Spring naar bijdragen

Ik denk dat het bij jou tussen je oren zit.....


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Zojuist staat er een bekende aan mijn deur, was zijn hondje aan het uitlaten en dacht ik loop even langs. 
Ik open de deur, hij vraagt hoe het me gaat (weet van mijn afbouw) Ik vertel wat over mijn klachten maar keek me aan en trekt een wenkbrauw op met zo'n blik van ja ja, zei: Ik denk dat het bij jou tussen je oren zit.
Dit is de tweede keer dat hij me dit zegt en had me voorgenomen om er binnenkort over te gaan praten dat die opmerking mij kwetst alleen zover kwam het dus niet...
Ik heb gezegd (hij zit overspannen thuis) moet jij niet weer eens gaan werken, volgens mij mankeer je niets... dat het hetzelfde is als wat hij me zegt. Maar ik mocht dat van hem wel zeggen, deed hem niets.
Zei toen nou ik ga er maar weer vandoor want ik merk dat je geïrriteerd bent. 
  
Ik merk dat de omgeving er maar een aantal weken mee kan/wil omgaan, daarna gaat het dus wel moeizaam worden, moet het maar eens over zijn.... Ik ben nog niet op 0 en na de 0 zal ik ook nog wel moeten herstellen. 
Het raakt mij als mensen zo reageren, ik heb bewust ervoor gekozen om het maar een aantal te vertellen, juist om dit soort opmerkingen te voorkomen. 
Enige wat er nu door gebeurd is dat ik in de toekomst niet meer vertel over hoe ik me echt voel. 

Ik wilde dit even kwijt, vragen hoe jullie omgeving ermee omgaan? 

bewerkt door Vallenenopstaan1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar. Ik kan je er niet bij helpen. Ik zoek zelf namelijk nog een weg in het hiermee omgaan. Ik reageer de laatste tijd geërgerd en zeg dan; klopt het zit tussen mijn oren! Letterlijk! (Als in hersenschade). Dan wordt er onnozel gekeken. Ik neem afstand van deze mensen en praat bijna met niemand meer over mijn klachten. Ik probeerde mensen in het begin een hoop uit te leggen. Ik ben daar mee gestopt. Mijn kringetje wordt steeds kleiner. Het maakt me niet meer uit. Ik ben moe van het uitleggen. Ik probeer zo lief mogelijk voor mezelf te zijn. Zelf snap ik het wel en weet ik dat het niet tussen mijn oren zit. De wereld is helaas keihard en het onbegrip enorm groot. Tegen de mensen die ook keihard tegen mij zijn, ben ik keihard terug. Ik kan alleen maar zeggen dat deze ervaring me voorgoed veranderd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Vallenenopstaan1:

Hallo allemaal, 

Zojuist staat er een bekende aan mijn deur, was zijn hondje aan het uitlaten en dacht ik loop even langs. 
Ik open de deur, hij vraagt hoe het me gaat (weet van mijn afbouw) Ik vertel wat over mijn klachten maar keek me aan en trekt een wenkbrauw op met zo'n blik van ja ja, zei: Ik denk dat het bij jou tussen je oren zit.
Dit is de tweede keer dat hij me dit zegt en had me voorgenomen om er binnenkort over te gaan praten dat die opmerking mij kwetst alleen zover kwam het dus niet...
Ik heb gezegd (hij zit overspannen thuis) moet jij niet weer eens gaan werken, volgens mij mankeer je niets... dat het hetzelfde is als wat hij me zegt. Maar ik mocht dat van hem wel zeggen, deed hem niets.
Zei toen nou ik ga er maar weer vandoor want ik merk dat je geïrriteerd bent. 
  
Ik merk dat de omgeving er maar een aantal weken mee kan/wil omgaan, daarna gaat het dus wel moeizaam worden, moet het maar eens over zijn.... Ik ben nog niet op 0 en na de 0 zal ik ook nog wel moeten herstellen. 
Het raakt mij als mensen zo reageren, ik heb bewust ervoor gekozen om het maar een aantal te vertellen, juist om dit soort opmerkingen te voorkomen. 
Enige wat er nu door gebeurd is dat ik in de toekomst niet meer vertel over hoe ik me echt voel. 

Ik wilde dit even kwijt, vragen hoe jullie omgeving ermee omgaat? 

@Vallenenopstaan1 ik krijg ook alleen maar te horen dat het niet slapen aan mezelf ligt. Mijn man zegt dat ook vaak en we hebben er bijna elke dag ruzie over. Krijg nu van mijn schoonzus te horen dat ik blij moet zijn met mijn 6 uurtjes eergisteren. Al die andere dagen was het 0 uurtjes of maar 1 of 2. Ik zie het vaak niet meer zitten. Ik weet niet hoe ik dit al bijna 4 jaar uithou. Dat niet slapen maakt me gek. Ik kan niet geloven dat ik na afbouw weer ga slapen en ik word gek van dat inwendig getril.

bewerkt door Yollie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Annie87:

Heel herkenbaar. Ik kan je er niet bij helpen. Ik zoek zelf namelijk nog een weg in het hiermee omgaan. Ik reageer de laatste tijd geërgerd en zeg dan; klopt het zit tussen mijn oren! Letterlijk! (Als in hersenschade). Dan wordt er onnozel gekeken. Ik neem afstand van deze mensen en praat bijna met niemand meer over mijn klachten. 

@Annie87, precies wat er met mij nu ook gaat gebeuren, door de opmerking zal ik voortaan zeggen dat het me prima gaat. 
Ik vertelde nog dat ik suizen erbij had gekregen, maar hij hoort een stoomtrein de hele dag, (nog nooit in de jaren dat ik hem ken over zijn trein gehoord) is er van overtuigd dat het bij mij geen ontwenningsklachten zijn. 

@Yollie, ik hoop dat je snel meer 6 uren per nacht kan slapen.  :rose: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vallenenopstaan1:

Hallo allemaal, 

Zojuist staat er een bekende aan mijn deur, was zijn hondje aan het uitlaten en dacht ik loop even langs. 
Ik open de deur, hij vraagt hoe het me gaat (weet van mijn afbouw) Ik vertel wat over mijn klachten maar keek me aan en trekt een wenkbrauw op met zo'n blik van ja ja, zei: Ik denk dat het bij jou tussen je oren zit.
Dit is de tweede keer dat hij me dit zegt en had me voorgenomen om er binnenkort over te gaan praten dat die opmerking mij kwetst alleen zover kwam het dus niet...
Ik heb gezegd (hij zit overspannen thuis) moet jij niet weer eens gaan werken, volgens mij mankeer je niets... dat het hetzelfde is als wat hij me zegt. Maar ik mocht dat van hem wel zeggen, deed hem niets.
Zei toen nou ik ga er maar weer vandoor want ik merk dat je geïrriteerd bent. 
  
Ik merk dat de omgeving er maar een aantal weken mee kan/wil omgaan, daarna gaat het dus wel moeizaam worden, moet het maar eens over zijn.... Ik ben nog niet op 0 en na de 0 zal ik ook nog wel moeten herstellen. 
Het raakt mij als mensen zo reageren, ik heb bewust ervoor gekozen om het maar een aantal te vertellen, juist om dit soort opmerkingen te voorkomen. 
Enige wat er nu door gebeurd is dat ik in de toekomst niet meer vertel over hoe ik me echt voel. 

Ik wilde dit even kwijt, vragen hoe jullie omgeving ermee omgaat? 

@Vallenenopstaan1ben je al afgebouwd en kan je slapen?wel of zonder medicatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Yollie:

@Vallenenopstaan1ben je al afgebouwd en kan je slapen?wel of zonder medicatie?

Ik ben nog aan het afbouwen. (diazepam) Mijn slapen is heel wisselend, gisterenavond was ik op de bank in slaap gevallen en werd daar vanmorgen wakker. Dat was heerlijk om een lange nacht zonder wakker worden mee te maken. Enige nadeel ervan was dat ik mijn diazepam shotje niet had ingenomen doordat ik op de bank in slaap was gevallen, dus hoop dat ik geen last krijg van één keer overslaan.  

 

bewerkt door Vallenenopstaan1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"ik denk dat het tussen de oren zit"
"je doet het zelf"
"je maakt jezelf bang"
"zet die knop toch om"
"Je houdt de problemen zelf in stand

Zomaar een greep uit de volzinnen die ik de afgelopen 2 jaar gehoord heb, soms ook door artsen. 
Van alle dwaze en ondoordachte opmerkingen vind ik "zet die knop toch om" eigenlijk nog de ergste. Als dat kon hadden wij dat allemaal meteen gedaan. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Vallenenopstaan1:

Ik ben nog aan het afbouwen. (diazepam) Mijn slapen is heel wisselend, gisterenavond was ik op de bank in slaap gevallen en werd daar vanmorgen wakker. Dat was heerlijk om een lange nacht zonder wakker worden mee te maken. Enige nadeel ervan was dat ik mijn diazepam shotje niet had ingenomen doordat ik op de bank in slaap was gevallen, dus hoop dat ik geen last krijg van één keer overslaan.  

 

Diazepam heeft een lange werkingsduur, bij Diazepam is de kans op tussentijdse ontwenning heel klein. Ik denk dat het erg zal meevallen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

3 minuten geleden zei Cyclad58:

"ik denk dat het tussen de oren zit"
"je doet het zelf"
"je maakt jezelf bang"
"zet die knop toch om"
"Je houdt de problemen zelf in stand

Zomaar een greep uit de volzinnen die ik de afgelopen 2 jaar gehoord heb, soms ook door artsen. 
Van alle dwaze en ondoordachte opmerkingen vind ik "zet die knop toch om" eigenlijk nog de ergste. Als dat kon hadden wij dat allemaal meteen gedaan. 

 

 

Hahaha ja die zijn ook zo leuk bedacht, mijn grootste irritatie opmerking is: "je zit je zeker weer druk te maken, laat het los" :huh:
 

 

7 minuten geleden zei Yollie:

@vallenenopstaanoh dat is mooi. Ik denk niet dat je er last van krijg hoor. En heb je nog last van angst?

Ja nog last van, probeer mezelf dan maar te kalmeren met lief zijn tegen mezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vallenenopstaan1,

Heel herkenbaar,hier juist hetzelfde hoor,maar ik heb mij ook al af geleerd om mij nog moe te maken om het weer uit te gaan leggen,ik heb nog 2 vrienden over op deze moment,ik dacht dat ik er heel wat had,zo zie je maar weer,.

Ik zeg nu wieniet met mij danst in de storm,hoeft in de zon ook niet mee te dansen!!! Voila en klaar.

Dus je bent echt niet alleen,zelfs mijn partner kan er moeilijk mee om,. Ergens natuurlijk als je deze strijd niet zelf mee maakt,mss moeilijk om het te gaan begrijpen,maar ik maal er niet te veel meer om want het heeft geen nut,en je maakt je zelf er druk om,en dan voel je je er ook nog slecht door,ik kom hier lezen,vertellen in goede en slechte dagen,weet je tenminste dat je wel begrepen word.

Zo groetjes Angke x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vallenenopstaan1:

Ik antwoord tegenwoordig naar iedereen; hetzelfde of slecht. 
Ik ga niet zeggen dat het prima gaat. Dat gaat het namelijk niet. Dat andere mensen daar niet mee kunnen omgaan is dan hun probleem. 
maar het is ook een heel proces dit wat je ook doormaakt; anderen die er niet mee om kunnen gaan, er zelf niet mee om kunnen gaan (in mijn eigen geval), zelf moet ik er nog zo’n weg in zoeken. Ik denk dat vrijwel iedereen dit ervaart tijdens een ziekte of chronische ziekte. 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Angke:

Ik zeg nu wieniet met mij danst in de storm,hoeft in de zon ook niet mee te dansen!!! Voila en klaar.

Inderdaad een mooie opmerking. 
:heart:
 

 

18 minuten geleden zei Annie87:

Ik antwoord tegenwoordig naar iedereen; hetzelfde of slecht. 
Ik ga niet zeggen dat het prima gaat. Dat gaat het namelijk niet. Dat andere mensen daar niet mee kunnen omgaan is dan hun probleem. 
maar het is ook een heel proces dit wat je ook doormaakt; anderen die er niet mee om kunnen gaan, er zelf niet mee om kunnen gaan (in mijn eigen geval), zelf moet ik er nog zo’n weg in zoeken. Ik denk dat vrijwel iedereen dit ervaart tijdens een ziekte of chronische ziekte. 

Waarschijnlijk raakte hij mij meer omdat ik het maar een handje vol mensen heb verteld, aan in het begin van de afbouw hun hulp heb gevraagd, ook verteld dat het niet met één weekje klaar zou zijn, begrip was er toen, ze/hij zouden ervoor me zijn als ik het slecht had. Ik woon alleen en besef dat ik ook een aantal mensen nodig heb in deze tijd. 
Ik begrijp ook dat het lastig is als je het zelf niet heb meegemaakt. 
Ook hiermee moet ik leren omgaan. Maar het viel vanmiddag vreselijk rot bij mij, kreeg het gevoel dat het bezoekje meer om even te jennen was. Kon ook zo stoppen met de pam volgens hem. Maar goed het is gebeurd, opmerking gezegd, even gehuild, tranen weer gedroogd.  
Mijn kinderen probeer ik wel te sparen met deze afbouw, ze weten dat ik ermee bezig ben(daar kon ik ook niet meer omheen)  maar niet het geheel plaatje, ik wil dat zij zich concentreren op hun studie, werk en en stage (druk bestaan de studentes) 


:rose::rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedurende de afgelopen jaren ben ik heel veel vrienden en vriendinnen verloren. Althans, zogenaamde vriendinnen. Mijn kringetje is heel erg Klein geworden. Alleen die mensen, de mensen die me echt na staan weten wat er speelt. Het scheelt wel dat in mijn familie velen aan de pam zitten of zaten. Dus die begrijpen t maar al te goed. Dergelijke opmerkingen krijg ik gelukkig niet. Als ik straks weer normaal functioneer zal ik op zoek gaan naar een nieuw sociaal netwerk. Gek genoeg heb ik daar wel zin in. Zelfs schoonzussen en zwagers hebben in jaren tijd geen enkele interesse getoond. Die duld ik straks in mijn leven, gaat tenslotte om broers van vriendlief, maar daar houdt Het ook mee op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei doorbijter:

Gedurende de afgelopen jaren ben ik heel veel vrienden en vriendinnen verloren. Althans, zogenaamde vriendinnen. Mijn kringetje is heel erg Klein geworden. Alleen die mensen, de mensen die me echt na staan weten wat er speelt. Het scheelt wel dat in mijn familie velen aan de pam zitten of zaten. Dus die begrijpen t maar al te goed. Dergelijke opmerkingen krijg ik gelukkig niet. Als ik straks weer normaal functioneer zal ik op zoek gaan naar een nieuw sociaal netwerk. Gek genoeg heb ik daar wel zin in. Zelfs schoonzussen en zwagers hebben in jaren tijd geen enkele interesse getoond. Die duld ik straks in mijn leven, gaat tenslotte om broers van vriendlief, maar daar houdt Het ook mee op. 

Hoi @doorbijter, wel fijn dat er herkenning is in je familie. Jij vind je netwerk straks wel als de nieuwe Doorbijter, ik denk ook dat je door dit proces anders in 't leven komt te staan, zo zijn dan nieuwe mensen ook passender. 
Zelf heb ik nog een aantal mensen om me heen, ik hoop dat hun nog een wat langere adem met mij hebben, soms kan ik het even niet alleen en heb ik behoefte aan een oor, een knuffel, iemand die zonder oordeel is. 


:rose::rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...