Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
GewoonDoen

Woensdag 29 januari 2020

Aanbevolen berichten

40 minuten geleden zei Rosee:

@lady jane nou ik heb het weleens aangekaart bij die vriendin maar ze is het gewoon niet met me eens: zxxxxxx Ik heb een probleem, niet zij... 

zo is het toch ook? Jij hebt een probleem met de aard van het contact zodra er drank in het spel is? Niets mis mee, lijkt me. Of het 'de moeite waard' is om te bespreken hangt af van het belang dat je hecht aan deze vriendschap. en zelfs dan. Altijd lastig en ook pijnlijk,  vind ik, want inderdaad, jij bent degene die 'veranderd' is, en waardoor de 'vriendschap' onherroepelijk een andere kleur krijgt.

Zelf heb ik, in dergelijke situaties, vooral gezocht naar vormen waarin het contact nog wel (voor beiden) waardevol was, in plaats van het gedrag van de ander te bespreken. Soms bleef er niets over, soms ook wel degelijk iets. Anders, maar wel. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, tsja...

Doe mij maar een bakje van @Yvonne Goedemorgen:musicnote:

Wat ben ik een slaapkop de laatste tijd zeg...het klokje rond? Met gemak hoor, geen enkel probleem.:rolleyes:

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, ik lees nu net je aanvulling over het slapen. 

Slapen gaat hier ruk, ik word elke nacht overvallen door nachtmerries, heel vervelend . Geen idee waarom. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb ik ook poos gehad Nancy, echt van die nachtmerries die dan overdag in je hoofd blijven malen. Horror verhalen.

Durfde bijna niet meer te gaan slapen, zo vermoeiend dat he..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei nancy:

Iets gaat er dus niet goed. Nou ja, dat schreef ik hier laatst al. 

ja. of juist wel, maar  ben je gewoon je bakens weer aan het herzetten waardoor je tijdelijk alle houvast even kwijt bent. Niet makkelijk. Alles is even goed 'door elkaar geschud' bij je, he? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe gaat het trouwens met je zus Nancy?

Klokje rond slapen is geen enkel probleem maar daarentegen duurt wakker worden ook wel errug lang..zie nu pas dat we de 29ste zijn. Dan is mijn/ onze tweeling vandaag dus jarig. (of zou het mijn leeftijd zijn dat alles gewoon wat langzamer gaat?-_-)

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik drink ook koffie met drankvrienden, of ga wandelen.  En drankvrienden drinken tegenwoordig ook veel minder.  Willen allemaal een beetje fijn ouder worden.  Brrr, las vandaag over de toekomst van de ouderenzorg,  daar hoef je niet zo veel meer van te verwachten.   Preventie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alcoholvrij is ook wel aardig populair geworden de laatste tijd. 

Als ik oud en versleten mag worden vrees ik dat het al zover gekomen is dat ik bij de kinderen in moet wonen.:o

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bor:

Hoe gaat het trouwens met je zus Nancy?

Ja, eigenlijk heel goed. Revalideren gaat prima, komt weer goed. 

* weggehaald, te persoonlijk.

bewerkt door nancy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nancy:heart:

Thnx. Ze zijn alweer 28, ongelooflijk..ik moest zelfs even rekenen.;)

bewerkt door Bor
privacy medefrummer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

* weggehaald,  te persoonlijk en vanwege eventuele herkenbaarheid. 

bewerkt door nancy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmorgen 2e gesprek gehad over de nieuwe functie .. ik zie het helemaal zitten als vrouwelijke empathische maar duidelijke professional straks daar op mijn nieuwe plek.

Wel hoor hier vanaf september ook weer een opleiding bij, 2jr lang vanuit zuid Zuid-Limburg naar het midden van het land, gelukkig lijkt me dat nu met nuchtere energie wel te doen !

Nu lunch en dan naar opticien voor een nieuwe bril !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O Smaragd toch. Heftig allemaal. Je hebt gelijk. Je kon niets doen, ze wilde dood en nu heeft ze haar rust, maar wel heel heftig om mee te maken.

Gelukkig ben jij wel wat gewend in de verpleging, maar dit ging wel om je vriendin, dus is wel iets persoonlijker.

Hoop dat de katten een beetje aan elkaar kunnen wennen. Heel veel sterkte met alles :heart:

Bor: gefeliciteerd met je tweeling!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bor:

(of zou het mijn leeftijd zijn dat alles gewoon wat langzamer gaat?-_-)

Ja dus want ik vroeg husband net Wat is er vandaag? Nou niks, hoezo? Ik zeg Gefeliciteerd he..
Hij, Waarmee. Ik zeg dat mag je zelf bedenken maar hij wist het niet, echt niet.

Toch was hij erbij hoor, 28 jaar geleden. Maar hij is ook al oud, de 50 gepasseerd dus dan krijg je dat.:P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Yvonne:

Genoeg, als je een draad gaat openen is het misschien handig om te kijken of er al andere draden open zijn of 'in de maak' .
Dat laatste kun je zien bij het item 'gebruikers online' .. 
Misschien is het ook handig om een volgende keer bij een te openen dagdraad niet alleen de datum maar ook de dag van de week te zetten, 
dat zoekt wat gemakkelijker in de enorme brij van draadjes.... 

Pfff, dat klinkt heel ellendig Genoeg. Ik hoop voor je dat vandaag wat positiever zal verlopen!!! 
Misschien is het handig om bij de titel van vandaag ook even 'woensdag' te vermelden, 
dat vergemakkelijkt het zoeken naar de dag van vandaag voor de andere frummers wat. 
(dit slaat op het openingsberichtje van hetisgenoeg... )

Dank voor de tip Yvonne. Het blijft nog een beetje uitvogelen hier. Maar weer wat geleerd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...