Spring naar bijdragen

Di 17 dec 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

hahaha.... ja, dat had ik ook. En net nog grootspraak dat ik het niet af zou kijken, maar 't is net als hier met het forum, nu wil ik ook weten
hoe het verdergaat. Want ja, 't zijn toch soort/lotgenoten. Kromme tenen en knoop in de maag, ergernis... stomme, stomme mensen, stomme,
stomme verheerlijking, stom, stom "afscheid nemen", stom, stom "ik zie er naar uit om (even) niet meer te drinken", stomme, stomme erkenning
dat ik zelf precies zo deed en dacht...  en als ik niet alert zou blijven zou ik ook weer precies zo gaan doen en denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb het gekeken, hoor. Tja, wat zal ik ervan zeggen.....toch ietwat oppervlakkig.  Inderdaad verheerlijking, gelijk getrokken met gezelligheid,  woorden als saai enz enz enz. Maar ja, na 4 weken en maar een paar bijeenkomsten: wat kun je dan verwachten?? Interventie van lik- m'n- vessie. Het oppervlakkige gel.l stoort me nog het meest. Jammer dat drank zo ingeburgerd is in onze maatschappij. Het zou net als roken not- done moeten zijn. Al was het maar om een goed voorbeeld te geven aan de jeugd. 

Conclusie: ik had niet moeten kijken,  zonde van mijn tijd. Ik vond het gewoon géén goed in elkaar gezet programma.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmorgen nog de uitzending gekeken van Pauw (10 dec). Waar 3 van de deelnemers (waaronder de programmamaker) aan tafel zaten. Die laatste had een glas whiskey voor zich. Hij had die gevraagd uit zogenoemd haha wat een leuk grapje. Maar ik kan er niet om lachen als je jerrycans met sterke drank dronk/ nog steeds in je kast hebt. En dan wel vertellen hoe hij niet snapte dat er iets mis zou kunnen zijn met zijn lever? Wat ver heb je dan je kop in het zand. Maargoed.

Over naar vandaag: Opruimen, schoonmaken en misschien een meeting bezoeken. Heb nu al 2 weken gemist door ziekte en gisteren omdat ik psychisch niet kon. 

Fijne dag allen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd, zo zie je maar weer: een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest.


Zo. Heb me stukje bij beetje door 'Roes' heengewerkt, zo tussen de bedrijven door.

Tja, als je niet drinken als gemis aan wel drinken blijft zien, doe je jezelf tekort door niet te drinken.
Als je jezelf als slachtoffer van een alcoholverslaving blijft zien, blijft het moeilijk en treurig om niet te drinken.
Zolang het leven zonder alcohol zwaarder lijkt dan met alcohol dan zal het ook veelal zwaarder zijn als je niet drinkt.
Bij AA kwam ik ze ook regelmatig tegen, mensen die al jaren droog staan maar nog altijd beginnen te kwijlen als ze
met mooi weer langs een terrasje lopen. Zwaar. En maar goed dat je dan elke week naar je meeting gaat, levenslang.
Lang heb ik ook zo tegen m'n verslaving gestreden. Alleen maar stoppen met drinken en triest/ongelukkig zijn dat ik moest stoppen
om gezond te worden/blijven/zijn en dankbaarheid verwachten van m'n omgeving, vooral dát ook...
Pas toen ik leerde inzien dat alcohol(houdende drank) me niets echts gaf, alleen maar illusie en dat dat echte wat ik met
alcohol meende te bereiken, puur zelfverloochening, zelfontkenning was, pas toen kon ik alcohol achter me laten en er
zonder heimwee of trek naar kijken.

Wat een ander er ook van vindt, de invloed van alcohol maakt me wie ik niet ben. Misschien aangenamer tot op zekere hoogte, maar
dat is dan nep-aangenaamheid. In werkelijkheid ben ik misschien helemaal niet zo aangenaam als de alcoholsluier me doet lijken.
En ook de aangenaamheid van het leven zoals ik die van onder m'n alcoholsluier ervoer heb ik kunnen 'ontmaskeren'.
So what? Ik werd vaker aangesproken op m'n wél dan op m'n niét drinken.

Ik ben blij dat ik ben verlost van het idee dat ik alcohol nodig zou hebben. Ook niet een heel klein beetje.
Maar voor ik zover was heb ik veel tijd verloren met me 'slachtoffer van een verslaving' voelen en bang zijn dat ik iets zou gaan missen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die documentaire nu toch ook gezien. Gister had ik er geen zin in en ben ik binnen de eerste 10 minuten al gestopt. Nu vond ik het toch wel interessant en heb ik hem achterelkaar uitgekeken.

Ja, zielig hoor, dat gevoel riep het vooral bij me op. En wat ben ik blij dat ik over dat stadium heen ben. Wat een gedoe allemaal toch (terwijl ik vroeger net zo was).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

Lekker @Smaragd! Hoe is het gegaan @lady jane? Hier nog in de lappenmand. Het huis is inmiddels een no go area zo vies bah. Zodra ik energie heb ga ik dat aanpakken. Mn oudste zoon doet boodschappen en kookt zo lief. Morgenochtend naar rapportgesprek jongste zoon, dit kan niet verzet worden en hij staat er niet goed voor. Wil niet dat dat pas na de vakantie wordt besproken dus ga me heel goed inpakken en misschien maar taxi nemen naar zijn school en daarna mn bed weer in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bij pijnstillers en AB gebleven Rosee, en ze is er echt ziek van, want beiden werken pas na 48 uur echt.
Temperatuurwisseling van 34,5 naar 38,5 in een paar uur, koud, rillend, huilen en gelukkig af en toe een dutje.
Niet om aan te zien dus, en machteloosheid is toch al lang iets zwaars om te verduren, dus ik heb t ook zwaar soms.
Ik heb haar maar naar hier gehaald, dan hoef ik niet steeds heen en weer te reizen. donderdag ziekenhuis weer.
Zelf zit ik er beter voor, geen pijn meer, werk en afspraken on hold en opgezegd en ben lekker aan het knutselen
voor kerstkaarten. Volgende week weer sporten en sauna, want die mis ik wel erg. en verder geen bericht is
goed bericht hoor, thnx☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes @Lonster. Voor zover je het nu inmiddels wel of niet hebt gekeken of hebt kunnen kijken. 

@Bor Sterkte. In alle opzichten. 

Alle anderen ook veel liefs en sterkte. Ik kom nu net thuis. Ben nog amper gaan zitten en heb het forum geopend. Ik ging naar een meeting vanavond wat eigenlijk langer duurde dan ik had gedacht. Maar geeft niet. Beter dit dan het alternatief. Ik moet mezelf wel uit het arreslee pact gooien. Ik heb gedronken al weet ik niet eens wanneer. Maar het was kort na de startdatum. Dus ik val uit/af. 

Ik ga wel met weer vernieuwde moed verder. Maar ik heb ergens een steek laten vallen. Gek is wel misschien dat ik juist met de eigenlijke feestdagen niet zoveel moeite heb. Ik heb wel mijn moeilijkere dagen maar eigenlijk doen ze (voor nu) niet onder voor elke dag. 

Genoeg gezeur. 

Slaap zacht allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...