Spring naar bijdragen

Blauwe maandag 20-01-2020


Vol

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden zei Ties:

Was ook een boek blauwe maandagen... Ik geloof van Grunberg of bernlef of nou ja eerst maar lunchen, goede dag iedereen! 

Grünberg inderdaad Ties.

hier mooie start; echo van mijn derde kleinkind gezien:), nog 3 weken.mooie motivatie om niet te drinken:ik wil kunnen autorijden als de baby zich aankondigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Donders! Penny heeft de bovenverdieping aan kant en blinkend schoon! Waar een bleu monday al niet goed voor is. :) zo even achter de stofzuiger aan in de keuken en eten maken. Kip/rijst en boontjes it is. 
 

Je doet je nieuwe naam nog geen eer aan @takeiteasy. Wat dacht je ervan vandaag alleen de kapper te bezoeken en je baan in het ZH voorlopig even aan te houden? Het klonk als zo een dankbare/gezellige job? Misschien nog even de kans geven, alle begin is moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@takeiteasy, tuurlijk kan het zijn dat iets tegenvalt en dat je dan wat anders wilt zoeken. Het is eigenlijk meer bedoeld als, je kent de weg daar nu enigszins. Je wilt het graag rustig aan doen. Is het het dan niet prettiger even te blijven waar je bent. Het is idd warm in het ziekenhuis, maar is dat in een andere functie minder? 
Ik denk dat als je rust wilt vinden, je beter even bij je muziek en je job kunt blijven die je hebt. Puur voor de rust. Een ander functie zoeken en weer wegwijs worden lijkt me stress vol? 
Het zijn alleen maar mijn gedachtes hoor, zit niks negatiefs achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

@takeiteasy die naam vind ik helemaal niet bij jou passen sorry. Jij en take it easy?:D;) Heb veel respect voor jou en natuurlijk mag/kan/moet je op dingen kunnen terug komen. Leek mij wel een leuke job voor jou, je bent denk ik best sociaal en brengt leven/lief woord etc. Maar snap wel je argumenten hoor. Het is er soms ook bloed heet en chaotisch(teveel prikkels). Sterk dat je juist zoekt naar iets dat geheel bij jou past. En de muziek er zeker in houden, je bent erg muzikaal van wat ik heb gezien/gehoord. 

Goed bezig hier iedereen zo te lezen. Van tuinieren en schoonmaken kan ik ook altijd rustig worden, heerlijk dat voldane gevoel nadien.

Ga zo voorslapen, voor mijn nachtdienst.

Fijne avond en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms moet ik er ook wel om lachen. Niet het bingen natuurlijk.

Maar bv de ene week is @takeiteasy helemaal lyrisch enthousiast over bv een nieuwe 2e handse bank, om vervolgens de volgende week die bank te haten en dat die bank zo snel mogelijk weg moet :D Zie het ook zo voor me, dat moet ook veel onrust geven als je zo ambivalent bent. Maar het is wel wie zij is, soms een kracht en soms iets wat haar in de weg staat. Ik bedoel het ook goed, denk dat we het allen uiteindelijk goed met elkaar voor hebben hier. En dat botst soms ook. Kan ook heel boos worden om iets soms en de volgende dag bedenken, hm ze hadden best gelijk. Dus ik ben ook wel een beetje zo :rolleyes::angry::lol::ph34r:

Nu echt zzzzzzzzzzzzz 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet nog dat je vertelde dat je deze job had gekregen @takeiteasy. Ik dacht toen bij mezelf wat een leuke taak. Tuurlijk heb je verdrietige/stugge mensen. Maar ik had me niet gerealiseerd dat het zo zwaar zou zijn, of zo tegen zou vallen. Weet je nog het grapje van de prins in de witte jas? :)

Ga er aub vanuit dat iedereen hier reageert op jou verhaal om je te helpen rust te vinden. Het zijn liefdevolle/opbeurende reacties. X

Ik wil nu weten hoe het @fleurtje verging! Of hebben ze haar op de eerste dag opgesloten in de bezemkast? Komop Fleur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, heeft er iemand enig idee hoe het zit met stoppen met alcohol en afvallen? Ik doe mee aan ikPas en zit daar ook op het forum. Afvallen is daar een een blijvend gespreksonderwerp. Er zijn mensen die afvallen en ook mensen die helemaal niks afvallen, zoals ik. Terwijl de alcohol niet is vervangen door meer eten of inname van snoepjes, koekjes of frisdrank met suiker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sensitief, ik ben ook heel erg op het eten aan het letten maar er gaat geen gram af .. zelfs niet met het sporten dat ik nu ook sinds 4 weken doe!

Ik ben an zich niet te zwaar, maar een beetje verschil zou toch wel leuk geweest zijn.
Zou het komen door het meer drinken van water/thee ? Meer eetlust en dus gewoon gezonder en meer eten ?
Ik krijg nu per dag zo'n 1300kCal binnen..verbrand er minimaal 300kCal .. hier zou je toch vet van moeten kwijtraken?

Dan nu het mooie nieuws op deze blauwe maandag; ik heb de nieuwe baan !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eerst 4 kg afgevallen na het stoppen. Wel flink (en meer nog) blijven snoepen. Ik ben er nou 2 meer kwijt sinds ik fanatiek sport. Het is lastig alle mogelijke oorzaken uit elkaar te halen maar ik denk dat in het algemeen veel mensen een paar kg afvallen want het zijn toch een hoop calorieen al die glazen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is echt heel gek. Ik ben bewust niet meer gaan eten, ik ben n.l. ook gestopt met roken sinds 1 oktober en ik ben in de overgang. Ik fiets nu naar mijn werk, dat is ongeveer een half uur per dag, en wandel zo'n  2x in de week 5km en was altijd al bezig met gezonde voeding. 

Waarschijnlijk moet ik meer geduld hebben met het resetten van mijn lichaam.  Jammer he @Vol? Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

bewerkt door Sensitief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Penny:

 @Sensitief, ik ben enorm aangekomen na het stoppen. Ik at niet tot nauwelijks toen ik dronk. Ik zat onder de 60kg, nu op ca 73. 
En dat ging heel snel.

Dat is goed in jouw geval dan, toch? Ik at en eet heel regelmatig, 3 x per dag en 2 tussendoortjes. Veel groente en rauwkost, 1 stukje fruit, weinig vlees, vis, peulvruchten etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik viel niet af toen ik stopte.  Ik kwam aan. Ik weet niet of ik meer at of snoepte. Vast wel.

Wat bij mij zeker heeft gespeeld is 'stress'. Het nuchter zijn, ander werk, niet meer kunnen verdoven...ik kwam  in de 'aanstand'. Zo noem ik het. Continue alert. Slechter slapen, stress, druk, somberheid etc...ik denk, maar dat bedenk ik zelf, dat mijn lijf in de overleving ging. Er dreigt gevaar dus vasthouden die calorieën. 

Vorig jaar ben ik begonnen met sporten enheb  begeleiding van een diëtiste. Een impulsieve actie, maar langzaamaan nu 10 kilo kwijt. En ondertussen ook 'de stress' aangepakt.  Ik ben niet aan het diëten, maar ik at te weinig, en de verhouding koolhydraten\ eiwitten was niet goed. Na de tien kilo ben ik een aantal maanden op hetzelfde gewicht gebleven. Ik doe nu wat andere beweging waardoor mijn lichaam weer anders aan het werk gaat. En er weer wat daling zichtbaar is. Dat is fijn...maar niet mijn hoofddoel. Belangrijk is dat het sporten mij 'fit' heeft gemaakt, conditioneel maar ook in mijn hoofd werkt. Het is niet mijn hobby, maar ik doe het om me goed en gezond te voelen.  Onderhoud voor mezelf...zeker nu ook de overgang actief is;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sensitief tja knap? Het was het gevolg van het besluit om niet meer te willen drinken. No escapes meer... Even denken...Ik was zo ongeveer een jaar nuchter, en toen heb ik dat sporten opgepakt. Voor die tijd niet bezig geweest met afvallen oid, maar echt en alleen focus op 'herstel',  het jaar rond zoals Koh zo mooi zegt...en daarna kwam er meer ruimte voor andere zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei kruidenthee67:

@Sensitief tja knap? Het was het gevolg van het besluit om niet meer te willen drinken. No escapes meer... Even denken...Ik was zo ongeveer een jaar nuchter, en toen heb ik dat sporten opgepakt. Voor die tijd niet bezig geweest met afvallen oid, maar echt en alleen focus op 'herstel',  het jaar rond zoals Koh zo mooi zegt...en daarna kwam er meer ruimte voor andere zaken.

Goed gedaan, ik weet niet of ik zo geduldig ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei kruidenthee67:

.... maar echt en alleen focus op 'herstel',  het jaar rond zoals Koh zo mooi zegt..

Kruidentheezevenenzestigje, áls ik dat dan al zo zeg, wat is daar dan zo mooi aan? 'Het jaar rond' is toch een heel normale uitdrukking die wel
meer mensen zeggen? :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...