Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 januari 2020


Myle

Aanbevolen berichten

 

20 minuten geleden zei Yvonne:

Té moeilijk om in zo'n situatie 'nee' te zeggen @Smaragd, maar petje af voor jou. 

Vind ik ook. Maar je moet ook aan jezelf denken. Misschien de volgende keer aanbieden dat je de helft, of een kwart van zo'n lange dienst wilt overnemen maar meer niet?

Ik heb wel begrepen dat dit moeilijk is. Chirurgen maken ook van die extreem lange dagen, las ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Bor:

Ohwn wat lief zeg, ik durfde haast niet te vragen maar wat ik ben blij dat ik het tóch gevraagd heb. Nu redt ik vandaag wel denk ik. Ik meld me vanavond nog voor de pact.

Wat goed nieuws dat je zusje goed gaat @nancy:heart: Sterkte 

Je denkt t te redden

Waarom? Je hechtte in t verleden nooit veel waarde aan een pact. Je doet wat je wil, wanneer t je wil.

Grow up

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Smaragd:

Goedemiddag,

Gisteren avonddienst gedraaid van 14:30 tot 23 uur. De verantwoordelijke nachtdienst kwam niet opdagen. Dus heb/moest de nachtdienst erna draaien. Er was echt geen andere keuze. Mijn voornemen dit jaar was NEE zeggen, maar dit kon niet anders. Nu total loss na bijna 20 uur werken in 1 dienst. Enige positieve is dat ik niet totall los ben van biertjes/drank.  Kom ongelezen binnen en ga ook meteen slapen. Misschien wel het hele weekend. Manlief nu ook thuis, hij mag de rest alles thuis doen van het weekend. Doe echt niks meer. Adrenaline gierde door mijn lichaam.Ga liggen, fijne dag/weekend. Wel een app van de manager en degene die deze foute planning heeft veroorzaakt. 

Maar ik drink NIET, anders had ik dit ook niet kunnen doen denk ik. Alhoewel dit moet niet nog een keer gaan gebeuren. Trek ik echt niet.

 

De verantwoordelijke kwam niet opdagen en dus "moest" jij 20 uur werken. Dat is niet eens legaal vent. De arbeidstijdenwet is er juist voor gevallen als dit. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Etty:

  Er zullen misschien ook momenten zijn die ik wil vermijden. Het onvermijdelijke: wat doe je nu?    

Ja, die vragen:

Vlak na het overlijden van mijn vader ontmoette ik een vroeger buurmeisje. Zij condoleerde mij en vervolgens begonnen de vragen. 
Heb je kinderen? Nee, die heb ik niet.

Maar je hebt toch wel een man? Nee, die heb ik ook niet.                        
Maar je hebt wel een baan , toch? Nee, die heb ik ook niet. (Ik nam aan dat ze een betaalde baan bedoelde).              
Maar dan heb je toch wel een mooi huis? Nee, helaas.                 
Maar dan ben je toch in ieder geval niet eenzaam?  Ja, dat ben ik wel.

Dit is echt gebeurd! Ik was verdrietig en kwetsbaar, en raakte nog meer van slag door haar vragen en vooral door de manier waarop. ik zou nu al die vragen niet (zo) hebben beantwoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart: Jannigje
ik begin bijna te begrijpen waarom mensen
fantasie antwoorden geven i.p.v. de waarheid
en dan te bedenken dat de ander misschien wel haar hoofd pijnigde om
een sociale ontmoeting op gang te krijgen, met de "beste'" bedoelingen.
wat een armoe soms he tussen mensen.
ik ben op zulke momenten eenzamer dan alleen thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vragen zijn snel gesteld. Mensen flappen er maar wat uit. Praten en vragen maar. 

Als er iets is wat ik de afgelopen tijd heb geleerd en nog leer is dat eerst nadenk voor ik wat zeg en dat ik vaker mijn mond houd. Gaat nog niet altijd goed, maar ik leer.

Vandaag leerde mij hoe erg ik het vind dat ik niet over mijn schuld en schaamte ben heen gestapt. Het was wellicht niet nodig, maar zeker niet helpend en alleen maar beperkend. Deze persoon was alleen maar liefde. 

Ben doodop. Koppijn. Thee, muziekje, bank, wierookje en nieuwe agenda inrichten. Restje eten van gisteren will do. 

Ga een dankbaarheids boekje beginnen. Paar dingen per dag opschrijven waar ik blij van word, die ik zag, hoorde.

Oude dagboekjes mogen weg. Ga me ervan ontdoen.

Ik bedacht me toen ik uit die burn-out kwam dat het mij erom gaat te leven met tijd, aandacht en liefde voor mijzelf en anderen. Ik leg alle dingen die ik doe langs deze lat. Draagt het bij of niet? Meer is er niet (meer) voor mij. 

 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Waarom haal je steeds zo tegen me uit? Heb ik je wat misdaan of zoek je gewoon een pispaal.

Ik denk Bor dat Fleur je duidelijk wil maken dat het moeilijk is om je serieus te nemen. Vaak zeg je het een en doet het andere. Dan is het erg moeilijk, (vind ik ook) om te weten wat je nu wilt. Ik heb er helemaal geen moeite meer mee dat je een binge hebt gehad en dat je nog steeds drinkt, die bezorgdheid is er niet meer. Die is helemaal weg. Dat neemt niet weg dat ik je voor de rest oké vind hoor. Maar het mee leven met je is er niet meer.

Ik kan me voorstellen dat je na de laatste  binge je zegt "nooit meer" Kennen we allemaal maar bij jou lukt het niet om dat vast te houden". Ikzelf zie te weinig dat je echt last hebt van het gezuip.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nogal van mijn stuk door vandaag. Van de wijs op allerlei manieren. Ook door de hoeveelheid liefde die ik voelde vandaag. Gesprekken die er waren. Mensen die ik zag. De ingewikkeldheid die ik maak. En door jullie steun. Dank. 

Ik ga toch trachten te slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geslapen tot 22 uur, net gegeten en ga zo weer slapen. Bedankt voor de reacties. En nee het kon echt niet anders, anders had ik dat wel gedaan/geregeld. En het was ook onverantwoordelijk ja, inwendig kookte ik natuurlijk ook. Maar er zijn nieuwe morfine/dormicum pompen(altijd een aanloopprobleem als dat er net is, mensen moeten getraind worden erin, er was iemand maar ze durfde het nog niet alleen , te onzeker, kan echt niet). Niet iedereen is bevoegd en bekwaam om ze te gebruiken. Zou ook onverantwoord geweest zijn om weg te gaan wat ik aanvankelijk wel van plan was. Maar dat kon ik echt niet maken. Niet tegenover mijn collega's, niet tegenover mijn terminale patiënten en hun familie. En ja er komt een compensatie financieel en extra vrije dagen(maar dat maakt het niet okay dat 20 uur achtereen werken niet okay is voor mij, juist niet voor mij maar goed)

En ja afgelopen nacht nam ik mijn refusal om 1 uur in met een kop koffie. Heel demonstratief voor mezelf. Het sterkte mij, heel raar. En heb ook nog goed gewerkt, al zeg ik het zelf. Adrenaline is een heerlijke drug voor mij maar ook niet teveel natuurlijk. Overkill is gevaarlijk, burnout etc. En het niet drinken zal ook hebben mee geholpen, meer energie etc.

Vond het een bijzonder draadje om te lezen vandaag btw.

Fijn @Quinn je te lezen. En ook @nondetju

@Lika:heart:

@Bor:heart:

@Yana:heart:

Iedereen natuurlijk die hier is :heart:

Nu slapen, en niet alleen, heerlijk een stuk warmer in bed haha. Tot morgen.:moon:

bewerkt door Smaragd
toevoeging iedereen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Bor:

Nou ja ik vroeg Fleurtje wat maar oke..

Ik snap niet waar dit vandaan komt Bolletje want ik heb nooit gezegd dat ik zou stoppen of voor altijd gestopt gestopt zal blijven of m"n laatste binge beloofd..

Dat ik misschien niet laat zien van mijn drinken of zoals jij noemt mijn "last" noemt niet laat zien..Nee misschien niet, maar moet dat dan?

En wie vraagt dat van me hier. Kom nou Bol...

Ik jank en piep hier al niet meer, ik ga stil mijn weg, al vraag ik af en toe support. Dat is alles.Nog even dan moet ik zeker zeggen "sorry dat ik besta".

Ach Borrie natuurlijk hoef je je niet te verantwoorden, en ook niet te zeggen dat je stopt, maar ik ga er van uit dat mensen die hier komen, graag goed met alc. kunnen omgaan, niet voor lange tijd gaan drinken en jezelf een hoop geweld aan doen. Kijk als jij zegt dat je tevreden bent met zo'n binge, geeft dat dan aan.

Je schrijft "ik ga stil mijn weg". Welke weg dan en hoe ziet ie eruit? Je vraagt af en toe support. Support waarvoor. Kijk als je dat eens aan kunt geven, weet ik tenminste waar ik me aan moet houden. Wat verwacht je van mij? Waarmee kan ik je suppoorten???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...