Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Sjeng

Aanbevolen berichten

Hoi, vanaf gisteren bezoek ik dit forum en heb me vervolgens aangemeld. Vrouw , 59, vandaag gestart met antabus, zelfstandig zonder medicatie stoppen lukte me niet. Het was een hele stap de antabus te gaan halen bij de apotheek. Terugkijkend zie ik een lange periode van (toenemend) alcoholgebruik. Domme dingen gedaan onder invloed, ik wil echt niet meer drinken. Ik schaam me erg, zelfs op dit forum van mensen met dezelfde problematiek. Ben wel benieuwd naar hoe open anderen naar de buitenwereld zijn over alcoholprobleem en het stoppen met drinken.

Hartelijke groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sjeng, welkom hier! Er is hier veel te lezen, ongetwijfeld herken je je in sommige verhalen. Dat schamen zal vrijwel iedereen wel herkennen. 

Aanvankelijk was ik niet open en hield ik anderen en mezelf voor de gek. Maar dat is wel veranderd. Het is een proces waarin je van alles tegen komt, maar ik heb geen seconde spijt dat ik ooit ben begonnen met stoppen! Dit is hopelijk voor jou ook weer een nieuwe stap naar een leven waarin je niet afhankelijk bent van de alcohol, maar waarin je zelf je leven bepaalt. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Sjeng. In het begin liet ik het enkel mijn zussen weten, later vrienden en sportmaatjes.
Inmiddels is er al jaren geen sprake meer van schaamte of schuld. Ik heb het delen ook gezien
als stok achter de deur. En nu ben ik er trots op niet te drinken. Ik taal er ook niet meer naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Sjeng, er zijn er hier meer die deze medicatie nemen. Het lijkt me een gerust gevoel; je kunt nu gewoon ook niet drinken.  Hoe open je daar over bent, dat moet je per persoon bekijken denk ik. Bij de een zul je je verhaal beter kwijt kunnen dan bij de ander. En het ligt er natuurlijk ook aan wat de reden is waarom je het wilt vertellen. In principe gaat het natuurlijk alleen jou aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had tegelijk met mijn stoppen  een burn-out. In de aanloop daarnaartoe ging ik meer drinken. Dat vertel ik. En ook dat ik voelde dat ik maar één ding kon doen. Heel goed voor mezelf zorgen. Niet drinken  is daar een belangrijk onderdeel van. Maar niet het enige. ( mindfulness, bewegen, afvallen en gezond eten, niet te veel werken en nee durven zeggen zijn ook onderdelen)

Als het aan de orde is vertel ik dat gewoon. Inmiddels. 

En als algeheel patroon ben ik slecht in maat houden. Ook dat vertel ik. Als het aan de orde is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben nu 6 dagen verder, het gaat maar houdt niet over, ik voel me vooral erg alleen en zie nu dat alcohol avonds echt mijn vriendje was. T lukt nog niet echt om dan iets te gaan doen ipv maar te zitten. Dit komt denk ik ook wel door bijwerkingen van antabus, wat hoofdpijn en moe, vanmorgen ipv 200 mg 100 genomen, volgens de bijsluiter de minimumdosering.Het me alleen voelen herken ik erg van vroeger, kennelijk heb ik dat met drank ‘opgelost’. Ik ben zo open mogelijk over t stoppen, ook over de antabus. Ik wil niet heiliger zijn dan de paus , denk wel dat er veel mensen zijn meteen verborgen alcoholprobleem. Openheid kan geen kwaad, daarom. Heb er zelf jaren lang best redelijk onder kunnen functioneren. Probeer mindfulness toe te passen, kleuren, met aandacht koken... Wandel sowieso veel met de hond, dus aan mijn beweging kom ik wel. Alle andere tips zijn welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei knakker:

Hey, maar je bent intussen wel mooi zes dagen verder. Dat zijn de kleine stapjes waarmee je nu toch al erg blij mee kunt zijn. Die stapjes zijn trouwens helemaal niet klein. A small step for man, but a giant leap for mankind. Ja, het leven blijft na het stoppen potverdikkie soms nog wel doodleuk rot, dat is wel jammer, maar er is nu wel zicht op duurzame verbetering: klamp je daaraan vast. Nepvriend Alcohol dus ook 's avonds buiten de deur houden. Als je het nadrukkelijk blijft missen, wel afleiding zoeken. Anders wordt het geknaag irritant en op den duur wellicht moeilijk te weerstaan. Ik weet niet waar je interesses liggen, maar zoek iets wat je in elk geval een beetje verstrooiing biedt. Zet 'm op Sjeng. 

Dank je wel knakker. Vanavond verkeerd toetje gegeten, gelukkig merkte ik na een hap dat er alcohol in zat....zooooo beroerd geweestDat weten we dan ook weer, de Antabus doet haar werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

openheid   naar  mijn omgeving kwam pas later hiermee heb ik mensen behouden maar ook  hebben een aantal mij laten vallen en willen niets met mij meer te maken hebben mede meer de gevolgen die ik nu heb tgv het alcohol drinken.

 

Fijn dat antabus helpt en dat je ook  van een hap in een toetje al ziek kan worden  heftig....ik ben  zelf erachter dat ik wel gewoon parfum kan blijven gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Manou, dank je wel, ik mis soms gewoon alle gebaren, van opstaan van de bank, fles pakken glas inschenken ( goed vol) slok nemen , en bijna meteen ontspanning. Dus puzzel nu met 0,0 drankjes via internet

@Lieke73 ik herken dat wel voel veel meer en dat is lang niet allemaal leuk.Hoop dat de therapie je goed doet. Ik ben “ uitgetherapied” heb nu vooral ondersteunend contact met GGZ en voor medicatie natuurlijk.

Huilen is alleen maar goed, denk ik, ontlaad je dan een beetje?

Fijne avond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperrijm dat is precies wat ik doe, heb ook leuk boek gekregen, “Thee de nuchtere neef van wijn”. Mijn moeilijkste momenten liggen zo tussen 17 en 20 u, rond eten koken.. wat is dus heel vaak niet meer deed omdat de wijn al vulde. Koffie maak ik inmiddels ook weer ouderwets met bonnen een koffiemolen en filter. Ook besteed ik meer aandacht aan een avond en ochtendritueel. Dat helpt wel, merk ik. Toch stond ik vandaag met een glas wijnen mijn handen, schrok er zo van! Heb t meteen weggegooid en thee gezet. Ik vind t best moeilijk dat ik me realiseer hoe belangrijk die alcohol is in mijn leven. En wat ik er allemaal mee toegedekt heb. Dus ik ben afwisselend verdrietig en vastberaden het anders te gaan doen.

Slaap lekker allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-1-2020 om 15:55 zei Sjeng:

 

@Lieke73 ik herken dat wel voel veel meer en dat is lang niet allemaal leuk.Hoop dat de therapie je goed doet. Ik ben “ uitgetherapied” heb nu vooral ondersteunend contact met GGZ en voor medicatie natuurlijk.

Huilen is alleen maar goed, denk ik, ontlaad je dan een beetje?

De ene  keer wel  de andere  keer niet ,   de keren dat ik echt even ontlaad   is alleen in de auto.   met muziek die mij raakt. 

Hoort er bij denk ik maar ik bevind mij gewoon in een situatie die  ik mij nooit had willen vinden door de alcohol en het is gewoon knokken en vooral heel veel slikken .

MAAR gemotiveerder dan ooit op het moment !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...