Spring naar bijdragen

Afkicken na 15 jaar benzos


Aanbevolen berichten

Hoi, sinds ik 20(nu 35) ben had ik voor het eerst een paniekaanval. Vanaf toen heeft men huisarts mij akton voorgeschreven. Dit heb ik dus zonder het te weten veel te lang genomen, vaak geprobeerd ermee te stoppen maar nooit geslaagd. Tot juni vorig jaar, dan werd het product plots van de markt gehaald. Na verscheidene andere benzos geprobeerd te hebben (niets werkte zo goed als akton) eindelijk iets gevonden, nl valium. Kleine tijd op 40 mg gezeten en langzaam afgebouwd. 13 dagen geleden mijn laatste valium van 2.5mg genomen. Nu is het echt een hele, angst is volledig terug, veel erger dan voorheen. Slaap niet, voel me mezelf niet. Dan ook nog vreemde pijnen overal. Hoelang gaat dit nog duren en zal ik volledig herstellen. Heb echt bang dat ik voor altijd zo het leven moet doorgaan. Gisteren zelfs gaan lopen bij de tandarts.

bewerkt door Kabouter0Wesley
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Hoi, sinds ik 20(nu 35) ben had ik voor het eerst een paniekaanval. Vanaf toen heeft men huisarts mij akton voorgeschreven. Dit heb ik dus zonder het te weten veel te lang genomen, vaak geprobeerd ermee te stoppen maar nooit geslaagd. Tot juni vorig jaar, dan werd het product plots van de markt gehaald. Na verscheidene andere benzos geprobeerd te hebben (niets werkte zo goed als akton) eindelijk iets gevonden, nl valium. Kleine tijd op 40 mg gezeten en langzaam afgebouwd. 13 dagen geleden mijn laatste valium van 2.5mg genomen. Nu is het echt een hele, angst is volledig terug, veel erger dan voorheen. Slaap niet, voel me mezelf niet. Dan ook nog vreemde pijnen overal. Hoelang gaat dit nog duren en zal ik volledig herstellen. Heb echt bang dat ik voor altijd zo het leven moet doorgaan. Gisteren zelfs gaan lopen bij de tandarts.

Ha @Kabouter0Wesley het is wel duidelijk dat je last hebt van ontwenningsverschijnselen. Dat is ook niet zo vreemd, je hebt 40 mg Valium in relatief korte tijd (enkele maanden?) afgebouwd. Nu je geen Valium meer hebt reageren lichaam en geest daar op. Slaapklachten, angstklachten en bewegingsdrang zijn veel genoemde ontwenningsverschijnselen. Deze gaan weer over, maar hoe lang het duurt en ik welke mate valt vooraf niet te voorspellen. Iedereen reageert weer anders. De verwachting is wel dat je volledig herstelt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Kabouter0Wesley, 

Afbouw en stoppen met benzodiazepinen kan inderdaad somatische en psychische klachten veroorzaken, vooral ook afhankelijk van de reden van voorschrijven. Doorgaans verdwijnen deze weer naar enkele dagen. Sommigen ervaren langer last en beleven de klachten ook intenser. Verder schrijf je dat je al verschillende benzo's hebt geprobeerd. Het is niet uit je verhaal op te maken wie deze heeft voorgeschreven, voor welke klachten, voor hoe lang et cetera. Ik raad je dan ook aan altijd je voorschrijvend arts te raadplegen over risico's en klachten. 

Vriendelijke groet, de moderator 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Sinds dit weekend heb ik er weer iets vreemds bij. Een enorm koud gevoel in mijn hals/keel  en voel me steeds zo gejaagd van binnen. Alsof ik een marathon zou kunnen lopen maar als ik nog maar iets doe (10 minuutjes op de fiets) ben ik uitgeput maar het gevoel blijft.

bewerkt door Kabouter0Wesley
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...