Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 februari 2020


Waldorff

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Isabeau:

@fleurtje  Van mij krijg je dikke steun! Ben vorig jaar ook een half jaar gestopt geweest en daarna gaan kwakkelen. Net als met alcohol. Nu is alcoholvrij prioriteit. Het roken doe ik nog af en toe. 

Ben jij sinds je stopte aan de e smoker?

Oh das lief @Isabeau.

Ah ik wou dat ik af en toe roken kon :(. Maar dat zit er niet in.

Ik ben een 9j geleden tussen de 4 á 5j (kweet t niet meer exact) gestopt geweest. Met behulp van de nicorette kauwgom. Maar een maand gebruikt.

Op een bepaald moment had ik t geweldige idee om toch nog eens een sigaretje te proberen. Dom idee.

Dus bijna 3j geleden (op 22 mei denk ik) terug gestopt met de nicorette zuigtabletjes. Nog steeds niet vanaf maar daar gaan we werk van maken.

Inderdaad nog steeds die verslavende nicorette @Smaragd. Gejaagd word ik er niet van maar ben lui van nature :P

Jij gaat goed kerel!! :heart:

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mooi Bor, jouw sleutel geven. Dat is best een groot gebaar. 

Ik eet pasta waar al spinazie doorheen zit, met champignons, blauwaderkaas en vegaspekjes (brr heb net op Facebook gezien hoe een 'beter leven' boer met zijn varkens omgaat). En een beetje rucola. Beetje te vet voor iemand die wat wil afvallen eigenlijk.  

@fleurtje wat vervelend dat je al zo lang aan de kauwgum verslaafd bent. Ga je langzaam afbouwen, of subiet stoppen? 

@Myle dat van die eigen verantwoordelijkheid is een lastige. Hadden ze wat tegen jou moeten zeggen? Dat je meer drinkt dan goed voor je is? Als buitenstaander zou ik zeggen van wel. Maar ja, je zit daar niet onder dwang en je kunt inderdaad zelf ook je mond opentrekken. Of misschien hadden ze meer open moeten staan of aansturen op begeleiding voor verslaving? 

Ben ik blij dat ik uitnodiging heb afgeslagen en niet over een uurtje naar de Ziggodome hoef... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi @Bor die sleutel en woorden. Zegt eigenlijk alles, prachtig. En 7 meiden, komt vast goed!!! Of niet......tease/grapje(straks weer oma haha). Laat hem maar, dit is het leven idd. Is juist goed

@Myle goed bezig. Herkenbaar want ws stond ik er ook zo bij. Dat heb je onder invloed niet eens meer door.De spiegel was wel groot nu, had echt te doen met die man. Die man niet met zich zelf dus waar maak ik mij druk om.

@Lonster fijne avond zonder Ziggo, die drukte moet er niet aan denken nu.

Met de poezen gaat het goed hier, rangorde is bijna geheel bepaald, goede harmonie. Gaat beter dan ik had verwacht.

Woensdag crematie vriendin, er zullen 4 mensen bij zijn. Ik, een vriendin en iemand van de kliniek waar ze in zat  en haar bewindvoerder. Heb haar kinderen op de hoogte gesteld waar ze geen contact meer mee had. Vond toch dat ze het moesten weten(ze heeft 3 kinderen) . Ze waren blij om het te horen/weten maar geen van hen wil komen. Ze waren opgelucht, alles zeggend eigenlijk. Hun goed recht. 

Ik voel mij ook opgelucht, heel raar. Alleen het beeld raak ik niet uit mijn hoofd, toen ik haar vond. Het is anders dan als het op mijn werk is. Logisch ook. Voor het eerst in jaren afgelopen nacht een nachtmerrie. Alsof ze weer leefde, belde ze aan met een zwart/blauw gezicht. Ik deed de deur dicht en zei, nee je kan niet binnen komen, want je bent dood. Heel idioot en eng. 

Fijne avond allemaal.

Spinazie met eitjes, aardappels en een varkenshaasje.

 

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Bor:

Ik heb hem trouwens iets meegegeven van hier.

Een sleutel van m"n huis die ik vanmorgen bij heb laten maken, er hangt een hangertje aan waarop staat: Zelf doen, maar niet alleen.

En nu hup! Over tot de orde van de dag, Wat gaan we straks eten?

Wat een gaaf cadeau Bor. Dat zijn de mooiste dingen vind ik. Een cadeau met een betekenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze jongste zoon is net ( nog net niet onverwacht, maar scheelde weinig ) vertrokken met zijn vriendin naar de woning van mijn vader en stiefmoeder. Deze laatsten zijn vandaag naar Spanje gegaan voor twee maanden. Mooie gelegenheid voor onze zoon en toekomstige schoondochter om te ervaren hoe het runnen van een huishouden  gaat. 

En ik had nog véél meer geschreven, maar opeens verdwenen....

Doet er niet toe, komt goed allemaal! 

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-2-2020 om 10:26 zei Lonster:

Gisteren weer de documentaire gezien van Louis Theroux over alcoholisme. Ik had vooral zo met die Française te doen. Zo hopeloos, het kon haar niet schelen. Ze moest gewoon drinken. Terwijl het tegelijk zo'n leuk slim mens is, met humor en zelfinzicht. 

@Lonster  Bedankt voor de tip , heb hem ook gekeken    ik had het vooral te doen met  Joe en zijn terugval tranen in mijn ogen maar zag ook vooral een stukje van mijzelf.

Zo dronken als tor zijn en toch maar smeken om  de   vodca om te zeggen daarna ga ik  gewoon lekker slapen . Ben wel eens meerdere malen  onder invloed naar de winkel gegaan om te kopen  !!  stukje heeft mij geraakt  maar  ook  verder  gesterkt dat ik dit gedrag niet meer wil. Het lost niets op  je komt  nergens mee verder .  alleen maar stapjes terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...