Spring naar bijdragen

Mijn afbouwreis


Aanbevolen berichten

Zo, binnenkort gaat deel 2 beginnen van mijn afbouwreis. Ik wil jullie meenemen op deze reis, mijn ervaringen met jullie delen. 

Na 4 mislukte afbouwpogingen op lorazepam afgelopen zomer overgestapt op diazepam, 20 mg. Dit ging erg goed en ook de afbouw die volgde ging eigenlijk boven verwachting. Tot ik eind november op 11 mg kwam, me al niet top meer voelde, december nog afbouwde naar 10, maar vervolgens de man met de hamer keihard toesloeg. Te druk geweest en te snel afgebouwd, de laatste 3 mg ging in ruim 5 weken. Tel daar zeer waarschijnlijk tolerantie ontwenning bij op en je gelooft dat de afgelopen 5 weken geen pretje waren. En dan druk ik mij zacht uit. Daarbij gooide mijn arts inmiddels alle klachten op angst en depressie, terwijl ik echt overtuigd ben van ontwenning. 

Inmiddels sta ik nog steeds op 10 mg en volgende week ga ik beginnen met taperingsstrips, 1 mg per 4 weken. De bedoeling is niet meer te pauzeren ennober 40 weken van de benzooi af te zijn. Daarna zal hopelijk herstel inzetten. Ik ben een beetje angstig, maar weer dat ik er doorheen moet wil ik mijn leven terug krijgen. Dat ik zeker meer dan een jaar uit de running zal zijn en bijna geen moeder voor mijn kinderen kan zijn, doet erg zeer, maar daarna ben ik er dubbel voor ze. 

De voornaamste klacht die ik nog heb is overprikkeling. Zo kwam gisteravond bv gezinsbegeleiding ivm autisme van de beide jongens en na een half uur knapt mijn hoofd uit elkaar. Dan moet ik gewoon rust nemen. Gelukkig wordt t daarna wel iets beter. Mocht iemand zich hierin herkennen dan lees ik dat graag. Ik verwacht dat die enorme overprikkeling, die ik overigens pas heb sinds ik over ben op Diazepam, de hele tijd zal blijven, maar we zullen zien. 

Al jullie aan, opmerkingen, steun of anderszins reacties zijn gedurende mijn reis welkom. Tot binnenkort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat het wat milder voor je mag zijn @doorbijter. Sterkte op jouw vervolg reis en ik volg je zeker.

Ook herken ik dat overprikkelend zijn voor geluid en licht.

Ik lees net dat je wel tv kunt kijken, dat is dan wel een welkome afleiding, ik kan dat helaas niet ( ivm overprikkeling) en dan duren de dagen lang.

 

bewerkt door Spinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spinder jij hebt dus ook zo'n vreselijke last van overprikkeling. Ik kijk bijna geen tv hoor. Overdag al helemaal niet, klokhuis en jeugdjournaal (dat kijken De kinderen en ik wil niet bij alles wat ze doen op bed gaan liggen) met oordoppen op en niet naar t scherm kijken. En s avonds in bed luister ik zachtjes naar de stemmen om mee in slaap te vallen. En als ik een goede dag heb, kan ik s avonds in bed ook een beetje kijken. Maar s avonds beneden op de bank kan ik ook echt geen tv kijken hoor. Gesprekken voeren, tekst typen, in bad gaan, lezen, van alles raakt mn hoofd overprikkeld. En soms barst ie echt uit elkaar, zoals gisteren. Dan is stilte en rust en donker t enige dat helpt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei doorbijter:

Zo, binnenkort gaat deel 2 beginnen van mijn afbouwreis. Ik wil jullie meenemen op deze reis, mijn ervaringen met jullie delen. 

Na 4 mislukte afbouwpogingen op lorazepam afgelopen zomer overgestapt op diazepam, 20 mg. Dit ging erg goed en ook de afbouw die volgde ging eigenlijk boven verwachting. Tot ik eind november op 11 mg kwam, me al niet top meer voelde, december nog afbouwde naar 10, maar vervolgens de man met de hamer keihard toesloeg. Te druk geweest en te snel afgebouwd, de laatste 3 mg ging in ruim 5 weken. Tel daar zeer waarschijnlijk tolerantie ontwenning bij op en je gelooft dat de afgelopen 5 weken geen pretje waren. En dan druk ik mij zacht uit. Daarbij gooide mijn arts inmiddels alle klachten op angst en depressie, terwijl ik echt overtuigd ben van ontwenning. 

Inmiddels sta ik nog steeds op 10 mg en volgende week ga ik beginnen met taperingsstrips, 1 mg per 4 weken. De bedoeling is niet meer te pauzeren ennober 40 weken van de benzooi af te zijn. Daarna zal hopelijk herstel inzetten. Ik ben een beetje angstig, maar weer dat ik er doorheen moet wil ik mijn leven terug krijgen. Dat ik zeker meer dan een jaar uit de running zal zijn en bijna geen moeder voor mijn kinderen kan zijn, doet erg zeer, maar daarna ben ik er dubbel voor ze. 

De voornaamste klacht die ik nog heb is overprikkeling. Zo kwam gisteravond bv gezinsbegeleiding ivm autisme van de beide jongens en na een half uur knapt mijn hoofd uit elkaar. Dan moet ik gewoon rust nemen. Gelukkig wordt t daarna wel iets beter. Mocht iemand zich hierin herkennen dan lees ik dat graag. Ik verwacht dat die enorme overprikkeling, die ik overigens pas heb sinds ik over ben op Diazepam, de hele tijd zal blijven, maar we zullen zien. 

Al jullie aan, opmerkingen, steun of anderszins reacties zijn gedurende mijn reis welkom. Tot binnenkorD

Lieve doorbijter het komt met jou goed en je bent een lieve moeder en je kinderen voelen dat jij van ze houd als je beter bent gaat het goed een band moeder en kind blijf altijd en die prikkels zijn normaal die gaan weg ik heb ze zelf ook met alle dingen kan geen visite verdragen is heel lastig je komt er uit ik hoop dat je steun van mensen krijgt  

Liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Spinder:

Ik hoop dat het wat milder voor je mag zijn @doorbijter. Sterkte op jouw vervolg reis en ik volg je zeker.

Ook herken ik dat overprikkelend zijn voor geluid en licht.

Ik lees net dat je wel tv kunt kijken, dat is dan wel een welkome afleiding, ik kan dat helaas niet ( ivm overprikkeling) en dan duren de dagen lang.

 

Wat doe jij als afleiding? Ik kan ook geen tv kijken of lezen... zo moe in het Brein en ja dan duren de dagen lang. Ik huil veel, maar dat kost energie. Ben benieuwd wat jij doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-1-2020 om 08:51 zei doorbijter:

Zo, binnenkort gaat deel 2 beginnen van mijn afbouwreis. Ik wil jullie meenemen op deze reis, mijn ervaringen met jullie delen. 

Na 4 mislukte afbouwpogingen op lorazepam afgelopen zomer overgestapt op diazepam, 20 mg. Dit ging erg goed en ook de afbouw die volgde ging eigenlijk boven verwachting. Tot ik eind november op 11 mg kwam, me al niet top meer voelde, december nog afbouwde naar 10, maar vervolgens de man met de hamer keihard toesloeg. Te druk geweest en te snel afgebouwd, de laatste 3 mg ging in ruim 5 weken. Tel daar zeer waarschijnlijk tolerantie ontwenning bij op en je gelooft dat de afgelopen 5 weken geen pretje waren. En dan druk ik mij zacht uit. Daarbij gooide mijn arts inmiddels alle klachten op angst en depressie, terwijl ik echt overtuigd ben van ontwenning. 

Inmiddels sta ik nog steeds op 10 mg en volgende week ga ik beginnen met taperingsstrips, 1 mg per 4 weken. De bedoeling is niet meer te pauzeren ennober 40 weken van de benzooi af te zijn. Daarna zal hopelijk herstel inzetten. Ik ben een beetje angstig, maar weer dat ik er doorheen moet wil ik mijn leven terug krijgen. Dat ik zeker meer dan een jaar uit de running zal zijn en bijna geen moeder voor mijn kinderen kan zijn, doet erg zeer, maar daarna ben ik er dubbel voor ze. 

De voornaamste klacht die ik nog heb is overprikkeling. Zo kwam gisteravond bv gezinsbegeleiding ivm autisme van de beide jongens en na een half uur knapt mijn hoofd uit elkaar. Dan moet ik gewoon rust nemen. Gelukkig wordt t daarna wel iets beter. Mocht iemand zich hierin herkennen dan lees ik dat graag. Ik verwacht dat die enorme overprikkeling, die ik overigens pas heb sinds ik over ben op Diazepam, de hele tijd zal blijven, maar we zullen zien. 

Al jullie aan, opmerkingen, steun of anderszins reacties zijn gedurende mijn reis welkom. Tot binnenkort

Xxxxxxxxjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De window of tolerance ( de ruimte waarin je iets aan kan ) is tijdens het afbouwen een stuk smaller dan normaal. Dit herken je heel goed gelukkig. Ik heb hier normaal gesproken al last van ( sociale angst + paniekstoornis ) en nu tijdens het afbouwen is m'n grens van overprikkeling al helemaal laag. Wat ik heb geleerd tijdens het afbouwen is dat je moet proberen een stap terug te nemen en dat te accepteren. Maar probeer je comfortzone ook weer niet té klein te maken en het liefst het langzaam aan iets te vergroten. Ik ben van 27mg diazepam nu naar 1mg gegaan. Ik heb gemerkt dat stabiliseren echt de sleutel is tot succes. Neem kleine stapjes en laat je lichaam stabiliseren. Dat scheelt echt enorm veel met de afkickverschijnselen ( en geloof me, die heb ik erg ervaren. Vooral toen ik van 3 x 30mg oxazepam per dag naar niks ging ). Ik heb het 'cut and hold' schema aangehouden van de Aston manual, onder begeleiding van een verslavingsarts. Ik ben 2mg per 2 weken gaan afbouwen en de laatste stappen per 1mg. Nu deze 1mg nog in 2 x 0.5mg afbouwen en dan is het klaar. Ik heb grote stappen terug moeten doen door het afbouwen en ik heb er ook erg onder moeten lijden. Maar na een lange tijd van vallen en opstaan ben ik nu gelukkig er bijna vanaf.

 

Ik heb er grote vertrouwen in dat dit je gaat lukken! 1mg per 4 weken is een erg kleine stap, om je even te laten relativeren. Dus heb er zelf ook vertrouwen in dat dit echt gaat lukken. Waar je arts wel gelijk in kan hebben, is dat je tijdens het afbouwen bepaalde angstklachten hebt ontwikkelt. Misschien helpt therapie of goed praten met een vriend je om je door de laatste stappen te krijgen? Vele klachten zijn lichamelijk, een deel is vaak mentaal ( er veel mee bezig zijn etc ). Probeer als het mogelijk is uit je comfortzone te komen met kleine stapjes en geef ook op tijd aan als het niet lukt. Kleine succesjes boeken is veel meer waard dan grote succes proberen te boeken met de kans op falen. 

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@angstmetbenzos als ik het zo lees, Ben jij best met grote sprongen aan het afbouwen gegaan. Eerst 4 mg per 4 weken is rap en daarna 2 mg ook best snel. Heb je na elke stap gestabiliseerd? Wat heerlijk dat je er bijna vanaf bent trouwens 

Ik heb er met die 1 mg per 4 weken ook best vertrouwen in. Morgen gaan we beginnen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-1-2020 om 08:25 zei doorbijter:

@angstmetbenzos ik heb je verhaal al even terug gelezen. Idd erg snel afgebouwd hoor. Knap werk. En er bijna vanaf. Succes met de laatste loodjes

Ik denk trouwens dat je het niet goed gelezen hebt, ik heb alleen 2mg per 2 weken afgebouwd. Geen 4mg per 4 weken. En ik vind het niet snel hoor. Ik kreeg eerst bij de huisarts een schema om het in 12 weken te doen, waar ik het uiteraard niet mee eens was ( vandaar dat ik naar een verslavingsarts ben gegaan ). In overleg met de verslavingsarts gekozen voor 2mg per 2 weken en de laatste stapjes iets trager. Wat hij ook zei: Langzaam is goed, maar je moet er ook niet te lang over doen ( lees, een jaar of langer ). De kans dat je het op een gegeven moment niet meer volhoud is dan groter. Ik heb er totaal iets langer dan een half jaar over gedaan. 

 

Maar goed, om je even te proberen te relativeren en je positief in deze nieuwe stap te laten zetten; 1mg per 4 weken ga je zeker volhouden! Dat is een erg kleine stap en je lichaam heeft genoeg tijd om te stabiliseren. Je zou op deze manier weinig lichamelijke klachten kunnen krijgen. En wat je zei over overprikkeling, dat is heel herkenbaar en ook een typisch afkickverschijnsel. Neem veel rust en probeer kleine positieve ervaringen op te doen. 

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste week zit er (bijna) op. En eerlijk gezegd is t me zwaar gevallen. Maandag gesprek in het zkh, daarna 2 dagen totaal overprikkeld en barstende koppijn. Vervolgens donderdag bericht dat mn vader is uitbetalen voor zijn prostaatkanker. Bam, die zagen we niet aankomen, dus hakt er flink in. Gevolg, ik voel me zwaar ellendig. Gelukkig blijven mn ouders achter me staan om te blijven afbouwen, dus ik ga door.

Zat ik tot aan de afbouw weer een beetje in de lift naar boven, inmiddels helaas weer een stuk naar beneden. S morgens duizelig, gespannen wakker en bovenlijf in brand. Verder erg misselijk en de overprikkeling is ook weer helemaal terug. Zo erg dat ik de kinderen niet eens kan horen. Maar gelukkig niet de hele tijd. Zolang ik alleen ben en niks doe, is t de meeste tijd vol te houden. Hopelijk blijft dat zo

Volgende week een nwe update

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-1-2020 om 08:51 zei doorbijter:

Zo, binnenkort gaat deel 2 beginnen van mijn afbouwreis. Ik wil jullie meenemen op deze reis, mijn ervaringen met jullie delen. 

Na 4 mislukte afbouwpogingen op lorazepam afgelopen zomer overgestapt op diazepam, 20 mg. Dit ging erg goed en ook de afbouw die volgde ging eigenlijk boven verwachting. Tot ik eind november op 11 mg kwam, me al niet top meer voelde, december nog afbouwde naar 10, maar vervolgens de man met de hamer keihard toesloeg. Te druk geweest en te snel afgebouwd, de laatste 3 mg ging in ruim 5 weken. Tel daar zeer waarschijnlijk tolerantie ontwenning bij op en je gelooft dat de afgelopen 5 weken geen pretje waren. En dan druk ik mij zacht uit. Daarbij gooide mijn arts inmiddels alle klachten op angst en depressie, terwijl ik echt overtuigd ben van ontwenning. 

Inmiddels sta ik nog steeds op 10 mg en volgende week ga ik beginnen met taperingsstrips, 1 mg per 4 weken. De bedoeling is niet meer te pauzeren ennober 40 weken van de benzooi af te zijn. Daarna zal hopelijk herstel inzetten. Ik ben een beetje angstig, maar weer dat ik er doorheen moet wil ik mijn leven terug krijgen. Dat ik zeker meer dan een jaar uit de running zal zijn en bijna geen moeder voor mijn kinderen kan zijn, doet erg zeer, maar daarna ben ik er dubbel voor ze. 

De voornaamste klacht die ik nog heb is overprikkeling. Zo kwam gisteravond bv gezinsbegeleiding ivm autisme van de beide jongens en na een half uur knapt mijn hoofd uit elkaar. Dan moet ik gewoon rust nemen. Gelukkig wordt t daarna wel iets beter. Mocht iemand zich hierin herkennen dan lees ik dat graag. Ik verwacht dat die enorme overprikkeling, die ik overigens pas heb sinds ik over ben op Diazepam, de hele tijd zal blijven, maar we zullen zien. 

Al jullie aan, opmerkingen, steun of anderszins reacties zijn gedurende mijn reis welkom. Tot binnenkort

Hallo doorbijten,

ik wil je graag steun geven en en bewondering ,wat moet dat moeilijk zijn je zo voelen,en met 2 kinderen  om dit alles te doorstaan,zit zelf ook met heel wat problemen,één daarvan is ook af van die ellendige diazepam ben in 4 weken van 40mg naar 10 gegaan ,heb 1 dag op 5 gezeten  was niet te doen,i.v.m. mijn tinnitus, die keihard werd,ik wil je graag volgen op je reis en je veel sterkte en kracht wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik weer. Weer een week voorbij, 2 van de 40 weken gehad. Nog 38 te gaan. Pfff, dat klinkt als nog heel veel. 

Deze week is beter verlopen dan de vorige. Een stuk minder ontwenningsverschijnselen, wat dat betreft mag ik niet klagen. En goed geslapen. Afbouwtempo van 1 mg per 4 weken is voor mij tot dusver dus goed te doen. Wel totaal overvallen door hypochondrie en dat zit er nog steeds. Verwacht daar nog wel een klap van, maar dat zien we de komende weken wel. 

Tot volgende week. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-1-2020 om 12:06 zei doorbijter:

Merk je trouwens al wel wat verbetering ten opzichte van een aantal maanden geleden @Spinder

Het gaat iets minder slecht @doorbijter anders kan ik het helaas niet omschrijven. Nu 5 1/2 maand vd benzooi af.

gisteren naar de huisarts omdat de pijn in mijn linkerbeen te erg werd, blijk ik een hernia te hebben. 
de storm van gisteren hakte er ook aardig in.

Wat ontzettend fijn dat je goed slaapt!! Ik zie dat je goed gaat met de afbouw, top!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-1-2020 om 09:18 zei Louisa:

Wat doe jij als afleiding? Ik kan ook geen tv kijken of lezen... zo moe in het Brein en ja dan duren de dagen lang. Ik huil veel, maar dat kost energie. Ben benieuwd wat jij doet?

Hallo @Louisa beetje late reactie.
Ik maak soep en ovenschotels ik heb alle pakketten vd Albert Heijn al gehad. Wat ik normaal in 15 minuten deed, doe ik nu meer dan een uur over en met pauzes. 

A) omdat ik het niet sneller kan en ook niet zo lang kan staan en B) omdat ik het ook mindful doe. 

Iedere snede vd groente doe ik bewust. Daar kill ik ook de tijd mee. 

Ik haak nu ook een plaid, elke steek doe ik mindful.

Nu moet je weten ik ben best wel creatief maar handwerken was nooit mijn ding.

Nu moet ik wel, ik kan niets anders. 

Ik ken van haken alleen de basis steken van heel vroeger. 

Ik ben nu aan mijn 2 de plaid (1.50x2.00 m)bezig in een vaste steek en een vrolijke kleur met een grove haaknaald.

Ook heb ik legpuzzels (1000 stukjes)en ook dit doe ik mindful.

Ik verplicht mezelf hiermee bezig te blijven, dit is geen zelfstraf maar overleven!

Ik wissel dit af gedurende de dag en avond.

En dit werkt voor mij.

Ook fiets ik iedere morgen 15 minuten op de hometrainer, roei ik 3 minuten op mijn nieuwe roei-apparaat en wandel ik met steun van mijn man  2 km buiten in het natuurgebied achter ons huis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 3e week ook alweer overleefd. Nog 37 te gaan. En zo streep ik elke dag een dag van de kalender af. 

Het lijkt steeds ietsje beter te gaan. Ik kom nog nergens hoor, maar Thuis kan ik iets meer meedraaien. Doe nog steeds weinig, maar ik hoef niet meer naar boven om te rusten als de jongens er zijn en ook de koptelefoon heb ik niet meer op. De laatste dagen zelfs iets later mn bed in dan gelijk met de jongens. Al met al klaag ik dus niet. Ook van mn hypochondrie nog geen klap gehad. Wellicht komt t nog, maar ik hoop van niet.

Deze week een erg rustige week. De jongens zijn met mn ouders een midweek weg. Zal wel een hele saaie week worden. Nu ik de prikkels van de jongens niet heb, Wil ik thuis meer huishoudelijke prikkels opzoeken. Ik ga iig 2 dagen koken. 

Nou, tot volgende week maar weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-1-2020 om 08:51 zei doorbijter:

Zo, binnenkort gaat deel 2 beginnen van mijn afbouwreis. Ik wil jullie meenemen op deze reis, mijn ervaringen met jullie delen. 

Na 4 mislukte afbouwpogingen op lorazepam afgelopen zomer overgestapt op diazepam, 20 mg. Dit ging erg goed en ook de afbouw die volgde ging eigenlijk boven verwachting. Tot ik eind november op 11 mg kwam, me al niet top meer voelde, december nog afbouwde naar 10, maar vervolgens de man met de hamer keihard toesloeg. Te druk geweest en te snel afgebouwd, de laatste 3 mg ging in ruim 5 weken. Tel daar zeer waarschijnlijk tolerantie ontwenning bij op en je gelooft dat de afgelopen 5 weken geen pretje waren. En dan druk ik mij zacht uit. Daarbij gooide mijn arts inmiddels alle klachten op angst en depressie, terwijl ik echt overtuigd ben van ontwenning. 

Inmiddels sta ik nog steeds op 10 mg en volgende week ga ik beginnen met taperingsstrips, 1 mg per 4 weken. De bedoeling is niet meer te pauzeren ennober 40 weken van de benzooi af te zijn. Daarna zal hopelijk herstel inzetten. Ik ben een beetje angstig, maar weer dat ik er doorheen moet wil ik mijn leven terug krijgen. Dat ik zeker meer dan een jaar uit de running zal zijn en bijna geen moeder voor mijn kinderen kan zijn, doet erg zeer, maar daarna ben ik er dubbel voor ze. 

De voornaamste klacht die ik nog heb is overprikkeling. Zo kwam gisteravond bv gezinsbegeleiding ivm autisme van de beide jongens en na een half uur knapt mijn hoofd uit elkaar. Dan moet ik gewoon rust nemen. Gelukkig wordt t daarna wel iets beter. Mocht iemand zich hierin herkennen dan lees ik dat graag. Ik verwacht dat die enorme overprikkeling, die ik overigens pas heb sinds ik over ben op Diazepam, de hele tijd zal blijven, maar we zullen zien. 

Al jullie aan, opmerkingen, steun of anderszins reacties zijn gedurende mijn reis welkom. Tot binnenkort

Hallo doorbijter

ik slik lorazapam nu 8 maanden vandaag eerste dag afbouw maar ging moeilijk 

ik werd onrustig ik neiging om meer te slikken maar heb ik niet gedaan 

hoort dat bij ontwenning shit benzopin 

waarom ben ik toch ziek geworden en in angst paniek geraakt ik mis mij leven 

waarom ben ik toch naar ggz therapie geweest ik ben met angststoornis eruit gekomen met medicatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-1-2020 om 22:41 zei angstmetbenzos:

De window of tolerance ( de ruimte waarin je iets aan kan ) is tijdens het afbouwen een stuk smaller dan normaal. Dit herken je heel goed gelukkig. Ik heb hier normaal gesproken al last van ( sociale angst + paniekstoornis ) en nu tijdens het afbouwen is m'n grens van overprikkeling al helemaal laag. Wat ik heb geleerd tijdens het afbouwen is dat je moet proberen een stap terug te nemen en dat te accepteren. Maar probeer je comfortzone ook weer niet té klein te maken en het liefst het langzaam aan iets te vergroten. Ik ben van 27mg diazepam nu naar 1mg gegaan. Ik heb gemerkt dat stabiliseren echt de sleutel is tot succes. Neem kleine stapjes en laat je lichaam stabiliseren. Dat scheelt echt enorm veel met de afkickverschijnselen ( en geloof me, die heb ik erg ervaren. Vooral toen ik van 3 x 30mg oxazepam per dag naar niks ging ). Ik heb het 'cut and hold' schema aangehouden van de Aston manual, onder begeleiding van een verslavingsarts. Ik ben 2mg per 2 weken gaan afbouwen en de laatste stappen per 1mg. Nu deze 1mg nog in 2 x 0.5mg afbouwen en dan is het klaar. Ik heb grote stappen terug moeten doen door het afbouwen en ik heb er ook erg onder moeten lijden. Maar na een lange tijd van vallen en opstaan ben ik nu gelukkig er bijna vanaf.

 

Ik heb er grote vertrouwen in dat dit je gaat lukken! 1mg per 4 weken is een erg kleine stap, om je even te laten relativeren. Dus heb er zelf ook vertrouwen in dat dit echt gaat lukken. Waar je arts wel gelijk in kan hebben, is dat je tijdens het afbouwen bepaalde angstklachten hebt ontwikkelt. Misschien helpt therapie of goed praten met een vriend je om je door de laatste stappen te krijgen? Vele klachten zijn lichamelijk, een deel is vaak mentaal ( er veel mee bezig zijn etc ). Probeer als het mogelijk is uit je comfortzone te komen met kleine stapjes en geef ook op tijd aan als het niet lukt. Kleine succesjes boeken is veel meer waard dan grote succes proberen te boeken met de kans op falen. 

Kan je me tip geven ik zit aan lorazapam 8 maanden 2 Mg per dag ik gister 1 Mg geslikt ging goed maar vandaag onrustig en angst gedachtes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...