Spring naar bijdragen

Ik, lucillium


Lucillium

Aanbevolen berichten

Goedenavond, na wat meelezen besloot ik me te registreren. Ik zal me in het kort voorstellen. De naam houd ik even op lucillium. Dit vanwege mijn grote liefde en belangstelling voor seneca en de stoïcijnse filosofen. 
Ik heb eigenlijk altijd al veel gedronken. Op jonge leeftijd uit huis geplaatst, altijd negatief bejegend. Een onveilige haven waar ik in opgroeide maakte drank een grote vriend en smeermiddel voor het leven. Doordat iedereen in mijn naasten en kennissenkring dit deed, viel het weinig op. Sinds 2011 ging het zwaar de verkeerde kant op. De combinatie met pillen en andere drugs zodat ik meer kon drinken. Niet een beetje.... Heel, heel erg veel... Sinds vorig jaar ben ik eigenlijk begonnen met het inlassen van drank vrije dagen. Af en toe weken. Ik heb echter al heel lang de wens om helemaal te stoppen. Simpelweg omdat ik me dan beter voel. Ik heb een geweldige baan, een mooi klein bedrijfje ernaast, een geweldige vrouw en wil hier ten volle van genieten... En na 30 jaar drinken...mag de dop wel eens terug op de fles... Ik heb me aangemeld voor support, inzicht en mogelijk wat nieuwe contacten om de weg naar herstel nog beter te plaveien.
Gr
Lucillium 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei nancy:

Welkom hier, Lucillium! Er valt veel te winnen als je niet meer drinkt. Wat zijn je plannen voor nu? 

Dat is een hele goede vraag. Ik denk dat voor nu het belangrijkst is om aan de cola zero en water te gaan bij gelegenheden. Dat zal het moeilijkst zijn. Morgen is het eerste etentje weer. Doen we al 25 jaar met vrienden....ik vraag me af waar exact het moment ligt van wel of niet in zulke situaties...en volhouden....dat wordt de kluif denk ik..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, voor nu niet verder denken dan morgen. Bedenk wat je wilt gaan drinken i.p.v. alcohol. Wat ga je zeggen als daar opmerkingen over komen: mijn tip, wees kort maar krachtig.  Bijvoorbeeld: ik heb er geen trek in/ geen zin in/ wil eens wat anders/ nu even niet/ ben er klaar mee/ enzovoort enzovoort. Door van tevoren een plan te bedenken kom je makkelijker door zo'n avond heen. Maak er ook niet teveel een ' dingetje '  van. Geniet van het eten en het gezelschap en bekijk het dag voor dag . Niet verder. Dag voor dag, dat is te doen, toch? :heart:  Succes! Ik ben benieuwd naar je ervaringen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei nancy:

Oké, voor nu niet verder denken dan morgen. Bedenk wat je wilt gaan drinken i.p.v. alcohol. Wat ga je zeggen als daar opmerkingen over komen: mijn tip, wees kort maar krachtig.  Bijvoorbeeld: ik heb er geen trek in/ geen zin in/ wil eens wat anders/ nu even niet/ ben er klaar mee/ enzovoort enzovoort. Door van tevoren een plan te bedenken kom je makkelijker door zo'n avond heen. Maak er ook niet teveel een ' dingetje '  van. Geniet van het eten en het gezelschap en bekijk het dag voor dag . Niet verder. Dag voor dag, dat is te doen, toch? :heart:  Succes! Ik ben benieuwd naar je ervaringen! 

Dat zijn toch wel heel krachtige mooie antwoorden met tips waar ik wat mee kan. Dank daarvoor. En dag voor dag ja. Stap voor stap. Enige twijfel slaat wel toe nu merk ik, mss omdat het definitiever voelt nu ik het deel hier. Ik hou jullie op de hoogte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lucillium,  hoe ging het etentje met je vrienden.  Hoe ging dat?  Hoe reageerden ze ......Ben erg benieuwd.      Zelf ook  al 30 jaar fanatiek drinker en de laatste jaren  steeds meer.  Net als jij goede baan etc etc etc.   Alles erop  en eraan.        "Succesvol verslaafd"   noemen we dat in onze kringen ;-)))        Heb inmiddels (21 dagen niet gedronken)   mijn eerste gelegenheid gehad waar altijd , wekelijks,  een paar pilsjes worden  gedronken ; al 13 jaar.     Zag daar best tegenop .     Maar viel me reuze mee,  want ik had ( na een paar goede tips van dit forum)  me voorgenomen om er niet iets groots en meeslepends van te maken.    Had nog geen slokje van mijn colaatje gehad en mijn ' doe even kalm aan'  aangekondigd,  4 licht verbaasde blikken  en 1 opmerking "mmm,  zou voor mij ook wel eens goed zijn"......OK proost dan maar .       Gesprek ging weer verder waar het gebleven was.    

Laat even weten en ondertussen :  Goed bezig !     Uiteraard de rest van de forumdeelnemers ook.   Fijn platform om even te reflecteren want soms heb ik echt het idee dat ik gek ben en welhaast de enige die met dit probleem worstelt..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Gewoontedrinker:

 en 1 opmerking "mmm,  zou voor mij ook wel eens goed zijn"......OK proost dan maar .       Gesprek ging weer verder waar het gebleven was.    

........
soms heb ik echt het idee dat ik gek ben en welhaast de enige die met dit probleem worstelt..... 

Nee niet dus :) ! Die ene opmerking die hoor je heel vaak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...