Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Roeltje31

Alprazolam afbouwen

Aanbevolen berichten

Op 23-12-2019 om 21:46 zei Roeltje31:

Niks helpt meer. Iemand ervaring met iets anders?

Hoi @Roeltje31, ik heb ervaring met iets anders. Het afbouwen van benzo’s. Na de afbouw ga je je weer stukken beter voelen,  wat je nu allemaal aan het doen bent gaat natuurlijk helemaal nergens over, wist je dat benzo’s bij langdurig gebruik juist tegen je gaan werken? Als ik je zo hoor speelt dat bij jouw ook wel een beetje. Om je weer helemaal goed te voelen zul je eerst moeten afbouwen. Het beste kun je dat doen door alles wat je nu slikt om te zetten naar Diazepam en heel langzaam afbouwen met bijvoorbeeld taperingstrips.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Robbin:

Hoi @Roeltje31, ik heb ervaring met iets anders. Het afbouwen van benzo’s. Na de afbouw ga je je weer stukken beter voelen,  wat je nu allemaal aan het doen bent gaat natuurlijk helemaal nergens over, wist je dat benzo’s bij langdurig gebruik juist tegen je gaan werken? Als ik je zo hoor speelt dat bij jouw ook wel een beetje. Om je weer helemaal goed te voelen zul je eerst moeten afbouwen. Het beste kun je dat doen door alles wat je nu slikt om te zetten naar Diazepam en heel langzaam afbouwen met bijvoorbeeld taperingstrips.

@Robbin dank je voor je bericht. Dat zou best eens kunnen dat alles tegenwerkt. Moetik dan ook weer met de antidepressiva stoppen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Roeltje31:

@Robbin dank je voor je bericht. Dat zou best eens kunnen dat alles tegenwerkt. Moetik dan ook weer met de antidepressiva stoppen?

Nee dat hoeft niet, dat kan je het beste doen als je helemaal klaar bent. Een arts vinden die samen met jouw de afbouw wilt en kan doen is het beste wat je kunt doen nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Robbin:

Nee dat hoeft niet, dat kan je het beste doen als je helemaal klaar bent. Een arts vinden die samen met jouw de afbouw wilt en kan doen is het beste wat je kunt doen nu.

@robinMet de diazepam was ik juist gestopt. Kon ik niet zo goed tegen. Tenminste dat dacht. Eigenlijk weet ik het allemaal niet meer zo goed. Heb nu paroxetine 10 mg, pimpamperon 20mg per dag, alprazolam nog 0,75 mg en oxazepam 30 mg zonodig 50 mg. Heb gevoel dat je van die pimpamperon ook niet echt vrolijk wordt. Voel me zo onrustig. Bahhh.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Roeltje31:

@robinMet de diazepam was ik juist gestopt. Kon ik niet zo goed tegen. Tenminste dat dacht. Eigenlijk weet ik het allemaal niet meer zo goed. Heb nu paroxetine 10 mg, pimpamperon 20mg per dag, alprazolam nog 0,75 mg en oxazepam 30 mg zonodig 50 mg. Heb gevoel dat je van die pimpamperon ook niet echt vrolijk wordt. Voel me zo onrustig. Bahhh.

Stap voor stap van alle medicatie af zal je goed doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Robbin:

Stap voor stap van alle medicatie af zal je goed doen.

@robin de paroxetine ben ik net mee begonnen. Nu 2 en halve week. De pimpamperon en oxazepam nog iets korter. Eerst oxazepam toen pimpamperon erbij. Dat gebruik ik denk ik iets meer dan anderhalve week. Alprazolam gebruik ik al jaren. Hoelang ben jij al gestopt als ik vragen mag?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robbin:

3.5 maand nu.

Was jij ook zo onrustig en alles? Angst paniek? Knap dat je gestopt bent. Weet me soms gewoon geen raad meer. Welke gebruikte jij? En je voelt je nu echt weer hellemaal goed?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Roeltje31 zeker weten dat ik daar last van had. Ik snap dat je je soms geen raad meer weet. Voor sommige mensen is het een hele lange rit om er vanaf te komen, maar het is het echt waard. Mij heeft het 2 jaar gekost om er uiteindelijk vanaf te komen. Ik kom van 150 mg Oxazepam en bouwde 50 mg Diazepam af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Robbin:

@Roeltje31 ja het gaat echt over, het is allemaal tijdelijk. Zodra je netjes afgebouwd bent ga je langzaam of soms snel al opknappen.

@Robbin. Super knap van jouw. Ik wil het heel graag maar weet niet hoe. Had alleen nog alprazolam 0,75 mg wat ik nog af moest bouwen. En moet je kijken wat ok nu weer allemaal slik. Spijt dat ik eraan begonnen ben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...