Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 januari 2020


Waldorff

Aanbevolen berichten

Ik lees net de verhalen van begeleid wonen. Ik heb geen ervaring vanuit de verslavingszorg maar wel van mijn dochter die via dit traject zelfstandig kon wonen. Zij zat bij allemaal zwakbegaafden die deze begeleiding kregen, en ik vond het wel een goed traject. Natuurlijk zal niet iedereen het goed doorlopen maar voor mijn dochter was dat het wel. Ook kreeg ik goede terugkoppeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei CoconutWoman:


Liever saai dan zo half in de goot. 

Ik denk dat bovenstaand een misvatting is. Zat ook lang in mijn hoofd. Maar abstinent en een 'gewoon' leven brengen mij geen saaiheid. Eigenlijk integendeel.

Onder invloed op de bank hangen of in de kroeg, slechte gesprekken voerend was veel saaier dan mijn leven nu.

Ik leef. En dat hoor ik vaker hier. 

 

Fijn dat je weer goed gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kweet het ook niet? -_-

2 uur geleden zei bolletje:

Ik moet ff nr mijn pekes 

Dat heb ik even nagezocht. Aanwijzing: Pekesstoemp met beuling = Hutspot met bloedworst

2 uur geleden zei CoconutWoman:

Liever saai dan zo half in de goot. 

58 minuten geleden zei CoconutWoman:

Dagenlang futloos door een kater is pas saai. 

Of je nu drinkt of nuchter bent, saai is het toch wel :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Bor:

@Myle, Mag ik je vragen.. Ben jij ook niet vanuit een pleeggezin op deze manier zo doorgestroomd?

Als je m"n vraag vervelend vind, negeren is ook oke hoor.

Ik ben de laatste keer zo'n 3 jaar geleden vanuit een behandelkliniek doorgestroomd. Maar heb al meer dan 10 jaar verschillende ervaringen met begeleid wonen. Vanuit mezelf, maar ook om me heen en van dichtbij meegemaakt. 

Jouw zoon is nog jong. Mijn ervaring is zeker op die leeftijd dat er behoorlijk goed in de gaten wordt gehouden hoe het gaat. Dat je verplichtingen hebt (school/werk) en duidelijke regels omtrent omgang met elkaar, zorgen voor het huishouden, kookschema etc. Het ligt er per instelling aan hoe het eraan toegaat. Het verschilt ook per persoon wat voor hulpvraag die heeft. Daar wordt zoveel mogelijk individueel op ingespeeld. 

Ik las de berichten over mij en mijn situatie en ik begrijp dat ik geen positief voorbeeld ben van hoe goed de zorg en hulpverlening in elkaar steekt. Er is ontzettend kapotbezuinigd. Er is weinig tijd, vooral voor mensen die zich ogenschijnlijk prima redden. Daarnaast is waar ik woon het meer een soort "chronisch" begeleid/beschermd wonen. De focus en nadruk ligt dus niet (meer) zozeer op vaardigheden aanleren of werk etc. Dat stadium zijn de meesten wel zo'n beetje voorbij. Leeftijd is hier ook gemiddeld 40-70. Ik ben hier ongeveer de jongste. 

Wat ik vooral wil zeggen is dat het over het algemeen niet zo horrorachtig eraan toegaat, zeker als er goed gekeken wordt naar wat iemand (jouw zoon) nodig heeft en wat voor soort begeleid wonen het beste aansluit op hem. 

Ik wens je veel sterkte en succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel ik ben op drie dingen gekomen die me vandaag een fijn gevoel hebben gegeven. 

Voor ik slapen ga schrijf ik ze op en heb een potje naast mijn bed staan waar ik ze dan elke dag kan insteken. Op t einde van t jaar kan ik er misschien nog eens op terugkijken.

Nooit gedacht dat ik daarmee zou beginnen. Maar hoe gaat t gezegde ook alweer? Als je steeds t zelfde doet...

Doemme. @Yvonne, jij hebt me t eens gezegd denk ik. Heb t toen nog afgeprint en in mijn portemonnee gestoken.

Soit t kwam er op neer dat als je steeds t zelfde doet je geen andere uitkomst kan verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

“Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten”

Bedoelde je deze Fleur?

Hoe dan ook, dat idee van een potje waar je briefjes met positieve dingen in kan doen, om ze later of over een jaar terug te lezen vind ik leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...