Spring naar bijdragen

Het moet lukken!


Geace

Aanbevolen berichten

welkom Geace
de essentie van je doel staat hierboven al
nu is 31 dec. begonnen
jouw knop is om vanaf nu
ik hoop dat je bij elk moeilijk moment je plan klaar hebt
zoals Mijn Gerrit schrijft
en kom vooral hier naar t forum als je iemand nodig hebt
Op de dagdraad, bij de afdeling ditjes en datjes zit meestal wel iemand
in onze virtuele huiskamer, voel je ook daar welkom!
2020 here we come!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Begin mijn draai te vinden op dit forum. Vandaag bij de huisarts geweest. Vanaf morgen zet ik een punt achter alcohol. Hij gaat mij steunen, want een opname zie ik niet zitten. Heb ik 6 jaar geleden gedaan, maar was echt horror hier in Belgie. Krijg meer steun op dit forum, en daar ga ik voor. Want ik geloof er echt in dat mij hier meer hulp wordt geboden als eender waar. Lotgenoten die begrijpen waar het probleem ligt. Die nu al zover staan, en blijven steunen. Geweldig, want blijkbaar ben je niet alleen. Dank je wel voor de verhalen waar ik kracht uit haal. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyon:

Wat heb je een goede stap gezet, en super dat je huisarts zo betrokken is. Dat gaat je vast helpen zo’n “stok” achter de deur!

Heb ook wel een goede huisarts, dat moet ik wel zeggen. Want slapen gaat voor mij een probleem worden, maar daar kreeg ik niks voor. De ene verslaving oplossen en een andere beginnen, dat pakte niet bij hem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, heb een vreselijke nacht achter de rug! Niet in diepe slaap vallen, zweten, woelen, rare dromen. Maar dat hoort er bij en hier moet ik door. Ook misselijk van de antabus, pfff. Ik schrijf het maar even op, zodat ik het zeker niet vergeet en terug kan lezen als ik weer eens zin krijg en plots dat biertje op bezoek krijg. :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geace, ook een welkom van mij! Heel goed dat je naar de huisarts bent geweest. En fijn dat hij streng voor je is. 

Streng zijn ben ik ook heel erg voor mezelf geweest. Na ongeveer 10000 stoppogingen is het me nu gelukt al ruim 7 maanden geen alcohol te drinken. Streng zijn voor jezelf is lief zijn voor jezelf! 

Ook ik heb heel veel last van ontwenningsverschijnselen gehad: slecht slapen, koppijn, emotioneel, craving. Stapje voor stapje hielt ik mezelf voor: dit hoort erbij! Het wordt beter! Trap Niet in dat stemmetje: neem dat glas nou maar, voel je je vast weer beter. 

Nee. Niks daarvan. Je voelt je * als je dat doet. En daarom zitten wij allemaal hier: omdat we van die zooi afwillen.

En ps: het MOET niet lukken. Het GAAT lukken :rose:

Liefs, maartje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, Maartje. En idd we zitten hier allemaal voor hetzelfde.

Het niet drinken gaat goed, zeker met de antabus, het slecht slapen hoort erbij en zie ik maar als straf.

Ben nu eens alle positieve dingen en negatieve dingen naast elkaar aan het schrijven en op moment is de lijst van positief langer:P.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben gisteren wel iets moois tegen gekomen. Ben iemand die heel open staat voor het spirituele en blijkbaar zit dat een stuk ook in mezelf, maar soit, ben jaren mijn positieve energie gaan opladen bij iemand. Een heel lieve vrouw die klein begonnen is maar door haar grote succes zich meer is gaan toespitsen op het financiele en dat voelde voor mij niet meer goed, dus niet meer geweest. Was ook heel erg in de ban van haar stenen en....

Voor de feestdagen was ik op zoek naar cadeautjes voor mijn kinderen, ging ik een winkeltje binnen waar ze alles verkochten, dus ook stenen, engelen, ..... Ik kreeg daar zo een warm gevoel en wou vanalles vragen aan de verkoopster. Maar het was te druk, hou ik niet van, dus vertrok. Maar ik wist dat ik snel eens terug wou gaan, dus daar stond ik gisteren. Deur open en de bazin zei: ik wist dat je terug zou komen. Hebben een uur gebabbeld, amai zo warm en oprecht. Maar ik kan hierover uren doorgaan.

Zijn er nog die hiervoor openstaan? Gewoon een niewsgierig vraagje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet echt iemand die erg open staat voor dat soort spirituele dingen, maar in vind je verhaal wel leuk om te lezen.

Met een boeddhistische mindset heb ik wel iets, hoewel ik daar maar oppervlakkig in thuis ben, hoor.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...