Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 januari 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Bor:

Een alcoholprobleem????? Wie? IK?!

Nou moe, nu breekt m"n klomp!!!

 

Hahaha:D

Ik zie de grap er niet van in.

Vele alcoholisten zijn bedreven in t manipuleren van de waarheid/hun eigen waarheid zodat t hen brengt wat ze nodig hebben. En ik zie dat heel breed. Dat gebeurt bewust maar evengoed onbewust.

Jij bent er niet slecht in moet ik zeggen.

Inderdaad...t is bijna hilarisch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neuhhh Bor, het probleem.lugt bij jou gewoon dieper. Dat je een alcoholprobleem hebt weet je al lang al en je omgevi g ook. Dat je er zo wanstaltig aan vast houdt, zegt iets veel diepers. Het geeft je een houvast of een gevoel van macht in situaties die je niet aan kunt,  om wat voor reden dan ook. Jouw goed recht. Ik denk alleen dat als je van je drankprobleem af wilt, áls je dat al wilt, want dat vraag ik me af, dan zul je wat aan de onderliggende problematiek moeten doen. Aan moeten werken. En dat vergt doorzettingsvermogen en moed. Hoef je niet alleen te doen uiteraard. Eigen keuze. 

In dit leven hebben we ballen nodig en als we die niet van nature hebben, dan zullen we die !@#$$&&$# maar zélf moeten kweken! @#$//! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor :heart:

Dat gevloek van mij is niet op jou gericht, ik zit gewoon even in een fase waarin ik boos ben op alles en iedereen.  En dus voor mijn doen ongekend fel. 

Ik schreef in eerste instantie ' vel ' in plaats van fel, hahaha, zegt ook wel wat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Bor:

Ja je ziet wel erg breed breedbekkie.

Ik noem dat nl ontkenningsfase, nog steeds na al die jaren. Hoe ist mogelijk maar mogelijk, ik ben er het bewijs van.

B)

Jij weet perfect wat je doet en waarom je iets doet. 

Dat is t niet.

Je probeert alleen graag de rest van den domme te houden. Je manipuleert situaties , verhalen en mensen.

Maar iedereen wordt na een tijdje doorzichtig. Sommige kunnen dat naast zich leggen en anderen weer niet.

Voor mij is dat moeilijk. Vandaar de irritatie 

Je kan beter dan dat.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie, ik reageerde nog niet zo lang geleden redelijk kort op je. Je vroeg je af wat t me bracht om niet aardig te reageren op bor. Ik wil me bij deze niet zozeer verontschuldigen voor mijn reactie maar wil gewoon ff zeggen dat ook al interesseert t me op dat moment niet perse wat je er van denkt dat dat niet betekent dat ik t zomaar van tafel veeg.

@Bor, hoe ik op jou reageer kan soms niet door de beugel. Hoe ik mij daarin moet behelpen hoeft jouw probleem niet te worden.

Ik wil niet zijn zoals diegenen die mij een klein gevoel geven. 

Ik ben vaak te passief agressief. Ik domineer graag. Ik haal graag mijn gelijk, maak graag een punt.

Ik wil niemand echt kwetsen. Ik weet alleen soms niet hoe ik dat moet aanpakken.

Deze conflicten tussen ons brengen mij niets goed. 

Niet dat ik morgen anders ben maar wil gewoon dat je dat weet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merk dat het mij boos maakt hoe er soms op Bor gereageerd word.Het is niet voor iedereen weggelegd om helemaal niet te drinken.Zoals het mij bijvoorbeeld niet lukt niet te roken.Snap niet dat iemand zo aangevallen moet worden.Iedereen doet het beste wat in zijn vermogen ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Manou:

Merk dat het mij boos maakt hoe er soms op Bor gereageerd word.Het is niet voor iedereen weggelegd om helemaal niet te drinken.Zoals het mij bijvoorbeeld niet lukt niet te roken.Snap niet dat iemand zo aangevallen moet worden.Iedereen doet het beste wat in zijn vermogen ligt.

Daarin schelen wij van mening. Dat mag ook. Volgens mij kan iedereen stoppen. Niet iedereen wil dat. Wat ik volledig ok vind.

Ik denk persoonlijk niet dat iemand altijd even goed voor zichzelf kan inschatten wat ie daadwerkelijk kan. 

Ik betuttel niet graag wanneer er iemand naar mijn gevoel de hoekjes probeert af te rijden. Ik draai ook niet altijd graag om de pot. Maar zoals eerder toegegeven..ik pak t niet altijd handig aan en mag dimmen af en toe.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei fleurtje:

Volgens mij kan iedereen stoppen. Niet iedereen wil dat. Wat ik volledig ok vind.

Ik denk persoonlijk niet dat iemand altijd even goed voor zichzelf kan inschatten wat ie daadwerkelijk kan.

Het kan een keuze zijn om als alcoholist te blijven drinken. Om dus niet alles aan te grijpen om maar volledig te stoppen. Als die stop-wil er niet is gaat dat sowieso ook niet gebeuren.

Ik vind het merkwaardig hoe er soms gereageerd wordt op mensen die geheel willen stoppen en soms of regelmatig uitglijden, en anderen die aangeven dat stoppen niet hun doel is maar dan wel eerlijk toegeven dat het mis is. En ik zie het wel een beetje alsof er op die laatste 'groep' meer aanvallend/fel wordt gereageerd. Het lijken soms 2 kampen hier. Jammer vind ik, want het is mi nergens voor nodig. Iedereen die hier komt wil op wat voor manier ADB worden/zijn. Daar ga ik vanuit. Maar we zijn allemaal individuen. Met eigen wensen en een eigen idee over wat ADB inhoudt voor zichzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Manou, ik zie die aanvallen niet zo. Het is waar dat er soms stevige kritiek/feedback is (gelukkig ook veel positief en opbouwend)
Mensen kunnen hier filteren voor henzelf wat voor hen helpend is.
Wat ik wel merk is dat mensen die nog worstelen met drinken, of in jouw geval met roken
makkelijker "schuld"elders neerleggen. Dat vind ik wel eens jammer, want dat weerhoudt je misschien om door te pakken als je
echt wilt stoppen. Of gezond met je probleem om wilt leren gaan. Maar nu zie ik dus dat jij je identificeert met degene die jij als
slachtoffer ziet (Bor in dit geval) en Myle ook. Dat lijkt mooi dat je voor hen op komt, maar je helpt hen er niet echt mee en jezelf
al helemaal niet. Ikzelf snakte vroeger naar iemand die het voor mij opnam, maar realiseerde me pas jaren later dat ik mezelf
daarmee in de slachtofferrol hield gevangen. En toen ik eenmaal gedwongen werd het echt alleen te doen, kon ik het wel en vond
binnen 24 uur deze site en dit forum. Drinken zoals ik hier soms lees is geen overleven, geen medicijn. Het is een langzame manier van dood gaan.
Rokem idem. Ik zie helaas vaak de mensen aan het einde van hun leven en vooral roken is dan de oorzaak. Drank ook, maar minder aantoonbaar.
En vaker indirect, denk ik. Maar hier hebben we de kans elkaar te helpen, ieder op onze eigen manier. Het is nooit (en dat geloof ik oprecht)
iemands bedoeling een ander af te kraken of de grond in te boren. Soms merk ik wel dat ik meer irritaties heb, ik lees sommigen ook al meer dan
10 jaar. En dan vergeet ik wel eens dat ikzelf al 55 was toen ik met drinken stopte, en oordeel ik wat harder; de jongeren hebben immers dit forum ook?
En dan zit ook ik in de overdracht naar de ander. Dat zie ik soms meteen en soms achteraf. Zoals ik Fleurtje net ook lees met zelfinzichten.
Ik verander nog steeds, en op sommige dingen héél langzaam. Gelukkig mogen we hier imperfect zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat volgens mij om de intentie en je eigen voornemens ook. Als je ernaar streeft geheelonthouder te zijn of worden lijkt me dat anders dan iemand die voor zichzelf heeft besloten gecontroleerd te willen drinken. Met de nadruk op wíllen. Want die wil kan verzanden in geen grip meer hebben indd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei lady jane:

besloten heeft? Of iets heeft opgegeven in zichzelf?

Jezelf op een bepaald punt hebben opgegeven is dan een logischer gedachte waarschijnlijk. Maar ik wil geen aannames doen over dingen waarvan ik eigenlijk helemaal geen verstand heb. Misschien moet ik ook maar gewoon mijn hoofd houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei lady jane:

en wat is gecontroleerd dan, voor mensen die hier komen met een giga drank probleem meestal?

Dat is een goeie vraag. Ik dacht daar een uur geleden nog over. Gecontoleerd is ook zo een slecht woord om te gebruiken. Ik drink in die zin gecontroleerd dat ik me voorneem niet meer dan twee drankjes te drinken omdat ik anders ziek ben de dag erna. Maar mijn vriendinnen plannen dat net zo goed. Tijden/dagen uitwerken dat ik mag drinken gebeurt niet. 

Wat is een alcoholist? Dat is nog zo een vraag. 

Veel grijs maar met rode lijnen. Maar veel grijs

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb jaren ook zo gedronken Fleur, op wilskracht noemde ik dat.
Maar het was niet gecontroleerd, ik was altijd bang de controle erover te verliezen.
En ik bleek dus de grote verliezer. Dat hele drinken is bij mij daardoor obsessief geworden.
Ik heb mezelf nog nooit alcoholist genoemd. En anderen mij ook niet. (dat ik weet☺)
Maar ik was wel degelijk iemand met een groot alcohol probleem.
En dat zou ik zomaar weer kunnen worden, als ik denk dat ik weer zou willen/gaan proberen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...