. En snoepte het eerste jaar ook meer suikers.
Alcohol is omgezette (loze) suikers. Logisch dat het lichaam erom blijft vragen.
En mijn geest bleef ook om troost/verdovings eten en drinken vragen. Dat trekt wel bij,
maar bij mij heeft het wel mijn (vr)eetbuien getriggerd. Ik eet best gezond, maar blijf
veel eten. Het smaakt me ook allemaal zoveel beter weer dan toen ik nog dronk.
Ik sport veel gelukkig. Maar iets van oud gedrag zal wel blijven, bij mij dus. Redelijk
acceptabel al zou het beter kunnen ☺
Voor jou wordt het een kwestie van zelfonderzoek lijkt me? Als je er problemen mee houdt
zou je er gericht hulp bij kunnen zoeken. Therapie, coaching, verslavingszorg o.i.d.
Maar voorlopig zou ik even afwachten wat gestopt blijven je brengt. Een week is pas het begin van verandering.
Geniet maar even van die euforie. Die blijft overigens nog best wel terugkomen af en toe hoor♥

Bedankt voor jouw antwoord Lady :D

Mijn koolhydraten gebruik is beperkt tot 1 volkoren bol 's ochtends met kaas of een ei, 2 dikke sneden volkoren brood met visbeleg of mager vleesbeleg of avocado en  150 gr. aardappelen met groenten en een stukje mager vlees of vis.

bewerkt door Jacq41
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond gaat de derde week in na het stoppen met alcohol.

De zwevingen in mijn hoofd zijn vrijwel over en het gunstige effect op mijn artrose klachten is opvallend, voorheen had veel last van mijn versleten en kapotte meniscus in mijn rechterknie, nu wandel ik dagelijks enkele kilometers met mijn hond. Ik begin nu ook wat beter te slapen maar ik ben altijd een moeilijke slaper geweest, vandaar ook mijn alcohol gebruik. Mijn gewicht is ook bijna 2 kg minder, maar dat kan ook komen door mijn cholesterolarm dieet. Ik eet ook minder vet en suikerhoudende voeding. Kortom ik voel me duidelijk beter.

Craving is niet aan de orde, wel een gevoel van gemis op het moment van de dag dat ik voorheen mijn eerste glas wijn inschonk.

Ook begin ik nu te beseffen dat helemaal nooit meer drinken een zware opgave is maar ik ben niet van plan om van mijn voornemen af te wijken.

 

bewerkt door Jacq41
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jacq41:

"Sommige mensen worden het omdat ze in een verkeerd milieu (asociaal) zijn opgegroeid" Het wordt ze als kind met de paplepel ingegoten.

Ik heb in het verleden van meer van dat soort probleemgezinnen uit Friesland gehoord en ook meegemaakt, alcoholisme schijnt daar relatief vaak voor te komen.

 

Raar verhaal hoor. Dus mensen uit Tilburg zijn allemaal aan de drugs, in Drente is iedereen arm, op Texel hebben ze allemaal een schaap en in Amsterdam wonen alleen hoeren? Zoiets vraag je toch niet aan een volwassen vrouw die je niet kent? “Kom je uit een “asociaal gezin” is in feite wat je vraagt/suggereert.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond gaat mijn 4e alcoholvrije week in.

Ik voel me goed, ben helder in mijn hoofd dus kan me beter concentreren.

De wallen onder mijn ogen slinken ook langzaam al zullen ze niet meer helemaal weg gaan op mijn leeftijd.

Slapen gaat niet zo geweldig, het duurt uren voordat ik in slaap val.

Maandag  naar mijn huisarts om mijn bloeddruk te meten, op zijn  advies  ben gestopt met Micardis (Telmisartan) omdat dit medicijn een ondragelijke kriebelhoest veroorzaakte, ik hoop dat door langdurig stoppen met alcohol mijn bloeddruk aanvaardbaar blijft zonder medicijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
Op 4-2-2020 om 09:49 zei Jacq41:

Vanavond is de eerste alcoholvrije week voorbij.

Ik was geen alcoholist maar wel een stevige gewoontedrinker, 5-6 glazen wijn 's avonds bij en na het warm eten.

Met de ontwenningsverschijnselen viel het wel mee, zij het dat ik bar slecht slaap en 's avonds in een leegte val die ik met thee tracht op te vullen :huh:

Het bonzen van mijn hart 's nachts op bed is de eerste dag al gestopt maar de onvastheid in mijn hoofd nog niet helemaal. Ik heb minder last van mijn arthrose en mijn lichaamsmotoriek is verbeterd, ik wandel nu enkele kilometers per dag zonder problemen. Ik kan me nu ook beter concentreren op de dingen waar ik mee bezig ben en ik ben minder dingen kwijt. Kortom, ik voel me stukken beter.

Ik volg een cholesterol arm dieet, weing vet en suiker en veel vezels, groenten en fruit. Ook moet ik 6 kg afvallen, ik zou na het stoppen met alcohol gewicht moeten verliezen maar daar merk ik na een week nog niks van.

Ik kan nog niks zeggen over het uiteindelijke resultaat na 6 maanden als de eerste euforie weg is maar ik hoop er het beste van.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in soortgelijke omstandigheden.

Hoe gaat het nu met jou ?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...