Spring naar bijdragen

nieuwe alcoholist


veganista

Aanbevolen berichten

vrouw 48, 5 jaar in gevecht met de drank. nieuwe alcoholist al heb ik de grootste moeite dit label te accepteren? mijn relatie staat op het spel, hij gelooft mij niet meer na de zoveelste belofte niet meer te drinken. En label alcoholist vind ik erg moeilijk en denk dat het met de tijd wel went mezelf alcoholist te noemen. Ik heb voor 3e keer mijn rijbewijs kwijtgeraakt door gezuip, en mijn eigen bedrijf. Momenteel had ik op 11 jan een terugval en ook op 28 dec. Nu 9 dagen clean. Ik sta elke dag met gedachte vandaag niet drinken en hoe kom ik de dag (als ik moeilijke dagen heb) zonder drank door. Ik ben wekelijks aanweizig bij AA groep. En wekelijks bij Amethist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, klinkt alsof het echt tijd is om iets aan je alcoholgebruik te doen. Je hebt zo te lezen alle hulp al ingeschakeld en je bent al 9 dagen clean, dus al de ergste lichamelijke ongemakken al gehad. 

Wil je iets vertellen over je drankgebruik; hoeveel, hoe vaak, hoelang en in welke situaties je dronk?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben de zo genamde emo drinker, als er heftige gebeurtenissen gebeuren dan drink ik, dat is nu wel gereduceerd. Ik heb periodes dat ik niet drink maximum van over een jaar, en periodes dat ik meerdere terugvallen had binnen half jaar. als ik drink dan was het heftig, weeklang op bed met een paar flessen vodka. erbij komt, pissen in bed, kotsen dat soort dingen. mijn laatste 2 terugvallen geen sterke drank, dat is bij 2 flessen wijn gebleven. mijn man steekt stokje voor mijn gebruik door alle pasjes en geld van mij af te pakken. ik liep wel eens straal bezopen op straat met flessen wij in mijn zak. ik heb moeite met label alcoholist en ik weet niet waarom. mijn partner zegt dat het zwakte is dat ik niet durf toe te geven dat ik alcohol probleem heb en dus niets aan ga doen. ik lees ook op het internet dat acceptatie van label alcoholist een process is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom, fijn dat je komt meeschrijven. Het label alcoholist is ook best eng. Het zit bij iedereen in de gedachtes dat het enge mannetjes inder een brug zijn. Heb je de label nodig? Ik denk van niet. Je hebt “gewoon” een enorm drankprobleem, daarbij een relatieprobleem. Schouders eronder en aan het werk met die problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Sensitief:

Klinkt wel alsof je er echt een bent, je bent alle grenzen kwijt. Wat heb je nog nodig om het te accepteren, of waarom verzet je je er nog tegen? 

ik vind het lastig de label voor mijn hele leven te dragen. mijn partner zegt als ik het label niet accepteer dan sta ik er niet achter en wil ik niet stoppen met drinken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei elzbieta:

label alcoholist vind ik erg moeilijk

Dan noem je jezelf een blije geheelonthouder. Of iemand die nu wel genoeg alcohol gehad heeft voor de rest van haar leven. Of iemand bij wie de rem niet meer werkt. Zelf denk ik niet dat het label zo essentieel is, als je die knop maar om weet te zetten. Uit wat je hiervoor schrijft is het wel duidelijk dat je je dondersgoed beseft dat alcohol een probleem is voor je. Dus drink je het niet meer, daar komt het simpelweg toch wel op neer. De vraag is alleen nog maar: hoe hou je dat vol. Dat is even zoeken maar je hebt al hulpkanalen ingeschakeld dus dat moet lukken.

Je moet denk ik twee dingen zien te vinden:

(1) een manier om het vol te houden zonder alcohol. Het verschilt van persoon tot persoon hoe het het beste werkt. Daarvoor kun je bij de AA en op dit forum wel technieken leren. Sommigen doen het van dag tot dag ("vandaag neem ik de eerste niet") en anderen lukt het beter met een afspraak voor een maand of een kwartaal of nog langer, om te beginnen. Je hebt het al eens meer dan een jaar gedaan. Kun je dat nog eens, denk je? We hebben hier een jaarpact (onder Ditjes,  datjes en dagdraad). Misschien is dat wat voor je? Een groepsafspraak kan helpen.

(2) (op den duur) meer inzicht in de onderliggende zaken en proberen daar verbetering in te krijgen. Dat hoeft niet meteen maar het helpt wel als je er niet te lang mee wacht en het is nog leuk ook omdat het een mooie wending in je leven kan betekenen. Een nieuwe start, als het ware.

Misschien is de cursus "30 dagen zonder alcohol" van Petra Moes iets voor je (zie https://petramoes.nl/online-cursus/). Die kun je on-line doen en dan ga je ook vast op onderliggende zaken in. Ik heb er zelf erg veel aan gehad.

 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BobDankjewel voor je uitgebreide reactie. Op dit moment doe ik "one day at a time" in de ochtend mezelf beloven vandaag drink ik niet. Als ik dit 1 maand volhoud dan gaan we over naar weken, deze week beloof ik niet te drinken en zo verder. Ik zal even kijken naar die online cursus. Ik denk dat de eerste maand het zwaarst is daarna wordt het steeds lichter. ik voel mij alleen heel erg ****, ik schaam mij heel erg, veel spijt en verdriet om wat ik mezelf en anderen heb aangedaan. en dat vreet dagelijks aan mij. Er zijn goede en slechtere dagen, op die slechte dagen denk ik ach, het heeft toch allemaal geen zin, ik ga zuipen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je die schaamte niet gebruiken om er juist voor te gaan? Dat was een van mijn grootste redenen om mijn alcoholcarriere vaarwel te zeggen, de schaamte. Je bent van mijn leeftijd. Wat mij opvalt is dat er veel vrouwen van onze leeftijd hier zijn, of hier gekomen zijn rond die leeftijd. Het besef/verstand komt ws rond die leeftijd? Zet hem op, ook jij kunt dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het helpt je niet om jezelf te straffen of schuldig te voelen. Het is gebeurd en je hebt spijt.Nu ga je het anders doen, maar eerst liefdevol en met mededogen naar je zelf. Je hebt iets te verwerken en vertrouw erop dat de therapeut je hierbij helpt. Eerst zelfzorg! Als je daarin slaagt kun je het ook weer goedmaken met anderen. Het is gebeurd en het is geweest, je hebt er veel echt veel spijt van, dat zou ik de ander laten weten als je zover bent. Maar nu eerst jezelf vergeven! 

Je hebt nooit de intentie gehad om datgene te doen waar je je nu voor schaamt, dat deed de stomme, vernietigende alcohol met je. Sterkte!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je man nog bij jou is, ondanks alles wat er gebeurd is, zegt ook heel veel. Ookal wankelt de relatie nu en is hij er klaar mee. Als je nu je hoofd omhooghoud en doorzet komt dat vast goed. Hij heeft vast heel veel redenen gehad om allang weg te gaan. Hij is er nog. Doe het vooral voor jezelf, maar ook voor jullie nieuwe geluk samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Elbieta,
het klinkt alsof je een groot probleem hebt met alcohol, en bij de AA hoort de zin; ik ben ..... en ik ben alcoholist,
voor zover ik heb begrepen. Als dat het punt is waar je moeite hebt, snap ik dat. ik zou dan erbij zeggen; een niet drinkende alcoholist.
Maar dat komt nog uit mijn sjoemeltijd geloof ik. Ik heb mezelf nog nooit alcoholist genoemd en kon toch blijvend stoppen (tot nu dan toch).
Niemand is hetzelfde en hoe jij je noemt, maak jij uit. Ik zag wel in de gauwigheid dat je 8 dagen clean bent als je de 11e nog een terugval had.
Waarschijnlijk een uitglijder? Of wel degelijk de laatste dag van een terugval? Het zijn maar woorden, maar het helpt wel om alles duidelijk te krijgen.
Wij noemen hier 1 dag drinken een uitglijder en een periode een terugval.
Gelukkig heb je al persoonlijke hulp, je kunt ons forum als dagelijks contact extra goed gebruiken denk ik. Voor je partner zal het steeds moeilijker
zijn om je te steunen als hij zijn vertrouwen in je kwijt is. Verdien het terug door hem te laten zien dat je echt niet meer drinkt zou ik zeggen. girlpower!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Penny:

Kun je die schaamte niet gebruiken om er juist voor te gaan? Dat was een van mijn grootste redenen om mijn alcoholcarriere vaarwel te zeggen, de schaamte. Je bent van mijn leeftijd. Wat mij opvalt is dat er veel vrouwen van onze leeftijd hier zijn, of hier gekomen zijn rond die leeftijd. Het besef/verstand komt ws rond die leeftijd? Zet hem op, ook jij kunt dit!

Ja dat is bijzonder dat juist deze leeftijd dit doet. Ik heb voor mijn 40ste never nooit gedronken. Dat was tijdens mijn andere huwelijk die 19 jaar duurde, mijn ex dronk ook nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@PennyDat wil idd wel wat zeggen. Onze relatie gaat ook om andere dingen op en neer. Maar alcohol is het meest erge. Hij is er idd klaar mee, nog een keer terugval/uitglijder en hij is klaar ik heb ook op papier mijn belofte afgelegd dat als ik nog een keer drink dat ik meewerk aan de scheiding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@PennyRelatieproblemen. Die begonnen in 2014. Mijn partner wilde iets en ik niet, hij bleef dwingen en dramen en ik gaf uiteindelijk toe om van het gezeur af te zijn. Ik dacht dat ik het emotioneel aankon, maar kon ik dus niet. Ik begon steeds meer drinken en in 2014 was mijn rijbewijs ook ingevorderd. Doormijn alcohol ben ik ook mijn eigen bedrijf kwijtgeraakt. En zoals mijn partner nu ook zegt ik teer op zijn zak.

bewerkt door elzbieta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

N

2 minuten geleden zei elzbieta:

@SensitiefJa, maar hij vind dat het lang geleden is (2016) en dat ik me maar overheen moet zetten, ik had geen ja moeten zeggen tegen zijn voorgenomen acties. En het is dan maar mijn eigen schuld dat ik naar de fles greep om te verdoven.

Nooit iets van "het spijt me"? Wat vind jij er zelf van? Wat maakt dat je dat niet kan vergeten en vergeven? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...