Spring naar bijdragen

Benzo


Angke

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben nieuw hier,en vertel mijn hele jaar ongeveer.

Ik heb zo een 10jaar xanax genomen 2 xper dag 0,5 mg. In januari 2019 werd ik heel slecht,angstaanvallen,paniek onrustig,bibberen,ik wist niks over ontwenning toen,ik kon niet meer slapen,helemaal gek werd ik er van,dus na 3 weken nog eens 10kg vermagerd liet ik mij opnemen in de paaz,bleek ik ontwenning van xanax te hebben mijn lichaam was er gewend aan,in die 4 weken opname kreeg ik valium,en antidepressiva anafranil erbij,valium in 4 weken snel af gebouwd,xanax heb ik niet meer gekregen,ook geen af bouw. Ik slikte anafranil 10mg dat lukte,op 4 dagen er na kreeg ik dan in eens 30mg anafranil waar ik helemaal gek van werd,spier pijnen kon bijna niet meer stappen,dan weer naar 20mg,maar het kwaad was al aangedaan,verder deze nog 8maand door genomen,maar de bijwerkingen waren mij te groot,dus ik naar mijn psychiater om af te bouwen en te stoppen,hij liet mij op 2 weken af bouwen,nou ja ik wist hier ook helemaal niks van natuurlijk,hij liet mij af bouwen 1week van 20mg naar 10mg,dan 1week van 10mg naar 0. Het viel nog wel mee dacht ik toen,de 1ste 3weken waren handelbaar,sinds na de 3de week heb ik ontwennings verschijnselen niet normaal,spier pijn hals en benen soms het gevoel dat ik door mijn benen ga,overprikkeld zenuwstelsel,hoofdpijn,angst sensaties,niet meer deftig slapen in de nacht,rusteloze benen,bibberen enz...negatieve gedachten,huilen enz...Ik werd hier zo bang van dat ik mij begin november weer liet opnemen,met weer medicatie als gevolg beta blokkers inderal,maar ben ook al weer aan het af bouwen zit nu aan 2mg5,kom van 20. 

Ik hoef geen medicatie meer,ik heb er wat genoeg van,met al dit,ben ik nu heftig bang van alle medicatie gebruik. Mijn psychiater gelooft er niks van als ik zeg dat ik nog ontwenningsverschijnselen heb en geen malse,lacht mij uit,zegt dat het niet meer de xanax kan zijn,en dat het ook niet van de anafranil kan zijn,. Ik heb ook al sites gelezen over het verlengde ontwenningssyndroom,ik ben nu iets over de 2maand gestopt met anafranil,en 10 maand gestopt met xanax,kan het ook nog van xanax zijn de ontwenningsverschijnselen??deze zijn nooit af gebouwd geweest hen in de plaats 4weken valium gekregen.

En is het echt normaal dat dit allemaal zo lang duurd?? Ik voel mij zo alleen in dit proces,zo eenzaam,ben overdag ook alleen thuis,. Niemand die steun bied,niemand die mij echt begrijpt,ok ween ook veel,ben zo bang dat het nooit meer goed met mij komt,. Nu nog de afbouw van die bèta blokkers pfff,ok ben al kei bang om hier lee te stoppen alhoewel ik al op 2mg5 ben,gewoon al bang om nog meer ontwenning te krijgen. Ik denk mss te veel na,kom ook al weken niet meer buiten durf gewoon niet,want ben al op voorhand ban wat als ik het krijg angsten of ontwenningsverschijnselen meer zijn,. Ik start wel volgende week therapy voor met angsten te leren omgaan. Dank je wel iedereen om mijn verhaal te lezen,moest echt van mij af,zo triest dat wij gewoon niet geloofd worden door de psychiater of artsen,dus op dat punt weet je gelijk dat je er alleen voor staatik hoop op een beetje steun en hulp van jullie,jullie hebben of maken het elke dag zelf mee,dus bij wie kan ik beter terecht als bij jullie,jullie gaan mij wel geloven en mij ook begrijpen. Ben het vandaag beetje aan het opgeven,weegt zo zwaar door....Dank u...liefs Angke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Angke,

niet opgeven hoor! Het komt uiteindelijk wel goed. Ik ben zelf sinds 9 weken van de Xanax af na 18 maanden 2 mg op een dag te hebben geslikt en jouw klachten zijn heel herkenbaar! Je lichaam en geest gaan door een moeilijke periode. Wat mij helpt is om in actie te komen en toch dingen proberen te doen. Dus boodschapjes doen, mensen vragen om langs te komen en vragen om hulp. Ik heb een afbouwcoach die mij begeleidt en tips geeft. Probeer ook een beetje trots te zijn op jezelf. Jij gaat het gevecht aan en vechten kost veel energie, maar als je hebt gewonnen kun je gaan genieten. En wanneer die dag is weet niemand maar vertrouw er op dat die komt (dat houd ik mezelf ook voor). Ik dagdroom wel eens over die dag en hoe die er uit ziet. Voor mij is het een zonnige dag met lekkere temperaturen en een heerlijk drankje aan de rand van het zwembad in een mooi land... Wat mij ook helpt is om actief te zijn op dit forum, van je afschrijven helpt, net zoals het lezen in de asher Manuel.

heel veel sterkte en succes !

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Chris 72,

Soms weegt het heftig zwaar,en idd ben ik niet alleen met dit probleem,wist echt niet dat xanax zo heftig was,heeft mij 10jaar een leven gegeven zonder angsten,nooit heeft mij iemand gezegd hoe het kon verlopen,nu toch wel blij dat ik er vanaf ben. 

Zo,het is weer wat rustiger in mijn hoofd,de 1ne dag word ik gewoon knetter gek van de rare sensaties in mijn hoofd,en lichaam,. De andere dag gaat het weer wat beter,. Ik denk dat ik mijn eigen ook opdraait,en dan word het weer heftiger. 

Dank je wel voor jou berichtje,nog veel succes ook voor jou,en we komen er allen wel uit. Groetjes 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...