Spring naar bijdragen

Gestopt en gewichtsverlies


Holly

Aanbevolen berichten

Ik ben heel benieuwd wie van jullie er is afgevallen na het stoppen met alcohol? Hoe lang ben je gestopt? En wanneer begon je kilo's te verliezen. Je zou zeggen dat stoppen en afvallen hand in hand zou moeten gaan aangezien alcohol veel calorieën bevat en de vetverbranding vermindert. Helaas is er bij mij na bijna een maand nog niets af. Gaat mijn beloning nog komen? Ben heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanzelfsprekend afvallen geldt niet voor iedereen. Bij mij heeft het bijvoorbeeld niet op die manier gewerkt. Ik kampte met overgewicht toen ik nog dronk en dat doe ik nog steeds nu ik inmiddels al weer 3 jaar geen alcohol meer gebruik. Er is wel een tijdelijke verbetering geweest maar het is te complex om even snel een oorzaak/gevolg plaatje te schetsen omdat er in mijn geval meer factoren een rol spelen.

Beweging en verstandige voeding zijn en blijven de kern. Stoppen met alcohol kan zeker helpen maar het leidt niet voor iedereen automatisch tot gewichtsafname zonder er verder iets aan te hoeven doen.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Etty:

Eet en drink je exact hetzelfde als voor je stopte met alcohol, is het enige verschil dat je de wijn/bier hebt laten staan? Dan is het wel gek dat je niet afvalt. Dronk je veel? 

Ik dronk het laatse jaar al veel minder maar wel elke dag 2 grote glazen wijn, voor de meeste waarschijnlijk niet veel maar ik kon niet echt goed meer zonder die twee glazen dus ik had wel een beetje een probleem 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-1-2020 om 07:47 zei Etty:

Wel jammer dat je niet afvalt als dit wel je verwachting was.   Was je behoefte wat gewicht kwijt te raken je voornaamste motivatie?  

Ik denk dat mensen die kilo's verliezen vaak ook overstappen op een veel gezondere leefstijl, wat natuurlijk veel beter gaat als je niet drinkt.   

Nee, ik wilde echt stoppen met alcohol. Ik dronk al 13 jaar echt dagelijks. Ik wil echt gezond oud worden en fit zijn energie hebben. De beste versie van mezelf worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...