Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Penny

Vrouwen van rond de 50

Aanbevolen berichten

Hier 56 jaar,  9 jaar geleden hier gekomen. Toen de kinderen al wat ouder waren, eindelijk wat meer tijd en aandacht voor mezelf. En toen kwam de klap: waar ben ik in godsnaam mee bezig en hoe lang hou ik dit nog vol: in ieder geval niet lang meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het gewoon door het medium internet komt. Bij de AA bestonden mijn groepen bijna alleen uit mannen. In de kliniek waar ik zat was het grootste gedeelte tussen de 30 en 45. In alle lagen van de bevolking komen alcoholproblemen voor en op elke leeftijd kan je er wat aan doen. Maar dit forum is natuurlijk wel een veilige anonieme plek om je e kunnen uiten zonder je bloot te hoeven geven aan een groep. Het is relatief anoniem en veilig en misschien spreekt vrouwen dat wat meer aan. Daarbij kan je de diepgang zoeken die wat minder past bij jongeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik voor mezelf spreek denk ik wel dat het te maken heeft met leeftijd, of levensfase eigenlijk meer dat ik nu hier ben en niet 10 jaar geleden. Ik ben nu 45 en sinds 3 jaar op dit forum, laatste jaar echt serieus.

Dat komt overeen met dat de tijd is aangebroken om weer wat met mezelf bezig te zijn, mijn eigen leven weer op de rit. De kinderen zijn nu pubers en er is weer ruimte voor mij.

Dus lijf en levensstijl onder de loep, nieuwe baan, waakvlammetje van de relatie weer aanwakkeren (oa door dit forum onlangs de neus weer even in de goeie richting gekregen wat dat betreft) en dus ook het sluimerende alcoholprobleem aanpakken. Heeft bij mij wat tijd gekost, maar geloof nu dat de knop echt om is! Dit forum helpt mij. Ik lees dagelijks mee en pik heel veel mooie inzichten mee waar ik dan verder mee ga en op voort borduur.

bewerkt door Moeps

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zijn al aardig wat dames van rond de 50!

Dit is zoals ik het voel;

meer grip op je leven krijgen en hierdoor de kracht vinden om te stoppen. 
Zin en rust vinden bij jezelf ipv in de drank. Zelfverzekerder zijn omdat je ouder bent? Dat maat 42 ook prima is en dat het je (bijna) geen ruk kan interesseren dat je vriendin er wel altijd amazing uitziet? Je houd immers toch van haar en weet ook haar zwakke plekken. Dat je kind niet tot de beste van de klas of een sportclub hoeft te horen, als hij maar gelukkig is en tevreden in wat hij doet. Dat je moeder met haar eeuwige kritische blik en reacties op jou keuzes, oud en milder wordt?

Zijn wij, de vrouwen op dit forum, vrouwen die ons teveel door onze omgeving/situatie lieten leven en alleen met drank op rust konden vinden, zelfverzekerd zijn of het aankonden? 

En ook wat @CoconutWoman zegt, op deze leeftijd van een barkruk vallen!  Dat willen we niet meer. Herkenbaar! Wat dacht je van enorm sexy dansen op een feestje en denken dat je echt de bomb bent....:ph34r: Het moment dat het cool was dat je bekend stond als de griet die kon zuipen als een kerel is al best lang geleden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Penny:

Zijn wij, de vrouwen op dit forum, vrouwen die ons teveel door onze omgeving/situatie lieten leven en alleen met drank op rust konden vinden, zelfverzekerd zijn of het aankonden? 

Volgende vrouw van in de 50 meldt zich B) bovenstaande is zeker waar, heer herkenbaar allemaal. Ik zou er persoonlijk nog aan toevoegen dat drank hielp om alles uit te stellen.

Ik kan heel somber worden over het idee dat ik de laatste 10 jaar zo weinig heb uitgevoerd. Toen ik 40 werd dacht ik; nu begint het tweede deel van mijn leven. Therapieën en lastige relaties beëindigd; veel kennis opgedaan. Letterlijk ouder en wijzer. Ik wilde van alles maar het lukte niet, ik zette niet genoeg door en uiteindelijk verlummel ik de tijd maar een beetje, heb ik soms het idee.

Toen ik dik een jaar geleden stopte met dagelijks drinken, voelde ik verandering maar ook verbazing. Waarom wist ik niet dat niet drinken zo veel beter voelde, dat ik dit gewoon kon, en de belangrijkste en pijnlijkste vraag; heb ik het niet veel eerder gedaan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-1-2020 om 16:24 zei Kohtje:

Misschien was je al die tijd nog gewoon te jong om te kunnen stoppen met drinken.
Nu je de 50 zoetjesaan nadert zou het zo maar kunnen gebeuren, Bor... dat je echt stopt.
Zou kunnen toch? :)

Oke dan zal ik eerlijk zijn. Ik denk er de laatste tijd wel veel over na om helemaal te stoppen, ja.

Toen ik op het frum kwam 10 jaar terug kwam ik niet omdat ik mezelf verslaafd vond, laat staan een alcie. Ik melde me niet omdat ik wat aan me drinken wou doen; ik dronk wat veel en graag maar daar had ik geen probleem mee totdat ik problemen kreeg met de mensen die zich ermee gingen bemoeien. Mijn hulpvraag was dus niet om wat te doen aan me drinken maar hoe ik van die mensen af kon komen te "zeuren" over me drinken, me op wilden laten nemen en me kind zelfs van me afnamen. 

Vreselijk vind ik achteraf, want ik heb nog nooit iemand hier zo binnen zien komen op die manier zoals ik heb gedaan.

Maar goed we zijn nu 10 jaar verder en ik heb veel geleerd, ben heel wat ervaringen rijker ook. Ik drink nog af en toe wel maar ik vraag me de laatste tijd steeds vaker af waarom eigenlijk. De lol is ervan af intussen. Het gebeurt steeds vaker dat ik niet hoef omdat ik geen zin heb. Wat ook steeds vaker gebeurt is dat ik een drankje voor me heb staan en na 1 of 2 nipjes daarvan eindigt het hele zootje in de gootsteen. Nog niet zo lang terug vroeg husband mij Waarom pak je drank als je het toch door de gootsteen mikt uiteindelijk? En toen antwoordde ik zomaar spontaan; Ik denk dat ik er maar mee kap die hele rotzooi. Ik schrok wat van mezelf dat ik het ineens zo hardop gezegd had maar ja..zo denk ik er dus wel over de laatste tijd.

bewerkt door Bor
woordje vergeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben erg van de quotes, ik probeer dat te beperken op dit forum zodat jullie niet denken “heb je haar weer”. Maar toch: 

142E2D57-4920-4F1B-AC20-0EF791575EA4.jpeg

bewerkt door Penny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je hem weer! Jij was volgens mij dat jochie dat op schoolkamp steeds met een smoesje de meidenkamer in kwam. ;):D

Ik denk toch dat ik me het meest schaam voor de periode dat er al wel internet was @bumperjim, toen was ik ouder en dan is het in mijn ogen erger?

De foto’s van mij zo stoned als een garnaal met dolly dots haar, een doe maar t-shirt en mijn rok opgekropen tot iets te hoog, vallen voor mij toch wat onder het noemer “later lachen we erom”. 

De beelden, in mijn hoofd en vast ook op mobiels van mensen, waarbij ik bv als 40 jarige, keurig aangekleed, straalbezopen, dans als een snol..  Dat!, doet me elke dag nog wat. (Valt onder noemer: “die is knettergek”)

(mijn kinderen en hun vrienden waren er ook bij)

bewerkt door Penny

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij was dan nog keurig aangekleed @Penny

Ik heb eens een striptease weg gegeven in de kroeg.:rolleyes:

Ach nou ja, ik hoop dat het leuk was.:D

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Penny:

Heb je hem weer! Jij was volgens mij dat jochie dat op schoolkamp steeds met een smoesje de meidenkamer in kwam. ;):D

Zo voelt het hier wel een beetje ja. Maar het ruikt er zo lekker :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ooit sex gehad op de badkamer , met de jarige ..... gelukkig geen beelden van . Het allerergste is , dat ik het me niet kan herinneren.  Maar er zijn details naar buiten gekomen,  dat ik niet aan de waarheid hoef te twijfelen . Dat was ook het moment , dat ik me op het forum meldde.  Dit moest stoppen !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...