Spring naar bijdragen

18-1-2020 ONZE H. KAMER


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Angke je hebt geen hobby's schrijf je, maar als je er eentje zou mogen kiezen wat zou dat dan zijn? Zou je iets samen met anderen willen doen of juist alleen?

Hebben we lekker gepit kanjers? Hier wel. Wat ga ik vandaag doen? Eikenbladeren zoeken. Ik zal eens kijken of ik iets kan plaatsen wacht even...…………#$$^^&*( nee lukt zo niet maar op Pinterest kun je zoveel vinden op crea gebied. Heb je geen zin om vandaag op de sofa, op je gemak eens te kijken of er niet iets leuk is voor je? Dan ben je met iets positiefs bezig voor jezelf.                     

20ac2c4dba043c7b4235890f3574399d.jpgo kijk hebbes.  Dit kun je met een tandenborst doen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen bolletje,

Wat meer geslapen nu,5 uurtjes en 1 keer wakker geworden,da's al positief. Mijn zus had mij dat ook al gezegd voor die site te gaan bekijken,zal ik na de middag even doen,ga nu even mee met mijn partner.

Ik ga nu mijn eigen mee sleuren de wagen in,maar anders zit ik weer in mijn sofa,even gedachten proberen verzetten.

Zo tot beetje later.xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen, het gaat met mij niet fijn. Al een dikke week forse inslaapproblemen. Gisteren ging het goed en dacht ik het lek boven te hebben, maar vannacht lag ik om 3 uur nog wakker. Ondanks de belofte aan mezelf dat niet te doen toch een temazepam genomen en 5 uur geslapen. Ik vrees dat ik toch weer aan de pammen moet om een beetje nachtrust te hebben. IK wil dit niet , maar alternatieven helpen mij niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee @doorbijter.

Ik heb al paroxetine, maar daar slaap je niet van. Seroquel heb ik , nu 12,5 mg en is het ook niet. Een andere AD zoals mirtazapine is ook geen optie. Promethazine werd mij als door de psychiater hevig afgeraden. Zit nu wel in een patstelling. Heb ook al melatonine en CBD geprobeerd, geen resultaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je ook waarom promethazine je werd afgeraden? En risperidon dan, bv samen met dat halfje quetiapine. Misschien de combinatie maakt dat je wel slaapt. Zelf heb ik nog steeds een halfje risperidon en mirtazapine. Ben er ook niet blij mee, maar ga eerst de diazepam afbouwen en dan die troep. Op t moment ben ik blij dat ik t nog heb, want zonder kom ik momenteel ook niet in slaap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De psychiater vond promethazine geen goed middel met veel bijwerkingen. Mirtazapine en paroxetine gaan niet samen en ik ga de paroxetine niet vervangen door mirtazapine, dan ben ik weer maanden bezig met afbouw -en opbouw problemen. Het zit bij mij wel tussen de oren, ik merk nu dat ik er echt een probleem van maak. Ik weet dat Temazepam ook de oplossing niet is, maar in wanhoop pak ik het dan toch. en ach, ik heb al zoveel geprobeerd, niets helpt echt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je wanhoop, echt. En je moet je paroxine ook helemaal niet door mirta vervangen. 

En t boek van slaapwijzer, heb je daar nog naar gekeken. Misschien staan er wel alleen maar de albekende tips in, maar misschien heb je er meer aan.

Het volgen van een slaapcursus zou ook nog kunnen, al vraag ik me af of je daar wijzer wordt dan je al bent. Je zult je er vast al uitgebreid in verdiept hebben. 

Promethazine heb ik een maand of 4 geslikt, geen bijwerkingen, alleen de 1e paar dagen wat wiebelig op de benen, slaapdronken zeg maar, maar dat trok snel weg. En je kunt er zo mee stoppen, zonder ontwenning. 

Ik hoop voor jou dat je snel weer heerlijk kunt slapen, bij voorkeur zonder pam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Cyclad58:

, ik heb al zoveel geprobeerd, niets helpt echt. 

Misschien heb je het al eens geprobeerd, maar ik heb wel eens de bodyscan gebruikt als slaapmiddel, ik hoor de mw dan wel zeggen het is belangrijk dat u wakker blijft.... maar ze sust me juist in slaap ;) Maar ook periodes dat ik alleen maar me irriteer aan de stemmen. 

Sterkte Cyclad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei doorbijter:

Zelf val ik altijd met de tv aan in slaap. Ik kijk niet, maar luister alleen naar wat er gezegd wordt. En meestal, althans tot een tijdje terug, viel ik dan vanzelf een x in slaap

Hahaha ja die doe ik ook, weleens, ik zet het geluid zachtjes, zoek een Engelstalige serie zodat ik me meer moet concentreren op wat er gezegd wordt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lig het laatste jaar  met mijn beestenboel gezellig op de bank met de tv aan niet ideaal maar daar lig ik wel het rustigste is ook een heerlijke hoekbank, maar ik begrijp de wanhoop heel goed, ik heb zelf de laatste 2 jaar aardig over mij heen laten komen ook het niet kunnen lopen en praten en alle andere klachten, maar de hoofdklachten drijven mij nu tot wanhoop dat ik bang ben dat ik het niet volhoud en ook terug moet op iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

Angke je hebt geen hobby's schrijf je, maar als je er eentje zou mogen kiezen wat zou dat dan zijn? Zou je iets samen met anderen willen doen of juist alleen?

Hebben we lekker gepit kanjers? Hier wel. Wat ga ik vandaag doen? Eikenbladeren zoeken. Ik zal eens kijken of ik iets kan plaatsen wacht even...…………#$$^^&*( nee lukt zo niet maar op Pinterest kun je zoveel vinden op crea gebied. Heb je geen zin om vandaag op de sofa, op je gemak eens te kijken of er niet iets leuk is voor je? Dan ben je met iets positiefs bezig voor jezelf.                     

20ac2c4dba043c7b4235890f3574399d.jpgo kijk hebbes.  Dit kun je met een tandenborst doen.

Prachtig! Wauw echt crea bea 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grote verschil tussen behoefte aan slaap en denken dat je slaap hebt is dat bij het eerste melatonine vrij komt in de hersenen en bij het tweede, niet, dus ben je wel hondsmoe maar heb je geen slaap. En als je net als wij, bezig zijn met afbouwen van, zal ook wel het melatonine huishouden helemaal verstoord zijn.  Daar helpt weinig tegen.

Louisa ik lag net op bed te denken misschien moeten we hier een online hobbyclubje oprichten "Hobbyclub Het beste medicijn"  hahahaha.

Heb jij ook hobby's?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei bolletje:

Het grote verschil tussen behoefte aan slaap en denken dat je slaap hebt is dat bij het eerste melatonine vrij komt in de hersenen en bij het tweede, niet, dus ben je wel hondsmoe maar heb je geen slaap. En als je net als wij, bezig zijn met afbouwen van, zal ook wel het melatonine huishouden helemaal verstoord zijn.  Daar helpt weinig tegen.

Louisa ik lag net op bed te denken misschien moeten we hier een online hobbyclubje oprichten "Hobbyclub Het beste medicijn"  hahahaha.

Heb jij ook hobby's?

Ik had er heel veel... alleen nu met dat hoofd dat steeds minder kan, lukt het niet meer. Nu maak ik alleen nog kaarten.

Maar ik deed:

Schilderen

Tekenen 

Sieraden maken

Fimo

Naaien

Handlettering 

Enz enz crea bea

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Louisa en bolletje,

Mss nog een goed idee om hier iets creatiefs neer te zetten,ik zelf ben nooit een knutselaar geweest,maar met een schop onder mijn achterste lukt het mij mss toch wel,.

Ik moet echt iets zoeken waar ik mij idd mee kan bezig houden maar ik vind het moeilijk en raak er niet uit wat of hoe,ik ben gaan piepen op de site bolletje dat je mij door gaf,maar dat is echt heel veel hoor,nu weet ik het helemaal niet meer.

Gisteren een redelijke dag gehad,maar ik ben ook bezig geweest,mee met mijn partner,dan bezoek gehad,en dan ben ik wat gaan rusten.

De slaap is ook een uurtje langer en word nog 1 keer wakker op 3a4uur slaap.

Zo lieverds ik wens jullie een rustige dag en tot beetje later.x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Mij lukt het niet meer. Het hoofd is te moe. Mijn altijd creatieve brein Ben ik echt kwijt... hopeloos nu. Ik hoop t terug te vinden als ik niet zo hoog meer in de pammen zit.

Natuurlijk krijg je je creativiteit terug maar die komt niet zomaar aanwaaien. Heb je wel eens geprobeerd om even iets te doen? Al is het maar een half uurtje. Zo ben ik ook begonnen. Had helemaal geen zin maar moest van mezelf. En na een paar keer oefenen voelde ik het terug komen.

Weet je meis, hier verlies je geen energie maar krijg je het juist.

Nooit zeggen het lukt me niet meer, dan bevestig je je negatieve gevoelens in jezelf.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Natuurlijk krijg je je creativiteit terug maar die komt niet zomaar aanwaaien. Heb je wel eens geprobeerd om even iets te doen? Al is het maar een half uurtje. Zo ben ik ook begonnen. Had helemaal geen zin maar moest van mezelf. En na een paar keer oefenen voelde ik het terug komen.

Weet je meis, hier verlies je geen energie maar krijg je het juist.

Nooit zeggen het lukt me niet meer, dan bevestig je je negatieve gevoelens in jezelf.

Ik probeer mn kaarten te maken maar merk dat ik mn creatieve brein kwijt ben. Zo moe in dat hoofd. Niet uit te leggen. Doodeng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...