Spring naar bijdragen

Paranoïde gedachtens door afbouw? ?


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei benzodizzy:

Ik betrap me nu al een tijdje op paranoïde gedachten wat resulteert in paniek. 

Herkennen jullie dat ook en hoe gaan jullie daar mee om?

Ik heb jarenlang diazepam gebruikt en langzaam afgebouwd. 

Ja heel veel last van gehad, maar het trekt weg. Bedoel je dwanggedachtes? Gedachten die je niet wil hebben. Bijvoorbeeld de angst om iets te doen wat je niet wil doen. Ik had het nog nooit in mijn leven gehad en het kwam tijdens de afbouw heel erg veel voor. Ik raakte er ook van in paniek. Heel naar. Ik leerde er mee omgaan toen ik in een artikel las dat dwanggedachtes eigenlijk ook heel mooi kunnen zijn; ze roepen namelijk angst op, dat betekent dat je die gedachte verafschuwt en het nooit zou willen doen. Dit schijnt een soort overdreven waarschuwingsmechanisme te zijn om mensen alert te maken. Sinds ik dat had gelezen werd ik rustiger en kon ik er beter mee omgaan. Ze trokken na de volledige afbouw langzaamaan weg. Dus wees gerust het gaat weg. Probeer er niet teveel bij stil te staan. Het is heel naar maar komt goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-1-2020 om 16:43 zei benzodizzy:

Ik betrap me nu al een tijdje op paranoïde gedachten wat resulteert in paniek. 

Herkennen jullie dat ook en hoe gaan jullie daar mee om?

Ik heb jarenlang diazepam gebruikt en langzaam afgebouwd. 

Ook veel last van gehad...maar gaat wel over. Ik heb het min of meer maar gewoon ondergaan......het is heel langzaam weer vertrokken zeg maar, net als alle andere klachten. 

komt goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem 1 jaar alprozolam 2 maal 0.25,mocht 1 pilletje afbouwen in de ochtend vijf weken helaas teveel ontwenningsverschijnselen. De huisarts zei neem ze verder je zal het moeten aanvaarden. Was er niet goed van... 17 februari afspraak pshyiater hopelijk kan die me helpen.. Wat zijn bij jullie de ontwenningsverschijnselen van alprozolam en hoe gaan jullie er mee om. Er zei me iemand diazipam bij te nemen om te ontwenningsverschijnselen op te vangen en draaglijk te maken.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-1-2020 om 21:39 zei Kismo:

Ik neem 1 jaar alprozolam 2 maal 0.25,mocht 1 pilletje afbouwen in de ochtend vijf weken helaas teveel ontwenningsverschijnselen. De huisarts zei neem ze verder je zal het moeten aanvaarden. Was er niet goed van... 17 februari afspraak pshyiater hopelijk kan die me helpen.. Wat zijn bij jullie de ontwenningsverschijnselen van alprozolam en hoe gaan jullie er mee om. Er zei me iemand diazipam bij te nemen om te ontwenningsverschijnselen op te vangen en draaglijk te maken.. 

@Kismo. Tijdens het afbouwen voel ik steeds meer inwendige trillingen. Slapen is wisselend. Gisteravond na bijna 4 jaar aan 1 ruk doorgeslapen. Maar de trillingen worden erger. Heb jij dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...