Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 februari 2020


Waldorff

Aanbevolen berichten

Heb net even gisteren teruggelezen.. 
Kan me indenken dat je met een knoop in je maag loopt Bor. 
Heel spannend. 
Ik hoop echt dat zoonlief daar zijn draai zal kunnen vinden, 
dat hij de juiste begeleiding en steun gaat krijgen. 
Wat een mijlpaal, voor hem, voor jullie en voor de pleegouders. 
Wat betreft een 'bedankcadeau' ... ik denk dat een brief, vanuit jouw hart geschreven, 
het mooiste is wat je kunt geven. 
En een mooi boeket (of een mooie plant ) erbij...
Fijne dag meis, en ook sterkte... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wijs geweest en heb een uitnodiging (gratis kaartje) afgewimpeld om naar een concert te gaan. Zonder drank zou ik dat niet kunnen - c.q. leuk vinden. Teveel prikkels, te laat. Ik ben al eens zonder alcohol drinken naar een concert geweest, dat is het niet per se. Maar deze setting, met deze groep mensen en die drukte... Nee. 

Vanmiddag ga ik al wat leuks doen, dan lekker 's avonds met een pot thee op de bank of zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Etty ik zou noch negeren, noch zielig doen maar hem een koekje van eigen deeg geven door terug te snauwen. Even terug blaffen. En dan moet het weer klaar zijn. En heb je je hart gelucht en hoef je er verder ook niet meer over na te denken. Denk ik. 

Maar het is niet voor niets dat ik niet samenwoon. Zou me dagelijks aan van alles ergeren bij de ander.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, vanmorgen een wandeling met de hond, ze draaide zich heerlijk in de stront ( dat rijmt maar is ook het enige leuke daaraan ;-). Ze is ruwharig, dutje begrijpt hert gaat er niet zo makkelijk uit. Toch lijkt the makkelijker dan een zeurende partner.

Februari alweer.... 

Fijne zaterdag allemaal, geniet van wat er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren weer de documentaire gezien van Louis Theroux over alcoholisme. Ik had vooral zo met die Française te doen. Zo hopeloos, het kon haar niet schelen. Ze moest gewoon drinken. Terwijl het tegelijk zo'n leuk slim mens is, met humor en zelfinzicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Vandaag 1 febr. Ik start vandag iets wat ik al veel te lang heb uitgesteld nl. de afbouw van de nicorette. Ben bijna drie jaar geleden gestopt met roken en zit er nog aan vast. Dus half gestopt denk ik dan.

Dit wordt ne lastige. Veeeeel lastiger dan niet drinken. Maar lastig kan ook. 

Gadver :angry:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even goedemorgen wensen

Middag bijna alweer
Wel al boodschappen gedaan, maar veel te laat mijn bed uit (half negen) en dan is de dag om voordat je het weet

Straks goulash maken en vanavond naar de film april, may en june
Niet gereserveerd, dus op hoop van zegen dan maar
Vorige week zouden we daar ook naar toe gaan, maar toen was de projector kapot :wacko:

Maar goed, vanavond nieuwe kans dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Sterkte @Bor. Hier jongste zoon alweer kwaad omdat ie met zn fiets naar de fietsenmaker moest. Hij is nu oud genoeg (14) om dit  zelf te doen. Hij weigerde eerst, tot ik zei: dan doe je het niet. Maar zag toen zelf ook wel in dat hij dan zelf een probleem heeft. Nu heeft ie het geregeld:) Straks naar een leuke tentoonstelling met hem en mn moeder, oudste zoon heeft geen zin. @Etty dat gedoe met die wasmachine is toch eigenlijk juist heel grappig, dat soort dingen horen bij t leven en je man moet niet zo zeuren:Pje bent een topper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Eindelijk een rustig weekend, merk dat ik mezelf voorbij ren, geen rust gun. Als ik mij probeer te ontspannen, dan ga ik bijna hyperventileren. Te ver over een grens dan(voel mijn lichaam als ik niet in actie ben). Weet hoe het werkt.

Wel nog drank en rook vrij, wil het zo graag volhouden nu. Blijf de refusal slikken.

Zag net een hele magere oudere onverzorgde man in de supermarkt met 4 flessen wijn en een pakje sigaretten. Trillend zijn bankpas in de pinautomaat doen(hij stak hem er steeds naast totdat het meisje achter de kassa hem erbij hielp). Zo confronterend. Ik vul in dat het een alcoholist is maar misschien heeft hij wel een spierziekte etc. Hoezo vooroordelen. Hij vergat ook nog eens zijn pinpas mee te nemen. Meerdere mensen roepen naar die meneer dat hij zijn pas was vergeten. De beste man reageerde heel sloom/traag. Iedereen in de winkel keek naar die man. Volgens mij kon het die man niets schelen. Ik vond het zelf zo erg om te zien. Kan mij niet voorstellen dat ik er ook zo bij stond maar het zal best zo geweest zijn, in een binge van weken.

Succes en sterkte @Bor !! Ook spannend voor hem natuurlijk.

Jij ook lieve @fleurtje, lijkt mij ook heel lastig. Je rookt dan wel niet maar toch zal je lichaam schreeuwen om nicotine. Of misschien is het ook wel de gewoonte van die kauwgum te nemen. Dacht altijd dat nicotine mij rustig maakte maar het maakt je ook gejaagd. Heel dubbel allemaal

Fijne dag allen en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Smaragd:

Volgens mij kon het die man niets schelen. Ik vond het zelf zo erg om te zien. Kan mij niet voorstellen dat ik er ook zo bij stond maar het zal best zo geweest zijn, in een binge van weken.

Dit zet me aan het denken. Ik sta er waarschijnlijk ook zo bij of heb er wel zo bijgestaan. Van de week had ik een gesprek met een ervaringsdeskundige. Die herkende me van "dat meisje die zoveel drank kocht". Hij zei dat hij daar later nog over gepraat heeft met mijn psychiater maar tevergeefs. Zij konden niks als ik niks wilde? Het voelde even betrapt. Nu is het waarschijnlijk het beste wat kon gebeuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...