Spring naar bijdragen

Stoppen met hulp van een app


CoconutWoman

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

Ik ben sinds gister gestopt met roken. De knoop is doorgehakt. 
Ik heb een app geinstalleerd op mn telefoon en daar kan je een hulpkaart trekken. Deze was: 
Gooi al je rookwaar en asbakken weg. 
Oeps, slik. De eerste kaart al moeilijk en confronterend. Ik had mn shag in de la gelegd. 
Maar wel goed dus zo'n app. 
Ik wil er echt even doorheen. Voor allerlei redenen. Ik denk dat het me heel goed zal doen. 
Roken en drinken gaan bij mij hand in hand. Als ik niet rook zal ik ook niet drinken en andersom. 
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan en waar ik tegenaan loop. 

Dag twee. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je antwoord, Rusteloos. 
Ik heb weinig geslapen vannacht. Ik denk dat het nog wel meer wennen zal moeten zijn op veel vlakken. 
Als ik snachts wakker was rookte ik een peuk en dan sliep ik nog door. 
Misschien is het verstandig om een on line coach in te schakelen. 
Ben jij ook gestopt met roken? Sinds wanneer? 
Ik zie het wel helemaal zitten. Vandaag is dag drie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik een zaterdag vol drank en roken achter de rug heb heb ik meer last van ontwenningsverschijnselen. 
Ik ga er vanuit dat de eerste dagen het ergst voorbij zijn. Misschien nog een dagje en dan een andere fase in. 
Het voelt wel lekker hoor. Ik hoop echt dat ik het vol kan houden. 
Zonder drank lukt me wel. Zonder roken is wel heel erg kaal. Ik heb lang gerookt. Vanaf mn 15e met ergens tussendoor een stopperiode van drie jaar. 
Op die stopperiode kijk ik met een goed gevoel terug. 
De app is motiverend. Het werkt met levels en scores. Daar is goed over nagedacht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft nix hoor. Ik kan me dat goed voorstellen. 
Ik ben gestopt omdat ik er al een rookvrije dag op had zitten. Ik liep er wel al een poosje mee. 
Jouw moment komt ook wanneer het tijd is. En anders maar niet. 
Lukt het wel met de drank dan, om daar vanaf te blijven? 

Vanmiddag een paar uur geslapen. Weer zo'n gekke lichte slaap. Gevoel dat ik steeds elk half uur wakker wordt.  Pfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet in huis hebben van drank is wel een verschil. 
Afgelopen zaterdag ging het bij mis omdat ik een fles had staan. 
Ik heb nu ook geen roken meer in huis. 

Hoe is je dag geweest? Heb je last van je lichaam (fysio)? 
Ik kijk terug op een onrustige dag. Hopelijk gaat het morgen beter na een goede nacht slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel redelijk goed geslapen, moet erg wennen aan het niet meer roken 'snachts als ik even mn bed uit moet. 
Ik hoop echt dat ik het goed ga volhouden zo zonder drank en roken. Het is wel erg kaal. 
Er zijn allerlei redenen waarom ik me beter wil voelen. Belangrijkste is wel dat ik zo grauw zie in mn gezicht. 
Proberen weer in een ritme van de dag te komen. En zoeken naar subsitutes om op te kauwen als ik graving krijg. Stokjes, rietjes, iets met een smaakje. 

Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Begrijp dat het moeilijk is. Maar ik zou zeggen : volhouden. Voor mij word het in september 1 jaar dat ik niet meer rook . Soms heb ik ook best nog trek in een sigaret ,maar zou het toch niet meer willen. Inderdaad je krijgt een frissere tint en het voordeel is met dat geld kan je weer leuke dingen doen ipv van sigaretten kopen.

Ben het weleens met je .Het leven is een stuk saaier zonder drugs ( medicatie ) en zonder een sigaretje . 

Maarja ,volhouden maar .

Succes CoconutWoman 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Silvia:

Het leven is een stuk saaier (...) zonder een sigaretje .

Nou nee, ik voel dat echt niet meer zo. Ik heb lang en veel gerookt maar doe dat al jaren niet meer. Saai? Laat me niet lachen. Dat slaat echt nergens op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saai  bij nader inzien  niet het juiste woord.

Maar ik  blijf gevoelig voor verslaving. Dan heb ik het niet over een sigaretje specifiek.

Moet veruit de buurt blijven van mensen die verslaafd zijn.

Zou een trigger  kunnen zijn.

En ,ja soms mis ik ook mijn peukie 

Maar de tijd van verslavingen ligt nu 12 jr achter mij en zo wil ik het ook houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...