Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Roeltje31

Alprazolam afbouwen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Yollie:

Nee helaas niet

Ik zit al op 1 mg alprazolam maar slaap maar 1 uur. Ik kan niet geloven als ik ben afgebouwd dat ik kan slapen. Volgens de psyhiater is dat wel zo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In dit geval heeft je psychiater gelijk. Je gaat als je afgebouwd bent inderdaad beter slapen. Wellicht nog niet direct, maar langzaam maar zeker verbetert het. 
Bij mij is het nu ook stukken beter. Soms zit er nog wel eens een nacht tussen waarin het prut is, maar over het algemeen is het echt beter. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo

Ik neem 1 jaar alprozolam. In 2017 mijn beide ouders verloren in drie  maanden tijd. Het jaar erna geboren hartafwijking gaatje van 2 cm operatie gehad paraplutje gestoken. Dan is de miserie begonnen hartritmestoornissen gekregen angst en op de alprozolam gekomen 2 maal 0.25. Ben nu voor de tweede maal gaan afbouwen voor mijn pilletje in de ochtend voel me beroerd kon me niet concentreren krampen en mijn hoofd koppijn en draaien vreselijk. Dokter gebeld en moet ze weer verder nemen hij zei je zal ermee moeten Ieren leven. Heb nu 17 februari afspraak pshyiater ben ten einde raad... Zo een kleine dosis en een helllll om te stoppen hoelang duren die ontwenningsverschijnselen. Wat zijn jullie symptomen?? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo. Ben alprazolam aan het afbouwen. Slapen is zo wisselend. Gisteravond aan 1 ruk doorgeslapen. Angst is nu niet zo erg meer maar voel een verschrikkelijke inwendige trilling. Hebben jullie dat ook? Geslapen zonder medicatie.

bewerkt door Yollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-12-2019 om 18:59 zei Cyclad58:

In dit geval heeft je psychiater gelijk. Je gaat als je afgebouwd bent inderdaad beter slapen. Wellicht nog niet direct, maar langzaam maar zeker verbetert het. 
Bij mij is het nu ook stukken beter. Soms zit er nog wel eens een nacht tussen waarin het prut is, maar over het algemeen is het echt beter. 

@Cyclad had of heb jij ook last van tintelingen in je lichaam en gaat het over? Ik heb het voornamelijk in mijn borstkas. En is het zo hoe meer je afbouwt hoe angstiger je wordt. Ik ben wel blij dat ik zonder quetiapine aan 1 ruk heb geslapen van 24.00 tot 6.00. Helaas heel veel last van inwendige tintelingen. Alprazalom die ik voor angst inneem ben ik aan het afbouwen. Imipramine antidepressiva mag ik niet afbouwen. Baal want ik voel me niet depressief.

bewerkt door Yollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Yollie:

@Cyclad had of heb jij ook last van tintelingen in je lichaam en gaat het over? Ik heb het voornamelijk in mijn borstkas. En is het zo hoe meer je afbouwt hoe angstiger je wordt. Ik ben wel blij dat ik zonder quetiapine aan 1 ruk heb geslapen van 24.00 tot 6.00. Helaas heel veel last van inwendige tintelingen. Alprazalom die ik voor angst inneem ben ik aan het afbouwen. Imipramine antidepressiva mag ik niet afbouwen. Baal want ik voel me niet depressief.

@Yollie, ik heb wel regelmatig in buikstreek en armen wat last van iets wat ik tintelingen/prikkelingen noem. Een gespannen gevoel.

Ik ben zelf nu quetiapine aan het afbouwen, ik vind het knap van je dat je zo kan wisselen met de quetiapine, want ik heb veel last van de afbouw. Ik heb nu 12,5 mg per dag (kom van 25) , dat is nagenoeg niets. Het kan best zijn dat je lichaam juist de tintelingen geeft omdat je zo wisselt met je quetiapine. Bij mij helpt de quetiapine al lang niet meer voor het slapen, maar zomaar stoppen is ook niet goed, vandaar de afbouw. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...