Spring naar bijdragen

Woensdag 11 december 2019


Waldorff

Aanbevolen berichten

En ik kan niet boos op zo een iemand worden, al schold hij mij uit. Gek is dat, dan kan ik het wel hebben. Ik zit raar in elkaar :D

Maar goed het kon niet naar anderen toe. Het is nu ook helemaal weg. Voor hoe lang denk ik dan maar goed.

Heb allerlei soorten tappas gemaakt. Uren mee bezig geweest. Lekker smullen, mijn 2 broertjes komen zo mee eten. 

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dagje vrij. Beetje wat in huis doen, wat kerstsfeer aanbrengen. Vanmiddag op de bank, beetje leren, wat luieren. Opeens bedacht ik me dat ik zo best gelukkig ben, maar dat een glas wijn me nog gelukkiger zou maken. Gewoon een glas, niet meteen een fles achter over slaan. Verdriet overviel me, zou ik dat ooit kunnen? Ik ben best nog jong, moet ik dan nu al denken dat ik nooit geen alcohol kan en mag drinken? Is dit herkenbaar? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond!

Ik ben wel nieuwsgierig maar hoef niet alles te weten. Ik vang iets op over volgers dus lees even snel het draadje terug, snap er nog niks van maar dat is oké. Mijn gedachte is dan, dan hebben jullie er een onrustige dag op zitten vandaag op het forum. Not nice verder weet ik eigenlijk niks te zeggen dus sluit af met een :sun::rose::clock:

Ik kwam eigenlijk gewoon even iets vertellen over dat alles eigenlijk nooit voor niks gebeurt, tenminste ik word daar uiteindelijk altijd in bevestigd. Zo kreeg ik onlangs ontslag bij dat vakantiepark (op zich al raar want ik had daar al geen contract) omdat ik niet genoeg inzet toonde omdat ik er naast ook ander werk wilde doen dus niet 100% inzetbaar was. Ik voelde me behoorlijk in mijn gat gebeten, want als ik er werkte zette ik me naar mijn gevoel ook goed in. Ik heb inmiddels alleen wel zoiets dat ik bij elk betaald werk wat ik doe ruimte wil houden voor mijn eigen leven. Anders wordt je leven zo opslurpt door je werk is mijn mening.

Maar ja so be it. Dus weer aan het solliciteren gegaan.

Nu kwam mij gisteren ter oren dat dat vakantiepark alle schuilhuisjes heeft weggehaald van de zwerfkatten die daar lopen. Om plaats te maken voor meer betalende kerstgasten. Nou, toen wist ik eigenlijk wel waarom ik dat rare ontslag gekregen had. :D Die mensen hebben mij heel goed ingeschat ;), want met die wetenschap zet ik toch ook geen glimlach meer op voor mensen die over niks klagen gewoon omdat ze anders niks te doen hebben. Ik zou zelf ontslag genomen hebben en weer opnieuw in de problemen gekomen zijn. Nu niet, al heb ik het niet kunnen laten om een sms te sturen naar mijn leidinggevende (die hier niks aan kan doen) om te zeggen dat het wel slechte reclame is voor een vakantiepark dat zo voor de kerst, wat toch bij iedereen warme gedachtes naar boven brengt. Dieren in de kou gezet worden omwille van het winst maken over de gasten en dat ik het eerst best jammer vond maar nu erg  blij ben dat ik daar niet meer hoef te zijn.

Behalve dat die katten dus de hele kerst en oud op nieuw zonder schuil mogelijkheden zitten en nu dus iets anders moeten zoeken. Want pas in het nieuwe jaar wil de nieuwe directeur praten over schuilhuisjes. En hebben we geen schuilhuisjes meer op voorraad, waar ik zeer teleurgesteld en ook wel boos over ben. Heb ik ook het geluk dat ik niet meer mee hoef te doen aan die nep spelletjes en de kerst commercie. Nooit mijn ding geweest maar op deze manier zal ik kerst ook nooit echt heel leuk vinden denk ik. Dat noemt op tijd ergens weg zijn,  waar je probeert wel bij te passen maar wat totaal niet bij je past. En afbreuk doet aan jezelf. Eigenlijk heeft iedereen dus goed op mij gepast en ben ik weer een vrij mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was een fijne avond, lekker gegeten.

Ik en mijn jongste broertje gaan goed samen, middelste iets minder, soms water en vuur, net 1 jaar jonger dan ik(hoe kregen mijn ouders dat zo snel voor elkaar). Als kind botsten wij al, maar is wel mijn broertje. Stoere bodybuilder, hardloper etc. Drink ik geen alcohol, heeft hij wel opmerkingen dat ik cola drink. Ja mag het, maar goed zo is hij. Hij is van het water en absoluut geen suiker etc.  Suiker is even slecht als alcohol, zijn woorden, zal wel. Whatever. Mijn jongste broertje, 8 jaar jonger dan ik, neemt het altijd voor mij op, sport ook veel. Is een schatje.

Morgen kerstlunch op mijn werk, wel zin in. 

Wel nu slapen, dood moe na al die avonddiensten en geen trek, ook wel een verademing.

Fijne avond en trusten zo/laters.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei niks:

Vandaag dagje vrij. Beetje wat in huis doen, wat kerstsfeer aanbrengen. Vanmiddag op de bank, beetje leren, wat luieren. Opeens bedacht ik me dat ik zo best gelukkig ben, maar dat een glas wijn me nog gelukkiger zou maken. Gewoon een glas, niet meteen een fles achter over slaan. Verdriet overviel me, zou ik dat ooit kunnen? Ik ben best nog jong, moet ik dan nu al denken dat ik nooit geen alcohol kan en mag drinken? Is dit herkenbaar? 

Als je het echt bij 1 glas kan houden, zeker proberen. Dit zul je zelf moeten gaan uitzoeken/proberen, je bent zeker nog jong. Snap dat wel, al ben ik ouder.

Als dat ene glas dan maar niet een fles/flessen gaan worden. Recent heb je je  nog moeten ziek melden vanwege dat. Wil niet belerend zijn, ja wie ben ik? Zou het nog even niet doen, na de opleiding, hou je focus. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei niks:

Vandaag dagje vrij. Beetje wat in huis doen, wat kerstsfeer aanbrengen. Vanmiddag op de bank, beetje leren, wat luieren. Opeens bedacht ik me dat ik zo best gelukkig ben, maar dat een glas wijn me nog gelukkiger zou maken. Gewoon een glas, niet meteen een fles achter over slaan. Verdriet overviel me, zou ik dat ooit kunnen? Ik ben best nog jong, moet ik dan nu al denken dat ik nooit geen alcohol kan en mag drinken? Is dit herkenbaar? 

Het is herkenbaar maar ik ben ook nog best jong. En heb juist besloten dat ik nooit meer wil drinken. Dat dat mijn doel is. Maar ik denk dat het ook een verschil maakt als je ooit bent begonnen vanuit gezelligheid en met mate. Dat het toen (veel) meer werd is voor ongeveer iedereen hier een feit. 

Maar ik vraag me soms af waar die wil/ drang vandaan komt om toch terug sociaal te willen gaan drinken. Blijft niet het gevoel dat 2 pas het begin is? 

Ik vind het een interessant iets. De eerste keer dat ik dronk was het meteen heel erg veel. En ik heb eigenlijk nooit ervan genoten. Dus ik weet dat 'soms', 'een of twee' of gecontroleerd echt nooit gaan werken voor me.

Ik vind het wel knap hoe anderen dat hier doen en kunnen. Maar ik ben dan nogmaals vooral benieuwd waarom.

Sorry voor dit lange bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei niks:

Vandaag dagje vrij. Beetje wat in huis doen, wat kerstsfeer aanbrengen. Vanmiddag op de bank, beetje leren, wat luieren. Opeens bedacht ik me dat ik zo best gelukkig ben, maar dat een glas wijn me nog gelukkiger zou maken. Gewoon een glas, niet meteen een fles achter over slaan. Verdriet overviel me, zou ik dat ooit kunnen? Ik ben best nog jong, moet ik dan nu al denken dat ik nooit geen alcohol kan en mag drinken? Is dit herkenbaar? 

Hi niks, een glas wijn bestaat niet. Wijn zit in een 75 cl fles en als de kurk eruit is dan gaat ie er moeilijk weer in. Tis zo bedacht dat je m eigenlijk wel "moet" leegmaken. Ik doe t niet meer, een fles wijn voor mezelf openmaken. Ik weet hoe het eindigt. 

Een soort van verdriet kan je soms overvallen. Das jammer, was je net gelukkig, ben je ineens verdrietig. Drink je dan een fles leeg, ben je nog verdrietiger want dan ben je teruggevallen en dat wou je niet. Conclusie je moet er niet in mee gaan in dat zgn verdriet. Niet denken aan "nooit meer". Hou je gedachten maar in het hier en nu. 

Dit zijn restjes vd verslaving die je voelt. Dit overkomt velen af en toe. Laat t maar voor wat t is ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@niks, ik denk juist dat dit de reden is waarom we zeggen vandaag niet, “just for today”. Dat maakt het overzichtelijk. Juist als je al even gestopt bent komt die vraag op van “kan ik nu nooit meer?”. Probeer dan bij vandaag te blijven. 
Dit werkt iig voor mij. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...