Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 december 2019


Waldorff

Aanbevolen berichten

Ach @Cleo66, hoe lang heeft het bij ons geduurd voor we doorhadden wat we onszelf en anderen aandeden.. vaak komen we tot inzicht als het
eigenlijk al te laat is, als we al de nodige schade en schande hebben aangericht, maar met een kans dat het nog nét op tijd is, dus dat we
het tij nog enigszins ten goede kunnen keren. Hoe 'dom' heb ik ook niet vaak (mee)gelachen om allerlei grapjes en geintjes waar ik nu heel anders
tegenaan kijk. Maar ik geef ook toe dat ik nu nog steeds, of misschien wel weer, kan lachen om bepaalde grappen. Niet uit leedvermaak
maar vanuit zelfinzicht en herkenbaarheid..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha @Kohtje ik heb een roze fleecepak van de Albert Heyn geloof ik en dat zit heerlijk, maar echt niet dat ik daarmee over straat ga. Zoonlief moet maar lekker dragen wat hij wil dan. @Cleo66 ik vind die alcohol 'grapjes' ook echt zo totaal niet grappig. Te triest voor woorden. Maar goed. Ik hoop dat jij je er ook goed doorheen slaat met de kerst en ook geniet.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me brak vandaag. Was gisteren op een kerstborrel met vrienden. Veel te laat naar bed. Voelt als een kater. Terwijl ik alleen thee dronk. 

Gesprek kwam ook op wat er allemaal niet meer mag. Vegetarische hapjes op het werk bij feesten, geen het ook en nu was men ook al bang dat het alcoholloze tijdperk eraan zat te komen. Dan was er niets meer aan. 

Daar zat ik met mijn thee en op dieet ook nog. Het was okay. Ik heb geen maat. Nergens in eigenlijk. Dan maar te veel thee en magere yoghurt met granaatappelpitjes.

Heb een goede Kerst!

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat hele kerstgebeuren zo eigenaardig, het lijkt wel alsof niemand er zin in heeft maar iedereen doet mee want niemand durft 'nee' te zeggen. En de mensen die niemand hebben om tegen hun zin tijd mee door te brengen die voelen zich eenzaam.

Nou ja, ik heb nergens last van en sta met campertje tussen de mandarijnenbomen, ik loop rond in een t-shirt want het is schandalig lekker weer en morgen eet ik aardappels met broccoli en ik drink heeeel veel vers geperst mandarijnensap. Het lijkt de hemel wel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doe je goed @Yana, klinkt heerlijk!  Ik doe niet meer mee aan dat overdreven gedoe. Werken 1e kerstdag en vanavond. 2e kerstdag beetje tapas maken met de kids. Gewoon lekker relaxed,  filmpje opzoeken. Maar toch blijft het oppassen in deze tijd vh jaar om niet down te worden. En komt het dan door de korte dagen,  of het gevoel wat deze dagen me toch geeft. Geen partner of familie, behalve de kinderen... zou leuk zijn als het anders was denk ik soms. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hielp vanavond iemand naar bed. Morgen is het kerst hé? Ja, morgen is het kerst. Glimmende oogjes, ik denk dat mijn vader en moeder morgen komen. Hebben we wel een borreltje voor hem in huis? De piano, is die er nog wel? Kan mijn vader piano spelen en wij zingen. Mijn moeder zal haar mooie jurk wel aan hebben. Wat moet je dan zeggen tegen een mensje van dik in de 80? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef me over aan de Kerst. Maar geen versiering. Soort 'andere' boom. Simpel , maar lekker ontbijt en dan het kerstdiner bij familie. Traditioneel. 

Tweede Kerstdag naar mijn moeder.  Ik kook en neem het mee. Een lekkere  curry. Niets kerstigs. 

Was vandaag ook in de winkels. Op zoek naar 'iets.' Maar we verlangen niets. Het is goed zo. Niets gekocht en dat is goed. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zingen ook wel kerstliedjes, de CD met kerstliedjes staat vaak aan. Wonderbaarlijk hoe sommige mee zingen, of mee neuriën. Natuurlijk moeten we gewoon werken, maar de sfeer is wel anders. Je probeert het toch met elkaar gezellig te maken. Zo kop thee op, nu douchen en naar bed. Stom, maar heb voor mezelf morgen een ontbijtje gekocht. Lekkere broodjes en beleg, eitje koken, jus de orange. Slaap lekker allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Ik vind dat hele kerstgebeuren zo eigenaardig, het lijkt wel alsof niemand er zin in heeft maar iedereen doet mee want niemand durft 'nee' te zeggen. En de mensen die niemand hebben om tegen hun zin tijd mee door te brengen die voelen zich eenzaam.

Nou ja, ik heb nergens last van en sta met campertje tussen de mandarijnenbomen, ik loop rond in een t-shirt want het is schandalig lekker weer en morgen eet ik aardappels met broccoli en ik drink heeeel veel vers geperst mandarijnensap. Het lijkt de hemel wel.

 

Jaaaa hier word ik blij van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...