Spring naar bijdragen

Dinsdag 21 januari 2020


Lika

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Bor:

Iemand die gedronken heeft meteen als trol en malloot te bombarderen vind ik nogal wat..

Ik heb ook regelmatig moeite met onderscheid maken tussen trollen en dronken mensen of anderszins onder invloed zijnden.
Vooral als die schrijvers nog niet zo bekend zijn hier. Dat komt vooral doordat mensen onder invloed soms nogal trollig gedrag vertonen.
En dat komt bij mij ook mallotig over. In de loop der jaren is er echter wel een soort van olielaagje ontstaan waardoor bepaalde dingen
makkelijker afglijden. Anderzijds is er ook een soort van plaklaagje ontstaan waardoor sommige dingen weer erg blijven plakken, zoals
bijvoorbeeld dit hele forum.
Geschikt voor een forum kan ik mezelf niet noemen, net zo min als dat ik een forum kan benoemen dat geschikt is voor mij.
't Blijft altijd een beetje schikken en plooien.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika dat was vroeger de reden dat ik geen kinderen wilde, wat zou ze allemaal te wachten staan in deze onbegrijpelijke moeilijke wereld,  hoe kon ik ze daardoorheen helpen etc. Mijn toenmalige man wilde graag kinderen en overtuigde me ervan dat we dat samen aankonden. Inmiddels doe ik het alweer 13 jaar alleen. En leer nu steeds meer dat het leven niet perse fijn is maar wel de moeite waard. Of zoiets... Volgens mij ben ik nu een stuk wijzer dan vroeger, jammer dat ze niks van me willen aannemen;) maar goed dat wilde ik ook niet van mijn ouders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik denk dat dit op de eerste plaats een forum is voor alcoholisten die alcohol de baas willen worden. Hier komen mensen die dat al jaren goed lukt, maar ook mensen die het nog niet onder de knie hebben. Ik ga ervan uit dat de mensen die hier komen, allemaal inzien dat ze een probleem hebben en een wil om te stoppen. Ik weet dat toen ik nog dronk, ik graag praatte, tot vervelends toe. Zo zie ik de mensen die hier schrijven en af en toe warrig/vervelend overkomen. Ze willen graag, het is een schreeuw om hulp? En ja, het blijft een forum, je kunt niet zeggen jij wel en jij niet, iedereen komt voor hulp. Als je op een zwangerschapsforum gaat kun je ook niet zeuren omdat die ene vrouw voor de 20e keer zeurt over haar harde buik. Forums zijn er om elkaar te helpen, een luisterend oor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh @Jopie... je wordt er helemaal dichterlijkdromerig van in je schrijven. Wel op de weg blijven letten hoor, als je zo aan het genieten bent.
In zo'n bui is het altijd wel prettig/veilig als er iemand naast je zit die zegt: 'ja mooi, maar let je wel even op waar je rijdt...?!!

Poeffffffff... ogen terug op de weg. Die wil ik nog wel eens ongemerkt achterna gaan. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jopie:

... genieten tijdens t rijden. Niets "engs" meer aan. In de drie omhoog tuffen achter de andere langzame vrachtwagens...

Dat valt inderdaad nog wel mee. In ons "eendje" naar Portugal, twee jaar geleden, ging het soms in de één naar boven in de Pyreneeën.
Die zogenaamde langzame vrachtwagens hadden we dan regelmatig beeldvullend in de achteruitkijkspiegel. Dat was wel even billen knijpen.
Toch heb ik daar toen ook wel van genoten.. je komt bepaald niet iedere dag langs zulke uitzichten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myep sommige plekken zijn gewoon een gevaar voor de verkeersveiligheid, zo mooi zijn ze :) Toen ik in Zuid Afrika over de St Lowry's pas reed en in een keer het enorme panorama van Kaapstad te zien kreeg sprongen mij ook zowat de tranen in de ogen. Maar ook hier heb je wel van die oh wow momenten bv als je de A75 afzakt richting Montpellier (de brug bij Millau...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei GewoonDoen:

...  je geeft je over aan jezelf.

Precies dit heeft me jarenlang gevangen gehouden in m'n gebruik. Door het heft in eigen (eigenwijze) hand te willen houden kwam ik steeds weer uit
bij de meest bruikbare 'oplossing': drank, vergetelheid.
Me overgeven aan wat ik zelf niet kon bedenken met m'n kleine geestje, door dingen te laten gebeuren die ik altijd probeerde te stoppen voordat ze konden
gebeuren door in een roes te vluchten, kwam ik er langzaam achter dat ik meer (aan)kon dan ik zelf voor mogelijk hield of durfde.
Daar begon ik buiten de lijntjes te kleuren, door niet op mezelf te 'vertrouwen', maar me over te geven en mee te laten voeren aan/door de Grote Stroom Der Dingen.
Om dat te kunnen blijven doen heb ik die Grote Stroom Der Dingen samengevat in het begrip hogere macht(en). Het kwam er op neer dat ik mezelf voor
ogen moest houden dat het makkelijker en logischer is om me aan te passen aan de omstandigheden dan te proberen de omstandigheden te veranderen
naar wat ik graag zou willen. Ik heb me overgegeven aan het feit dat ik het leven niet leid als een bestuurder maar beleef als een passagier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei GewoonDoen:

Ook gekeken. Mooi. Die verhalen, alleen dat laatste, die groepshug, dat beknelt me.

Dat zou mogen veranderen in "we kunnen het, Yeah", of "Powerrrr"!!

Liever het “Emile Ratelband model”? Kan natuurlijk ook. 

Stap 2 :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...