Spring naar bijdragen

Huiskamer 07012020


doorbijter

Aanbevolen berichten

Hier alvast De huiskamer van vandaag.

Zijn er lotgenoten die ook de hele dag stijf staan van de spanning. Alsof je super zenuwachtig bent. En alle prikkels teveel zijn. Moest t even van me afschrijven, misschien dat dat helpt. Merk dat ik alsmaar meer in t negatieve kom. Bah bah.

Hoop voor jullie op een betere dag

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Hier alvast De huiskamer van vandaag.

Zijn er lotgenoten die ook de hele dag stijf staan van de spanning. Alsof je super zenuwachtig bent. En alle prikkels teveel zijn. Moest t even van me afschrijven, misschien dat dat helpt. Merk dat ik alsmaar meer in t negatieve kom. Bah bah.

Hoop voor jullie op een betere dag

Liefs

Wat je schrijft klinkt als normaal in mijn ogen en een zeer bekende afbouwklacht. Die  spanning is soms niet te harden in je lijf.
Sterkte lieverd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, 

@doorbijter, ik heb dat gevoel ook met regelmaat, het gevoel of je een examen moet doen waar leven of dood vanaf hangt. Hetzelfde heb ik met angst, het is er ineens en ik weet dan niet waarvoor ik angst zou moeten hebben.  Afgelopen zondag was bij mij een helse dag, er leek geen stop op te zijn. Zo'n beetje 24 uur in een slechte trip hangen. 
Extra prikkels probeer ik nu te vermijden, vraag me ook wel af of dat zo slim is van mezelf.  Zal wel zelfbescherming zijn om het niet teveel op te zoeken.

In mijn omgeving weten een aantal mensen van mijn afbouw, sommige weten dan zo goed te denken wat ik voel of wat ik moet doen, volgens één zit het vooral tussen mijn oren de ontwenning of ik krijg de grandioze tips: ga er uit, ga naar de sauna, sporten, lunchen etc etc. Het zal lief bedoeld zijn maar ik kan er niets mee als ik in mijn angst gevangen zit. 
Ik hoop dat je snel wat rustiger voelt en momenten ervaart waarbij je je wel redelijk voelt, waardoor je weer wat kracht krijgt om door te gaan. 

Liefs en veel sterkte. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei doorbijter:

@Kannietmeer en @Vallenenopstaan1 dank voor jullie reacties. Ik kan er gewoon even moeilijk mee om gaan. En als je het niet zelf ervaren hebt, is het ook niet te begrijpen. Ga uit van wat goed voelt voor jou. Prikkels vermijden doe ik ook en helpt mij meestal wel hoor

Is een luisterboek mss helpend voor jou? Of heel zachtjes muziek aan...... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Hier alvast De huiskamer van vandaag.

Zijn er lotgenoten die ook de hele dag stijf staan van de spanning. Alsof je super zenuwachtig bent. En alle prikkels teveel zijn. Moest t even van me afschrijven, misschien dat dat helpt. Merk dat ik alsmaar meer in t negatieve kom. Bah bah.

Hoop voor jullie op een betere dag

Liefs 

heb ik ook  veel hyperventilatie  daar wordt ik mee wakker ,ik wens je heel veel sterkte toe  houd goede moed  ik ben nu 70 dagen van de oxazepam  af en nog steeds  deze   rot dagen  liefs  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vallenenopstaan1:

Extra prikkels probeer ik nu te vermijden, vraag me ook wel af of dat zo slim is van mezelf.  Zal wel zelfbescherming zijn om het niet teveel op te zoeken.

Het is zeker slim en heel gezond. Als je griep hebt en hoge koorts zorg je ook voor jezelf en ga je je bed in. Dat is gezond gedrag.
De schade die benzo's hebben achtergelaten als je afbouwt, zorgt voor serieuze klachten. Prikkels worden dan niet goed verwerkt en zorgen voor meer pijn. Heel gezond dus om je zenuwstelsel te ontlasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei gerda:

heb ik ook  veel hyperventilatie  daar wordt ik mee wakker ,ik wens je heel veel sterkte toe  houd goede moed  ik ben nu 70 dagen van de oxazepam  af en nog steeds  deze   rot dagen  liefs  

maar wel al 70 dagen aan het genezen! Geweldig toch!  Houd vol, want de genezing duurt gewoon lang, maar je lichaam is hard bezig het op te lossen. Zeker weten!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Het is zeker slim en heel gezond. Als je griep hebt en hoge koorts zorg je ook voor jezelf en ga je je bed in. Dat is gezond gedrag.
De schade die benzo's hebben achtergelaten als je afbouwt, zorgt voor serieuze klachten. Prikkels worden dan niet goed verwerkt en zorgen voor meer pijn. Heel gezond dus om je zenuwstelsel te ontlasten.

@Kannietmeer, dankjewel voor je reactie, ik ben denk ik vaak veel te streng voor mezelf, dit komt voort uit oud zeer waardoor ik altijd maar doorging. 
Blij dat ik nu kennelijk uit zelfbescherming, geen extra prikkels opzoek, me beperk tot het hoognodige (wat al mega zwaar is). 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vallenenopstaan1:

@Kannietmeer, dankjewel voor je reactie, ik ben denk ik vaak veel te streng voor mezelf, dit komt voort uit oud zeer waardoor ik altijd maar doorging. 
Blij dat ik nu kennelijk uit zelfbescherming, geen extra prikkels opzoek, me beperk tot het hoognodige (wat al mega zwaar is). 

:rose:

zeker doen, lief zijn voor jezelf! Dat strenge is nergens voor nodig.  Die stem in jezelf die zegt dat je vanalles moet is de aanstichter van een hoop ellende denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Angke:

Hoi iedereen

Zo als ik al eens vernoemde had ik enorme pijn in mijn nek,dus toch maar een scan laten doen,en ja ik heb nu ook nog artrose in mijn nek zitten,. Bloed testen waren gelukkig in orde.

Ben er even niet goed van.

Liefs Angke xxx

Hey wat vervelend toch @Angke
Zoiets kun je er nu gewoon niet bij hebben. Is daarvoor nog een behandeling mogelijk? 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei doorbijter:

Hier alvast De huiskamer van vandaag.

Zijn er lotgenoten die ook de hele dag stijf staan van de spanning. Alsof je super zenuwachtig bent. En alle prikkels teveel zijn. Moest t even van me afschrijven, misschien dat dat helpt. Merk dat ik alsmaar meer in t negatieve kom. Bah bah.

Hoop voor jullie op een betere dag

Liefs

Ik ken het wel, @doorbijter. Bij de afbouw ook last van gehad. Dat wordt echt beter als je eenmaal afgebouwd bent. Zo af en toe slaat het nog wel eens even toe. Het gekke is dat ik dan niet gespannen ben, maar me wel zo voel. Bizar en absoluut een benzo gerelateerd verschijnsel. 

Het gaat hier wel goed, vandaag een lange dag gehad inclusief gezellige nieuwjaarsreceptie. Net thuis en nu met de voetjes van de vloer op de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey cyclad58 

Ja pijnstilling en massage. In een erger stadium operatie,maar dat is weer te zien of de artrose verder groeit tot op de rug,in heb al een neurostymulator voor een hernia in mijn rug.

Mits ik ook stopte met AD had ik ook contact met de stichting AD vrij in Nederland,en mits ik zonder medicatie verder wil raadde hij mij een holistisch psychologe aan,gelukkig in België ook gevonden,ik ben hier zo blij om,zij werken zonder medicatie en doen het op natuurlijke wijze zo als reiki enz....met deze heb ik al ervaring. Maakt je hele lichaam wat rustiger.

Ik mag volgende donderdag gaan,wat ben ik opgelucht,deze praktijk doet onderzoeken via DNA en alle cellen,zo kunnen ze zien wat en hoe er ontbreekt in een lichaam,ook serotonine en allen,en dan word er aan gewerkt op natuurlijke wijze. Hier word ook gewerkt aan blokkades,emoties enz......

Voor  mij een lichtpuntje dus,ok hou jullie zeer zeker op de hoogte.

Liefs Angke. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond, ik heb daar ook last van ik ben diazepam aan het afbouwen, vooral overdag heel gespannen alsof je inderdaad een heel moeilijk examen moet doen. Het lijkt ook net of al mijn gevoelens 10 keer vergroot worden en dat wat er om me heen gebeurt 10 keer sterker binnen komt. Dat maakt mij dan weer angstig en verdrietig. 

Ik denk dat ik afgelopen jaar al 2 badkuipen vol heb gehuild. 

Ik heb wel veel aan geleide meditaties en hypnose geleide meditaties, er is een app Insight Timer, deze bevat veel meditatie, muziek etc en op you tube is ook veel te vinden.

Ik vind het daarom wel fijn om te lezen dat als je uiteindelijk van die klote benzo's af bent, dat je wel weer helemaal kan genezen. Dan is dit allemaal niet voor niks.

@Angke wat goed dit soort therapieën, ik weet dat er in Nederland ook dat soort psychologen/natuur artsen zijn, die ook testen op neurotransmitters etc en dit dan met natuurlijke supplementen aanvullen.

iedereen veel sterkte en succes, groetjes Titia

bewerkt door LM67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen 

Gisteren en vandaag weer een paar uur gewerkt en dat voelde goed!

Verder een droevige week omdat donderdag de uitvaart is van mijn biologische vader. Had eerder al op dit forum aangegeven dat hij ziek was maar hij is toch nog onverwacht op oudejaarsdag overleden.

Ondanks  dat ik weinig contact had  met hem doet me het onverwacht toch wel wat. Je sluit toch iets af en rouwt om de momenten die je niet kon en nu ook niet meer kunt delen.

Emoties wisselen elkaar in hoog tempo af deze week zeker ook omdat ik van de psychiater een ecg moest laten maken in verband met klachten die verband kunnen houden met mijn nieuwe AD clomipramine.

Dat heb ik gisteren laten doen en moet nu wachten op uitslag .

Ondanks alles ben ik van mening dat ik toch langzaam vooruit ga en het is fijn dat collega’s vandaag ook opmerkten dat ik minder sloom praat dan 4 maand geleden toen ik nog 2 mg Aprazolam (Xanax) gebruikte. Ook kwam ik kwieker over en meer levenslustig

Ben blij dat ik er vanaf ben (vandaar ook mijn nieuwe profielfoto)

nu nog de oxazepam uit mijn leven schoppen !

Als er ooit een proces wordt aangespannen door deze of gene zal ik zeker van de partij zijn. Met mijn juridische opleiding en ervaring wil ik mijn bijdrage wel leveren !

@Angke@Vallenenopstaan1@LM67@doorbijter@Kannietmeer Veel succes met jullie strijd ! Het komt goed !!

bewerkt door Chris72
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer ook weer eens... vanuit Costa Rica. Ik ben hier nu bijna 3 en een halve week en ik heb echt een hele mooie reis gemaakt, maar kan er niet van genieten als normaal. 

Na een lange heenreis ben ik in mijn eerste week met uitdroging in het ziekenhuis beland in San Jose en omdat ik door het overgeven ging hyperventileren, hebben ze me in het ziekenhuis daar clonazepam gegeven... terwijl ik bijna van de diazepam af was. Ik had een infuus in mijn arm en geen idee... ik heb daar twee dagen gelegen en daarna ben ik doorgereisd naar andere oorden in Costa Rica.

Ik heb gesurfd, wildwater geraft, hikes gemaakt, geziplined... allemaal avontuur maar ik heb het gevoel dat ik er maar half bij ben met mijn hoofd. Die clonazepam zijn druppels en niet makkelijk te doseren maar over drie dagen ben ik weer in Nederland en kan ik hopelijk weer overstappen op diazepam.  En weer opnieuw beginnen met afbouwen... en over zes dagen start ik ook met mijn nieuwe baan... 

Ik ben doodzenuwachtig. Tot voor kort durfde ik niet eens alleen in mijn eigen huis te slapen en sinds mijn relatie over is, slaap ik dus elke nacht met tig andere mensen in hostels... af en toe verbaas ik mezelf. 

De natuur hier is zo mooi... daar geniet ik wel heel erg van gelukkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-1-2020 om 10:37 zei Vallenenopstaan1:

Goedemorgen allemaal, 

@doorbijter, ik heb dat gevoel ook met regelmaat, het gevoel of je een examen moet doen waar leven of dood vanaf hangt. Hetzelfde heb ik met angst, het is er ineens en ik weet dan niet waarvoor ik angst zou moeten hebben.  Afgelopen zondag was bij mij een helse dag, er leek geen stop op te zijn. Zo'n beetje 24 uur in een slechte trip hangen. 
Extra prikkels probeer ik nu te vermijden, vraag me ook wel af of dat zo slim is van mezelf.  Zal wel zelfbescherming zijn om het niet teveel op te zoeken.

In mijn omgeving weten een aantal mensen van mijn afbouw, sommige weten dan zo goed te denken wat ik voel of wat ik moet doen, volgens één zit het vooral tussen mijn oren de ontwenning of ik krijg de grandioze tips: ga er uit, ga naar de sauna, sporten, lunchen etc etc. Het zal lief bedoeld zijn maar ik kan er niets mee als ik in mijn angst gevangen zit. 
Ik hoop dat je snel wat rustiger voelt en momenten ervaart waarbij je je wel redelijk voelt, waardoor je weer wat kracht krijgt om door te gaan. 

Liefs en veel sterkte. 


 

@Doorbijter ik krijg ook al die adviezen en dat het tussen mijn oren zit. Dat laatste klopt een beetje want ik maal de hele dag en wordt dan angstig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-1-2020 om 03:33 zei Meisjeamsterdam:

Ik reageer ook weer eens... vanuit Costa Rica. Ik ben hier nu bijna 3 en een halve week en ik heb echt een hele mooie reis gemaakt, maar kan er niet van genieten als normaal. 

Na een lange heenreis ben ik in mijn eerste week met uitdroging in het ziekenhuis beland in San Jose en omdat ik door het overgeven ging hyperventileren, hebben ze me in het ziekenhuis daar clonazepam gegeven... terwijl ik bijna van de diazepam af was. Ik had een infuus in mijn arm en geen idee... ik heb daar twee dagen gelegen en daarna ben ik doorgereisd naar andere oorden in Costa Rica.

Ik heb gesurfd, wildwater geraft, hikes gemaakt, geziplined... allemaal avontuur maar ik heb het gevoel dat ik er maar half bij ben met mijn hoofd. Die clonazepam zijn druppels en niet makkelijk te doseren maar over drie dagen ben ik weer in Nederland en kan ik hopelijk weer overstappen op diazepam.  En weer opnieuw beginnen met afbouwen... en over zes dagen start ik ook met mijn nieuwe baan... 

Ik ben doodzenuwachtig. Tot voor kort durfde ik niet eens alleen in mijn eigen huis te slapen en sinds mijn relatie over is, slaap ik dus elke nacht met tig andere mensen in hostels... af en toe verbaas ik mezelf. 

De natuur hier is zo mooi... daar geniet ik wel heel erg van gelukkig!

Hallo @Meisjeamsterdam wat knap dat je zulke lange reizen maakt. Hopelijk kun je de rest van de reis wel  genieten!

bewerkt door Chris72
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep hier ook. Ik ben bang om te moe om moe te zijn... vreselijk gevoel is dat. Ken je dat. Ik ging vanmiddag rusten en was te moe om te liggen. Ik raak dan helemaal gespannen. Tot hyperventileren toe. Kon ik t maar loslaten  maar ik ben zo moe dat ik als een zombie me door de dagen sleep en alles is me teveel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Yep hier ook. Ik ben bang om te moe om moe te zijn... vreselijk gevoel is dat. Ken je dat. Ik ging vanmiddag rusten en was te moe om te liggen. Ik raak dan helemaal gespannen. Tot hyperventileren toe. Kon ik t maar loslaten  maar ik ben zo moe dat ik als een zombie me door de dagen sleep en alles is me teveel. 

Ook dat is best een klacht die ik vaker tegenkom bij benzoafbouw en tolerantie, @Louisa

Ik had zelf in het begin van de afbouw en ontwenning ook dat ik bang was om te veel te doen, bang voor een terugslag. Op slechte dagen heb ik dat nog wel eens, terwijl ik op goede dagen alles wel weer aankan en ook nergens over nadenk. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...