Spring naar bijdragen

Hoe ga ik hiermee om?


Zylphia

Aanbevolen berichten

Welkom!

Dus je drinkt omdat je geen zin hebt om straks verplicht te gaan zitten drinken :) Grappig hoe het verslaafde brein werkt. 

Wat moet je nou. Misschien moet je het onderwerp met hem aansnijden, misschien heeft hij wel even weinig zin om verplicht met jou mee te drinken :D 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes baby je begint meteen met het allermoeilijkste geval. De drinkvriend. Als je stopt met meedrinken valt de vriendschap in stukjes uit elkaar. Het is vreselijk lastig vrienden te blijven met een alcoholist. Ik heb er ook 1, woont gelukkig op 12 uur vliegen van hier. 

Je hebt niet veel opties. 

Of je drinkt niks en dan worden het 3 aparte weken voor hem en voor jou

Of je drinkt mee en dan baal je achteraf want je wilt dat niet meer

of je zegt alles af maar das ook weer zo wat, dan gooi je t kind met t badwater weg. 

Of je drinkt met mate maar dat kan een alcoholist niet. Dan moet je eerst langere tijd gestopt zijn en dan nog zijn de geleerden het er niet over eens of het kan. Dus die optie kan je meteen wegstrepen want die is niet realistisch, ons kent ons, ook al denk je van wel.

Hoeveel glazen whisky heb je nou op?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-12-2019 om 12:29 zei Zylphia:

Hallo iedereen,

[...] Ik ben verhuisd naar het buitenland om een nieuw begin te maken. Maar over 2 dagen komt een goede vriend me bezoeken en hij zal 3 weken hier blijven. Ook hij is alcoholist. Ik was gestopt met drinken. Maar het weten dat hij komt en het er tegen op zien, niet vanwege hem, maar vanwege het bijna verplichte 'gezellig' samen alcohol drinken, heeft me weer aan het drinken gezet. Alsof ik me aan het voorbereiden ben op 3 weken lang zuipen. Ik zit al weken tegen zijn bezoek aan te hikken. En ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Gewoon kopjes groene thee blijven drinken terwijl hij zich lamzuipt? Ik weet zeker dat ik ga meezuipen. 

Hoe lang geleden ben je verhuisd om dat nieuwe begin te maken? Of eigenlijk... hoe lang geleden was je gestopt met drinken? Of nóg eigenlijker...
hoe lang heb je niet gedronken, en hoe lang ben je je nu al drinkende aan het voorbereiden op drie weken drinken?
Als je nu al zeker weet dat je met je zuipvriend gaat meezuipen, hoe erg wil je dan NIET drinken?
Vragen, vragen, vragen... je zult jezelf ook vragen moeten stellen en antwoorden geven, wil je tot een standpunt komen.

'Gewoon kopjes groene thee blijven drinken terwijl hij zich lamzuipt?' lijkt een onmogelijke vraag, toch is het antwoord heel simpel en
goed mogelijk: JA. Of het bezoek van je vriend daarmee leuk is, is een andere kwestie. Maar jij hoeft je, om het 'leuk' te houden, niet kapot te zuipen.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...