Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 20-12-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Toppie Angk.

Lieve Chris, ik dacht net, als de rotgevoelens van die ontwenning vreselijk moeilijk zijn om te dragen, zet je misschien iets heel naars tegenover om de ontwenning maar niet te voelen, en je te moeten richten op die zelfmoordgedachte. Als de ontwenning weer wat af neemt nemen die andere gevoelens ook weer af. Misschien een soort afleidingsmanoeuvre. Weet in ieder geval dat het over gaat en houd je daar aan vast lieverd. Probeer vandaag eens op bed te gaan liggen en concentreer je eens op dingen die je leuk vind. Vakantie enz. Dwing jezelf om daaraan te blijven denken. Blijf bij  dat moment.

Zo hé hé ga m'n bed opmaken en dan aan het werk. Vannacht kreeg m'n hond ineens last van racekak dus rende over m'n bed. Ik deed het licht aan, en zag m'n ander hondje vreselijk uiig zitten kijken. Snapte niet waarom het racemonstertje haar voorpootje tegen haar poepertje hield. Hoehahahaha. Mensen heb het goed vandaag hé?:D:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen,

Het is dus idd weer ontwenningsverschijnselen van de bèta blokkers,deze nacht bijna niks geslapen zweet aanvallen,klets nat wakker pfff...En ook enorme rare dromen,. Ik hoop vandaag op een rustiger dagje,.

Voor iedereen hopelijk een rustig en fijn dagje, wat ben in blij met jullie en deze forum.....En voor iedereen hier kop op,het is niet fijn,soms de hel,maar samen komen we er allemaal,. Dikke knuffel Angke.xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

ik ben ook blij met dit forum en het feit dat iedereen met elkaar meeleeft. Ik slaap gelukkig goed (vannacht 10 uur gemaakt) maar gebruik daar ook nog steeds oxazepam voor. Van de Xanax ben ik nu 9 weken af en van citalopram ben ik nu 5 dagen zonder. De clomipramine heb ik nu opgebouwd tot 90 mg. Ik heb dus opbouwverschijnselen en afbouwverschijnselen door elkaar heen. Meest last heb ik nog van een slijmerige keel en daardoor moeite met slikken. Als je een ziektefobie hebt is dat niet bevorderlijk. Vanochtend verder gehoord dat mijn stiefvader longkanker heeft. Mijn biologische vader heeft verlammingsverschijnselen aan zijn hoofd en kan daardoor niet praten en is gedeeltelijk doof en blind geworden.

kortom ellende alom. En dat vlak voor kerst, maar we moeten het er mee doen.

gelukkig wordt ik gesteund door vrouw en kinderen, daar ben ik wel blij  mee

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Chris72:

Hallo allemaal

ik ben ook blij met dit forum en het feit dat iedereen met elkaar meeleeft. Ik slaap gelukkig goed (vannacht 10 uur gemaakt) maar gebruik daar ook nog steeds oxazepam voor. Van de Xanax ben ik nu 9 weken af en van citalopram ben ik nu 5 dagen zonder. De clomipramine heb ik nu opgebouwd tot 90 mg. Ik heb dus opbouwverschijnselen en afbouwverschijnselen door elkaar heen. Meest last heb ik nog van een slijmerige keel en daardoor moeite met slikken. Als je een ziektefobie hebt is dat niet bevorderlijk. Vanochtend verder gehoord dat mijn stiefvader longkanker heeft. Mijn biologische vader heeft verlammingsverschijnselen aan zijn hoofd en kan daardoor niet praten en is gedeeltelijk doof en blind geworden.

kortom ellende alom. En dat vlak voor kerst, maar we moeten het er mee doen.

gelukkig wordt ik gesteund door vrouw en kinderen, daar ben ik wel blij  mee

 

Hallo Chris wat een ellende je heb ook alles tegen en die afbouwen medicijnen dat is zwaar we leven met je mee en gelukkig steun van vrouw en kinderen dat is heel belangrijk  veel sterkte groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

a allemaal, 

@bolletje, hondje weer aan de vaste derrie? 
@Angke, dat niet slapen blijft kwellend. Gelukkig blijf je positief, dat helpt je erdoor!
@Chris72 wat een ellende allemaal. En ja, opbouw- en afbouwverschijnselen door elkaar, je weet niet meer wat van waar komt. Sterkte!

@Bert3 hoe is het met jou vandaag? 

Vandaag rapport gehad van een door een onafhankelijk bureau uitgevoerd onderzoek (aangevraagd door werkgever ivm duurzame belastbaarheid) 
Ik heb gesprekken gehad met arts, psychiater en psycholoog. Info is bij Altrecht GGZ en huisarts opgevraagd.  Er is nog sprake van restanten van een paniekstoornis (heel wat anders dan de gegeneraliseerde angststoornis van GGZ). De psychiater van het onderzoeksbureau  legt een duidelijk verband tussen mijn klachten en het afbouwen van de Lorazepam (eindelijk iemand die het wél ziet!) 

Medicatie (paroxetine 20 mg, quetiapine 25 mg) op termijn langzaam en onder strikte begeleiding af te bouwen, zeker niet ophogen of switchen. In de testen en tijdens de gesprekken kom ik normaal, betrouwbaar en goed over. Testen waren op WO-niveau gemaakt, verbaal zit ik boven gemiddelde, rekenkundig en numeriek op het gemiddelde en qua ruimtelijk inzicht daar iets onder.
Verwacht wordt dat ik binnen 4 tot 12 weken zonder beperkingen mijn werkzaamheden maximaal kan oppakken, mits ik mezelf in acht neem, voldoende rust en ontspanning neem en niet te veel van mezelf vraag. Ik kan hier wel mee verder. 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Bert3:

@Cyclad58

Wat een goede berichten voor jou.

Met mij gaat het vandaag erg slecht dat heb ik bij de andere post al aangegeven.

Ik hoop dat ik ooit net zover kom als jij.

Hoeveel Lorazepam heb jij ooit maximaal gebruikt ?

@Bert3 in het begin had ik 4 mg Lorazepam per dag. Na een maand mocht ik afbouwen, dat heeft een klein jaar geduurd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Wow, in september ben ik in 8 dagen van 3 naar 1 mg gegaan, dat was wel een hel maar de psych zei dat het kon.

Dus je bent nu al bijna 3 jaar verder.

Dan staat mij nog heel wat te wachten, ik zal straks de kalender zetten en gaan aftellen.

De Diazepam die ik nu gebruik ga ik heel langzaam afbouwen, ik denk 1 mg in ca. 3 weken.

Inmiddels zit ik bijna 2 weken op Diaz sinds de overschakeling en ik heb nog steeds ernstige klachten:

- Tinnitus (of dat de oude is die ik oorspronkelijk had, of een nieuwe tgv de overschakeling of een mix weet ik niet, het is (of ik ervaar) het in ieder geval als veel heviger)

- Enorme depressie

- Rusteloosheid en spanning, zelfs achter m'n bureau zit ik voortdurend te trillen met m'n benen

- Heel snel geïrriteerd

- Kan niet omgaan met het beeld van mensen die een normaal leven leiden (televisie, tram, kantoor) ik gun het ze wel maar het maakt mij zo wanhopig verlagen naar mijn oude leven

- Ik voel me net een buitenstaander, zowel thuis, op straat als op kantoor

Is dat herkenbaar ?

bewerkt door Bert3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Bert3:

@Cyclad58 Wow, in september ben ik in 8 dagen van 3 naar 1 mg gegaan, dat was wel een hel maar de psych zei dat het kon.

Dus je bent nu al bijna 3 jaar verder.

Dan staat mij nog heel wat te wachten, ik zal straks de kalender zetten en gaan aftellen.

De Diazepam die ik nu gebruik ga ik heel langzaam afbouwen, ik denk 1 mg in ca. 3 weken.

Inmiddels zit ik bijna 2 weken op Diaz sinds de overschakeling en ik heb nog steeds ernstige klachten:

- Tinnitus (of dat de oude is die ik oorspronkelijk had, of een nieuwe tgv de overschakeling of een mix weet ik niet, het is (of ik ervaar) het in ieder geval als veel heviger)

- Enorme depressie

- Rusteloosheid en spanning, zelfs achter m'n bureau zit ik voortdurend te trillen met m'n benen

- Heel snel geïrriteerd

- Kan niet omgaan met het beeld van mensen die een normaal leven leiden (televisie, tram, kantoor) ik gun het ze wel maar het maakt mij zo wanhopig verlagen naar mijn oude leven

- Ik voel me net een buitenstaander, zowel thuis, op straat als op kantoor

Is dat herkenbaar ?

Ja @Bert3, ik ben na het stoppen nu 2 jaar verder (na ongeveer een jaar Lorazepam geslikt te hebben) 
Tinnitus heb ik gelukkig niet. Enorm depressief ben ik ook niet geweest en een buitenstaander voel ik me ook niet, ook nooit gedaan. 

Wat ik wel herken (en dat heb ik soms nog) is de rusteloosheid en spanning. Weet nog steeds niet wat dat triggert. Dat kan een slechte nacht zijn, verkeerde voeding, maar soms heb ik het ook out of the blue. 
De klachten die ik nog heb: 
- mindere nachtrust soms (kan ook nachten goed gaan)
- onrustig gevoel in buik en armen (soort "stroom" gevoel, alsof het baantje strekt door die lichaamsdelen

Klachten die ik had zoals zweten, obstipatie, spierpijn, weinig eetlust en enorme prikkelgevoeligheid zijn wel verdwenen nu. Ik kan ook wel weer genieten van leuke dingen zoals uitstapjes, vakantie, uit eten en gezellige avonden met vrienden.
Hoe is jouw nachtrust?  

 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Bert3:

- Kan niet omgaan met het beeld van mensen die een normaal leven leiden (televisie, tram, kantoor) ik gun het ze wel maar het maakt mij zo wanhopig verlagen naar mijn oude leven

- Ik voel me net een buitenstaander, zowel thuis, op straat als op kantoor

 

kan het zijn dat je ook last hebt van depersonalisatie?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Roeltje31:

@Chris72. Ben je jij ook antidepresieva aan het opbouwen? Ik ben ook aan opbouwen en afbouwen. Heb het nog al zwaar ermee. Soms gevoel gek te worden. Zo raar in mijn hoofd en onrustig. En meer angst en paniek. Moet van de dokter 3x2 diazepam nemen en voor slapen nog een alprazolam. Dit ging niet werdt hellemaal paniekerig en angstig van 2 diazepam. Nu van huisarts ook nog oxazepam gekregen voor 10 dagen eerst. Voel me zo kloten

Ik slik alleen nog oxazepam 10mg en als AD clomipramine. Ik heb 4 zware maanden achter de rug. Ben vanaf september aan het afbouwen en sindsdien ook niet gewerkt. Ik heb langzaam het gevoel dat het beter wordt, ondanks het diepe dal van afgelopen donderdag. Ik herken heel veel van je klachten. Heb ook tinnitus maar van het afbouwen. Verder heb ik last van mijn slikken en heb ik daarvoor een angst/fobie ontwikkeld. Maar ik denk dat dat er   Nu eenmaal bijhoort ik denk maar zo, everything that don’t kills you, makes you stronger! (Makkelijk gezegd, maar probeer het wel te denken. Wat mij ook bekend voorkomt is de verbazing dat iedereen gewoon maar werkt en doet, terwijl voor jou alles stil staat...gewoon maar accepteren. Probeer uur voor uur en dag voor dag te (over) leven. Er komen echt momenten dat het beter gaat!

heel veel sterkte van een lotgenoot

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Bert3:

@Kannietmeer

Ach, ik zou van alles kunnen verzinnen dat het is.

Belangrijkste feit: ik kan niet tegen het oorsuizen en dat maakt me hopeloos

Bert3 ja oorsuizingen is vreselijk ik heb ook tinnitus ik denk 7  jaar ik zet voor de nacht een radio aan en dan tussen de zenders zetten en ik heb een andere radio waar ik zee geluid opzet dan hoor je de golven van de zee ik gebruikt de zee geluiden probeer het eens op internet het en downloaden en op een stiky zetten en in de radio doen ik heb ook een ruisapperraatje in mijn oor heb ik de hele dag in  had de kno arts voorgescreven sterkte. Groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wilhelmina

Ja dat soort dingen doe ik ook allemaal, winter of niet ik laat altijd een fan draaien in de slaapkamer. Ik heb ook ruisgeneratoren van een audicien. Die moet ik ca. 1,5 per dag in maar ik draag ze meestal langer.

Mijn probleem is dat het nauwelijks helpt en ik er extreem gespannen van word.

Waar zit jouw oorsuizen ?

Bij mij verandert het voortdurend, meestal rechts, soms achterin mijn hoofd, soms voorin, soms links maar overal komt ook voor.

Ik verwijt het ook mijzelf, ik heb eind februari zelf een oorprop verwijderd met Audispray.

2 maanden daarna is de ellende begonnen

Aan de ene kant probeer ik mezelf wijs te maken dat gezien die 2 maanden het niet daaraan kan liggen.

Maar het idee dat het wel eens zo kan zijn maakt me gek van zelfverwijt, dat ik toe niet naar de dokter ben gegaan.

En dat maakt het oorsuizen alleen nog maar erger, de spanning voedt de tinnitus.

Overigens, sinds de overstap naar Diazepam tril ik heel erg van de zenuwen, ik heb mezelf niet meer in de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bert3:

@Wilhelmina

Ja dat soort dingen doe ik ook allemaal, winter of niet ik laat altijd een fan draaien in de slaapkamer. Ik heb ook ruisgeneratoren van een audicien. Die moet ik ca. 1,5 per dag in maar ik draag ze meestal langer.

Mijn probleem is dat het nauwelijks helpt en ik er extreem gespannen van word.t

Waar zit jouw oorsuizen ?

Bij mij verandert het voortdurend, meestal rechts, soms achterin mijn hoofd, soms voorin, soms links maar overal komt ook voor.

Ik verwijt het ook mijzelf, ik heb eind februari zelf een oorprop verwijderd met Audispray.

2 maanden daarna is de ellende begonnen

Aan de ene kant probeer ik mezelf wijs te maken dat gezien die 2 maanden het niet daaraan kan liggen.

Maar het idee dat het wel eens zo kan zijn maakt me gek van zelfverwijt, dat ik toe niet naar de dokter ben gegaan.

En dat maakt het oorsuizen alleen nog maar erger, de spanning voedt de tinnitus.

Overigens, sinds de overstap naar Diazepam tril ik heel erg van de zenuwen, ik heb mezelf niet meer in de hand.

Bert13 mijn oorsuizen zit links eigenlijk door mijn hele Hooft en het is vreselijk dag en nacht gaat maar door drukte kan ik niet meer verdragen ben erg zenuwachtig en ik heb nu straatvrees er bij  ik heb 2 apparaatjes links voor oorsuizen en rechts voor beter te horen de linkerkant draag ik snachts ook anders wordt ik gek ik heb decibel geluid 78 geluid in oor als ik mijn haar was gaat het geluid omhoog drukte verjaardag of zo kan ik niet verdragen ik ben bromezepam  aan het afbouwen  de oorsuizingen kunnen gekomen zijn door bromezepam ik hoop dat het weg gaat want het is vreselijk wie weet gaan ze bij jouw weg ik hoop het voor je ik gebruikt bromezepam 40 jaar dat is lang  dus heb hoop zou mooi zijn dat je weer stilte krijg in je hoofd  want het is afschuwelijk  houd moet groetjes Wilhelmina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wilhelmina Wat een ellende allemaal

Maar hoe cliché het ook klinkt, het delen met anderen helpt wel een (heel klein) beetje.

Mijn probleem is dat ik klem zit tussen een aantal heel vervelende aandoeningen: een zware depressie waar ik uit probeer te komen en soms lukt dat maar dan duwt mijn oorsuizen me weer terug. Daarbij veel spanning en angst. En tenslotte een reeks aan pillen die ik nu slik.

En dat allemaal in half jaar tijd ontwikkeld, tot eind april had ik een bijna perfect leven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-12-2019 om 08:00 zei bolletje:

Toppie Angk.

Lieve Chris, ik dacht net, als de rotgevoelens van die ontwenning vreselijk moeilijk zijn om te dragen, zet je misschien iets heel naars tegenover om de ontwenning maar niet te voelen, en je te moeten richten op die zelfmoordgedachte. Als de ontwenning weer wat af neemt nemen die andere gevoelens ook weer af. Misschien een soort afleidingsmanoeuvre. Weet in ieder geval dat het over gaat en houd je daar aan vast lieverd. Probeer vandaag eens op bed te gaan liggen en concentreer je eens op dingen die je leuk vind. Vakantie enz. Dwing jezelf om daaraan te blijven denken. Blijf bij  dat moment.

Zo hé hé ga m'n bed opmaken en dan aan het werk. Vannacht kreeg m'n hond ineens last van racekak dus rende over m'n bed. Ik deed het licht aan, en zag m'n ander hondje vreselijk uiig zitten kijken. Snapte niet waarom het racemonstertje haar voorpootje tegen haar poepertje hield. Hoehahahaha. Mensen heb het goed vandaag hé?:D:lips:

Bolletje ik heb de. zelfde gedachten als Chris zie het niet.  zitten de hele nacht niet geslapen ben kapot wat een ellende ziek depressief hoofdpijn pijn kan niks in huis doen energie die rotte stink bromezepam  sorry dat ik zo reageer de hele dag janken   Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whilhelmina 

Ik ken dat ook,al paar dagen hier het zelfde,hoofdpijn,onrustige gedachten,huilen slecht slapen,pfff...soms zo de hel,nu vandaag tot nu toe even een rustige dag buiten de hoofdpijn die blijft aanwezig.

Ik hoop dat we er allemaal snel boven op mogen komen,. Soms word het mij ook te veel en geef ik de moed op,je bent zeker niet alleen. Liefs Angke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Angke:

Whilhelmina 

Ik ken dat ook,al paar dagen hier het zelfde,hoofdpijn,onrustige gedachten,huilen slecht slapen,pfff...soms zo de hel,nu vandaag tot nu toe even een rustige dag buiten de hoofdpijn die blijft aanwezig.

Ik hoop dat we er allemaal snel boven op mogen komen,. Soms word het mij ook te veel en geef ik de moed op,je bent zeker niet alleen. Liefs Angke.

Dank je wel Angke weer in de lappenmand angst is zo erg en dan hoofdpijn en dan hyperventilatie paniekaanvallen denk flauw te vallen raar in hoof wegraken eng de hele nacht wakker en nu ben zo moe ik hoop Angke dat jij een goeie dag heb  liefs Wilhelmina ♥️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Roeltje31:

k ben aan het afbouwen van alprazolam en opbouwen duoxetine.Heb het nog al zwaar ermee. Soms gevoel gek te worden. Zo raar in mijn hoofd en onrustig. En meer angst en paniek. Moet van de dokter 3x2 diazepam nemen en voor slapen nog een alprazolam. Dit ging niet werdt hellemaal paniekerig en angstig van 2 diazepam. Nu van huisarts ook nog oxazepam gekregen voor 10 dagen eerst. Slik nu dus nog 0,75 mg alprazolam, 6mg diazepam, oxazepam 3x daags en dus nu een week de paroxetine. Voel me zo kloten. Weet niet meer wat ik moet doen. Weet me soms geen raad meer

Er is nu helaas niks wat je rustig maakt, je moet hier doorheen en ik weet hoe zwaar dat is. Je voelt je wanhopig maar echt, dit wordt beter maar heeft tijd nodig, Probeer afleiding te zoeken om zo deze moeilijke tijd door te komen. Heel veel sterkte!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...