Spring naar bijdragen

Za 18 jan 2020


bumperjim

Aanbevolen berichten

Hoi

Gisteren weer een k/u/t avond. Dochter zit te modderen met haar studiekeuze. Wil haar zo graag helpen maar ze praat niet met me. Wel met mn vrouw. Die zegt je moet echt weer met haar in gesprek. Ik zeg ik wil niks liever maar ze zegt niks terug. Ja zegt mn vrouw dat is omdat jij altijd zo tactloos bent. OK hoe moet ik het dan wel aanpakken? Weet ik veel zegt mn vrouw. Goh wat een fijne discussie. Zal ook wel komen doordat ik vrijdagsavonds meestal total loss ben.

Niet gedronken gewoon om 9 uur naar bed.  Tis wat het tis. Nu weer een nieuwe dag. 

Oh ja ik had iemand gevonden van de hondenclub die hetzelfde gestudeerd heeft als wat zij misschien wil. Die zei laat ze zaterdag maar ff langskomen dan vertel ik er van alles over. Dat tegen mn dochter gezegd, vroeg ik gisteren heb je iets afgesproken voor morgen om over de studie te praten? Nee. Waarom niet? Geen antwoord. :( Ik zal t wel fout doen hè. Als er straks kamerhuur betaald moet worden dan kan ze ineens wel weer praten let maar op. 

Toen papa nog zoop had ze een rustig leventje, toen bemoeide die zich nergens mee :D Niet dat ik daarnaar terug wil das pech! Ze zal wel vooral met zichzelf in de knoop zitten. Pubers...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook niet de keuze maken maar als ze zelf zegt dat ze niet meer weet wat ze wil, dan wil ik wel graag dat ze niet de fout in gaat en probeer ik te helpen. Maar dan komt die vreselijke improduktieve pubertrots weer de kop opsteken: papa mij helpen? Never!!!

Ik begrijp het ergens wel want ik ben ook super allergisch als het management mij "helpt" maar tussen micromanagement en gewoon een heel klein beetje meedenken over zoiets essentieels als studiekeuze zit toch wel wat marge...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei GewoonDoen:

. Mijn dochter heeft voor frans gekozen, master behaald enz....maar dat is de waardelooste keuze die ze ooit gemaakt heeft. Ze is totaal niet geïnteresseerd in de Franse cultuur (ik weet niet hoe ik dat moet zeggen) Ze weet nu veel, maar kan er niks mee.

Ze kan altijd hier komen wonen en een bed & breakfast beginnen :) Als je de taal direkt al goed spreekt heb je een waanzinnige voorsprong op alle NL gelukszoekers hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen,

Ik denk B. J. dat je haar gewoon moet negeren. Hetzelfde doen als wat zij doet. Laat haar de keuze maken om weer te praten. Dan zal ze dat eerder doen dan nu.  Iedere keer als je wat zegt, krijg je daardoor een rotgevoel. Volgens haar heb jij straf, en dat krijg je iedere keer weer wanneer je contact probeert te maken. Dus laat haar zelf maar komen, en probeer er naderhand over te praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

BJ, misschien kun je haar indirecter al wel bereiken en aan het denken zetten. Bijv door opmerkingen als; “goh, je zal met dit weer maar als ‘...’ buiten moeten werken!”

of als iets over de zorg op tv aan staat “Zou jij lieverveen ochtenddienst of avonddienst doen?”

en zo zijn er in veel richtingen wel opmerkingen te bedenken waar uit haar reaktie zou kunnen blijken in welke richting ze denkt. Of..jij doet zelf eens een betoepskeuzetest maar dan de vragen hardop stellend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is waarschijnlijk ook verlegenheid. Moet ze nu in haar eentje naar iemand toe (die ze niet kent?), bij hem of haar thuis, om iets te vragen voor zichzelf? Dat is best een grote stap. 

Als ik jou was, zou ik aangeboden hebben om even mee te gaan, en het wat nonchalanter brengen. Dat jij daar sowieso al heen moest ergens voor, en je dochter dan meteen mee kan om wat te horen over die studie. Dan klinkt het wat minder beladen. En als ik jou was zou ik ook de eerste vragen stellen. Maar misschien gaat dat dan weer ver en is je dochter wel oud en zelfstandig genoeg, dat is moeilijk inschatten.

bewerkt door Lonster
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

en, ja BJ vertel haar dat je graag er wilt zijn voor haar en het
moeilijk vindt om je er niet mee te bemoeien, dan ben je tenminste eerlijk
en ligt de bal bij haar. Je bent als ouder soms net zo kwetsbaar als de puber zelf.
Dochter hier heeft ook niet de goede keuzes gemaakt, althans niet afgemaakt.
Heeft het daar zelf erg moeilijk mee, heeft een vader die pusht en een moeder die "laat".
Niemand heeft het er makkelijk mee en een oplossing is voorlopig niet in zicht.
verduren noem ik het. Maar behoeden kan ik niet, en pushen werkt averechts want ook
zij wil niet met haar vader echt praten. Met mij wel, mondjesmaat soms en ik vermoed
dat ook ik lang niet alles weet, maar het contact is wel wel, en soms heel intens, en dan
weer tijden minder. Maar ze zit wel voortdurend in mijn gedachten en ik zou zo graag zien
dat zij haar draai vindt en een doel krijgt. Maar eerlijk gezegd had ik dat ook niet, zo jong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk kan ze zich laten omscholen tot docent Frans, maar als je er geen interesse in hebt, kan je beter wat anders doen. Voor heel veel banen die nu bestaan, is geen opleiding. Ik denk dat als ik nu als jongere een studiekeuze zou moeten maken, het iets in de communicatie zou zijn. Of facility management inderdaad, daarmee kun je ook verschillende kanten op en weet je in elk geval hoe je iets moet organiseren.

Het is voor jongeren steeds moeilijker om te kiezen, omdat ze zoveel kanten op kunnen. Op hun leeftijd is het allemaal een grote brei, moeilijk om overzicht te krijgen van hun mogelijkheden en hun eigen kunnen.

 

Hier schijnt een aardig zonnetje, ik ga zo naar het bos, en naar het museum dat daar in het bos ligt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste echte leuke baan kreeg ik omdat ik een hbo-diploma had, in een béétje in de goede richting. Er was geen specifieke opleiding voor. Als je maar hbo had afgerond. Daarna ben ik nog verder gaan studeren. En ik heb nu ook een baan in de richting die ik al een tijd wilde. Intern heeft het wel een tijd geduurd voordat ik een beetje van de organisatorische naar de adviserende taken kon/mocht/durfde gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Tja pubers..wie weet wat er in hun hoofd speelt. Ik was ook nooit echt superclose met mijn pa in die zin dat ik t met hem had over zulke dingen. Ik zou t nogal ongemakkelijk hebben gevonden moest ie zich 'bemoeid' hebben met mijn studies om verschillende redenen. T close voelen kwam er pas jaren later. En zelfs dan spraken we niet over de grote dingens des leven. Het close zijn zat in andere dingen. In t uitkijken voor elkaar, het weten dat er niets was dat hij zou doen om me te raken, the loooooveeee :heart:

Sommige mensen hebben andere rollen. En die heb je niet altijd zelf te bepalen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren ging ok. Wel weer dingen gezegd tegen mensen die ik niet hoefde te zeggen. Ik moet echt mijn mond es leren houden. Ik weet dat zoiets me terug in mijn kont bijt.

Maar al bij al was t goed. Wel iets moeten nemen om me te kalmeren. Zo stom maar ok.

Vandaag voelt alsof ik t nachtje door heb gedaan. Ik ben zooooo moe. Alsof ik overreden ben door een olifant op de fiets. Een dikke olifant. En ne grote. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is heel intensief, dat soort bijeenkomsten. Dus dat je nu moe bent is niet zo gek, goed dat je gegaan bent. 

Ik ben al twee weken moe en lusteloos, begon met verkoudheid maar het blijft hangen. Neiging om me terug te trekken en thuis op de bank te hangen. Maar iets gaan doen doet mij wel goed. Dat merkte ik gisteren ook. Ik knapte helemaal op van het naar de kapper gaan en een praatje maken. En vervolgens met buren nog even kletsen.  

Eerst nog even koffie van Yvonne. Straks een afspraak met vriendin, erop uit.

Fijne dag allen, hier schijnt de zon en is een blauwe lucht te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diploma's heb ik niet meer. Allemaal weggegooid. Op m'n rijbewijs na. Er is me nog nooit naar een diploma gevraagd. Op m'n rijbewijs na.
Heb eigenlijk maar één 'echte' baan gehad, een jaar of tien lang. Was de minst leuke periode, wel de best verdienende.
Het diploma voor wat ik het liefst doe (tekenen/schilderen) was het minst nodige diploma, maar wel de leukste en nodigste lestijd.
Van de huidige opleidingen, diploma's en banen ben ik totaal niet op de hoogte.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...