Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Grumpie

Eindelijk op de goede weg

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Grumpie:

2019 wat n jaar voor mij. 

Na 18 jaar van de zware slaapmedicatie af

En na 25 jaar van de alcohol af.

Laat 2020 maar komen!!

BAM , geweldig zeg !!  Mooi om te lezen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag 21 weken alcohol vrij. Lichamelijk voel ik mij super. Heb alleen sinds vd week huilbuien waardoor weet ik niet. Soms ook best trek maar dat weet ik te weer staan. Mijn gewicht gaat ook eindelijk weer naar beneden. Voor iedereen die aan het begin staat hou moed !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eergister 5 maanden alcoholvrij. En dat bevalt me prima. Heb nog wel af en toe trek momenten. Wat mij dan echt heel goed helpt is om eraan te denken hoe ik mij de volgende dag zou voelen en dat wil ik nooit meer meemaken. Het slapen gaat nog niet geweldig.  Duurt soms lang wel 2 uur voor ik slaap. Maar ook dat neem ik voor lief. Vandaag heb ik mezelf getrakteerd op n mooi kettinkje van pandora. Als ik dan in de spiegel kijk voel ik me blij en trots met de beslissing om te stoppen met alcohol. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve mensen

Ik ga afscheid nemen van het forum. Het voegt voor mij niet echt meer iets toe. Het gaat met mij heel goed.

Ik wens iedereen het allerbeste en n alcoholvrij bestaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik merk dat ik erg onrustig wordt als ik denk dat ik niet meer aan het forum kan deelnemen. Het is denk ik nog n stap te ver. Dus ik wil heel graag blijven. Was nog te vroeg om te stoppen ben bang dat ik dan makkelijker n terugval krijg. Blijf graag nog bij jullie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Grumpie:

Ik merk dat ik erg onrustig wordt als ik denk dat ik niet meer aan het forum kan deelnemen. Het is denk ik nog n stap te ver. Dus ik wil heel graag blijven. Was nog te vroeg om te stoppen ben bang dat ik dan makkelijker n terugval krijg. Blijf graag nog bij jullie

@Grumpie ik wilde je gisteren niet bang maken toen ik jouw berichtje las, maar 5 maanden droog is nog best kort.
Bij meerdere mensen komt er na een x-aantal maanden een grotere of kleinere terugval, o.a. bij mijzelf meerdere keren.
Volgens mij zijn hier een paar mensen bij wie 5 maanden een kritiek punt was, als ik mij goed herinner.
Die kans is altijd aanwezig.
Heel goed dat je dat zelf nu al inziet.

bewerkt door Roberto

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Grumpie,

'Zelluf doen, niet alleen'...ik heb onlangs afscheid genomen van mijn AA groep. Dat was best een ding na drie jaar...dat was een weloverwogen keuze. En ik ben blij dat ik dat gedaan heb. En ik weet dat ik ten allen tijde terug kan gaan. Maar het was wel een zwart wit beslissing, wel of niet.

Het fijne van het forum vind ik dat het wat minder zwart-wit is. Ik bedoel...je kunt aanwezig zijn, zonder echt actief te zijn. En toch daardoor meer alert blijven in je adb proces. Dat is wat mij betreft helemaal oké. Ik denk dat er best veel mensen alleen meelezen, en alleen daar al heel veel steun van ondervinden, in welke vorm dan ook.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is wat het forum voor jou zou moeten toevoegen, en of dat iets is wat je hier kunt verwachten, of dat dat misschien op een andere manier in te vullen is?

En fijn dat het goed met je gaat! Keep up the good work.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het forum ook erg fijn. Ik dacht er wel zonder te kunnen omdat ik vrij stevig in het alcoholvrije leven sta. Ik dacht dus ook dat het forum niets toevoegde maar dat is niet zo. Het lezen juist van degene die n terugval, Hoe jammer ook, sterkt mij om door te gaan. Toen ik niet meer las begonnen de gedachtes als oh joh af en toe moet kunnen gezellig even 1 wijntje ter ontspanning etc mijn hoofd te vullen. Ook het jaarpact helpt mij. Ik ben eind vd week 6 maanden onderweg. Dat ga ik toch niet op het spel zetten.  Al met al. Het forum is n enorme hulp...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht ook , wat gaat die nu doen , niet slim . Goede keuze dus om te blijven , actief of passief . Het werkt als je er aam werkt !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dan ben je 6 maanden,een half jaar, alcoholvrij. Wat heeft dit mijn veranderd! Viel het mee? De 1e maand zeker niet. Het was echt afzien. Toen kwamen de feestdagen. Wat was ik blij dat ik niet met n beneveld hoofd van de wijn de volgende dag opstond. Tussendoor nog naar n all inclusive resort geweest. Waar de verleiding erg groot was maar wat was ik trots op mezelf. Natuurlijk is het nu nog af en toe moeilijk. Maar dan denk ik aan de laatste weken voordat ik stopte. Flessen verstoppen. Hoofdpijn. Niet meer weten wat je gezegd hebt. Letten op je uitspraak. Ze moeten toch eens merken dat je meer drinkt dan ze denken thuis.  Mega maagpijn. Als n zombie de dag doorkomen. Wachtend tot het 18 uur werd dan mocht ik weer . Lege flessen op verschillende plekken weggooien. Bij verschillende supermarkten mijn wijn kopen. Stel dat ze me gaan herkennen als de vrouw die elke dag 2 flessen wijn koopt. Dan thuis alvast 1 fles open maken en bovenin de kast verstoppen. Mezelf elke nacht en ochtend voornemend dit was de laatste keer maar dan bij het boodschappen doen het alweer vergeten zijn. Tot die vrijdag. Ik werd s morgens wakker met n blauw oog en ik wist echt niet meer hoe ik daar aangekomen was. Ik vertelde iedereen dat ik tegen de deur aan was gelopen. Wat waarschijnlijk ook gebeurd is. Toen dacht ik nu is het Echt genoeg geweest en heb ik mij weer aangemeld bij dit forum. Het helpt mij om me te herinneren hoe ik bezig was. Als ik de terugval lees can sommige weet ik dat het voor mij nooit meer is. Laat het voor velen n bemoediging zijn dat als het mij lukt het jullie ook gaat lukken. Forumleden dank voor jullie steun. Love my life

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...