Spring naar bijdragen

20 jaar Xanax


Jeannette1960

Aanbevolen berichten

Na meer dan 20 jaar xanax te hebben gebruikt ben ik bezig dit af te bouwen. Stapje voor stapje maar dan nog. De motivatie is er en ik ga doorzetten. De pillen roepen mij toe vanuit de kast. Neem mij maar dan ben je niet meer verdrietig, duizelig, heb je geen hoofdpijn meer en snauw je je partner niet af. De verleiding is soms echt groot. Ik ben kwaad op mezelf maar vooral ook op de artsen die mij al die jaren gewoon hebben laten 'shoppen'. Ik zal het in het begin misschien nodig gehad hebben; een burnout en een depressie maar raar reagerend op seroxat,  dan maar xanax.... Ik ben bang dat ik het alleen niet red. Lotgenoten weten wat een benzo-verslaving betekent.

Voor ik met de afbouw begon bestond mijn dagelijkse dosis uit: 7.00 uur 0.5 mg xanax, 8.00 uur 0.5mg Xanaxretard, 's middags rond 15.00 uur 0.25mg xanax, rond 20.00 uur 0.5mg Xanaxretard. Op dit moment zit ik op 7.00-0.125mg/8.00-0.5mgretard/20.00-0.25mg. Ik probeer op mijn manier een schema te hanteren dat logisch is. Angsten ervaar ik niet, het is mijn lichaam dat roept om xanax. Ik doen aan mantra-meditatie en dit helpt mij goed om wat meer rust in mijn hoofd te krijgen.

Dank je voor het lezen van deze korte introductie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeannette1960 welkom op t forum. Je bent al goed bezig met de afbouw zeg. Pas je op dat je niet te snel gaat en de klap achteraf gaat ervaren. 1mg xanax is nog best een flinke dosis. Onder ditjes en datjes komen de meesten van ons dagelijks bijeen om te praten, steunen ed. Je bent van harte welkom. Heb je al een afbouwschema voor ogen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeannette1960, welkom hier, goed besluit heb je genomen :rose: 
Ikzelf kon ook niet tegen antidepressiva, heb het twee keer geprobeerd omdat de artsen dat graag wilde, voelde me toen ook niet depressief maar gewoon intens moe door een vechtscheiding. Maar de antidepressiva werd iig een drama, daarna de kennismaking op voorschrift met Diazepam, heb dit ook jaren geslikt. In de loop der jaren allerlei vage lichamelijke klachten, nooit gedacht dat het wellicht door de pam zou kunnen komen. Door dit forum weet ik inmiddels beter. 
Ik heb niet zo de behoefte om de pillen in te nemen, juist aversie ertegen gekregen, mede door hier te lezen en door mijn cold turkey ervaring, inmiddels ben ik aan het afbouwen. Hoop dat het forum jou gaat helpen dat de "roep" naar de pillen minder gaat worden. 
 

bewerkt door Vallenenopstaan1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter dank je, ik heb zelf een schema gemaakt. Om de 2 weken gaat er ergens wat af. Met als volgende stap de XanaxR van 's morgens te vervangen door een gewone van 0.5mg,  de 0.125mg van 7.00u verschuiven naar 12.00u en de 0.25 naar 21.00u. En dan eerst maar eens kijken hoe dat gaat.

@Vallenenopstaan1ook hier een vreselijke cold turkey ervaring na een operatie van 10 uur waarbij ik de mensen op de IC smeekte om een xanax en die niet kreeg. Het is hier vandaag vallen en weer opstaan. Ik moest een aantal zaken regelen en heb een 0.125mg genomen omdat de ontwenningsverschijnselen maakten dat ik niet naar buiten kon. Gelukkig het weekend voor de deur, geen verplichtingen dus dan kan ik de ontwenningsverschijnselen gewoon laten komen. En nu nog even leren me niet schuldig te voelen door de inname van die halve tablet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijterdaar had ik op Google over gelezen voordat ik dit forum ontdekte. Mijn angst is om dan van de ene verslaving naar een andere te rollen. De afhankelijkheid ging zelfs zo ver dat ik alleen de Xanax van Pfizer vertrouwde, het huismerk alprazolam durfde ik niet. Ik denk dat de eerste stap voor mij was over te stappen op de alprazolam. Ik dacht (maar dat weet ik niet want ik heb het gevoel soms maar wat te doen) dat twee weken termijn voor verlaging met 0.125mg zou moeten kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed heb, gebruik je nu 1mg xanax. Dat komt overeen met 20 mg diazepam. 2,5 mg diazepam per 2 weken afbouwen is een fors tempo. Dan zou je in 4 maanden tijd klaar zijn. Zou mooi zijn als t lukt, maar het is wel heel snel. Zelf ga ik 10 maanden doen over 10 mg, maar ik heb dan ook al heel veel klachten nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeannette1960 ik heb even op het forum gekeken en @Kannietmeer geeft ook aan dat 0,25 mg xanax gelijk is aan 5 mg diazepam. Dit is volgens de ashton manual. Artsen hier gebruiken idd vaak lagere omzettingen. Maar wat ik al zei, je mindset is goed en wie weet kom je er zo snel vanaf. Succes iig en houdt ons op de hoogte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...