Spring naar bijdragen

Kersthuiskamer 25 december


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Allereerst iedereen fijne Kerstdagen!
Ik verwacht niet dat het erg druk vandaag, want iedereen heeft zo zijn of haar Kerstverplichtingen. Weet in elk geval dat de deur altijd openstaat!

Hoe ervaren jullie Kerst? Geeft dat extra spanning of juist niet?
Ik vind het op zich gezellige dagen, maar het haalt mij altijd uit het ritme. Is op zich niet erg, maar het is voor al nu wel lekker dat ik vrijdag vrij heb en pas volgende week maandag weer aan de slag moet. 
Enjoy! En mocht het vanwege de benzo ontwenning allemaal niet goed lukken vandaag, sterkte! 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Cyclad58:

Dag allemaal,

Allereerst iedereen fijne Kerstdagen!
Ik verwacht niet dat het erg druk vandaag, want iedereen heeft zo zijn of haar Kerstverplichtingen. Weet in elk geval dat de deur altijd openstaat!

Hoe ervaren jullie Kerst? Geeft dat extra spanning of juist niet?
Ik vind het op zich gezellige dagen, maar het haalt mij altijd uit het ritme. Is op zich niet erg, maar het is voor al nu wel lekker dat ik vrijdag vrij heb en pas volgende week maandag weer aan de slag moet. 
Enjoy! En mocht het vanwege de benzo ontwenning allemaal niet goed lukken vandaag, sterkte! 


 

De benzo ontwenning is vollop aan de gang bij mij. Depri afgewisseld met enorm prikkelbaar zijn. Fysiek last van enorm nerveus zijn, tinnitus, misselijk en niet kunnen eten en dat op kerst 'zucht'.. Zit nu kop 1 week in de onntwenning. Sinds dinsdag volledig gestopt na afbouwen prazepam (1mg om de 2 dagen op aanraden van psychiater en tijdens afbouwen geen klachten buiten op het laatste niet veel zin in dingen). Hoop dat het vlug stopt. Neem nu sinds gisteren sedistress die de klachten van ontwenning een beetje zouden opvangen. 

Fijne kerst alvast aan iedereen. Hopelijk is het fijner of die van mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal goede kerstdagen.

hier gaat het redelijk. Vandaag geen verplichtingen. Lekker met gezin thuis kerstfeest vieren. Had in september niet gedacht dat ik nu met de kerst nog met afbouwperikelen zou zitten. 
maar gelukkig weet je niet alles van te voren, anders was ik er niet aan begonnen...

mij grootste klacht is droge keel, moeilijk slikken en af en toe duizelig zijn. En natuurlijk strakke nek en schouders 

gisteren voor het eerst sinds lange tijd geschaterlacht om een film (daddy’s home 2) op Netflix en dat voelde goed.

nog een vraag aan jullie, nemen jullie ook alcohol tijdens feestdagen en kan dat ook tijdens de ontwenningsperiode ?

B98BB0FD-BA16-431D-B078-43B023E6E4FA.jpeg

bewerkt door Chris72
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Chris72: alcohol tijdens afbouw/ontwenning absoluut niet doen. Heb je daar al op gegoogeld of de Ashton Manual gelezen? Zelfs tot 3 jaar na volledige stop wordt het afgeraden. 

Hier gaat het niet heel lekker. Ik kan nog minder en word steeds zwaarder. Ook apart, op zo’n lage dosis lijkt mijn metabolisme steeds trager te worden. ‘Je er niet op focussen’ is nogal lastig als het steeds erger wordt en echt in de weg zit. Ik spreek ook nauwelijks iemand omdat ik totaal geen prikkels aankan. Verder voel ik niks speciaals bij kerst: ik ben blij dat de rest van mijn gezin gezond is, en dat ze lekker vrij zijn om uit te rusten. Dat hangt voor mij niet samen met kerst, dat gevoel kan ik ook hebben bij elke andere vrije dag als ze kunnen uitrusten etc . 

Succes allemaal! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt iedereen de dag een beetje door? Ik hoop dat het voor de meesten allemaal meegevallen is. 

Mij in ieder geval niet. We zijn al sinds 11 uur bij mn ouders en in totaal ben ik 2,5 uur beneden geweest. De rest van de dag boven op bed doorgebracht.  Ik kan de drukte en prikkels gewoon niet hebben. Iedereen zit nu beneden te eten en ik dus nog steeds liggend op bed. Zelfs hier voel ik me zwaar ellendig en overprikkeld. Morgen naar mn schoonouders, maar dat sla ik over. Vandaag is genoeg. Ik ga mezelf niet nog meer pijnigen. Morgen begint ook de afbouw weer. Fingers crosser, dat dat een beetje lukt. 

Mijn jaar 2020 lijkt totaal in het teken van afbouwen te komen staan. Thuis kon ik de laatste paar dagen redelijk functioneren. Als dat in 2020 ook lukt, Ben ik al heel tevreden. Dan kom ik maar nergens, maar dan ben ik er thuis wel voor de kinderen. Dat is me al heel wat waard. 

Nou, voor jullie allen nog een hele fijne avond en hopelijk een fijne 2e kerstdag morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei doorbijter:

Komt iedereen de dag een beetje door? Ik hoop dat het voor de meesten allemaal meegevallen is. 

Mij in ieder geval niet. We zijn al sinds 11 uur bij mn ouders en in totaal ben ik 2,5 uur beneden geweest. De rest van de dag boven op bed doorgebracht.  Ik kan de drukte en prikkels gewoon niet hebben. Iedereen zit nu beneden te eten en ik dus nog steeds liggend op bed. Zelfs hier voel ik me zwaar ellendig en overprikkeld. Morgen naar mn schoonouders, maar dat sla ik over. Vandaag is genoeg. Ik ga mezelf niet nog meer pijnigen. Morgen begint ook de afbouw weer. Fingers crosser, dat dat een beetje lukt. 

Mijn jaar 2020 lijkt totaal in het teken van afbouwen te komen staan. Thuis kon ik de laatste paar dagen redelijk functioneren. Als dat in 2020 ook lukt, Ben ik al heel tevreden. Dan kom ik maar nergens, maar dan ben ik er thuis wel voor de kinderen. Dat is me al heel wat waard. 

Nou, voor jullie allen nog een hele fijne avond en hopelijk een fijne 2e kerstdag morgen

Dag doorbijter, 

Van wat ben je precies aan het afbouwen? Het lijkt me inderdaad een heftige dag geweest voor jou. Ik ben momenteel al een week aan het afkicken van prazepam. Heb dit 3 maanden genomen en op 1 maand afgebouwd (15mg). Het was ook een ellendige dag.. Gaan eten naar men schoonouders. Men schoonvader is een echte clown die mij altijd lastig valt met flauwe moppen.. Ik heb me echt moeten inhouden. Kwam er ellendig van. Mensen snappen niet hoe wij ons nu voelen. Gelukkig is mijn man begripvol en zijn we om 15u naar huis vertrokken om wat te rusten. 

Ik voel me nu terug wat beter. Het komt in vlagen waarin ik me dan depressief en opgefokt voel, met paniek in de borst.. En dan opeens lijkt het mee te vallen.. Hopelijk gaat dit vlug voorbij. Ik heb altijd schrik dat ik terug in een zware depressie zal vallen.. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi vechtertje,

Ik ben in juli overgestapt van 2 mg lorazepam naar 20 mg diazepam. Ben inmiddels op 10, maar t wordt steeds zwaarder. Al met al ben ik al ruim 5 jaar bezig met alle ellende. Ik weet inmiddels dat t puur ontwenning is en dat ik er doorheen moet. Helaas moet ik mn leven er al veel te lang door laten beïnvloeden, maar ik weet dat t echt beter gaat worden. Ook voor jou dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-12-2019 om 13:06 zei Annie87:

Ik hoop dat iedereen ondanks alle ellende toch een beetje kan genieten van de kerst. 

@mevrouwtje54 hoe gaat het? Ik begreep dat je een paar dagen geleden volledig bent gestopt na de taper? 
 

 

dag 4 dat ik ben gestopt er zitten wat opklaringen bij, het verlammende gevoel en geen controle over de spieren in mijn nek en lijf zijn nu het ergste, kan helaas nog niet echt bestaan...een mega disbalance^_^kan totaal geen prikkels hebben.....en dan te horen krijgen dat het tussen je oren zit, ja duh waar anders, wordt er echt verdrietig van.

Voor iedereen die het moeilijk heeft hou vol dit gaat veranderen:heart:

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei mevrouwtje54:

dag 4 dat ik ben gestopt er zitten wat opklaringen bij, het verlammende gevoel en geen controle over de spieren in mijn nek en lijf zijn nu het ergste, kan helaas nog niet echt bestaan...een mega disbalance^_^kan totaal geen prikkels hebben.....en dan te horen krijgen dat het tussen je oren zit, ja duh waar anders, wordt er echt verdrietig van.

Voor iedereen die het moeilijk heeft hou vol dit gaat veranderen:heart:

Het ongeloof vind ik idd ook nog het aller allerergste. Heel verdrietig. Sterkte lieverd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-12-2019 om 17:14 zei mevrouwtje54:

en dan te horen krijgen dat het tussen je oren zit, ja duh waar anders, wordt er echt verdrietig van.

Lieverd, het zit niet tussen de oren, zelfs niet letterlijk. Het zit in je hele lichaam, daarom is ook je hele lichaam zo van slag:heart:.
Het ongeloof maakt mij  woest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-12-2019 om 12:40 zei Chris72:

Allemaal goede kerstdagen.

hier gaat het redelijk. Vandaag geen verplichtingen. Lekker met gezin thuis kerstfeest vieren. Had in september niet gedacht dat ik nu met de kerst nog met afbouwperikelen zou zitten. 
maar gelukkig weet je niet alles van te voren, anders was ik er niet aan begonnen...

mij grootste klacht is droge keel, moeilijk slikken en af en toe duizelig zijn. En natuurlijk strakke nek en schouders 

gisteren voor het eerst sinds lange tijd geschaterlacht om een film (daddy’s home 2) op Netflix en dat voelde goed.

nog een vraag aan jullie, nemen jullie ook alcohol tijdens feestdagen en kan dat ook tijdens de ontwenningsperiode ?

B98BB0FD-BA16-431D-B078-43B023E6E4FA.jpeg

@Chris72heb alcohol gedronken. Viel helemaal verkeerd de volgende dag. Geen kater maar ik werd knettergek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...