Spring naar bijdragen

Vrijdag 31 Januari 2020


Lika

Aanbevolen berichten

Als blijvend kado zou ik een vaas geven. Een mooie, die van zichzelf al mooi is om te zien maar nog mooier met een bos bloemen erin. 

Het gevaar daarbij is dat jij iets erg smaakvol vindt en zij het spuuglelijk vinden.

Een ander idee is een schilderijtje, iets met moeder en kind, iets met het thema bescherming of zo. Iets dat gemaakt is door een kunstenaar. Met hetzelfde gevaar als hierboven, maar het gebaar is wat duidelijker. En ze kunnen het gewoon op de wc hangen, of in een gang ergens achteraf. 

Dat is wat in me opkomt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mezelf weer een beetje bij elkaar gepakt. Heb een paar keer gedronken, maar gemerkt dat het helemaal niet zo bevalt, gek he. Dus nu weer op de goede route. Voor vanavond een alcoholvrij biertje. Lekker een dagje voor mezelf. Ik ben grote schoonmaak aan het houden, dingen weggooien, trapkast zo ordenen dat ik mijn regenpak kan terugvinden. Dat soort dingen. Even een wandelingetje naar de boerenmarkt maken zo, kijken of ze schorseneren hebben. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een portret gezandstraald op kristalglas vind ik zelf het toppunt van lelijke kitch, zou ik dus niet doen. Maar wel mooi en lief dat je die mensen iets wilt geven om jullie dankbaarheid te tonen. Een kaart met tekst erbij klinkt al goed. Is het niet een idee om je zoon een cadeau te laten kiezen? Een fotosessie bij een goede portretfotograaf met je zoon erbij, is dat niks? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Lonster:

@fleurtje welke opdracht van de kalender hebben we vandaag?

Ik ben eerlijk gezegd nog weinig met de opdrachten bezig :(. Ik schrijf nog wel elke dag de dingen op die me een fijn gdvoel gaven. Maar op wdrkdagen is dat wat moeilijker en de andere dagen zijn 'rustdagen' waar ik te weinig uitvoer om fijne dingen tegen te komen :wacko:

Maar dat vroeg je niet :D. Ik nam van de gelegenheid gebruik :P

De kalender zegt:

'We denken dat geluk samenhangt met de plek waar je ooit gelukkig was, maar geluk ligt gewoon in jezelf' ( Franz Schubert - Oostenrijks componist)

Tip/opdracht: Haal je een plek voor de geest waar je ooit gelukkig was. Welk geluksgevoel van toen herken je nog altijd in jezelf? 

(Gelukspijler: waarderen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Das ne moeilijke @Bor.

Ik zou voor iets heel persoonlijks gaan. Een brief van jou, je zoon en miss ook je man. Los van elkaar.

Samen met eeeuhmmm

Een pen gegraveerd met iets lief. Waarmee ze dan de papieren voor t volgende pleegkind mee kunnen ondertekenen (als ondertekenen nog gebeurt) en zo herinnerd worden aan hoe cool ze wel niet zijn. 

Een plakboek met foto's of herinneringen van jou en je zoon die betrekking hebben op hen. 

Een armband met bedeltjes die elk een betekenis hebben? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, schrijf haar een brief. Met van alles en nog wat, wat je maar aan haar kwijt wil. En wat het allemaal voor je betekend heeft. Misschien wil zoon ook wat schrijven.  Stop het bij een kaart en geef een mooie bos voorjaarsbloemen. Je hoeft niets te kopen, een brief is zóveel persoonlijker en zal zeker bewaard worden. Dat geldt niet voor ' hebbedingetjes ' .  My two cents :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip ;

Nu, op NPO 3, dry januari ; de naborrel

Daarna, ook op NPO 3 ; Louis Theroux :

alcoholism, documentaire, wat alcoholisme doet met mensen en hij bezoekt het grootste levertransplantatie centrum van Europa

en heb je in dit alles geen zin, dan komt The Voice op  RTL 4

tot zover het mededeling bord :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een beetje flauwe opdracht, die kalenderopdracht van fleurtje. Vragen ze je een plek voor de geest te halen waar je gelukkig was, om vervolgens te beweren dat het geluk in jezelf zit.

Een paar dagen geleden was ik een taartje eten met een vriendin in een prachtig ingerichte lunchroom. Denk flamingo's, bamboe, grote planten, behang met bladeren. Kitsch maar toch smaakvol. Lekker bananenbroodje gegeten en cappuccino's gedronken. Bij de koffie kreeg je een gelukskoekje met een spreuk. Die had ongeveer dezelfde strekking. Het geluk zit in jezelf.

Bor ik weet niet of je aan mij vroeg of ik veel dronk de afgelopen week, geloof het wel. Nee niet heel veel. 'Gewoon' wat scherpe kantjes eraf. Wat ik eerder heel acceptabel vond. Een sixpack bier. En waar ik nu weer van merk hoe je toch een pak suffer, zwaarmoediger en vermoeider bent tot het weer tijd is tot... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dochter is net vertrokken met vriendinnen voor een week sneeuwpret. Hopelijk breekt ze geen been. Ze kan namelijk ni echt snowboarden :wacko:

Een georganiseerde jongeren feestvakantie met dj's en optredens.

Hoop dat ze t heel houdt. Kreeg uiteraard een hele toespraak van me over waar ze voor moest oppassen etc. Ik kreeg rollende ogen terug :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...