Spring naar bijdragen

Benzo s en slikproblemen


Aanbevolen berichten

hallo

 

Ik heb 3 maand oxazepam gebruikt en heb afgebouwd.. Ik heb al veel vragen gesteld over duizeligheid en spiertrillingen... Maar ik heb ook al een tijdje last van slikproblemen..   Als ik aan het eten ben dan gaat het goed alleen bij de laatste hap blijft er eten in het gedeelte van de mond na de keel hangen .. en kan ik het weer ophoesten en dan uitspugen of weer doorslikken.. Ik heb ook moeite met kleine dingen eten zoals zonnepitten..   Maar grote dingen geen probleem..  wie herkent zich daarin?  ik ben er al namelijk voor bij de KNO arts geweest en die heeft met ene cameraatje gekeken maar ziet niks ernstigs... En hij vertelde me dat de oxazepam ook de oorzaak kan zijn omdat het spierverslappers zijn en dat met slikken ook erg veel spieren mee bewegen..

wie kent dit?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Bankrover , ik heb het niet zelf, maar heb er wel vaker van gehoord. Het gevoel een brok in je keel te hebben, het heet ook wel globusgevoel. En omdat een benzo spierontspannend werkt, zijn veel spieren bij ontwenning juist gespannen. Vaak gaat het samen met slijm in de keel en het gevoel steeds te moeten schrapen (dat heb ik dan weer wel...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel erg tof van je dat je weer een account heb aangemaakt om mij te helpen.. echt dankjewel...

Ja en omdat je er zo mee bezig bent blijft ook opeens klein eten achter in de keel .. waar ik dan moeite mee heb om door teslikken en inderdaad dat brok gevoel.. ben d eveel te veel mee bezig..  en nogmaals er is niks ernstigs te zien bij de kno arts...    Ik probeer mijn gedachten nu bij het eten ergens anders aan te denken maar het is heel moeilijk... ..  

Ik moet aankomende donderdag na een logopedist... ik ben benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt niet ergens niet aan denken, die valkuil val ik ook telkens weer in. Je moet accepteren dat je iets voelt en dat er toch niets is. Dat is hartstikke moeilijk maar ik denk dat dat toch de enige weg is. Ik ben daar al maanden mee bezig en ik kan me toch zelf niet gerust stellen, maar ik schrijf elke dag op wat goed is gegaan en wat niet goed is gegaan. Dat moet op termijn wel gaan helpen, hoop ik ..jij heel veel su6 in je reis naar genezing !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-2-2020 om 19:44 zei Bankrover:

hallo bankrover,ik voel zo met je mee,ik heb er ook nov eens tinnitus bij en die oorsuizen van die diazepam werken op je oren daardoor heb ik er nu veel meer last van,en ik heb van mezelf slikproblemen en nu nog erger het is een hel,want je moet veel drink en en dat lukt me lang niet genoeg zeker geen water,dat is mijn grootste vijand,ik denk dan dat ik me verslik en stik,al jaren het is verschrikkelijk moeilijk om mee te leven,ik weet soms ook niet waar ik nog de kracht vandaan moet halen om verder te gaan-_-

 

 

Ik heb 3 maand oxazepam gebruikt en heb afgebouwd.. Ik heb al veel vragen gesteld over duizeligheid en spiertrillingen... Maar ik heb ook al een tijdje last van slikproblemen..   Als ik aan het eten ben dan gaat het goed alleen bij de laatste hap blijft er eten in het gedeelte van de mond na de keel hangen .. en kan ik het weer ophoesten en dan uitspugen of weer doorslikken.. Ik heb ook moeite met kleine dingen eten zoals zonnepitten..   Maar grote dingen geen probleem..  wie herkent zich daarin?  ik ben er al namelijk voor bij de KNO arts geweest en die heeft met ene cameraatje gekeken maar ziet niks ernstigs... En hij vertelde me dat de oxazepam ook de oorzaak kan zijn omdat het spierverslappers zijn en dat met slikken ook erg veel spieren mee bewegen..

wie kent dit?

 

 

Hallo bankrover,

Ik herken dat ook,maar Ik heb zelf al een sliktrauma,ik moest een jaar geleden een capsule doorslikken en dat ging helemaal mis,met heimlich greep kon ik weer ademen sinds dien is drinken voor mij één grote angst ik drink en eet weer sinds een maand was 20 kilo afgevallen en uit gedroogd naar het ziekenhuis gebracht,herken het probleem maar weet er geen antwoordt op zou het ook willen weten hoe ik hier vanaf komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...