Spring naar bijdragen

Di 28 jan 2020


bumperjim

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Wat is er nog weinig geschreven vanochtend zie ik

Hier fikse buien en maar 5 graden
Straks op de fiets gaan lunchen met vriendinnen die ik al heel lang niet gezien heb
Hoop, echt dat het droog blijft, want een half uur door wind en regen is geen pretje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

@GewoonDoen Ik herken dat deels wel. Moet ook bezig blijven. Vooral dat moeten terwijl dat nu juist soms niet moet.

Drinkend kon ik wel heel goed niets doen en rust pakken(zogenaamde rust dan) Uren/nachten/dagen lang. Het andere uiterste.

Balans is soms nog ver te zoeken hier maar ga er niet teveel over nadenken. Is zoals het is. Dit is beter dan toen ddww :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik doe wel wat. Ik luier, besteed aandacht aan mijn allergrootste hobby, neem mijn rust, geef mezelf een héél groot cadeau! En ik heb die lachend aangenomen! Mijn hele lichaam en ziel ontspant zich nu. Ik lig nog steeds met pyjama en ongedoucht ( haha) met een dekentje op de bank. 

Hier kan NIETS tegenop, in mijn ogen dan, he....laterssss, ik ben er nog niet klaar mee, ga nog ff verder.....:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En mijn gemoed blijft zo wisselend als wat. Kan echt van mezelf soms balen dan(meestal achteraf). Om de kleinste dingen kan ik mij druk maken(voor mij zijn ze op dat moment heel belangrijk). Gaat nergens over. Er zat jam in de smeerboter, dus ja natuurlijk moet de dader het dan ontgelden. Heb een hele preek gehouden, hoe het wel moet en dat ik het absoluut niet vond kunnen. Door hem had ik jam door mijn ossenworst. De wereld verging bijna :angry::rolleyes: Dat soort dingen. Achteraf ervaar ik mezelf dan ook niet als een leuk mens. Waar maak ik mij druk om, alhoewel ik smeer nooit jam in de smeerboter:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog heel even, het is niet niks doen, het is zelfzorg.  Als je niet goed voor jezelf zorgt, kun je dat ook niet voor anderen. Uiteindelijk dan, he. Ennehhh....ik vind mezelf belangrijker dan die was op vouwen of die badkamer schoonmaken of de administratie enz enz enz. 

Gewoon: NÚ EVEN NIET. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee zeggen kan ik wel wat beter nu.

Heb weleens gedeeld over die vriendin die in een ggz instelling is opgenomen voor een aantal maanden. Ze is er nu een tijdje alweer uit. Gewoon weer in haar eigen huis. Ging best heel goed.

Nu is ze weer volop in gebruik. Ze willen haar,haar huis uitzetten vanwege de overlast en dealers die aan haar huis komen. Haar huis weer een puin zooi, ze eet niet meer etc. Kan niets meer doen. Ze heeft mij gevraagd of ze tijdelijk bij mij mag komen wonen. Want dan zou het weer beter gaan, heb met pijn in mijn hart nee gezegd. Is niet goed voor mij maar ook niet voor haar. Wil heel graag anderen helpen maar mag niet mijn eigen ondergang gaan worden. Kan niet.

Hele emotionele chanterende apps en berichten krijg ik van haar. Dat ik verpleegkundige ben en haar wel zou moeten/kunnen helpen. En dat ik weet wat het is om verslaafd te zijn, intens rakende dingen.

Tik het wel heel makkelijk maar was heel lastig dat nee zeggen. Ik laat haar gaan, ze moet het zelf doen, ik kan dat niet voor haar doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 weken. Eerste 4 weken gingen goed.  Enige wat ik nog doe is eten brengen wat ze kan invriezen(kook extra) en kattenvoer voor haar 2 katjes. Ze eet het zelfs niet meer op het eten wat ik voor haar breng. Zag alles nog in de vriezer liggen Maar dan doe ik toch nog iets voor mijn gevoel. Helpend is het niet meer. Als ze eruit gezet wordt hebben we wel afgesproken dat ik de katjes in huis neem. Echt meer kan ik niet doen. Wil dat gedonder niet in mijn huis, genoeg zelf gedonderd. Voel me soms nog schuldig ook. Maar kan niet meer dan dit doen. Die is er over een paar maanden niet meer. Mits ze op tijd de hulpverlening weer toe laat. Maar dat wil ze niet meer. Laat het voor nu los, verklaart ook wel waarom ik mij down voel, laat mij niet koud om iemand kapot te zien gaan.

Fijne avond en bedankt dat ik het even kon delen.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Jopie:

Of gewoon wachten tot je afknapt.... Daarna gaat t ook makkelijker. Voorbeelden te over hier op dit forum, mezelf incluis. 

Kern is dat je maar zoveel bordjes in de lucht kan houden als je in de lucht kan houden en dat er uiteindelijk eindeloos veel bordjes te vinden zijn. 

Maar GD heeft toch al een burnout?? :wacko: Nog verder afknappen lijkt me lastig.

@GewoonDoen ik snap het wel als je vroeger gestraft werd en zo, maar vroeger is vroeger hè, je bent nu zelf verantwoordelijk en je moet jezelf een beetje deftig onderhouden anders is t straks hartinfarct en over. Je zou de eerste niet zijn. Dus "ik mag niet" dat kan je een eind geloven maar op een gegeven moment is het IK MOET nu rust nemen. Als ik je lijstjes zie maken op dagen dat je niet eens iets te doen hebt, zo van ik moet knutselen en ik moet dit en ik moet dat, dan vraag ik me af of het lichtje al is gaan branden of nog helemaal niet. Als je niks in de agenda hebt staan, plan dan ook eens niks. Wat denk je wat er gebeurt als je een dag niks doet? Wordt je daarvoor gestraft? Door je moeder of zo??? Of zouden je lichaam en geest dan eindelijk eens tot rust komen? Is niksdoen een luxe of is het inmiddels bittere noodzaak geworden?

Ik heb een burnout overleefd en dat zal me ook gvd nooit meer overkomen. Jij zou daar ook wel stelliger in moeten zijn naar mn bescheiden mening. Ziek nou eens heel uitgebreid uit. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

Nou weer wat mee gemaakt net .
|Heel gezellig, de lunch met vriendinnen
Kom ik terug..
Fiets weg !!!
Had ik hem niet op slot gezet blijkbaar
Hoe stom kan een mens zijn
(Tas uit mijn fietstas gepakt, wat ik anders nooit doe, dus extra handeling, vergeet ik blijkbaar de laatste handeling n.l. fiets op slot zetten )
Was wel een e-bike, en oke wel al 18 jaar oud, en haperde wat soms, maar hij kon best nog even mee

Was al wel van plan om dit jaar een andere te kopen
Nou, beslissing nu dus snel gemaakt
|Nieuwe gekocht net, kan hem straks ophalen )
Met verzekering erbij
Jaaa, zo gaan de spaarcentjes wel snel.

Maar goed, de geplande oog lift gaat toch niet door, dus had ik wat centje "over "

Nou spannend
Hij fietste heerlijk, toen ik net een proef rit ging maken
Maar ja, dat mag dan ook wel voor dat geld :o

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...