Spring naar bijdragen

Woensdag 1 januari 2020


NickyLJ80

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Lika:

Ha allemaal. Oudste hield het om 23.11 voor gezien. Ik lag er een uur later in. Misschien blijf ik volgend jaar niet eens op. Voel me verplicht, maar heb het weer gezien: Ik vind het niets en het doet me niets.

Voel me verplicht er iets van te maken, maar heb dat gewoon niet in huis. Misschien mag ik het laten. Denk dat ik dat mag.

Zo treffend! Hier ga ik naartoe streven voor volgend jaar!

Gelukkig, gezellig en gezond 2020 voor allen! 

Rosee, niet te streng zijn voor jezelf hoor! Goed dat je direct weer vastbesloten bent. Ik doe met je mee dit jaar! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Ja wat zei die dan ??

Ik word nooit verrast . Geen kado met Sint,  niet met kerst en zelfs als ik jarig ben zegt ie , koop zelf maar iets . Dat is ook geen probleem,  mag kopen wat ik wil , maar toch...... nam hem van  de week mee naar binnen om mijn favoriete parfum op te laten spuiten en hem te laten ruiken,  maar niks . Het zit er gewoon niet in hier . Mis dat wel soms . Hij heeft in het verleden wel eens iets gekocht   maar dan slaat hij ook zo geweldig de plank mis soms ..... denk dat ie daarom ook bij zeer koopt  

Ik kan niet meer traceren wat hij precies zei, maar t kwam erop neer dat mn vrouw er misschien veel erger onder lijdt dat ik er vaak niet ben dan dat ze laat merken. 

Oh ik ben ook niet erg attent hoor, maar de verjaardag en moederdag vergeet ik niet. "Koop zelf maar iets" ja daar gaat t natuurlijk niet om, om het object, het gaat om de attentie. Misschien kan je je man dat uitleggen. 

Zelf vergeet ik meestal Valentijnsdag en als mijn vrouw eraan denkt en die koopt bv een doosje chocolaatjes of zo (hoeft maar een heel klein iets te zijn) dan heb ik haast tranen in mn ogen zo attent vind ik dat. "Koop zelf maar iets" ja das wel bijzonder ongevoelig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je hebt het wel binnen de perken gehouden toch @Bor? Ondanks de uitglijder toch een redelijke dag gehad. Heb even gesport (voor zover dat ging met deze kater:blush:) even bij vrienden langsgeweest en de logees van oudste zoon zijn de hele dag blijven hangen. Vanavond een nieuw bordspel gedaan dat heet 30 seconds, leuk spel. Pizza's voor iedereen besteld. Niemand heeft iets van mn kater gemerkt hier behalve ikzelf. Morgen hoop ik me weer wat beter te voelen. Wat @Cleo66 en anderen hier ook schreven ga ik opvolgen: hier een les uit trekken. Eigenlijk ben ik opgelucht dat ik nu zeker weet dat ik echt niet meer wil drinken. Ik had al die tijd stiekem nog een achterdeurtje open denk ik... 2020 kom maar op!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor ik heb vannacht ook 2 sigaretten (of 3?) gerookt na 1 jaar en 8 maanden rookvrij te zijn geweest. Wat een spijt. Terwijl ik zeker wist dat ik dat smerige roken achter me had gelaten. Maar door dat gezuip werd dat ook weer aangewakkerd. NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT er meer 1 opsteken is enige oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

 

Ik denk nog regelmatig na over wat Smaragd een keer zei. 

Goedenacht, net terug van het werk en gedoucht.

Zat terug te lezen en toen las ik dit. Schrok echt........dacht echt wat heb ik nou weer voor verkeerds gezegd :D Echt oud gedrag van mij. En dan ook nog eens de opmerkingen eronder...wat zie hij dan?? haha. Geweldig achteraf. 

Ja ik kan het mij nog goed heugen wat ik bedoelde te zeggen toen. Ws ook omdat ik hetzelfde ervaar soms.

Wat een super leuk cadeau voor jouw vrouw btw!!!!! Ga je het als surprise doen of heb je het wel al gezegd? Blind mee op reis nemen, niet de bestemming meteen zeggen, is leuk ;) Alhoewel, misschien vind zij dat niet leuk en gaat niet mee dan. Ben wel benieuwd.

@nancy heb het opgenomen NATUURLIJK :wub: Ga het morgen kijken. Dan ben ik 1 dagje vrij.

@Bor zo lastig om te reageren op wat je neerzet. Weet dat je niet een geheel gestopt iemand gaat/wil/kan worden. Maar volgens mij was het wel teveel? Lastig en ja drinken en dan de trigger roken. Net als bij @Rosee. Gaat hand in hand samen. Ook het wtf gevoel, toch al goed mis, kan er ook nog wel bij. Grenzeloos komt er in mij op, althans had/heb ik dan. Sterkte als dat nodig is.

@Ietje snap je spanning en het erop tegen zien. Zeker na 12 jaar, zou iemand zonder alcoholprobleem ook hebben lijkt mij. Wijn zal het er niet beter op maken, maar goed dat weet je zelf ook wel. Ja even korte ontspanning. Herken het zo goed.

Wil op alles en iedereen reageren. Maar dan ben ik morgen nog bezig. Lees jullie allen graag.

Refusal erin met slaap thee. Hapsakathee!

Trusten.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Bor:

Ik heb de kerstdagen niet droog gehouden. Oud- en nieuw ook niet.

Niemand om me heen had er last van. Ikzelf wel een beetje geloof ik want het was niet m'n bedoeling ondanks ik het gecontroleerd hield.

Dat ik terug ging roken vind ik erger geloof ik.

Geloof ik.

Denk ik.

Of zo.

Ik weet het nog niet.

Als je t zelf niet weet, wat moeten wij er dan van vinden? Moeten we er iets van vinden? :rolleyes:

Maar Bor tis Dry en rookvrij January als je wilt :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Smaragd:

Goedenacht, net terug van het werk en gedoucht.

Zat terug te lezen en toen las ik dit. Schrok echt........dacht echt wat heb ik nou weer voor verkeerds gezegd :D Echt oud gedrag van mij. En dan ook nog eens de opmerkingen eronder...wat zie hij dan?? haha. Geweldig achteraf. 

Ja ik kan het mij nog goed heugen wat ik bedoelde te zeggen toen. Ws ook omdat ik hetzelfde ervaar soms.

Wat een super leuk cadeau voor jouw vrouw btw!!!!! Ga je het als surprise doen of heb je het wel al gezegd? Blind mee op reis nemen, niet de bestemming meteen zeggen, is leuk ;) Alhoewel, misschien vind zij dat niet leuk en gaat niet mee dan. Ben wel benieuwd.

@nancy heb het opgenomen NATUURLIJK :wub: Ga het morgen kijken. Dan ben ik 1 dagje vrij.

@Bor zo lastig om te reageren op wat je neerzet. Weet dat je niet een geheel gestopt iemand gaat/wil/kan worden. Maar volgens mij was het wel teveel? Lastig en ja drinken en dan de trigger roken. Net als bij @Rosee. Gaat hand in hand samen. Ook het wtf gevoel, toch al goed mis, kan er ook nog wel bij. Grenzeloos komt er in mij op, althans had/heb ik dan. Sterkte als dat nodig is.

@Ietje snap je spanning en het erop tegen zien. Zeker na 12 jaar, zou iemand zonder alcoholprobleem ook hebben lijkt mij. Wijn zal het er niet beter op maken, maar goed dat weet je zelf ook wel. Ja even korte ontspanning. Herken het zo goed.

Wil op alles en iedereen reageren. Maar dan ben ik morgen nog bezig. Lees jullie allen graag.

Refusal erin met slaap thee. Hapsakathee!

Trusten.

 

 

Ik ben vreselijk slecht in surprises en als ze de credit card afschrijving ziet eind vd maand dan weet ze vast al hoe laat het is :) Als we samen CSI of zo kijken dan weet ze ook altijd een half uur eerder dan ik wie het gedaan heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Marika:

Dat wat ik moeilijk vind is dat alles wat ik ooit leerde: roken, drinken, lekker eten, dat was pas plezier maken. Dan was het gezellig.

Zo ben ik opgevoed. Glazen met sigaretten op tafel, de kratjes bier koud in het kinderzwembadje. De frituur standby.

Dat is ook mijn manier van plezier maken, het hoort erbij. Het voelt onnatuurlijk aan om dat allemaal te laten.

En als je het dan lukt om dat allemaal te laten dan voelt het als een prestatie, een overwinning op jezelf. Belachelijk eigenlijk, zolang ik dit gevoel niet verander zal er nooit iets veranderen.

Het lijkt wel alsof er iets in jezelf vernield werd voordat je de kans kreeg om zelf uit te vinden wat je wilde.

 

Maar volgehouden met de feestdagen. Dat bedoel ik, dat woordje volhouden. Man wat een gotspe.

Dat heeft tijd nodig om dat gevoel te veranderen Marika. Genieten zonder alcohol kan heel goed maar dat moet je eerst een paar keer ervaren voordat je die oude reflexen kwijt raakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou moet ik ineens weer denken aan zo'n zogenaamd gezellige episode. Vakantie in Bretagne, jaar of 10 geleden. Vreselijk leuk stuk Frankrijk, lijkt helemaal niet op de rest. Goed terrein voor een fruits de mer vakantie. Toen kochten we bv voor 10 euro of zo een enorme zak levende langoustines. Liefje kookte dat dan 's avonds in de stacaravan en papa had voor zichzelf een fles sauvignon blanc. Oergezellig en oh wat lekker. En als de langoustines dan op waren en de sauvignon ook dan zzzzzzzzzz... snurrrrk... snurrrrrk.... en dan bracht mama de kids wel naar bed en gelukkig had de stacaravan tv anders was het voor mama wel erg saai de rest vd avond. En toen had de oudste ineens blindedarmontsteking. Ik had er niks van in de gaten want ik was bezopen. Nou dan leef je wel op een zogenaamd gezellige andere planeet hoor. Het echte leven speelt zich daar niet af. Wat een domme * was ik toen nog.

Enfin uit de serie Illusies van Koning Alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Marika:

Het lijkt wel alsof er iets in jezelf vernield werd voordat je de kans kreeg om zelf uit te vinden wat je wilde.

Ja, dat is het, dat lijkt het inderdaad!
En het leuke is dat ik nu alsnog de kans krijg om dat allemaal uit te zoeken :)

 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...