Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 25 januari 2020


Cyclad58

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Wilhelmina:

Vannacht helemaal niet geslapen ben kapot kreeg dat electrische shok  gevoel ben ik zo bang voor en pijn aan aan mijn rug en zo ik kan helemaal niets doen en harde tinnitus ik kan dit alles niet meer dragen het is te zwaar Mijn nek doet zo pijn en met draaien duizelig gevoel ik het niet meer voel me uitgeblust  liefs Wilhelmina

Oh ik zit ook zo zwaar. Kan je alleen knuffelen. Liefs Louisa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Oh ik zit ook zo zwaar. Kan je alleen knuffelen. Liefs Louisa

Louisa ik heb het zo zwaar kan het niet meer dragen zo zwaar zo onmenselijke en vreselijke tinnitus en de hele dag trillen door mijn lichaam nog nooit zo slecht geweest hoofdpijn ik denk gek te worden zo pijn aan mijn nek liefs Wilhelmina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Wilhelmina:

Louisa ik heb het zo zwaar kan het niet meer dragen zo zwaar zo onmenselijke en vreselijke tinnitus en de hele dag trillen door mijn lichaam nog nooit zo slecht geweest hoofdpijn ik denk gek te worden zo pijn aan mijn nek liefs Wilhelmina 

Lieve Wilhelmina, 

Er komen betere dagen, ik ben voor mijn hoofdpijn, oorsuizen en pijn in nek, schouders bij de fysiotherapeut geweest (nu nog maar één keer geweest) aankomende vrijdag er weer heen, sowieso vond ik de massage fijn en even ontspannend werken. Is het voor jou geen optie om naar de fysio te gaan, of hij/zij thuis laten komen? 
Ik hoop dat je kracht genoeg krijgt om weer door te gaan. 
Liefs en dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

 ik heb een ziekte vrees liefs Wilhelmina

Maar  Wilhelmina, kan je op dat moment als die angst zo erg is, niet denken, dat je jezelf nog meer opfokt omdat je smetvrees hebt? Is er nu niemand die je even kan bellen? Even je hart luchten, vaak help dat al iets. Of en dat help ook vaak, hier wat meer schrijven, nu schrijf je vaak hetzelfde en dan lijkt het net of je er een beetje in blijft hangen, en dat kan ontzettend veel pijn doen omdat je het rotgevoel niet kwijt raakt. De angsten van eerder komen weer naar boven plus de angst die je nu hebt. Dat stapelt zich op en das verrekte zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei bolletje:

Maar  Wilhelmina, kan je op dat moment als die angst zo erg is, niet denken, dat je jezelf nog meer opfokt omdat je smetvrees hebt? Is er nu niemand die je even kan bellen? Even je hart luchten, vaak help dat al iets. Of en dat help ook vaak, hier wat meer schrijven, nu schrijf je vaak hetzelfde en dan lijkt het net of je er een beetje in blijft hangen, en dat kan ontzettend veel pijn doen omdat je het rotgevoel niet kwijt raakt. De angsten van eerder komen weer naar boven plus de angst die je nu hebt. Dat stapelt zich op en das verrekte zwaar.

Lieve bolletje ik heb geen smetvrees maar straatvrees   liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sliep uit mezelf vorige week 4 a 5 u. Gisteravond wezen dansen. Kom thuis ging gelijk liggen . Niet geslapen. Had elektrische trilling in mijn lichaam tot nu toe. Word er gek van. Om 4.30 quetiapine ingenomen. 1 uurtje geslapen. Met angst valt het mee maar dit kan ik niet uitstaan. Niet slapen en trillen. Mijn geheugen gaat eraan. En allemaal opmerkingen dat het aan mezelf ligt. Wanhopig dat het niet meer goed komt. Ben mijn baan kwijt. Ik wil zo graag werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Wilhelmina maakt verder niet zoveel uit wat je aan vrees hebt, het gaat om de boodschap;) Probeer vandaag toch even eruit te gaan. Al ga je maar even voor je deur staan een frisse neus halen.

Yollie het is nu een beetje vallen en weer opstaan, misschien gaat het vandaag weer wat beter. Ik hoop het voor je. Rustig aan. Ga desnoods even wandelen dan kom je even tussen de mensen. En echt je geheugen gaat er niet aan maar als je zoveel denkt als wat je nu doet zegt het daar in je bovenkamer Ho ho stop even rustig aan anders wordt het te druk. Het is een soort zelfbescherming om juist niet gek te worden. Het is een natuurlijk proces, je bolletje beschermd je juist. En jij maar denken dat dat niet goed is. Ja wel hoor.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Wilhelmina:

Louisa ik heb het zo zwaar kan het niet meer dragen zo zwaar zo onmenselijke en vreselijke tinnitus en de hele dag trillen door mijn lichaam nog nooit zo slecht geweest hoofdpijn ik denk gek te worden zo pijn aan mijn nek liefs Wilhelmina 

Ik heb heel de nacht niet geslapen door vreselijke pijn tussen mn schouders... Ik weet niet hoe ik dit draag. Ik ben zo moe. En de pijn is er nog maar mag ivm maagpijn geen pijnstillers. Ik tril ook heel de dag. Huilen. En trek t niet meer. Mijn hoofd is vreselijk en hoor ook oorsuizen. Lijk gek te worden in mn hoofd. Ik snap je @Wilhelmina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Louisa:

Ik heb heel de nacht niet geslapen door vreselijke pijn tussen mn schouders... Ik weet niet hoe ik dit draag. Ik ben zo moe. En de pijn is er nog maar mag ivm maagpijn geen pijnstillers. Ik tril ook heel de dag. Huilen. En trek t niet meer. Mijn hoofd is vreselijk en hoor ook oorsuizen. Lijk gek te worden in mn hoofd. Ik snap je @Wilhelmina 

Louisa Komt allemaal door de pillen en je word niet gek  geef niet op ik tril ook erg heel vervelend  gaat eens weg  en huilen is zo goed  dat zijn emoties van vroeger  die moet je verwerken liefs wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

Louisa Komt allemaal door de pillen en je word niet gek  geef niet op ik tril ook erg heel vervelend  gaat eens weg  en huilen is zo goed  dat zijn emoties van vroeger  die moet je verwerken liefs wilhelmina

Mijn psycholoog zei niet teveel huilen. Daar word je moe van.... als ik moet huilen huil ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-1-2020 om 10:45 zei ELL:

Hoi @doorbijter , @Cyclad58 en de rest ,

Ik sliep laat maar had ‘s ochtends ook uitgeslapen. Hoe gaat het nu thuis @Cyclad58?

Ik ben nu 4 dagen gestopt met Zoloft, en ik ben er blij mee. (Afgebouwd in 5 maanden). Het lijkt alsof er heel iets van die extreme moeheid verminderd is. Ondanks de lage dosering die ik nam had ik er volgens mij echt flink last van. 

Sterkte en liefs allemaal 

ELL ik had een vraagje ik heb het met afbouwen heel moeilijk ik ben nu 7 maanden bezig  ik stond op 5 nu op iets minder dan 2  veel nekpijn hele lijf pijn duizelig raar in mijn hoofd heel veel onrust angst  als je ouder bent heb je dan meer last van afbouwen  ik heb bromazepan 3 mg  ik wens je een fijne avond liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Wilhelmina:

ELL ik had een vraagje ik heb het met afbouwen heel moeilijk ik ben nu 7 maanden bezig  ik stond op 5 nu op iets minder dan 2  veel nekpijn hele lijf pijn duizelig raar in mijn hoofd heel veel onrust angst  als je ouder bent heb je dan meer last van afbouwen  ik heb bromazepan 3 mg  ik wens je een fijne avond liefs Wilhelmina

Hoi lieve @Wilhelmina, mag ik als oudere jongere deze vraag beantwoorden? Toen ik begon met afbouwen was ik 58. Niet eens zo heel oud, toch? Jij bent begin 70, dat scheelt alweer een stukkie. Er is niet bewezen dat ouderen meer moeite hebben met afbouwen an sich dan jongeren. De onttrekkingsverschijnselen zijn vaak dezelfde. Wat wel zo is (geen wetenschap, wel "gemeten" op basis van meldingen) is dat het bij ouderen allemaal gemiddeld wat langer duurt voordat alles hersteld is. Is ook niet zo verwonderlijk. Ik heb in mijn jonge jaren 2 keer mijn been gebroken en na 4 tot 5 weken was het leed wel geleden. Mijn vader brak zijn been ooit op zijn 70e en was dik 2 maanden zoet. Als je ouder bent duurt het herstel gewoon wat langer. Dat is vervelend, maar meer ook niet. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

Hoi lieve @Wilhelmina, mag ik als oudere jongere deze vraag beantwoorden? Toen ik begon met afbouwen was ik 58. Niet eens zo heel oud, toch? Jij bent begin 70, dat scheelt alweer een stukkie. Er is niet bewezen dat ouderen meer moeite hebben met afbouwen an sich dan jongeren. De onttrekkingsverschijnselen zijn vaak dezelfde. Wat wel zo is (geen wetenschap, wel "gemeten" op basis van meldingen) is dat het bij ouderen allemaal gemiddeld wat langer duurt voordat alles hersteld is. Is ook niet zo verwonderlijk. Ik heb in mijn jonge jaren 2 keer mijn been gebroken en na 4 tot 5 weken was het leed wel geleden. Mijn vader brak zijn been ooit op zijn 70e en was dik 2 maanden zoet. Als je ouder bent duurt het herstel gewoon wat langer. Dat is vervelend, maar meer ook niet. Sterkte! 

Hallo wat lief dat je me scrijf ik ben blij dat ik weet dat het herstel langer duurt bij oudere ik word volgende maand 74 jaar ik maakte me zo ongerust bromazepan hielp niet meer dus afbouwen ik heb het 40 jaar gebruikt jij ook sterkte met afbouwen  liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Wilhelmina:

Hallo wat lief dat je me scrijf ik ben blij dat ik weet dat het herstel langer duurt bij oudere ik word volgende maand 74 jaar ik maakte me zo ongerust bromazepan hielp niet meer dus afbouwen ik heb het 40 jaar gebruikt jij ook sterkte met afbouwen  liefs Wilhelmina

40 jaar is super lang, @Wilhelmina. Maar het gaat je lukken! Zelf bouw ik niet meer af, dat is al gedaan met Lorazepam zo'n kleine 2 jaar terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

40 jaar is super lang, @Wilhelmina. Maar het gaat je lukken! Zelf bouw ik niet meer af, dat is al gedaan met Lorazepam zo'n kleine 2 jaar terug. 

Jij bent nog een jonge Blom pas 60 jaar echt waar je bent nog jong ik ben een ouwe taaie maar van binnen jong ik wil nog leven ik heb een hond een whippert een schat van een hond zo lief heel zachtmoedig  en een zoon hij staat me bij en help me met afbouwen tof he  liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-1-2020 om 19:57 zei Wilhelmina:

Jij bent nog een jonge Blom pas 60 jaar echt waar je bent nog jong ik ben een ouwe taaie maar van binnen jong ik wil nog leven ik heb een hond een whippert een schat van een hond zo lief heel zachtmoedig  en een zoon hij staat me bij en help me met afbouwen tof he  liefs Wilhelmina

Lieve Wilhelmina, je doet het echt super. De pijn, angst en trillen etc hoort er helaas bij. Eigenlijk zit je helemaal niet op een hoge dosis. Je zat voorheen op 5 mg Bromazepam?  En nu op 2 mg?
Slik je het medicijn 1 of 2 keer per dag? Het is voor Bromazepam cruciaal dat je het meerdere keren per dag neemt. Liefst 3 x. Gezien de dosis heb je misschien nu een methode nodig om dit over de dag te verdelen zodat je niet de halve dag in tussentijdse ontwenning zit.

Dit kan je voorkomen door je huidige dosis in water op te lossen. Je meet bijvoorbeeld 300 ml water af, en lost daar je medicatie van de dag in op. Dan neem je elke 8 uur 100 ml van de oplossing.

Sterkte hoor W! Je doet het heel knap en je gaat het gewoon overwinnen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...