Spring naar bijdragen

Gevoel en emotie onderdrukken!!


Happy2020

Aanbevolen berichten

Allen,

Ik weet niet hoe het met jullie zit?? Maar ik ga (zou)  maandag  as. met een Detox beginnen. Eventueel hadden ze zelfs voor dit weekend een interne opname geregeld (dit heeft overigens met mijn gezondheid te maken, hoge bloeddruk), maar was al aan het afbouwen en zat op drie/vier bier (halve liters) per dag, heb de wijn laten staan omdat ik daar ineens (zelfs na twee glazen) last van kan krijgen (lees: moe, onder invloed). Dus opname zag ik niet zitten. En de detox vanaf maandag.. ik kan het zelf wel.. en nu .. pfff vandaag (en de afgelopen dagen) zoooo onrustig geweest in de zin dat er prive en zakelijk zoveel dingen gebeuren waarbij vandaag het hoogte punt bereikt is, dat ik nu na vier bier en een wijntje denk... HOE DAN!!!  hoe kan ik omgaan met die negatieve emoties en gebeurtenissen, heb geen partner waar ik mn verhaal kwijt kan..... wat is jullie ervaring, hoe gaan jullie hier mee om?

Ik kan echt soooo verdrietig worden om alles wat er nu prive gebeurt, en dan ga ik dus weer (of meer) drinken. Het is mn maatje geworden, maar het maakt juist meer kapot. Sta positief in het leven en heb zorgen/uitdagingen altijd weggelachen.... maar het lukt me niet meer.... ik heb een maatje... alleen dat maatje is gemeen en ik wil het niet meer.. maar toch... is er die valkuil....

Emoties en gevoel onderdrukken!!!!!

bewerkt door Happy2020
Link naar opmerking
Deel via andere websites

emoties en gevoel leren omzetten in kracht i.p.v. drank
als je zware omstandigheden hebt, zijn gevoelens en emoties normaal.
Alles wat je onderdrukt komt als een boemerang terug.
Hopelijk ga je hier aan kunnen werken straks, want niet drinken in alle omstandigheden leren,
is niet makkelijk. Maar omdat het zo loont krikt dat wel je motivatie snel op en kun je hier heel sterk uitkomen.
niet opgeven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Ja das de uitdaging, leren omgaan met emoties. Misschien is dat een leerfase die wij alcoholisten op zeer jonge leeftijd hebben geskipt :D 

Maar soms denk ik is het wel echt zo dat alcohol helpt emoties te onderdrukken? Is het niet eerder zo dat als je al een beetje boos was en je gaat dan drinken, dat je nog veel bozer (en onredelijk) wordt?

Hoe het ook zij, omgaan met emoties is 1 van de nieuwe avonturen als je gestopt bent. Als je daar bang voor bent... ja dat is dan ook weer een emotie :) 

Mijn advies ten aanzien van emoties is... niks onderdrukken, laat het maar gebeuren want het gebeurt toch wel. Maar geloof niet alles wat je denkt! Het zijn maar emoties ;)

Sprak hij terwijl hij zich realiseerde dat hem dat nog steeds vaak niet lukt. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Na stoppen met redelijk veel drinken heb ik dat ook en nog steeds na 3 1/2 jaar. Nog steeds kan ik mijn emoties nog niet kwijt! Vroeger had ik daar dus drank voor nodig! Altijd tegen de avond als ik een drukke dag had gehad.. Veertig jaar ben ik met tussenpozen  verslaafd geweest. Meestal ging ik tegen de avond naar het café.  Toen ik vaker thuis was begon ik al om 11.00 - 12.00 uur met twee stuks of zo..! Emoties had ik dus niet zo, die dronk ik weg. Nu heb ik daar veel last van en dat uit zich in stress, depressie, slapeloosheid enz. Ik ben mindfullness gaan doen, misschien helpt dat..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...