Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 28 december 2019


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Een mooie maar koude dag. Vanmorgen om half 7 al gewekt door buurman die mag werken, maar zijn motor liet loeien terwijl hij ijs stond te krabben. Haha, het heeft dus flink gevroren. 
Vandaag een rustige dag in het verschiet. Morgen ook. Een rustige voorbode voor Oud en Nieuw. Maf idee dat het huidige jaar over 4 dagen al voorbij is. 

Hoe is het met iedereen zo kort na de Kerstdagen? @bolletje @Kannietmeer @Annie87 @Lightspacer @Bert3 @EefjeJ @doorbijter @Leen @mevrouwtje54@Meisjeamsterdam @Chris72 @Vechtertje  @Wilhelmina @Verbloemen @Veertje @ELL, @Spinder en @Roeltje31? (en nu maar hopen dat ik niemand vergeten ben) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen,

Een mooie maar koude dag. Vanmorgen om half 7 al gewekt door buurman die mag werken, maar zijn motor liet loeien terwijl hij ijs stond te krabben. Haha, het heeft dus flink gevroren. 
Vandaag een rustige dag in het verschiet. Morgen ook. Een rustige voorbode voor Oud en Nieuw. Maf idee dat het huidige jaar over 4 dagen al voorbij is. 

Hoe is het met iedereen zo kort na de Kerstdagen? @bolletje @Kannietmeer @Annie87 @Lightspacer @Bert3 @EefjeJ @doorbijter @Leen @mevrouwtje54@Meisjeamsterdam @Chris72 @Vechtertje  @Wilhelmina @Verbloemen @Veertje @ELL, @Spinder en @Roeltje31? (en nu maar hopen dat ik niemand vergeten ben) 

 

Hallo Cyclad58 hier gaat het best wel goed. Gisteren via Skype contact gehad met mijn psychiater. Uit bloedonderzoek is gebleken dat de clomipramine nog niet op therapeutische waarde is. Voordat ik mag verhogen moet ik eerst mijn bloeddruk laten meten omdat ik last heb van duizeligheid. Verder heeft de psychiater alvast een taperingsstrip bij de regenboog apotheek besteld zodat ik in het nieuwe jaar ook de oxazepam kan gaan afbouwen. Verder heb ik best wel goede kerstdagen gehad. Vandaag naar mijn schoonvader in Groningen. Zoals de laatste maanden gebruikelijk, zie ik enorm tegen de visite en autorit op maar het zal wel weer loslopen.

iedereen verder een goede dag toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen,

Een mooie maar koude dag. Vanmorgen om half 7 al gewekt door buurman die mag werken, maar zijn motor liet loeien terwijl hij ijs stond te krabben. Haha, het heeft dus flink gevroren. 
Vandaag een rustige dag in het verschiet. Morgen ook. Een rustige voorbode voor Oud en Nieuw. Maf idee dat het huidige jaar over 4 dagen al voorbij is. 

Hoe is het met iedereen zo kort na de Kerstdagen? @bolletje @Kannietmeer @Annie87 @Lightspacer @Bert3 @EefjeJ @doorbijter @Leen @mevrouwtje54@Meisjeamsterdam @Chris72 @Vechtertje  @Wilhelmina @Verbloemen @Veertje @ELL, @Spinder en @Roeltje31? (en nu maar hopen dat ik niemand vergeten ben) 

 

Hoi cyclad58, 

Wat lief dat je vraagt hoe het met ons gaat. Momenteel een lichte verbetering. Ik mocht de prazepam max tot 10 mg opbouwen (hoogste inname was 20 mg). Ik was afgebouwd van 15 in 1 maand tijd, veel te vlug dus. Ik heb de quetiapine ook terug op 25 mg moeten plaatsen ipv 12,5. Dit zou helpen tegen de depressiviteit die nogal sterk doordringt nu. We houden het dit weekend wat rustig net zoals jij om hopelijk tegen oudejaar wat opgeknapt te zijn. De prazepam moet duidelijk nog wat inwerken. Vreemd hoe deze geen directe verlichting heeft, maar op zich minder verslavend dan de kortwerende denk ik dan. Of heb ik het zo mis? 

Fijne zaterdag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Vechtertje:

Hoi cyclad58, 

Wat lief dat je vraagt hoe het met ons gaat. Momenteel een lichte verbetering. Ik mocht de prazepam max tot 10 mg opbouwen (hoogste inname was 20 mg). Ik was afgebouwd van 15 in 1 maand tijd, veel te vlug dus. Ik heb de quetiapine ook terug op 25 mg moeten plaatsen ipv 12,5. Dit zou helpen tegen de depressiviteit die nogal sterk doordringt nu. We houden het dit weekend wat rustig net zoals jij om hopelijk tegen oudejaar wat opgeknapt te zijn. De prazepam moet duidelijk nog wat inwerken. Vreemd hoe deze geen directe verlichting heeft, maar op zich minder verslavend dan de kortwerende denk ik dan. Of heb ik het zo mis? 

Fijne zaterdag allemaal

Als prazepam op dezelfde manier werkt als Diazepam is het niet meer of minder verslavend, maar is het makkelijker af te bouwen en ervaar je minder heftige afkickverschijnselen door de lange halfwaardetijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58

De kerstdagen ben ik goed door gekomen, op naar het nieuwe jaar. 
 

Afgelopen dinsdag ben ik in over leg met de HA de seroquel weer af te bouwen naar mijn oude dosis. Ik slikte 2x 100mg. Het advies was die zelfde dag 1x 100 te slikken en savonds 150mg te slikken dat is dus 250mg. En de rest van de dagen 150mg in de avond te slikken. 

pff ik heb het geweten zware ontrekkings verschijnselen ik dacht bij mezelf dat het niet het beste idee was omdat zo te doen. Nu gaat het gelukkig weer wat beter. 
 

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Bedankt voor je vraag.

Om maar met de deur in huis te vallen, met mij gaat het superslecht.

Overal om mij heen zie ik vrolijke mensen die met leuke kerstactiviteiten bezig zijn, ik gun het iedereen maar hert maakt mij gek van jaloezie.

Ik kan er niet meer tegen, weet momenteel niet wat ik erger vind, de tinnitus of mijn depressie, ze spelen een soort pingpong.

Net als ik het idee heb dat de depressie iets minder wordt, zegt de tinnitus "hallo, ik ben er nog" en vice versa.

Voorlopig bouw ik mijn diazepam maar even niet af in overleg met de arts.

Maar ik heb de indruk dat zij het ook niet meer weet, de diazepam doet trouwens niks op dit moment.

Mijn enige hoop is dat een andere AD dan clomipramine mijn depressie doet verminderen en tegelijkertijd de last die ik ondervind van mijn tinnitus.

Fluoxetine wordt veel genoemd, ik ben benieuwd.

Maar met alle af- en opbouwperikelen ben ik dan alweer een paar maanden verder.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roeltje31 Ja dat is het, 2e Kerstdag in Nunspeet geweest in een restaurant, supergezellig en allemaal mensen die van Kerstdiner genieten

Deed ik vroeger ook en ik gun het iedereen

Maar nu hield ik het niet vol, ik weet niet meer hoe ik moet genieten van iets

Dat ligt bij mij trouwens meer aan m'n tinnitus gerelateerde depressie denk ik dan aan mijn benzo afbouw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Cyclad58 hier rustig de kerstdagen beleeft.

Gewoon mijn man, de kat en ik.

We rijden naar fijne plekjes aan zee om te wandelen en uit te waaien.

Oud en nieuw ook gewoon saampies.

Het herstel gaat bijzonder langzaam, maar er is herstel. Babystapjes.

Als je denkt dat het iets beter gaat, dan gaat het ineens weer een dag behoorlijk slecht en slaat de wanhoop toe.

 Ik probeer die nare gedachten uit te bannen, zoals: ‘ik word nooit meer beter of ‘ik heb een ernstige ziekte’ etc etc.

Heel hardnekkig die nare en onware gedachten.

Slapen is nog steeds verschrikkelijk vandaar ook die gedachten, ik heb immers genoeg tijd om te piekeren ‘s nachts..

Ik wens iedereen veel sterkte en wat rust toe.

Ad wat ben jij een lieve man die iedereen probeert te helpen en te steunen, dat moest ik even kwijt, een topper ben je!

Wat heerlijk dat het goed met je gaat!! 

bewerkt door Spinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had begin deze dag een slechte start, maar op aanraden van mijn moeder ben ik terug in mijn boek beginnen lezen 'de kracht in jezelf'. Ik besefte meer dan eens in welke negatieve gedachtenspiraal ik terecht was gekomen en dat ik mij onmogelijk goed kan voelen met dat soort gedachtes. Je gedachten (bewustzijn) zijn de stuurkracht van ons onderbewustzijn. Het onderbewustzijn voert alles uit wat je denkt. Als je denkt dat je ziek bent, of zwaar last hebt van een benzoafkick, zal je dat ook veel intenser voelen. Ik ben 2 dagen geleden mijn benzo opnieuw opgestart maar de halve dosis. Ik was gisteren strontdepressief en dacht zelfs aan zelfmoord.. Het ging echt niet meer. Na vanmorgen te lezen en mijn gedachten over een andere boeg te smijten, eindelijk terug buiten gekropen op familiebezoek. Heb mij redelijk gevoeld, niet meer depri. Daarna zelfs nog even gaan biljarten en een beetje kunnen genieten. Een grote stap voorwaarts. Mijn onderbewustzijn voert uit wat ik denk. Nee tegen nervositeit, nee tegen angsten en nee tegen depressief zijn! Zo simpel kan het zijn lieve mensen. Geloof erin, en je lichaam overwint alles. 

Fijne avond nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Vechtertje:

Ik had begin deze dag een slechte start, maar op aanraden van mijn moeder ben ik terug in mijn boek beginnen lezen 'de kracht in jezelf'. Ik besefte meer dan eens in welke negatieve gedachtenspiraal ik terecht was gekomen en dat ik mij onmogelijk goed kan voelen met dat soort gedachtes. Je gedachten (bewustzijn) zijn de stuurkracht van ons onderbewustzijn. Het onderbewustzijn voert alles uit wat je denkt. Als je denkt dat je ziek bent, of zwaar last hebt van een benzoafkick, zal je dat ook veel intenser voelen. Ik ben 2 dagen geleden mijn benzo opnieuw opgestart maar de halve dosis. Ik was gisteren strontdepressief en dacht zelfs aan zelfmoord.. Het ging echt niet meer. Na vanmorgen te lezen en mijn gedachten over een andere boeg te smijten, eindelijk terug buiten gekropen op familiebezoek. Heb mij redelijk gevoeld, niet meer depri. Daarna zelfs nog even gaan biljarten en een beetje kunnen genieten. Een grote stap voorwaarts. Mijn onderbewustzijn voert uit wat ik denk. Nee tegen nervositeit, nee tegen angsten en nee tegen depressief zijn! Zo simpel kan het zijn lieve mensen. Geloof erin, en je lichaam overwint alles. 

Fijne avond nog.

@Vechtertje Hoi,

Interessant bericht van jou.

Ik lees mij op dit moment stuk aan boeken en berichten op internet maar zoals mijn therapeut zegt: als het aan de theorie lag was ik al honderd keer geslaagd

Alleen de praktijk lukt mij maar niet met het gevolg dat ik blijf zitten met negatieve gedachten (benzo afbouw / depressie / tinnitus) en mijzelf ten gronde denk

Iedere ochtend wordt ik trillend wakker, eerst dachten mijn vrouw en ik dat het aan de medicijnen lag maar we beseffen nu dat ik het zelf doe, dwz mijn onderbewustzijn

Denk je dat dat boek een aanrader is voor mij ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei doorbijter:

Nou, hier gaat t bagger. Ik zal jullie de details besparen, maar het is echt niet leuk zo en bijna niet vol te houden. 

Hebben jullie ook veel last van afbouwen vreselijk wat ben je daar ziek van alle vervelende angstige symptomen hoe lang duurt dit en maar janken de hele dag de tranen komen vanzelf nooit zo gehad wallen onder ogen bedank medicijnen maffia wat hebben jullie ons aangedaan hebben    sorry mensen van het forum ik ben heel verdrietig maar blij met jullie laten we elkaar bemoedigin   liefs Wilhelmina ♥️

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Bert3:

@Vechtertje Hoi,

Interessant bericht van jou.

Ik lees mij op dit moment stuk aan boeken en berichten op internet maar zoals mijn therapeut zegt: als het aan de theorie lag was ik al honderd keer geslaagd

Alleen de praktijk lukt mij maar niet met het gevolg dat ik blijf zitten met negatieve gedachten (benzo afbouw / depressie / tinnitus) en mijzelf ten gronde denk

Iedere ochtend wordt ik trillend wakker, eerst dachten mijn vrouw en ik dat het aan de medicijnen lag maar we beseffen nu dat ik het zelf doe, dwz mijn onderbewustzijn

Denk je dat dat boek een aanrader is voor mij ?

Zeker en vast! 

Ik kreeg dit boek van mijn manager. Ik ben een vlaamse zangeres maar wens anoniem te blijven. Geloof mij, dat boek heeft bij mij al wonderen verricht! Mijn relatie gered. We konden ons geen nieuwbouw veroorloven, zelfs geen verhuis. Ik heb met mijn gedachten bezit ervan genomen en raad maar, we zijn dankzij een buitenkansje aan het bouwen. Dat ik er niet eerder aan heb gedacht terug het boek te lezen.. Maar soms ben je zo depri dat je denkt dat niets nog helpt, zoals gisteren. Zelfs mijn tinitus is al sterk afgenomen ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Cyclad58:

Goedemorgen,

Een mooie maar koude dag. Vanmorgen om half 7 al gewekt door buurman die mag werken, maar zijn motor liet loeien terwijl hij ijs stond te krabben. Haha, het heeft dus flink gevroren. 
Vandaag een rustige dag in het verschiet. Morgen ook. Een rustige voorbode voor Oud en Nieuw. Maf idee dat het huidige jaar over 4 dagen al voorbij is. 

Hoe is het met iedereen zo kort na de Kerstdagen? @bolletje @Kannietmeer @Annie87 @Lightspacer @Bert3 @EefjeJ @doorbijter @Leen @mevrouwtje54@Meisjeamsterdam @Chris72 @Vechtertje  @Wilhelmina @Verbloemen @Veertje @ELL, @Spinder en @Roeltje31? (en nu maar hopen dat ik niemand vergeten ben) 

 

Hi Ad!  Doordat ik maandagochtend besloot dat ik pas op de plaats moest maken, en dus niet verder afbouwen, had ik precies woensdag weer de balans redelijk gevonden. Fijn om te merken dat mijn lichaam gelijk tot rust kwam en dat het dus allemaal ontwenningsverschijnselen waren. Dat wist ik natuurlijk wel, maar als het zo duidelijk herstellend reageert is de bevestiging ook wel heel duidelijk en dat is fijn.

Geen idee waarom ik nu al wakker bent trouwens en wil eigenlijk het liefst weer mijn bed in om te slapen, maar ik sta gewoon al te veel 'aan'.

16 uur geleden zei Deligaf1:

@Cyclad58

De kerstdagen ben ik goed door gekomen, op naar het nieuwe jaar. 
 

Afgelopen dinsdag ben ik in over leg met de HA de seroquel weer af te bouwen naar mijn oude dosis. Ik slikte 2x 100mg. Het advies was die zelfde dag 1x 100 te slikken en savonds 150mg te slikken dat is dus 250mg. En de rest van de dagen 150mg in de avond te slikken. 

pff ik heb het geweten zware ontrekkings verschijnselen ik dacht bij mezelf dat het niet het beste idee was omdat zo te doen. Nu gaat het gelukkig weer wat beter. 
 

groetjes

Jeetje Tim, wat een ongelooflijk irritant gedoe met die Seroquel. Mogelijk moet je hier ook echt een andere methode van afbouwen op los laten?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Bert3:

Ik lees mij op dit moment stuk aan boeken en berichten op internet maar zoals mijn therapeut zegt: als het aan de theorie lag was ik al honderd keer geslaagd

Alleen de praktijk lukt mij maar niet met het gevolg dat ik blijf zitten met negatieve gedachten (benzo afbouw / depressie / tinnitus) en mijzelf ten gronde denk

Iedere ochtend wordt ik trillend wakker, eerst dachten mijn vrouw en ik dat het aan de medicijnen lag maar we beseffen nu dat ik het zelf doe, dwz mijn onderbewustzijn

 

Positieve gedachten vormen kan je wel trainen, maar zelfs de meest positieve persoon kan door ontwenning zeer veel negatieve gedachten ervaren, onzeker worden en moeten strijden voor een postievere houding. Ik denk niet dat je herstel sneller zal gaan, maar het is zeker beter door te komen als je kan toepassen wat je leert. Heb je er ooit aan gedacht om daar ondersteuning bij te halen?

De laatste zin vind ik opvallend: dus als jij trillend wakker wordt, denk je nu dat je het met je onderbewustzijn doet, ondanks dat je ( in mijn ogen) in mega-ontwenning bent? Ik zou daar graag eens met je hebben, want de kans dat je dat zelf doet is in mijn ogen bijzonder klein.

Let daarbij ook op wat je zegt: dat ik het zelf doe, dwz mijn onderbewustzijn..... Het onderbewustzijn is precies het deel waar je eigenlijk geen actieve invloed op hebt. Het zijn niet je gedachten die je hebt over dingen want dat is je bewustzijn. Ik las dat daar afgelopen dagen wat over werd geschreven, en het is mooi als je met postieve gedachten en vertrouwen in genezing je jezelf door het helingsproces heen haalt. Maar het is niet zo dat we een magische truc hebben, waarmee het allemaal over gaat, beter wordt, ontwenning kan worden vermeden. ( even heel absurd en zwart wit: We kunnen niet bedenken dat we geen zuurstof nodig hebben en dat ons onderbewuste aan de slag gaat om dat voor elkaar te krijgen waardoor we op en dag niet meer hoeven ademen om te leven)
Zo is het ook met ons lichaam dat afhankelijk is geworden van benzo's ( net als dat je lichaam afhankelijk is van zuurstof). Wanneer je stopt met benzo's kan je lichaam het functioneren zelf herstellen als het geen benzo meer krijgt, want de staat mét benzo's in het lichaam is juist de onnatuurlijke staat.

Ik schrijf dit alles niet om je gedachten onderuit te halen, maar omdat ik wel denk dat er een eerlijk beeld moet zijn van wat mensen wel en niet kunnen met gedachten en onderbewuste.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Positieve gedachten vormen kan je wel trainen, maar zelfs de meest positieve persoon kan door ontwenning zeer veel negatieve gedachten ervaren, onzeker worden en moeten strijden voor een postievere houding. Ik denk niet dat je herstel sneller zal gaan, maar het is zeker beter door te komen als je kan toepassen wat je leert. Heb je er ooit aan gedacht om daar ondersteuning bij te halen?

De laatste zin vind ik opvallend: dus als jij trillend wakker wordt, denk je nu dat je het met je onderbewustzijn doet, ondanks dat je ( in mijn ogen) in mega-ontwenning bent? Ik zou daar graag eens met je hebben, want de kans dat je dat zelf doet is in mijn ogen bijzonder klein.

Let daarbij ook op wat je zegt: dat ik het zelf doe, dwz mijn onderbewustzijn..... Het onderbewustzijn is precies het deel waar je eigenlijk geen actieve invloed op hebt. Het zijn niet je gedachten die je hebt over dingen want dat is je bewustzijn. Ik las dat daar afgelopen dagen wat over werd geschreven, en het is mooi als je met postieve gedachten en vertrouwen in genezing je jezelf door het helingsproces heen haalt. Maar het is niet zo dat we een magische truc hebben, waarmee het allemaal over gaat, beter wordt, ontwenning kan worden vermeden. ( even heel absurd en zwart wit: We kunnen niet bedenken dat we geen zuurstof nodig hebben en dat ons onderbewuste aan de slag gaat om dat voor elkaar te krijgen waardoor we op en dag niet meer hoeven ademen om te leven)
Zo is het ook met ons lichaam dat afhankelijk is geworden van benzo's ( net als dat je lichaam afhankelijk is van zuurstof). Wanneer je stopt met benzo's kan je lichaam het functioneren zelf herstellen als het geen benzo meer krijgt, want de staat mét benzo's in het lichaam is juist de onnatuurlijke staat.

Ik schrijf dit alles niet om je gedachten onderuit te halen, maar omdat ik wel denk dat er een eerlijk beeld moet zijn van wat mensen wel en niet kunnen met gedachten en onderbewuste.
 

Ik ben het hier totaal niet mee akkoord maar bon. Om een voorbeeld te geven. Je onderbewustzijn is zelfs door suggestie te beïnvloeden. Als je een onzeker persoon bent, en je voelt je goed, zit op een boot en iemand komt naar jou en zegt amaai wat zie jij er bleek uit. Gaat het wel? Het ziet er naar uit dat je zeeziek zal worden. Dan zal die persoon door die suggestie beginnen denken oh nee, ik ben ziek aan het worden en hij zal zich ook zo beginnen voelen. Iemand die zeker is van zichzelf zal die suggestie zo van zich afsmijten en denken wat zegt die nu.. Ik ben helemaal niet ziek.. En zal geen enkele last ondervinden. Als ons onderbewustzijn niet kan worden beïnvloed, dan zijn hypnose therapieën ook totale waanzin. Mijn moeder heeft deze gevolgd en wel positieve resultaten behaald. Emdr zou bevoorbeeld geen bestaande therapie zijn waarin men je trauma's onder hypnose verwerkt. Er is al voldoende wetenschappelijk bewijs hoe het bewustzijn en onderbewustzijn werkt.. Enkel en alleen al de kracht van het gebed zegt genoeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst @Vechtertje ben ik enorm blij voor je dat er zo'n positieve wending is bij je. Als het omzetten van de gedachten jou helpt is dat fantastisch. Het werkt voor jou, prima.

Toch ga ik wel met @Kannietmeer mee in haar overtuiging dat na benzo ontwenning je lichaam en geest volledig uit balans kunnen zijn. Dat is niet bij iedereen zo, maar het komt voor. Dingen doen, afleiding zoeken helpt velen wel, maar een aantal kan dat door de klachten gewoonweg niet opbrengen. Kortom, wat voor de één helpt kan juist contraproductief zijn voor de ander. 

@Bert3 wat jij beschrijft herken ik. Ik kan me overdag goed voelen, een goede nacht hebben en toch rot wakker worden. Nog steeds. Ik weet alleen niet of dat dan het onderbewustzijn is. Ik geloof wel degelijk dat het een gevolg is van de ontwenning. Bij mij kan het ook een andere reden hebben: voeding of suikers. Ik ben daar nog niet helemaal achter. 
Niet alles kan aan de benzo ontwenning worden toegeschreven, maar ik denk wel dat je jezelf tekort doet als je het juist niet aan de ontwenning toeschrijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cyclad58:

Allereerst @Vechtertje ben ik enorm blij voor je dat er zo'n positieve wending is bij je. Als het omzetten van de gedachten jou helpt is dat fantastisch. Het werkt voor jou, prima.

Toch ga ik wel met @Kannietmeer mee in haar overtuiging dat na benzo ontwenning je lichaam en geest volledig uit balans kunnen zijn. Dat is niet bij iedereen zo, maar het komt voor. Dingen doen, afleiding zoeken helpt velen wel, maar een aantal kan dat door de klachten gewoonweg niet opbrengen. Kortom, wat voor de één helpt kan juist contraproductief zijn voor de ander. 

@Bert3 wat jij beschrijft herken ik. Ik kan me overdag goed voelen, een goede nacht hebben en toch rot wakker worden. Nog steeds. Ik weet alleen niet of dat dan het onderbewustzijn is. Ik geloof wel degelijk dat het een gevolg is van de ontwenning. Bij mij kan het ook een andere reden hebben: voeding of suikers. Ik ben daar nog niet helemaal achter. 
Niet alles kan aan de benzo ontwenning worden toegeschreven, maar ik denk wel dat je jezelf tekort doet als je het juist niet aan de ontwenning toeschrijft. 

@Cyclad58 dank u :) ja het is een heel stuk beter. Ondervind ik nog ongemakken, uiteraard. Maar ze waren eerst ondragelijk, en nu lijken ze bijzaak en enkel een licht nerveus gevoel. Ik was vooral mezelf ziek aan het maken. Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis/piekerstoornis. Dus dan is dat boek voor mij broodnodig om mij uit die piekergedachten te halen, de cirkel doorbreken en terug men leven in handen krijgen. Ook al is dat verdomd moeilijk dat positief denken als je je nog niet optimaal voelt, als ik nu denk oh nee ik voel dit en dat, dan versterk ik enkel die gevoelens. Het brengt mij meer kwaad dan goed en vooral dat werkt deprimerend. Ik moet nu constant zaadjes planten in mijn gedachten. Positieve zaadjes in de tuin van mijn onderbewustzijn, en eenmaal ze openbloeien, is alle ellende weg ❤️ en dat gebeurd zowiezo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@VechtertjeEen nieuwe coping aanleren is zeker een dingetje  als je een angststoornis hebt, positieve en negatieve gedachten maken of breken je, maar de ontwenningsklachten zijn echt een feit zowel lichamelijk als geestelijk, bij mij is het behoorlijk uit balans en kan niet functioneren omdat er lichamelijk bizare dingen gebeuren die ik zeker niet kan wegdenken met positive gedachten.Kan wel positief blijven om het te doorstaan en hopen dat de disbalance snel hersteld.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei mevrouwtje54:

@VechtertjeEen nieuwe coping aanleren is zeker een dingetje  als je een angststoornis hebt, positieve en negatieve gedachten maken of breken je, maar de ontwenningsklachten zijn echt een feit zowel lichamelijk als geestelijk, bij mij is het behoorlijk uit balans en kan niet functioneren omdat er lichamelijk bizare dingen gebeuren die ik zeker niet kan wegdenken met positive gedachten.Kan wel positief blijven om het te doorstaan en hopen dat de disbalance snel hersteld.

 

Het heeft inderdaad alles met coping te maken. Dat lukt ook niet iedereen even goed, maar is in benzo ontwenning extra lastig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Cyclad58:

Het heeft inderdaad alles met coping te maken. Dat lukt ook niet iedereen even goed, maar is in benzo ontwenning extra lastig. 

Dat het extra lastig is, ga ik zeker niet ontkennen hoor. Maar de structuur van je gedachten aanleren en een boek lezen die je specifiek zegt wat je moet doen om die spiraal te doorbreken, helpt veel meer dan je zou kunnen denken. Mijn manager is door het oog van de naald gekropen en is dankzij dat boek nog in leven zegt hij. Ik dacht ook telkens, is hij daar weer met zijn boek.. Maar toen ik zelf door een moeilijke periode ging, gaf hij mij het boek. Ik stond op scheiden, mijn man had al iemand anders zelfs. Ik was radeloos, angstig en depressief. Ik ben in alle wanhoop beginnen lezen in het logeerbed waar ik toen in sliep bij ons thuis. Ik ben het in alle wanhoop gaan toepassen.. Mijn gedachten zeiden enkel nog, ik zal mijn man terug hebben. Het zal een flop zijn met dat meisje. Ons gezin komt terug samen. Ze gingen een weekendje samen naar een pretpark.. Ik zei constant dat zal niet gebeuren! Ik zal met hem wel gaan! Ik beveel dat aan men onderbewustzijn. En met volle vertrouwen zei ik dat. Opeens kwam mijn man thuis en zei dat zijn vriendin had afgezegd. Ze had geen tijd en hij had het een beetje gehad met haar wispelturig gedrag. Ze hebben geen sex gehad he.. Was nog maar daten. Ik zo gelukkig en verbaasd! Hij vroeg toen zelf, anders gaan wij samen he. Dolgelukkig zei ik volmondig ja! Dat weekend hebben we terug gekust en zijn we terug samen gebleven. Ik was nochtans de gene die hem had 'verlaten' en 2 maanden een andere relatie had. Ik had de relatie verbroken en besefte dat ik niet zonder men man kon, maar toen was het al te laat. En toch is het allemaal goed gekomen. Het is zot wat je kan bereiken met je gedachten. Ik geloofde er ook geen snars van in het begin.. Maar het is als een wens doos die binnen in ons zit.. We bezitten veel meer krachten dan we ons kunnen voorstellen, daar geloof ik oprecht in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Vechtertje:

Dat het extra lastig is, ga ik zeker niet ontkennen hoor. Maar de structuur van je gedachten aanleren en een boek lezen die je specifiek zegt wat je moet doen om die spiraal te doorbreken, helpt veel meer dan je zou kunnen denken. Mijn manager is door het oog van de naald gekropen en is dankzij dat boek nog in leven zegt hij. Ik dacht ook telkens, is hij daar weer met zijn boek.. Maar toen ik zelf door een moeilijke periode ging, gaf hij mij het boek. Ik stond op scheiden, mijn man had al iemand anders zelfs. Ik was radeloos, angstig en depressief. Ik ben in alle wanhoop beginnen lezen in het logeerbed waar ik toen in sliep bij ons thuis. Ik ben het in alle wanhoop gaan toepassen.. Mijn gedachten zeiden enkel nog, ik zal mijn man terug hebben. Het zal een flop zijn met dat meisje. Ons gezin komt terug samen. Ze gingen een weekendje samen naar een pretpark.. Ik zei constant dat zal niet gebeuren! Ik zal met hem wel gaan! Ik beveel dat aan men onderbewustzijn. En met volle vertrouwen zei ik dat. Opeens kwam mijn man thuis en zei dat zijn vriendin had afgezegd. Ze had geen tijd en hij had het een beetje gehad met haar wispelturig gedrag. Ze hebben geen sex gehad he.. Was nog maar daten. Ik zo gelukkig en verbaasd! Hij vroeg toen zelf, anders gaan wij samen he. Dolgelukkig zei ik volmondig ja! Dat weekend hebben we terug gekust en zijn we terug samen gebleven. Ik was nochtans de gene die hem had 'verlaten' en 2 maanden een andere relatie had. Ik had de relatie verbroken en besefte dat ik niet zonder men man kon, maar toen was het al te laat. En toch is het allemaal goed gekomen. Het is zot wat je kan bereiken met je gedachten. Ik geloofde er ook geen snars van in het begin.. Maar het is als een wens doos die binnen in ons zit.. We bezitten veel meer krachten dan we ons kunnen voorstellen, daar geloof ik oprecht in. 

@Vechtertje, echt fijn dat dit voor jou werkt, en dat je er zoveel baat bij hebt. Ook goed dat je de titel van het boek noemt zodat anderen er misschien ook iets mee kunnen. Wat mij wel van het hart moet, is dat je daarnaast ook moet kunnen inzien dat dit niet altijd werkt, en in benzo-ontwenning al helemaal niet. Bij mij komt ook de vraag op waarom je dan medicijnen gebruikt, als je alles met je bewustzijn kunt sturen?

Ik spreek in dit geval uit mezelf: als je 2 maanden nauwelijks slaapt, en rondloopt met hele nare klachten,  kun je denken wat je wilt, het gaat er niet van weg. Inmiddels heb ik in vergelijking met toen, een heel ander (gelijkmatiger en eenvoudiger) afbouwproces. Ik heb beide kanten ervaren: horror, en een naar, maar draaglijker afbouwproces. Dan kun je makkelijk gaan preken dat dat door mijn mindset komt, maar daar heeft het weinig mee te maken. Het heeft te maken met de manier van afbouwen, het middel waarmee ik afbouw, en het geluk dat dit middel mij naar omstandigheden ‘goed’ valt. 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...