Spring naar bijdragen

Dry Jan 2020


bumperjim

Aanbevolen berichten

@rapilos  Myep   

Het is wel leerzaam om te zien dat sommigen bv mijn vrouw nooit ofte nimmer alcohol drinken en TOCH een bevredigend leven kunmen leiden :D Oh ja 1 ding vindt ze wel te pruimen: pêcheresse (niet te vertalen want het verwijst naar perzik en betekent tegelijkertijd zondarin in het frans) dat 2% perzikbier. Toen ze dat spul ergens tegenkwam kocht ze er twee (2) flesjes van en die bleven vervolgens een jaar of zo in de koelkast liggen, zo van och. In die periode dronk ik nog als een zwart gat en heb ik op een kwade dag die beide weggekanteld omdat ik ff niks anders in huis had. Was mn vrouw een beetje treurig over, wat een egoistische alcoholische k-zak was ik toen nog. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hè :) Ik heb vroeger nooit een wijnkelder kunnen hebben. Dwz ik had de kelder wel, maar ik zoop alles direkt op. Daar lag nooit een fles langer dan een week of zo.

Ik heb er nu wel tien liggen of zo, her en der gekregen. Ik open voor mezelf geen wijn meer, nooit meer, dat gaat niet goed dan "moet" de fles leeg. Dus die liggen daar te liggen maar ik heb er ook geen behoefte meer aan. Ik kom ook niet vaak in de kelder. Een leuk nieuw gevoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

verwijst naar perzik en betekent tegelijkertijd zondarin

Je bedoelt zondares ;)  Als die flesjes er een jaar blijven liggen, vind ze die waarschijnlijk leuker voor de heb dan om te drinken. Voor ons lastig te begrijpen. Ik kon ook nooit voorraad in huis hebben. Nu zou ik dat ook niet meer willen en daar erg zenuwachtig van worden. Er lag laatst weer een fles wijn te slingeren op het werk, ik zorg dan dat die bij een rechtmatige eigenaar terecht komt. Ik kijk er niet graag tegen aan. Laatst was ik op bezoek bij een stel die heel decoratief en erg opzichtig in de keuken allemaal flessen likeur hadden staan. Eerder zou ik dat ook best aardig en gezellig vinden staan. Nu stoort het me. 

Nou de maand is doormidden. Deel een door de meesten van ons zonder kleerscheuren doorstaan. Niet iedereen meldt zich hier, dus niets is zeker. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dagen vliegen voorbij nu ff. Gisteren moest ik om half 5 op. Dus zowel eergisteren als gisteren vroeg naar bed. Vanmacht een slaapkwaliteit van 97% yes :) Ik kan wel een mammoet verslaan vandaag. In plaats daarvan ga ik de emails van gisteren beantwoorden :D Kan ook heel heroïsch zijn. 

Vanavond de vrijdagavond thee met misschien wel wat te knabbelen erbij :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vanavond langs t personeelsfeest. Althans dat is nog steeds de bedoeling.

1 ding vind ik altijd gegarandeerd leuk en dat zijn zatte collega's. Ik weet dat de meeste het daar niet mee hebben maar ik vind het hilarisch. 

Als ik ze te zien krijg tenminste. Ben niet van plan heel lang te blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zatte collega's, ik vind het gênant. Mijn teamleider stond bijkans op de tafel te dansen en loopt opzichtig heen- en weer voor haar glaasje wijn. Haar haar plakt op haar voorhoofd, ze loopt wat rood aan en krijgt lodderige ogen. Is toch om je dood te schamen? Ik wilde haar naar huis sturen, maar durfde niet.

Ik wil ook een mammoet verslaan. Maar voel me de afgelopen weken of ik er onderuit kruip als ik op sta. Al twee weken moe en slapjes. Gisteren ontplofte ik bijna, was emotioneel en voelde geen veerkracht. Naar de supermarkt gefietst voor een sixpack bier. Waarvan 5 opgedronken. Ik heb de DryJanuary dus niet volbracht. 

 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Lonster

Wat herkenbaar dit
Voor mij ook een grote trigger;

Moe, kriegel, beetje depri vaak
Bah, dan is de alcohol zo dicht bij he
En in eerste instantie ontspan je er ook super van
Maar ja, daarna....

Met stoppen heb je bergen en bergen geduld nodig, voordat je je beter gaat voelen
Terwijl je denkt, dat je je juist veel beter zou moeten voelen
Tja..verstandelijk weten we dat ook allemaal wel

Els Noorlander beschrijft dit ook zo goed in haar betoog;
De eerste weken, maanden meestal vind men niets meer leuk
Nergens is meer wat aan
Totdat er een moment komt dat zegt; he, ik voel opeens weer een geluksmoment
Daar maar aan vasthouden dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lonster:

Zatte collega's, ik vind het gênant. Mijn teamleider stond bijkans op de tafel te dansen en loopt opzichtig heen- en weer voor haar glaasje wijn. Haar haar plakt op haar voorhoofd, ze loopt wat rood aan en krijgt lodderige ogen. Is toch om je dood te schamen? Ik wilde haar naar huis sturen, maar durfde niet.

Ik wil ook een mammoet verslaan. Maar voel me de afgelopen weken of ik er onderuit kruip als ik op sta. Al twee weken moe en slapjes. Gisteren ontplofte ik bijna, was emotioneel en voelde geen veerkracht. Naar de supermarkt gefietst voor een sixpack bier. Waarvan 5 opgedronken. Ik heb de DryJanuary dus niet volbracht. 

 

Vandaag de 6e niet nemen ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Lonster:

Ik heb de DryJanuary dus niet volbracht. 

 

Kom op Lonster... opstekertje: als er tijdens een lange, hete, droge zomer een keer een vogeltje op je kop (sorry) hoofd piest zeg je ook niet dat de
zomer totaal verregend is. Keertje schudden en verder... :rose:

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...