Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 december 2019


Waldorff

Aanbevolen berichten

Jeetje Jane, dat is helemaal schandalig, dat ze dan niet stoppen
"Mijn "automobilist stopte wel en stond wat ontredderd te kijken toen hij uitstapte
Vroeg, of hij nog wat voor me kon doen
Nee dus, ik wilde zo snel mogelijk weg, van al die belangstelling
Snap trouwens nog niet, dat hij me niet gezien had
Maar ja, het is ook zo belachelijk druk de laatste jaren

Weet precies, hoe je je voelde dus
En ook nog tetanusprik
Jakkes
nou, gelukkig, dat je snel heelt, en maar van de schrik bekomen dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Ik meld me alcoholvrij. 
Gister liep ik met de hondjes naar huis en toen zag ik een dame zitten op de rand van de stoep. Met een fiets en haar been een beetje onhandig. 
Ze was aan het bellen. 
Ik ben naar haar toe gelopen en ben naast haar gaan zitten. Ze was aangereden en haar moeder zou haar komen halen. 
Ze zag helemaal pips en was wat warrig. Ik ben gewoon rustig bij haar blijven zitten tot haar moeder kwam. Het was koud zo op de grond en ze vertelde steeds herhalende flarden van de aanrijding. Toen haar moeder kwam begon ze te huilen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart: voor ons allemaal.

Ik had gisteren dubbele afspraak bij dokter voor mezelf en voor dochter.

Maar de dokter begon over de kwaal van mijn dochter en zelf durfde ik niet meer te zeggen dat ik ook iets had. Zo raar. Dan zit ik de tijd van de dokter te bewaken. die kan.dat zelf wel!!

Zo'n week heb ik dus. In de knoop met de tranen vlakbij. Weekend is lekker rustig en ik ga thuis werken vandaag. 

 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé hallo!

Ik heb vandaag een nieuwe krabpaal voor de katten gekocht. En meteen op een nieuwe traditie voor kerst gekomen. :D

Aangezien ik nooit kerstbomen zet omdat ik het zonde van de bomen vind maar ook omdat die boom vanwege de katten nooit lang blijft staan.  Gun ik mezelf en mijn katten gewoon elk jaar een nieuwe krabpaal. Dit ook om mijn impuls aankopen wat betreft nieuwe katten dingen binnen de perken te houden. ;) Als ik me het hele jaar weet te bedwingen om spullen te kopen die niet zo lang meegaan en dat in een potje stop voor een degelijke krabpaal. Heb ik plezier in een duurdere en degelijkere krabpaal uit te kiezen, die dan versiert wordt door blije katten en doe ik toch een beetje mee aan het kerstbomen zetten.

En kan ik op mijn werk lekker meepraten, hebben jullie je kerstboom al gezet?  Ja ik heb de krabpaal ook weer gezet dit jaar! :D Beetje een vervolg op heb jij kinderen? Ja, maar mijn kinderen hebben allemaal een vacht. ;) Dat wordt beter ontvangen dan als je nee zegt dan valt het gesprek vaak gewoon stil. Nu is er een opening om verder te kunnen babbelen. En gaat het niet altijd over kinderen waar ik natuurlijk niks van weet omdat ik geen kinderen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom maar gewoon effe binnenvallen, maar ik hoop dat ik dit wel gewoon mag zeggen.

Als kinderen overgeplaatst worden of uit huis gehaald, is het protocol dat de politie daar altijd bij is. Omdat dit voor alle partijen een heftige en emotionele ervaring is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij als ik uit huis geplaatst werd altijd wel. ;) Dus misschien een aanname die ik verkeerd heb. Om de boel te willen sussen. ;) Mijn vader stond dan ook bekent als agressief dus daar zal het dan wel mee te maken hebben.

Enfin sterkte Bor!  Je zal voor je gevoel wel in een déjà vu zitten nu of niet?

Oh ja sorry! Ik probeerde je mijn ongevraagde steun door de strot te duwen. Dankjewel voor je correctie. ;)

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nog wilde delen, ik heb tijdens het aanschaffen van die krabpaal best effe moeten wachten op een meisje voor me. Die deed boodschappen voor haar vrienden maar de pinpas werkte niet, dus ging ze alles van haar eigen geld afrekenen. Dacht eerst aan haar vrienden en dan pas aan haarzelf. Uiteindelijk had ze voor iedereen hun natje en een droogje ze had alleen niet genoeg geld voor haar ice tea. Dus ik vroeg wilde je dat erbij drinken? En ze zei ja. Dus ik zei tegen de casesier ik betaal dat dan wel.  Maar ze vluchtte snel de winkel uit en dan ga je toch twijfelen aan jezelf eigenlijk. Ben ik dan te spontaan of wat schrikt mensen dan af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Mag ik op mijn beurt vragen waarom jij vind dat de politie traumatisch zou zijn voor kinderen?

Gefeliciteerd met je 8, dat is een goed cijfer!:rose:

Aanname denk ik, lijkt mij traumatisch. Maar goed, misschien is dat wel niet zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana lief dat je ernaar vraagt. Het gaat en daar is ook alles mee gezegd. Ik plan mijn vrije dagen strak in. Met dingen die echt moeten, afgewisseld met wel wat leuke dingen. Anders lijkt het wel een strafkamp. Weinig spontaans aan maar goed als ik abstinent wil blijven, zal het wel zo moeten.

Ben ermee bekend dat ik na langere tijd abstinentie in een soort van depressie kukel. Gevaarlijke situatie dan voor mij, ik ga allerlei plannetjes dan bedenken. Bv: ik ben 5 dagen vrij, dan kan ik 2 of 3 dagen compleet los gaan wb drank en dan heb ik 2 dagen om te kunnen herstellen(dat is het tegenover gestelde van gecontroleerd drinken natuurlijk). Het slaat werkelijk nergens op, toch dient dat een doel: het niet willen voelen van dat rot gevoel. Maar goed er maar dwars doorheen. Het gevaar van een binge zit er dan dik in en dat wil ik absoluut niet. Dat is het mij niet waard. We gaan het zien. Hoop dat alles goed met jou gaat :rose:

Sterkte voor degenen die gevallen/aangereden zijn met de fiets. Weet er helaas alles van. Sterkte met het herstel/genezen.

@Lonster waar ben je???

@Bor,er zijn geen woorden die de lading dekken waar jij/jullie/zij doorheen gaat/gaan nu. Zo wrang ook voor jou lijkt mij. Hoop dat ze hulp gaat aanvaarden. Wel fijn dat zij jou iig wel toelaat al is het onder invloed. Blij dat ze jou heeft dat bedoel ik meer. Ze weet tegen wie ze het kan/wil zeggen uiteindelijk. Wat verdrietig en naar, zou gillend gek worden. Hou je bijeen en staande ook, misschien nog wel belangrijker. Als ik iets kan/mag doen, laat mij weten he . :lips:

@niks wat een goed cijfer!!!!! Trots op jou hoor, je doet het toch maar!!! :rose:

Fijne avond allemaal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Smaragd:

[...] Ben ermee bekend dat ik na langere tijd abstinentie in een soort van depressie kukel. Gevaarlijke situatie dan voor mij, ik ga allerlei plannetjes dan bedenken. Bv: ik ben 5 dagen vrij, dan kan ik 2 of 3 dagen compleet los gaan wb drank en dan heb ik 2 dagen om te kunnen herstellen(dat is het tegenover gestelde van gecontroleerd drinken natuurlijk). Het slaat werkelijk nergens op, toch dient dat een doel: het niet willen voelen van dat rot gevoel. Maar goed er maar dwars doorheen. Het gevaar van een binge zit er dan dik in en dat wil ik absoluut niet. Dat is het mij niet waard. We gaan het zien...

Jongen, je zegt dat het nergens op slaat, dat los willen gaan en zo, maar je bent 'gewoon' verslaafd. Zo werkt dat bij verslaafden. Dat dat nergens
op slaat lijkt misschien zo voor niet-verslaafden, en feitelijk slaat het ook inderdaad nergens op, maar voor een verslaafde is het die pijnlijk
absurde krankzinnigheid wat de manier van denken betreft, waar we hier (bijna) allemaal last van hebben.
Ik weet wel dat je dat ook wel weet, maar ik wil het toch even gezegd hebben. Als verslaafde ben je (bijna :P;)) helemaal normaal hoor.
Hou het droog s.v.p. Dat is misschien niet fijn maar wel prettig. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga het vandaag zeker droog houden @Kohtje. Djw voor je energie die je in je posting hebt gestopt. 

Misschien is dat het ook wel, ik haat het dat ik verslaafd ben. Bij een ander vind ik het knap dat ze het kunnen benoemen, er iets mee doen etc etc. Altijd alle begrip voor. Voor mezelf is dat anders, gewoon een grote zwakkeling. Wil niet zo zijn, ik wil controle hebben. Gewoon normaal zijn. Ja wie is dat wel idd? 

Het is zoals het nu maar is, is niet anders. Gaan zitten mokken heeft geen zin. Dag voor dag bekijk ik het maar, dat werkt wel, is behapbaar.

Soms zo jaloers, op velen hier die zich zo prettig voelen zonder gebruik. De rust, genieten etc. Echt kost het mij veel moeite, dat te kunnen voelen. Voel het gewoonweg niet. Ben al blij als ik geen trek/zucht ervaar, toch niet normaal?

Las laatst dat jullie(jij en jouw vrouw) naar Paradiso waren geweest en over de val van jouw vrouw. Hoop dat het een beetje beter met haar gaat. Volgens mij is zij wel een harde bikkel, doorzetter

Fijne avond, ik ga even wat anders doen. Forum kan heel helpend zijn maar als ik er te veel of te lang achter zit, kan het mij ook triggeren. Nu voel ik mij wel rustiger, al heel wat. Kan niet doen alsof het er niet is natuurlijk.

Djw voor jouw bericht, moest er ook wel om lachen/relativeren. :rose:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bor:

Nee hoor. Ik heb er nooit politie bij gehad met me zoon. Geen enkele blauwe pet gezien.

Ze zijn er (vrijwel) altijd bij. Gelukkig zijn ze meestal niet nodig en blijven ze dus uit het zicht.

bewerkt door Fiet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Dat is trouwens ook niet eens waar. Vaak zijn ze wel nodig anders vallen er doden.

Gelukkig dat het bij jou niet nodig was. Mijn ervaring is dat bij elke UHP er om de hoek een busje stond. 

5 minuten geleden zei Bor:

 

Jullie hoeven mij niet te geloven hoor. Als jullie het beter weten dan prima maar praat dan uit eigen ervaring en niet uit mijnes.

Zelfde hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet gereageerd vandaag hier en ook niet op het arreslee pact. 

Wil wel zeggen dat het dagdraadje die ik terug heb gelezen confronterend is. Op allemaal heel verschillende manieren. Heel veel sterkte voor iedereen. :rose:

Ik lees veel moeites en het lukt nu niet om op iedereen apart te reageren. 

Maar hopelijk komen we allemaal goed de nacht door. 

Ik ga ook slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Smaragd:

 

Soms zo jaloers, op velen hier die zich zo prettig voelen zonder gebruik. De rust, genieten etc. Echt kost het mij veel moeite, dat te kunnen voelen. Voel het gewoonweg niet. Ben al blij als ik geen trek/zucht ervaar, toch niet normaal?

Hoezo, hoe lang sta je al droog dan Smaragd? Volgens mij komt die rust pas na een jaar of zo.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...