Spring naar bijdragen

Nieuw lid


Jacq41

Aanbevolen berichten

Hallo lotgenoten,

Mijn naam is Jacques, ik ben bijna 79 jaar en ik woon alleen met mijn twee katten en een Duitse Herder in de Zeeuws Vlaamse polder vlak achter de zeedijk.

Mijn lichamelijke conditie is goed, ik heb jarenlang elke dag hard gelopen maar dat is nu niet meer aan de orde omdat ik in mijn rug ben geopereerd wegens Arthrose  (Spondylese) en ik heb ook Artrose  in andere gewrichten in mijn lichaam.

Ik heb meer dan 25 jaar elke avond bij en na het warme eten driekwart fles wijn ( 6 glazen) gedronken, op andere momenten van de dag dronk ik nooit, ik had daar geen behoefte aan.

Het was voor mij een hulp om te ontstressen en om 's nachts in slaap te kunnen komen, althans dat hield ik mezelf voor.

Enkele weken geleden begon ik last te krijgen van zwevingen in mijn hoofd en storingen in mijn concentratie vermogen, misselijkheid, het bonzen van mijn hart 's nachts op bed en depressiviteit.

Ik had ook al jaren lang last van chronische bronchitis, voornamenlijk in de wintermaanden.

Ik ging op het internet zoeken en na het lezen van de bijdrage van AlJo  ben ik 5 dagen geleden rigoureus gestopt met het drinken van alcohol.

Met de ontwenningsverschijnselen valt het wel mee maar ik val 's avonds in een leegte door het missen van de gezelligheid van een flesje wijn en een halve liter thee is ook niet alles en ik slaap bar slecht. 

De positieve effecten zijn dat ik minder last heb van de arthrose, mijn voortbewegings motoriek is verbeterd, ik ben helderder in mijn hoofd en meer gemotiveerd om dingen te doen en het bonzen 's nachts van mijn hart is ook afgelopen.

De zwevingen in mijn hoofd zijn minder hevig geworden maar nog niet afgelopen.

Ik slik 20 mg Telmisartan om mijn bloeddruk op peil te houden en 80 mg Acetylsalicylzuur vanwege een lichte TIA 5 jaar geleden.

Er is nog zeer recent een bloedonderzoek gedaan en alles was in orde, ook mijn leverfuncties, cholesterol is 6.

Ik volg nu een cholesterolarm dieet.

Alles overwegend denk ik dat mijn hersencellen en zenuwfuncties zijn beschadigd en ook mijn lever en dat de voortschrijdende artrose voor een belangrijk deel te wijten is aan dit overmatige alcohol gebruik.

Ik hoop op een gedeeltelijk herstel na het stoppen met de alcohol, er is geen weg terug voor mij.

In de hoop dat ik  jullie met mijn verhaal in dienst heb bewezen,

Jacques

 

 

 

 

20160507_081535.jpg

bewerkt door Jacq41
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom ,  en sterkte met het stoppen .

Slapen zonder alcohol moet je aanwennen ik dacht ook dat ik zonder niet goed kon slapen.

Echter nu merk ik na 3 weken stoppen dat ik degelijk een ritme ga krijgen in het slapen en zelfs van de wekker wakker wordt ipv al ruim voor de wekken te liggen draaien.

Het zweven in mijn hoofd herken ik dit had ik vooral als ik echt flink gedronken had  weinig gegeten  en ook verder weinig vocht had ipv alchol gedronken had , na een paar stappen je misselijk draaiende voelen eng gevoel net alsof ik flauw kon vallen  durfde dan ook de deur even niet uit na een dag goed gezond eten voldoende water en zout gaat het dan een stuk beter . Angst had ik dat ik voorgoed mijn hersencellen beschadigd had met drinken  maar gelukkig bleef het  niet.

Nogmaals sterkte met het vinden van een ritme om je vriend van de avond voorgoed aan de kant te houden..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Cleo66:

Hey welkom . Kun je misschien jezelf savonds verwennen met een goed boek of een heerlijk toetje . Een heerlijke sauna gang is ook lekker , vraag maar aan lady jane. Probeer hier veel te komen .  Je brein is jarenlang gewend aan zijn dagelijks portie alcohol,  die geeft zich niet zomaar gewonnen en laat jou denken dat het niet gezellig is met alcohol.  Niets van geloven . Het word echt beter , ook met slapen . Hou vol , succes

Dank voor jullie antwoord :D

Ik woon in de middle of nowhere, het eerste dorp van betekenis ligt op 5 km afstand en ik betwijfel of daar een sauna is zo ik daar al wat voor zou voelen, dan zou ik 25 km moeten rijden en ik kom 's avonds de deur niet meer uit.

Boeken heb ik niet meer gelezen sinds mijn schooljaren, daarna werken, werken en nog eens werken. Ik ben nu veel buiten en binnnen heb ik Internet.

Ik moet nog zien of het slapen beter gaat worden, ik ben altijd een moeilijke slaper geweest, ik kan mijn gedachten niet stilzetten en de alcohol hielp daarbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jacq op ons mooie forum.
tja saunaverslaafd hier, dus ook ik zou je dat aanraden.
Je slaapt er heerlijk op en het helpt de detox enorm.
Als je liever de deur niet uit gaat, misschien is het een idee
om er zelf een te kopen? Ze zijn niet duur meer, en op MP zie je
er ook genoeg. De meeste mensen kopen zoiets in een opwelling, maar
als je weet wat sauna voor je doet is het echt een hele goede gewoonte.
De infrarood sauna is zelfs enorm goed tegen arthrose, ik heb beide:D
en ook mijn arthrose is verbeterd sinds ik gestopt ben met drinken.
Je zou eventueel kunnen googlen naar een sauna in jouw directe omgeving,
gewoon om eens uit te proberen, overdag. Ze zijn meestal om 10 uur al open.
En anders kun je misschien een dealtje sluiten met een sportschool voor een keer of drie.
Neus maar een beetje rond hier op t forum want voorlopig valt hier nog
veel te halen aan verhalen, tips en virtuele huiskamer gesprekken. succes!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Ga dan naar de huisarts.  Ik heb autisme waardoor mijn hoofd ook nooit stilstaat. Ik heb nu medicatie,  waardoor ik wel goed in slaap val . 

Ik ben vanmiddag net naar de huisarts geweest om mijn verhaal te vertellen. Geen medicatie meer!  Ik heb van mijn leven genoeg troep geslikt. Ik heb zelfs geen paracetamol meer in huis. Op advies van de huisarts ook gestopt met Micardis (tegen hoge bloeddruk) De kans is groot dat het stoppen met alcohol mijn bloeddruk zal verlagen. De Micardis is waarschijnlik de oorzaak van mijn chronische bronchitis en kriebelhoest.

bewerkt door Jacq41
Onvolledige informatie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Bor:

Ik slik ook medicatie voor hoge bloeddruk en krijg daar ook de bijwerking kriebelhoest van, klopt hoor.

Hoe lang slikte je die medicatie dan ...en is je bloeddruk na een week gestopt dan alweer zover op peil opdat je nu al zonder medicatie kunt?

Oeps, ik zie nu pas je leeftijd. Vind je het wel goed dat ik "je" tegen je zeg?:unsure:

Dus dan had de huisarts gelijk met de kriebelhoest door Telmisartan.

Ik slik dat al meer dan 5 jaar na een Tia die gelukkig weer is overgegaan maar waarschijnlijk ook is veroorzaakt door alcohol en verkeerde voeding. De huisarts zei dat de mogelijkheid zeker bestaat dat mijn bloeddruk zal dalen na het stoppen van alcoholgebruik en zonder medikatie.

Leeftijd? zeg maar gerust 'je" tegen mij :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik ruim 9 dagen geleden radikaal gestopt ben met de alcohol vraag ik me af wat de alcohol teweeg heeft gebracht in mijn lichaam.

De  hoeveelheden die ik innam ( 5 -6 glazen wijn per dag) zijn, indien dit over een relatief korte termijn is gebeurt (niet meer dan enkele jaren) niet alarmerend. Ik herinner me dat toen ik nog geen 50 was 's ochtends 20 km hard ging lopen nadat ik de avond ervoor een hele fles wijn had gedronken en soms ook nog een cognacje. En ik liep echt hard, mijn doelstelling was 16 km per uur. En daarna ging ik hard werken in de keuken van mijn eigen Hotel-Restaurant. Ik heb roofbouw op mijn lichaam gepleegd.

De vraag die zich nu opdringt wat de gevolgen zijn voor het herstelproces van mijn lichaam zijn na 40 jaar teveel drinken.

Anders gesteld: Wat is meer vernietigend voor een lichaam, bijvoorbeeld 20 jaar 10 glazen per dag of 40 jaar 5 glazen per dag.

bewerkt door Jacq41
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...