Spring naar bijdragen

Voedingssupplementen iemand die mij raad kan geven of ervaring er mee.


Angke

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen iedereen

Zo als ik al neer pende hier,ben ik bij een holistisch psychologe geweest,ik blijk heel wat tekorten te hebben,ook met van alles in mijn hersenen,hij wil mij voedingssupplementen geven,maar ik heb al gelezen dat deze de symptomen weer erger kunnen maken,dus daar wacht ik nou ook niet echt op.

Ik weet echt niet wat er mee te doen,en ik ben ook bang om nog maar iets te nemen,.....

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Dank u, Angke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Angke:

Goeiemorgen iedereen

Zo als ik al neer pende hier,ben ik bij een holistisch psychologe geweest,ik blijk heel wat tekorten te hebben,ook met van alles in mijn hersenen,hij wil mij voedingssupplementen geven,maar ik heb al gelezen dat deze de symptomen weer erger kunnen maken,dus daar wacht ik nou ook niet echt op.

Ik weet echt niet wat er mee te doen,en ik ben ook bang om nog maar iets te nemen,.....

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Dank u, Angke.

@Angke, ik ben bij een natuurgenezeres geweest afgelopen zomer. Ook ik bleek bepaalde tekorten te hebben. 
Dat kon ik prima combineren met de paroxetine. Niet alle supplementen zijn even "veilig", maar de meesten kunnen geen kwaad en zijn aanvullend. 

Welke supplementen heb je voorgeschreven gekregen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Louisa

Ik heb daar een hersen onderzoek gehad,deze halen alles uit je hercencellen,ik wist niet dat dat bestond.

En op momenten stond ik zelf paf,waarheid en waarheid!!!

Te korten,vit b12,serotinine,melatonine,neurotransmitters over vol,gaba over prikkelbaar,hersenen helemaal onderste boven gehaald,alles in mijn hersenen is overprikkeld zei hij,hij vond het echt heel erg voor mij,en zei dus ook dat het niet tussen mijn oren zit,dit is dus effectief het gevolg van benzo,en AD slikken,alles ontregeld. Ik moet nu 2 weken met geluidsgolven werken,thuis dan.

Mijn angst ligt ook nog veel te hoog,en met de geluidsgolven halen ze de angst grens weer naar beneden,ik pieker ook veel te veel,wat als wat als,je kent het wel waarschijnlijk. Maar hij zei mij dat ik niet de enige was,ik ben ook een controle freak,en dat is weer niet echt oké op deze moment. Ik heb lang gezocht achter hulp,en nu voel ik mij hier wel best goed bij,geen benzo of geen AD. Ik wil verder zonder medicatie,ik wil gewoon terug Angke zijn...maar het is een zware weg,met veel waves en windows,maar hoe moeilijk ik het nog krijg ik geef niet op,dit moet mij lukken,en jou ook lieverd,wat een eenzame strijd is,geloof mij we komen hier allen sterker uit!!!!

Liefs Angkex

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He cyclad58 

Dat weet ik nog niet,hij en zijn vrouw moesten deze nog samen stellen. Als ik ze heb laat ik het weten.

Ik ben echt bang geworden om nog maar iets te gaan slikken.

Het gaat ook wat minder met jou,wat erg nou,ik hoop lieve cyclad58 dat je weer snel wat beter word,.

De slechter dagen zijn echt niet fijn,.

Maar het komt weer goed,.

Liefs Angke xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Angke:

He cyclad58 

Dat weet ik nog niet,hij en zijn vrouw moesten deze nog samen stellen. Als ik ze heb laat ik het weten.

Ik ben echt bang geworden om nog maar iets te gaan slikken.

Het gaat ook wat minder met jou,wat erg nou,ik hoop lieve cyclad58 dat je weer snel wat beter word,.

De slechter dagen zijn echt niet fijn,.

Maar het komt weer goed,.

Liefs Angke xx

Hey Angke, 

Ik heb juist ook op een berichtje van je gereageerd. Dat mag je negeren. Ik neem tryptofaan. Dit verhoogd het serotonine gehalte. Dit helpt mij (maakt mij door de dag wat rustiger en neem het voor het slapen) ma is natuurlijk geen benzo. Dus werkt ook niet zo fel.

Groeten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Angke  Ik snap je vragen zo goed en je onzekerheid ook. Ik heb het zelfde gehad.

Nooit zomaar een voedingssupplement nemen zonder te onderzoeken wat jou lichaam echt nodig heeft. Tryptofaan, zoals in het antwoord hiervoor,  wordt door veel mensen zo maar genomen, maar ben ik persoonlijk geen voorstander van. Laat altijd controleren hoe jou lichaam specifiek reageert. Sommige mensen worden er namelijk wel zieker van als ze zomaar wat gaan nemen.

Om een voorbeeld te geven: Mijn natuurarts wilde mijn serotonine aanmaak ondersteunen ( omdat ik mijn AD aan het afbouwen ben). Dat kan op allerlei manieren. In mijn geval keken we naar deze opties: toevoegen van 5-HTP (sommige mensen nemen dan trytofaan en dat moet je lichaam dan omzetten in 5-HTP om dat vervolgens om te zetten in serotonine), of door het nemen van hogere dosis B3, omdat de tryptofaan die je normaal eet ook gebruikt kan worden voor ontstekingsprocessen en daarvoor omgezet kan worden in B3. Als ik dus genoeg B3 zou hebben, kan de rest van de tryptofaan gebruikt worden voor de aanmaak van serotonine. 
Toen hij me ging testen, was 5-HTP niet goed voor me was en de B3 met hoge dosis magnesium bisglycinaat  de juiste weg was. Ik heb dat nu een jaar gedaan en ga het binnenkort weer testen bij de natuurarts.

Dit is een simpel voorbeeld om uit te leggen dat het wel degelijk uitmaakt en dat het zeker invloed heeft op hoe het met je gaat. En voedingssupplementen nemen is tig keer beter dan het nemen van medicijnen, maar het is zeker niet iets wat je 'zomaar' kan doen, zoals veel mensen beweren. Het is wel degelijk chemie en dat is nu juist het mooie eraan.
Ik vind het wijs dat je zo voorzichtig bent en houd dat vooral vast. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kannietmeer 

Wat voor een onderzoek is dat juist?

Ik heb juist de namen op het forum gezet van de supplementen,ging even kijken maar er zit zo veel in,en de helft ken ik er niet van,er zit blijkbaar ook Gaba in,wil ik dit nu echt wel....pfffff

En ik betrap mijn eigen er ook nog in dat ik dus echt een heel hoge angst heb ontwikkeld tegen eender wat van pillen,stond te huilen en te trillen,alleen al het gedacht dat ik iets moet gaan slikken,dit had ik vroeger niet,ook niet voor de xanax..

Hoe overwin ik deze angst weer,....

Zo,liefs Angkex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-1-2020 om 17:17 zei Angke:

Wat voor een onderzoek is dat juist?

Sommige doen het met spiertesten ( kinesesiologie bijvoorbeeld. De link is een voorbeeld in hoe je het kan uitleggen https://www.vegatestmeting.nl/Meet-en-behandelwijzen/Spiertest-Kinesiologie/)

Anderen gebruiken apparatuur die ook heel accuraat meten wat je wel en niet nodig hebt. Wat goed werkt voor mij werkt niet altijd voor een ander. Dat ik heb ik al vaak genoeg gezien.
Wat de supplementen ook zijn, laat het controleren zou mijn advies zijn.

Ik begrijp je angst voor pillen heel goed en herken het volledig. Ik wilde pas naar de dokter omdat ik steeds  een heftige allergische reactie had en ik wist niet wat het was. Maar ik ben sinds mijn benzo beschadiging niet meer gegaan. Nadat ik de afspraak had gepland begon ik te huilen omdat ik niet naar de dokter wilde. Echt als een klein bang kind. Ik denk dat het toch onder trauma valt  wat we meemaken en dat daar ook deze reacties dus bij horen. Maar het is goed om wel jezelf te blijven stimuleren en je niet te laten tegenhouden door de 'angst voor'. Want dat is niet nodig.
Ik ben naar de huisarts geweest en dat overleefde ik gewoon. Het is niet geweldig, maar het was in zekere zin prima.  ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kannietmeer 

Heb beslist voor mijn eigen om ze niet te gaan slikken,de angst grens ligt veel te hoog,en met zo een angst doe ik het echt liever niet,.

Ik heb de geluidsgolven en dat is best rustig en oké voor mij,ik heb v.w. een afspraak met de psychotherapeut en hij begrijpt mij wel.

Het komt met geduld ook wel best goed met me,zonder pillen.

Liefs Angke x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-1-2020 om 10:09 zei Angke:

Louisa

Ik heb daar een hersen onderzoek gehad,deze halen alles uit je hercencellen,ik wist niet dat dat bestond.

En op momenten stond ik zelf paf,waarheid en waarheid!!!

Te korten,vit b12,serotinine,melatonine,neurotransmitters over vol,gaba over prikkelbaar,hersenen helemaal onderste boven gehaald,alles in mijn hersenen is overprikkeld zei hij,hij vond het echt heel erg voor mij,en zei dus ook dat het niet tussen mijn oren zit,dit is dus effectief het gevolg van benzo,en AD slikken,alles ontregeld. Ik moet nu 2 weken met geluidsgolven werken,thuis dan.

Mijn angst ligt ook nog veel te hoog,en met de geluidsgolven halen ze de angst grens weer naar beneden,ik pieker ook veel te veel,wat als wat als,je kent het wel waarschijnlijk. Maar hij zei mij dat ik niet de enige was,ik ben ook een controle freak,en dat is weer niet echt oké op deze moment. Ik heb lang gezocht achter hulp,en nu voel ik mij hier wel best goed bij,geen benzo of geen AD. Ik wil verder zonder medicatie,ik wil gewoon terug Angke zijn...maar het is een zware weg,met veel waves en windows,maar hoe moeilijk ik het nog krijg ik geef niet op,dit moet mij lukken,en jou ook lieverd,wat een eenzame strijd is,geloof mij we komen hier allen sterker uit!!!!

Liefs Angkex

 

Bijzonder mooi verwoord. Ik wil ook graag weer de spontane creatieve Lynn zijn. Maar die is nog goed verstopt. Xxxx 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He lynn86

Het is niet altijd makkelijk,maar we halen weer elke dag er door,de ramen zijn best oké,daar trek ik mij zeker aan op,.

Natuurlijk Lynnn jij komt er ook zeker weten,ook nooit twijfelen hoor,en tuurlijk word jij ook weer die Lynn van toen,ik ben al even bezig,en ik voel ook wel meer Angke meer,en dat is heel fijn,het komt goed met tijd en geduld.

En hier krijg je ook veel steun,als het weer even moeilijk gaat,en samen met kannietmeer,kom je er helemaal,.

Zo groetjes Angke x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...