Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 3-2-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

ik heb ook best ok geslapen. Zat alleen gisterenavond enorm te worstelen met mijn ademhaling, tegen hyperventilatie aan. Hebben meer mensen daar af en toe last van?

ik denk wel dat ik weet hoe het komt, dit weekend gaat mijn man 5 dagen op vakantie en ben ik “alleen” met mijn dochter en dat maakt me nerveus.

verder nu dag 11 van mijn switch van 0.375mg alprazolam naar 4 mg diazepine. Volgende week maandag ga ik terug naar 3mg.

fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Brien79:

Goedemorgen!

ik heb ook best ok geslapen. Zat alleen gisterenavond enorm te worstelen met mijn ademhaling, tegen hyperventilatie aan. Hebben meer mensen daar af en toe last van?

ik denk wel dat ik weet hoe het komt, dit weekend gaat mijn man 5 dagen op vakantie en ben ik “alleen” met mijn dochter en dat maakt me nerveus.

verder nu dag 11 van mijn switch van 0.375mg alprazolam naar 4 mg diazepine. Volgende week maandag ga ik terug naar 3mg.

fijne dag allemaal!

Mijn ademhaling is 18 per minuut. Krijg m niet naar beneden. Ben zo moe dat ik vanzelf hoog ga ademen... maar met mij is t nu bar slecht. Het brein is extreem uitgeput en dat is echt vreselijk eng. Ik slaap gewoon... wel een uur nodig om het uitgeputte lichaam in slaap te laten komen, maar ik slaap wel van uitputting en word doodmoe wakker. Ik hyperventileer de hele dag door. Ik ga 1 dezer dagen instorten. De extreme uitputting is abnormaal. Ondraaglijk moe. Kan geen prikkel meer aan maar kan niet in bed blijven door de angst... echt kwellende. Sorry voor het negatieve bericht maar ik zit er echt doorheen. Weet niet meer waar ik aan toe ben met dat hoofd. Gister weer een half uur brein pijn en dan roep ik au au au en ijsbeer door de kamer van pijn. Echt in mn kersenpit. Daarna ben ik total loss in dat hoofd. Dodelijk vermoeid en wordt steeds erger. Maar de angst ook. Dat helpt niet mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen,

Redelijk geslapen,toch alles bij elkaar 4 uurtjes,maar dan ben ik al blij.

Straks naar mijn psychologe,kijken voor de geluidsgolven aan te passen enz...

Vrij goede dagen gehad,gisteren de beste,was echt mijn eigen,wat zo ontzettend fijn voelt,deze vroege morgen weer minder,maar het lukt.

Dus lieverds weet dat het echt beterd,ik durfde niets meer,4 maand binnen in huis gezeten,vorige week ben ik mee boodschappen gaan doen,ben op bezoek geweest bij vrienden,stond er zelf paf van dat ik het deed,wel met mijn kinderen,alleen terug buiten komen durf ik nog niet aan,maar wat ik geleerd heb is ik laat mij niet duwen door anderen,en doe alles op mijn eigen tempo,.

Best trots op mijn eigen!!!

Zo lieverds heb een fijne rustige dag,knuffel Angke xxx

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Brien79:

Goedemorgen!

ik heb ook best ok geslapen. Zat alleen gisterenavond enorm te worstelen met mijn ademhaling, tegen hyperventilatie aan. Hebben meer mensen daar af en toe last van?

ik denk wel dat ik weet hoe het komt, dit weekend gaat mijn man 5 dagen op vakantie en ben ik “alleen” met mijn dochter en dat maakt me nerveus.

verder nu dag 11 van mijn switch van 0.375mg alprazolam naar 4 mg diazepine. Volgende week maandag ga ik terug naar 3mg.

fijne dag allemaal!

Ademhalings problemen komen veel voor tijdens ontwenning...zowel hyperventilatie als het idee hebben dat je te weinig lucht krijgt of juist teveel... In het Engels ook wel air hunger genoemd. Ik heb er zelf nu af en toe nog last van en probeer er niet teveel mee bezig te zijn, hoe lastig dat soms ook is... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, 

zo naar om te lezen dat het met velen zo extreem slecht gaat. 
hier hetzelfde verhaal. Ik ben sinds een maand ongeveer weer slechter geworden. Alle gastro-intestinale klachten zijn volop terug. Voel me vreemd. Veel pijn, gevoel onder stroom te staan. Aanvallen van stijfheid en trillen, bah. Ook slapen is nog steeds lastig en afgelopen weekend veel spierschokken en trekkingen waardoor ik niet kan slapen. Ik zonder me steeds meer af vanwege mijn extreme klachten. Ik ben moe van het uitleggen naar mijn omgeving. Maar ik zit er niet meer zo mee. Ik krijg een beetje een houding van; met zoveel klachten ben ik liever alleen. Heb genoeg aan mezelf, zoiets. Vanmorgen een MRI gehad. Ik loop dan heel graag door de lange wandelgangen van het ziekenhuis en word dan geconfronteerd met hoe slecht ik me voel. Iedereen loopt deze slak voorbij. Maar goed ik loop, dat wel. Alleen buiten adem. Uitslagen heb ik nog niet. Ik hoop dat ik die deze week krijg maar weet het niet zeker. Afwachten maar weer. 
veel sterkte voor jullie allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Weer terug na een weekendje Zandvoort. Het was gezellig maar ook erg druk. We zaten met 6 vrienden in een vrij kleine bungalow, dus heel veel prikkels. Ik heb daar wel bijzonder goed geslapen, iets wat thuis slecht lukt. Gisteravond waren we thuis en je raadt het al, vannacht was het weer dramatisch qua slapen. Uiteindelijk nog wel 5 uur geslapen. Vandaag nog wel een vrije dag, wat dingetjes regelen. 

Deze week weer terug naar de huisarts, dan hoor ik welke behandeling ik nog kan krijgen. Mijn klachten gaan maar niet echt over, de stijgende lijn is al een tijdje omgebogen. Heb toch wel sterk het vermoeden dat het na 2 jaar geen afbouwklachten meer zijn. Wat wel? Ik kom niet meer bij mijn eigen vrolijke ik, blijf last houden van buik en onrustig gevoel daarin en kan ook niet meer volop genieten.  Ik doe mijn dingen, maar het kost meer moeite dan ik gewend ben. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  

16 uur geleden zei bolletje:

Hé hé eindelijk iemand die het goed verwoord. Ik dacht juist dat er mensen waren die niet zo'n zin hadden in de huiskamer en liever een apart een berichtje plaatsen helemaal voor hun zelf. Maar natuurlijk krijg je dan niet het typisch huiskamergevoel. Daar kun je voor mijn gevoel echt delen.

Bedankt K.N.M. Hoe is het trouwens met jou????:heart:

 

 

 

 

HI lieve Bol, het gaat hardstikke goed hier, met wat uitdagingen die meer tijd vragen. Volgende week zaterdag heb ik examen dus  ik probeer uit alle macht met mijn gatenkaas toch nog wat infomatie tussen de gaten te stoppen. Maar ik voel aan alles dat ik de goede kant op ga.

18 uur geleden zei Roeltje31:

@KannietmeerIk zie niet steeds de huiskamer en weet hellemaal niet hoe je dat moet openen. Verder heb je wel gelijk 

Hi Roeltje: je maakt heel vaak zelf een bericht aan heb ik gezien. Wanneer je in de lijst ziet dat er geen huiskamer is gemaakt, maak je dus zelf een bericht aan met als titel:

Huiskamer + (DAtum van de dag)

Zo kan iedereen je bericht makkelijk vinden en kan iedereen in dat bericht aansuiten.

Wat betreft de lavendel zou ik een essential oil kopen. Lavendel olie dus. Daarnaast is het probleem met de Benzo dat je het maar 2 weken kan gebruiken zonder dat je afhankelijk wordt van de stoffen die er in zitten. Blijf je het wel gebruiken dan kan dat problemen geven. Soms hebben mensen een tegengestelde reactie en werkt de medicatie paradoxaal. Ook dan is stoppen natuurlijk hard nodig.
 

Jij gebruikt oxazepam. Die moet je om de 4 uur nemen als je geen tussentijdse ontwenningsklachten wil ervaren. Ben je al aan het afbouwen of niet?

37 minuten geleden zei Cyclad58:

Hoi allemaal,

Weer terug na een weekendje Zandvoort. Het was gezellig maar ook erg druk. We zaten met 6 vrienden in een vrij kleine bungalow, dus heel veel prikkels. Ik heb daar wel bijzonder goed geslapen, iets wat thuis slecht lukt. Gisteravond waren we thuis en je raadt het al, vannacht was het weer dramatisch qua slapen. Uiteindelijk nog wel 5 uur geslapen. Vandaag nog wel een vrije dag, wat dingetjes regelen. 

Deze week weer terug naar de huisarts, dan hoor ik welke behandeling ik nog kan krijgen. Mijn klachten gaan maar niet echt over, de stijgende lijn is al een tijdje omgebogen. Heb toch wel sterk het vermoeden dat het na 2 jaar geen afbouwklachten meer zijn. Wat wel? Ik kom niet meer bij mijn eigen vrolijke ik, blijf last houden van buik en onrustig gevoel daarin en kan ook niet meer volop genieten.  Ik doe mijn dingen, maar het kost meer moeite dan ik gewend ben. 

Ad schat,
Dat je thuis niet goed slaapt en op vakantie wel is wel veelzeggend.
Ik zou je adviseren om te vragen bij de GGZ of je schematherapie mag doen. Misschien laten ze je versneld terugkomen omdat je nog maar net weg bent? Ik denk dat die therapie je heel goed kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Brien79:

Goedemorgen!

ik heb ook best ok geslapen. Zat alleen gisterenavond enorm te worstelen met mijn ademhaling, tegen hyperventilatie aan. Hebben meer mensen daar af en toe last van?

ik denk wel dat ik weet hoe het komt, dit weekend gaat mijn man 5 dagen op vakantie en ben ik “alleen” met mijn dochter en dat maakt me nerveus.

verder nu dag 11 van mijn switch van 0.375mg alprazolam naar 4 mg diazepine. Volgende week maandag ga ik terug naar 3mg.

fijne dag allemaal!

Ja ik maakt me ook zorgen mijn zoon gaat komend weekend 3 dagen weg ben dan alleen vind  dat zo eng de angsten zijn dan groter ik denk dat ik het niet red alles angst worden erger liefs Wilhelmina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Brien79 en @Wilhelmina Ik begrijp de angst heel goed. En  ik denk dat veel mensen dat gevoel herkennen. Je bent zo wezenloos onzeker en kwetsbaar in ontwenning van een benzo.  Maar neem het stap voor stap, dag voor dag. Probeer te vergeten dat het hele dagen zijn, en denk alleen aan het moment dat nu voor je ligt. Dat ene uurtje gaat het je wel lukken. Dat ene uurtje heb je vaker gedaan. Alle uutjes bij elkaar zal het je lukken om er doorheen te komen. Maar denk niet te ver vooruit. Denk niet aan de momenten die er STRAKS PAS zijn. Nu moet je NU doen. Straks doe je straks. Maak  het klein in je hoofd. Nu lees je wat er op het forum is geschreven en zoek je steun. Blijf zoveel mogelijk in het moment zelf. Want nu is er waarschijnlijk niet zo heel veel waar je van in paniek hoeft te schieten. Misschien voel je je ziek, dat is natuurlijk heel erg vervelend, maar dat is niet anders dan normaal. Maar het denken dat je al die uren door moet, of al die dagen, dat is niet te overzien voor ons benzobrein en dan onstaat er paniek. Dus probeer het ook niet te overzien. Het zijn dagen die voorbij gaan en je partner of zoon komen gewoon weer terug. In tussentijd blijf jij in het NU, zonder te denken aan 120 uur tegelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roeltje31:

@Louisa ik ben ook zo enorm raar in mijn hoofd. Weet niet wat het is. Duizelig. Soort druk in je hoofd. En ook mijn ademhaling zit super hoog.

wat gebruik je nu allemaal Roeltje? Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je deed in het dagelijks leven voordat je ziek werd van de benzos?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Brien79 en @Wilhelmina Ik begrijp de angst heel goed. En  ik denk dat veel mensen dat gevoel herkennen. Je bent zo wezenloos onzeker en kwetsbaar in ontwenning van een benzo.  Maar neem het stap voor stap, dag voor dag. Probeer te vergeten dat het hele dagen zijn, en denk alleen aan het moment dat nu voor je ligt. Dat ene uurtje gaat het je wel lukken. Dat ene uurtje heb je vaker gedaan. Alle uutjes bij elkaar zal het je lukken om er doorheen te komen. Maar denk niet te ver vooruit. Denk niet aan de momenten die er STRAKS PAS zijn. Nu moet je NU doen. Straks doe je straks. Maak  het klein in je hoofd. Nu lees je wat er op het forum is geschreven en zoek je steun. Blijf zoveel mogelijk in het moment zelf. Want nu is er waarschijnlijk niet zo heel veel waar je van in paniek hoeft te schieten. Misschien voel je je ziek, dat is natuurlijk heel erg vervelend, maar dat is niet anders dan normaal. Maar het denken dat je al die uren door moet, of al die dagen, dat is niet te overzien voor ons benzobrein en dan onstaat er paniek. Dus probeer het ook niet te overzien. Het zijn dagen die voorbij gaan en je partner of zoon komen gewoon weer terug. In tussentijd blijf jij in het NU, zonder te denken aan 120 uur tegelijk.

Kannietmeer dank je wel fijn dat het forum er is dan kunnen elkaar steunen we hebben elkaar nodig liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Brien79 en @Wilhelmina Ik begrijp de angst heel goed. En  ik denk dat veel mensen dat gevoel herkennen. Je bent zo wezenloos onzeker en kwetsbaar in ontwenning van een benzo.  Maar neem het stap voor stap, dag voor dag. Probeer te vergeten dat het hele dagen zijn, en denk alleen aan het moment dat nu voor je ligt. Dat ene uurtje gaat het je wel lukken. Dat ene uurtje heb je vaker gedaan. Alle uutjes bij elkaar zal het je lukken om er doorheen te komen. Maar denk niet te ver vooruit. Denk niet aan de momenten die er STRAKS PAS zijn. Nu moet je NU doen. Straks doe je straks. Maak  het klein in je hoofd. Nu lees je wat er op het forum is geschreven en zoek je steun. Blijf zoveel mogelijk in het moment zelf. Want nu is er waarschijnlijk niet zo heel veel waar je van in paniek hoeft te schieten. Misschien voel je je ziek, dat is natuurlijk heel erg vervelend, maar dat is niet anders dan normaal. Maar het denken dat je al die uren door moet, of al die dagen, dat is niet te overzien voor ons benzobrein en dan onstaat er paniek. Dus probeer het ook niet te overzien. Het zijn dagen die voorbij gaan en je partner of zoon komen gewoon weer terug. In tussentijd blijf jij in het NU, zonder te denken aan 120 uur tegelijk.

Dank je wel @Kannietmeer 

Dat is inderdaad precies wat ik doe, stapelen en dan is het niet meer te overzien. Dag bij dag, uur bij uur. 

Ik ben 11 dagen geleden overgestapt van 0.375mg alprazolam naar 4mg diazepam. Dit is het enige wat ik gebruik. 
weet jij hoe lang het meestal duurt om aan zo’n overstap te wennen?

Dit is mijn plan qua verdere afbouw: 

volgende week: 3mg

week 2: 2mg

week 3: 1 mg

week 4: 1 mg

week 5: 0,5 mg

week 6: 0,5 mg

week 7: 0

Wie heeft er ervaring mee of dit haalbaar is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Brien79 Fijn dat je het zo toepast. Dan gaat het je zeker lukken!

Diazepam overstap kostte mij ongeveer 2 weken. Eerste week doodziek, 2e week iets opknappen, 3e week echt al wat beter.
Als je te snel gaat heb je meer klachten en heb je kans op een langer afbouw syndroom. Je kan eigenlijk met afbouwen niet totaal vooruit plannen, zeker niet zo ver. Kijk eerst hoe je eerste stap van afbouwen gaat en begin pas als je het gevoel  hebt dat de diazepam gestabiliseerd is. Dan pas kan je lichaam een nieuwe stap aan.
Het kan zijn dat je lichaam deze stappen kan verdragen. Maar misschien ook niet. Als je van de eerste afbouwstap een dreun krijgt, zoals ik dat had, dan zou ik direct overstappen op een andere methode en  dagelijks  van je dosis gaan vijlen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Kannietmeer:

  

 

Ad schat,
Dat je thuis niet goed slaapt en op vakantie wel is wel veelzeggend.
Ik zou je adviseren om te vragen bij de GGZ of je schematherapie mag doen. Misschien laten ze je versneld terugkomen omdat je nog maar net weg bent? Ik denk dat die therapie je heel goed kan helpen.

Ha Liz @Kannietmeer, ik snap er werkelijk niets van. Of wellicht toch wel: tijdens het weekendje weg ging ik later naar bed, was de "routine" voor het slapen gaan anders en viel ik "gewoon" in slaap. Thuis lukte het me gisteren weer eens niet, net als de weken daarvoor. Was donderdag bij de huisarts. Ik krijg waarschijnlijk een verwijzing naar de 1e lijns GGZ (psychologenpraktijk). Zij zijn meer gericht op de persoon zelf en niet zoals de 2e lijns GGZ op medicatie.... hopelijk levert dat wat op want ik begin licht wanhopig te worden eerlijk gezegd. De laatste echt goede dag was vorige week woensdag, ik ben het momentum echt even helemaal kwijt nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Kannietmeer:

Hi @Brien79 Fijn dat je het zo toepast. Dan gaat het je zeker lukken!

Diazepam overstap kostte mij ongeveer 2 weken. Eerste week doodziek, 2e week iets opknappen, 3e week echt al wat beter.
Als je te snel gaat heb je meer klachten en heb je kans op een langer afbouw syndroom. Je kan eigenlijk met afbouwen niet totaal vooruit plannen, zeker niet zo ver. Kijk eerst hoe je eerste stap van afbouwen gaat en begin pas als je het gevoel  hebt dat de diazepam gestabiliseerd is. Dan pas kan je lichaam een nieuwe stap aan.
Het kan zijn dat je lichaam deze stappen kan verdragen. Maar misschien ook niet. Als je van de eerste afbouwstap een dreun krijgt, zoals ik dat had, dan zou ik direct overstappen op een andere methode en  dagelijks  van je dosis gaan vijlen.

@Kannietmeer Dank voor je reactie. Dit schema heb ik van de apotheek maar heb me al voorgenomen langzamer aan te doen als het niet gaat.

Mag ik vragen vanaf welke dosering jij afbouwde en bij hoeveel je die dreun kreeg? 
 

sorry voor alle vragen, maar ik zoek een beetje houvast 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

Ja ik maakt me ook zorgen mijn zoon gaat komend weekend 3 dagen weg ben dan alleen vind  dat zo eng de angsten zijn dan groter ik denk dat ik het niet red alles angst worden erger liefs Wilhelmina 

@Wilhelmina Je kunt het wel, echt! Precies zoals kannietmeer zegt: uur bij uur, dag bij dag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roeltje31:

@Louisa ik ben ook zo enorm raar in mijn hoofd. Weet niet wat het is. Duizelig. Soort druk in je hoofd. En ook mijn ademhaling zit super hoog.

Mijn hoofd voelt heel moe. Extreem uitgeput. Kan niks verwerken. Wil het liefst in een donker hol een winterslaap doen maar ik ben zo gespannen en rusteloos dat dat niet zal gaan. Nu ook pms. Nog 4 dagen. Dan denk ik aan de dood. Echt hormonen. Super naar. Maar ik ben zo moe in het hoofd dat t leidt tot ondraaglijke sensaties. Echt de wachtlijsten zijn te lang in Nederland.  Pas over een maand intake... en dan nog 2 weken. Had al lang ver afgebouwd kunnen zijn. Het is dat Erik paling zei doe maar ziekenhuis met 13.5 mg lorazepam. Maar achteraf denk ik had ik maar voor hem gekozen... word als maar slechter en dat is best eng. Gister zo moe dat ik de avond gewoon niet trok. Ik slaap wel een aantal uur maar het laadt mn batterij van mn hoofd niet op. Wel mn lijf en die is gespannen. Rust heb ik niet... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Brien79:

@Wilhelmina Je kunt het wel, echt! Precies zoals kannietmeer zegt: uur bij uur, dag bij dag 

Ja he ben zo angstig familie kijk niet naar me om heb hun altijd bijgestaan gelukkig heb ik een goeie zoon maar ik gun hem een fijn weekend in Friesland maar ik heb het tefoon nummer van een collega van mijn zoon en woont niet zo ver van mijn huis ik.heb straat vrees maar gisteren even om de hoek geweest ging goed  dus blijven oefenen het is me gelukt van alles in mijn hoofd gehaald flauw vallen alles gebeurt in mijn hoofd maar er gebeurde niks liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Louisa:

Mijn hoofd voelt heel moe. Extreem uitgeput. Kan niks verwerken. Wil het liefst in een donker hol een winterslaap doen maar ik ben zo gespannen en rusteloos dat dat niet zal gaan. Nu ook pms. Nog 4 dagen. Dan denk ik aan de dood. Echt hormonen. Super naar. Maar ik ben zo moe in het hoofd dat t leidt tot ondraaglijke sensaties. Echt de wachtlijsten zijn te lang in Nederland.  Pas over een maand intake... en dan nog 2 weken. Had al lang ver afgebouwd kunnen zijn. Het is dat Erik paling zei doe maar ziekenhuis met 13.5 mg lorazepam. Maar achteraf denk ik had ik maar voor hem gekozen... word als maar slechter en dat is best eng. Gister zo moe dat ik de avond gewoon niet trok. Ik slaap wel een aantal uur maar het laadt mn batterij van mn hoofd niet op. Wel mn lijf en die is gespannen. Rust heb ik niet... 

Met 13,5 mg Lorazepam ben je voorlopig wel zoet als je het zelf gaat afbouwen. En je bent al zo ziek. Ik denk dat Erik zich goed beseft dat jouw dosis veel te hoog is en dat je zo snel mogelijk minder moet hebben, terwijl hij ook weet hoe gevaarlijk snel afbouwen kan zijn.
Hoe ben je in hemelsnaam ooit op 13 mg terecht gekomen vraag ik me af. Dat is echt zo veel!

23 minuten geleden zei Brien79:

@Kannietmeer Dank voor je reactie. Dit schema heb ik van de apotheek maar heb me al voorgenomen langzamer aan te doen als het niet gaat.

Mag ik vragen vanaf welke dosering jij afbouwde en bij hoeveel je die dreun kreeg? 
 

sorry voor alle vragen, maar ik zoek een beetje houvast 

Ik zat bij de start van de afbouw op 2 mg lorazepam. Ik zat maar kort op 2mg , daar voor 1,5 mg. Toen ik ging afbouwen kon ik 0,5 mg er normaal afhalen. Daarna ging het mis. Ik was al 6 weken zo ziek, zonder te begrijpen dat het van de benzo afbouwen kwam. Toen ik het doorkreeg, na 0,25 van de lorazepam af te halen een dreunt te krijgen,  vroeg ik de huisarts me om te zetten naar Diazepam en dat deed ze. Maar ze gebruikte geen goede equivalent , ik ging naar 5 mg diazepam en ik ging ook in 1x over zonder overgangsperiode. Dit was ook weer een dreun. Ik was er drie weken ziek van. Toen wilde ik gaan afbouwen omdat ik dacht dat het nu klopte wat ik deed. Ik deed 0,5 mg diazepam eraf en lag opnieuw  de volgende dag voor dood op de bank. In deze periode kon ik amper lopen en mijn moeder wastte me in de badkuip. Ik zag eruit als een lijk. Ik was er echt doodziek van. Toen besefte ik dat ik niet in stapjes van 0,5 mg kon afbouwen, mijn lichaam kon het gewoon niet aan, ik woog nog maar 50 kg ( nu 60 kg) en dus ging ik op zoek naar een gelijkmatiger methode. Toen heb ik en weegschaal gekocht dat 0.001 kon afwegen en ben het pilletje gaan wegen. Ik heb toen 4,5 mg Diazepam  in 5 maanden ongeveer afgebouwd. Vanaf het moment van vijlen heb ik  geen dreun meer gehad, en kon ik het verdragen. Ik viel ook niet meer af en kon weer lopen. Maar ik kon geen prikkels verdragen en heb 80% van de tijd op bed of op de bank gelegen. Heel soms een wandeling met mijn ouders. Maar geen sociaal leven en geen activiteiten. Alleen hier op het forum. Je kan mijn verhaal met een beetje terugzoeken wel lezen hier.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Wilhelmina:

Ja he ben zo angstig familie kijk niet naar me om heb hun altijd bijgestaan gelukkig heb ik een goeie zoon maar ik gun hem een fijn weekend in Friesland maar ik heb het tefoon nummer van een collega van mijn zoon en woont niet zo ver van mijn huis ik.heb straat vrees maar gisteren even om de hoek geweest ging goed  dus blijven oefenen het is me gelukt van alles in mijn hoofd gehaald flauw vallen alles gebeurt in mijn hoofd maar er gebeurde niks liefs Wilhelmina

goed  dat je je zoon de ruimte geeft dit te doen. Dat is belangrijk, zodat hij ook weet dat hij ook voor zichzelf mag en moet zorgen.  Jij kan dit Wilhelmina!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

goed  dat je je zoon de ruimte geeft dit te doen. Dat is belangrijk, zodat hij ook weet dat hij ook voor zichzelf mag en moet zorgen.  Jij kan dit Wilhelmina!

Hallo Lieve kannietmeer mijn zoon woont nog thuis maar ik gun hem ook plezier en een fijn weekend hij doet zo veel voor mij  en heeft het zwaar met mijn afbouwen ik laat hem vrij hij verdient het om naar Friesland te gaan misschien ook goed voor mij om alleen.te zijn met mijn hondje liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...