Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 19 januari 2020


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Mogguh allemaal,

Jullie hebben al door dat het met mij al even niet goed gaat. 3 jaar vechten om er bovenop te komen, steeds maar aan alle verwachtingen van iedereen te proberen te voldoen hebben zijn tol geëist. Ben gisteren volledig ingestort. Echtgenote houdt me al 3 jaar aan het lijntje "als het met jou niet beter gaat is het over". Gisteren brak ik aan alle kanten en heb ik zelf de stekker er uit gehaald. Ik kan dit niet meer. Vannacht totaal niet geslapen, voel me nu voor het eerst echt depressief. 

Ik post dit omdat ik het kwijt wil, niet om jullie schrik aan te jagen. Moraal van dit verhaal is dat ik het in de ogen van partner (en ook familie) verkeerd doe: ik hoog mijn medicatie niet op, slik geen kalmeringspillen, probeer geen andere AD. Kortom, ik doe er helemaal niets aan om beter te worden. Dat ik er anders tegenaan kijk wordt afgedaan met: je leest te veel op fora en internet. De artsen weten het. 

Ik trek dit niet meer. Heb rust nodig, maar dat heb ik niet en krijg ik nu niet. Weet ook niet hoe dit gaat aflopen. Ben moe, opgebrand en helemaal aan het eind van mijn Latijn. De vrolijkheid en positiviteit die ik echt had zijn volledig verdwenen. Ik wil niets, kan even niets, zit apathisch op de bank. Zelfs hardlopen wordt mij nu te veel. Heb geen initiatieven, wil 's morgens niet meer uit bed. 

De slechte dagen worden dermate uitvergroot dat het geen zin meer heeft door te vechten. De goede dagen worden stelselmatig door partner vergeten, de slechte dagen benadrukt. Ik krijg er ook de schuld van dat zij zich soms zo slecht voelt. Tja, dan houdt het op. 

Ik gun jullie allemaal een prachtige dag. Het is zonnig, ik ben al met de hond wezen wandelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Cyclad58 wat een ontzettend k.. bericht om te lezen. 

Ik snap heel goed dat je het allemaal even niet meer ziet zitten. Ik denk zeker dat het slechte slapen daar een van de boosdoeners van is. Heb je vannacht geen temazepam genomen? En dus niet in slaap gevallen, mooi naatje. 

We weten allemaal dat het voor de buitenwereld niet te bevatten is wat wij doormaken. Dat je echtgenoot Het niet begrijpt snap ik dan ook, maar dat ze zoveel druk op je legt dat ze alleen maar bij je blijft als je alleen maar goede dagen hebt, daar sta ik echt versteld van. Getrouwd in goede en in slechte tijden heet dat toch. En goede tijden heb je gehad. Daar heb je zo vaak over geschreven. 

Weet je al hoe je nu verder gaat. Ga je nog iets met medicatie proberen? Heel veel sterkte iig. En weet dat er echt weer betere dagen komen al is dat nu even moeilijk te geloven

@Chris72, ik snap ook jou volkomen dat je je even terugtrekt. Ik heb dat zelf af en toe ook. Ik hoop dat je snel hersteld en je nog eens te lezen op het forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He lieve cyclad58 

Wat erg nu toch voor jou,ik hoop dat je snel weer beter word,.

Mijn partner zegt dat ook wel tegen mij als je niet veranderd dit en dat,zij weten gewoon niet hoe erg wij ons best wel doen om hier uit te raken zo ontzettend triestig.

Ok hoop echt dat jullie er uit komen.

Dikke knuffelxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Cyclad58 wat ontzettend naar om dit te lezen! Ik vind het vreselijk dat je familie en partner zo reageren. Toch zou ik willen zeggen; blijf bij jezelf en je gevoel!! Echt! Jij bent de enige die weet wat je voelt en als een middel niet goed voelt in jouw lichaam; jij kan dat als enige voelen. Dan kan het alsnog overal staan dat het goed voor je is en kunnen 100 geleerden het zeggen! Om een stom maar O zo raak voorbeeld te geven; noten zijn gezond en bevatten vitamines. Maar niet voor iemand met een noten allergie! (Om een vergelijking te maken)  Misschien moet je dat eens zo zeggen tegen je familie. En als ze dan niet willen luisteren en je niet willen geloven dat is super k en ontzettend pijnlijk. Ik leef met je mee. Mijn familie neemt me gelukkig serieus en hebben dingen doorgelezen en gezien. Mijn ex man wilde dit ook niet en sleurde mij zelfs nog naar de huisarts destijds omdat hij vond dat ik een ad moest proberen (zou dan de 3e zijn geweest). Ik ben blij dat ik geweigerd heb, omdat ik bepaalde CYP polymorfismen heb. Ik heb naar mijn eigen gevoel geluisterd en dat heb ik helaas in het begin genegeerd. De artsen zeiden toen dat ik niet eigenwijs moest doen. Ik heb zo zitten huilen toen ik ook de uitslag van het onderzoek kreeg. Gewoon 4 enzymen die vertraagd werken. Voor mij was dat een enorme bevestiging. Echt! Blijf bij je eigen gevoel. Als mensen dit niet snappen of niet de moeite doen om zich erin te verdiepen dan is dat hun tekortkoming, niet die van jou. Ik hoop niet dat dit jou je huwelijk gaat kosten, maar als dat wel zo is, is dat vreselijk, en hoe donker het dan ook lijkt; daar kom je overheen. Jouw gezondheid gaat voor alles. Zet jezelf op de eerste plek. Ik geef je een hele grote virtuele knuffel. Sterkte 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal, dank jullie voor de fijne reacties. 

Ik weet dat ik de mening van anderen niet kan veranderen of zelfs maar beïnvloeden. Wat mijn familie en partner vinden respecteer ik. Helaas wordt mijn keuze niet door iedereen gerespecteerd en al zeker niet geaccepteerd. Dat laatste hoeft niet, met het eerste zou ik al blij zijn. 

Als je een poot breekt (is mij 2 keer gebeurd) wenst iedereen je sterkte en zet iedereen een boodschap op je gips. Na 6 weken trippel je weer en is het leed geleden. Nu is er iets onzichtbaars aan de hand, iets wat veel mensen niet kunnen duiden. Prima, dat begrijp ik. Maar om dan net te doen alsof het er niet is of het wegwuiven als orensores is het andere uiterste. Enfin, ik moet er mee dealen. En dat kost soms ook offers. Het is niet anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...