Spring naar bijdragen

beetje trots


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen, ook ik doe mee aan IkPas maar ben op 19 december al begonnen en heb alleen van oud op nieuw iets gedronken. Dus van de 28 dagen al 26 dagen nuchter.

Waar ik zelf het meest blij mee ben is dat ik steeds meer voordelen ga zien van het niet drinken. Wou eerst januari alleen doen met de gedachte 1 februari een feessie te bouwen. Maar daar kom ik op terug. Wil dan ook gewoon doorgaan. Moet ook nog steeds bloed prikken en mega schrik ervoor.

Ik ben wel elke avond kapot moe en haal smorgens de wekker niet ben dan al eerder wakker. Ook overdag de hele tijd moe en futloos.

Hoop dat ik zo door ga al zitten er wel moeilijke momenten tussen. Heb in de avond wel eens dat ik denk wat saai op deze manier. Maar dan vraag ik bij mezelf.....mensen die niet drinken zijn dus saai??? Niet dus.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem 400 mg per dag en dan verdeeld over 2 X. Dat is waarschijnlijk overdreven want de adh is 100 mg/dag. Dat is alleen voor "normale" mensen. Ik plas de hoeveelheid die niet opgenomen word wel weer uit denk ik dan. Je kan volgens mij geen overdosis vit b1 krijgen. Ik ben alleen geen arts.....!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Myle:

Ik neem 400 mg per dag en dan verdeeld over 2 X. Dat is waarschijnlijk overdreven want de adh is 100 mg/dag. Dat is alleen voor "normale" mensen. Ik plas de hoeveelheid die niet opgenomen word wel weer uit denk ik dan. Je kan volgens mij geen overdosis vit b1 krijgen. Ik ben alleen geen arts.....!

Hoi Myle,

Ik heb het even opgezocht en je hebt gelijk.

Overdosis vitamine B1, B2, B8 en B12, E

Dit heeft geen schadelijke gevolgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myle,

Nu tikte iemand dit>>>>>

Ik heb dat ook opgezocht, maar als je van de drank bent schijnt de dokter je b1 van 800 mg voor te schrijven ,en dat het beter samenwerkt met andere vit B ,dus neem je er een combo bij.
Zelfde recept schijnt goed te werken bij de al bekende vermoeidheid bij fibromyalgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

, naar aanleiding van UMCG onderzoek1 met betrekking tot mortaliteit in combinatie met hoge B12 waarden hebben tot grote commotie onder patiënten geleid en onduidelijkheid verschaft. Bij deze willen we de ongerustheid bij patiënten en eventueel artsen, wegnemen met het volgende:

Voor patiënten met een B12 deficiëntie die supplementen (oraal dan wel injecties) nemen, ons statement:

Vrees voor ‘te hoge waarden door suppletie’ is ongegrond!

Ook de onderzoekers zeggen zelf in een verklarend krantenbericht (helaas achteraf):

Niet voor B12-tekort: Maar betekent het dan dat mensen met een tekort aan B12 – die geregeld injecties met B12 krijgen – daar nu acuut mee moeten stoppen? ‘Nee’, stelt Bakker resoluut. ‘Hiervoor geldt nog steeds dat het goed is om een B12-tekort aan te vullen als dat medisch nodig is.’

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Hier ben ik dan weer. Een tijd verder en hopelijk ook wat wijzer.

Maar dat heb ik al 1001 keer gedacht. Ben zo ver en zo lang de mist in gegaan dat het een wonder is dat ik er nog ben. Dus maar weer een dikke vette streep eronder en de zoveelste poging. Ben nu op dag 4 weer en wel heel erg gemotiveerd. Wil nu doorzetten en wie weet wat er allemaal gaat gebeuren. Lees het boek chardonnee dat zet me ook best aan het denken. En als ik nou een reden had om te drinken maar kan die reden niet bedenken of ik moet alles op mijn verleden gooien maar we zitten in het heden.

Hoop binnenkort te melden dat die 4 2 cijferig en nog meer wordt.

Fijne dag allemaal:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei bumperjim:

Soms komt die reden bovendrijven als je al een tijdje droog staat. Het helpt wel als je dat helder krijgt voor jezelf, dan kan je er aan werken ipv alleen maar niet te drinken.

Sterkte!

Dank je ik ga ervoor heb besloten zodra ik verkeerde gedachten krijg weer in de auto te stappen en iets anders te gaan doen de eerste drie dagen heeft het me geholpen smiddags even te gaan slapen/liggen.

 

bewerkt door kanikhet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de middag overbruggen lukt me nog niet dan heb ik het echt moeilijk. Was ook grotendeels een overdag drinker. Dus neem zolang het niet anders gaat 1,5 oxazepam zodat ik een paar uurtjes kan slapen. Vreemd genoeg ben ik erna er heel rustig aan en snachts slaap ik zonder iets te nemen. Dat komt er vanzelf een rust over mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...